abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101782254
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Ja doei.
pi_101782334
Dat bingedrinken snap ik ook niets van.

"Zo'n geweldige avond gehad, ik weet er niets meer van!"
pi_101782369
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:31 schreef MarMar het volgende:
Dat bingedrinken snap ik ook niets van.

"Zo'n geweldige avond gehad, ik weet er niets meer van!"
Ja, en gelukkig ben ik hier dus niet de enige die dat niet helemaal snapt :+
Biertjes drinken, prima, maar zuipen om het zuipen ;( huuuuu -O-
Ja doei.
pi_101782370
@Moblo! Leuk vooruitzicht! hoop idd dat het leuk is!

Achja die opera, ik had die man & vrouw live gezien, en ze voerden echt een leuke show op. Misschien ben ik daarom er van gecharmeerd. Wie vorig jaar opera deed, weet ik niet haha.
~ Bonito La Risa ~
pi_101782387
van oudsher zo gegroeid: pubs om 23 uur dicht, dus snel zuipen om toch dronken te worden. dus nu zuipen ze de hele nacht, en thuis vooraf ook op zo'n tempo.
Kwak
pi_101782403
MM, je mag het ook mooi vinden hoor! ik ben gewoon een zeikerd :P
Kwak
pi_101782450
Heuglijk nieuws, ik heb eindelijk kleren aan!
Kwak
pi_101782452
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:33 schreef kwakz0r het volgende:
van oudsher zo gegroeid: pubs om 23 uur dicht, dus snel zuipen om toch dronken te worden. dus nu zuipen ze de hele nacht, en thuis vooraf ook op zo'n tempo.
Yup! -O- zķ zonde! :')

wat me ook echt opvalt is dat gescheiden stappen! Groepjes mannen, groepjes vrouwen! Gisteren maar 1 of twee gemengde groepjes gezien :o en in die groepjes praatten nog steeds de mannen met de mannen en de vrouwen met de vrouwen :o
Ja doei.
pi_101782498
Dus zoals het op tv komt, is het gewoon echt? Ik dacht dat dat een wat overdreven exteme zou zijn..
pi_101782637
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:36 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Yup! -O- zķ zonde! :')

wat me ook echt opvalt is dat gescheiden stappen! Groepjes mannen, groepjes vrouwen! Gisteren maar 1 of twee gemengde groepjes gezien :o en in die groepjes praatten nog steeds de mannen met de mannen en de vrouwen met de vrouwen :o
_O- moet er niet aan denken.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_101782706
Oh waar XM mee eindigde in het vorige topic, verschrikkelijk!
Je bent niet sterk als je al je tranen doorslikt en dan ergens een fake lachje vandaan weet te toveren.
Je bent sterk als je beseft niet gelukkig te zijn wanneer je dat niet bent, en aan de gang gaat met die zaken.
  zaterdag 10 september 2011 @ 13:48:10 #12
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_101782767
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:36 schreef kwakz0r het volgende:
Heuglijk nieuws, ik heb eindelijk kleren aan!
ik zit nog steeds in pyjama! Wel met studie bezig geweest!
En hier ook gedoneerd net aan het KWF
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_101782769
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
Je bent niet sterk als je al je tranen doorslikt en dan ergens een fake lachje vandaan weet te toveren.
Je bent sterk als je beseft niet gelukkig te zijn wanneer je dat niet bent, en aan de gang gaat met die zaken.
als je dat wel doet ben je namelijk een typische hyves-huisvrouw, vreet je teveel, en ga je dan sonjabakkeren om dat eraf te krijgen. of een of ander dieet (op t werk is een dieetbank in de kantine. allemaal lijnende vrouwen)
/kortdoordebocht
Kwak
  zaterdag 10 september 2011 @ 13:48:46 #14
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_101782787
oh en ik zag laatst een programma op tv waarbij popzangers opera gingen zingen. Leuk om te kijken en er zat er ééntje tussen die ECHT heel mooi opera kon zingen! Maar ben vergeten wie :')

Edit: Pearl misschien, ofzo iets?
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_101782840
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:48 schreef _Calimero_ het volgende:
oh en ik zag laatst een programma op tv waarbij popzangers opera gingen zingen. Leuk om te kijken en er zat er ééntje tussen die ECHT heel mooi opera kon zingen! Maar ben vergeten wie :')
Pearl Jozefzoon O+ maar ja, dat is een musicalzangeres met een goed geschoolde stem. dan is een nieuw genre aanleren dat grotendeels erop lijkt (zelfde soort ademsteun, andere plek in je keel) minder moeilijk dan voor een popzanger denk ik.

ze was wel echt goed!
Kwak
pi_101782860
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
^^ sound like me. Na meer dan een jaar mijn fake :) op te zetten, achter gekomen dat het niet goed gaat, nu ga ik donderdag er mee aan de gang!

Ben ik nu sterk? En zal ik nu een berichtje naar iedereen sturen? :')
~ Bonito La Risa ~
pi_101782874
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:48 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

als je dat wel doet ben je namelijk een typische hyves-huisvrouw, vreet je teveel, en ga je dan sonjabakkeren om dat eraf te krijgen. of een of ander dieet (op t werk is een dieetbank in de kantine. allemaal lijnende vrouwen)
/kortdoordebocht
Oh ik bedoel niet eens alleen lijnen. Is in algemeen niet constructief je emoties te verstoppen en zeker niet sterk.
Maar ja, dat zeg ik als emotioneel mens :P
pi_101782892
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:51 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Oh ik bedoel niet eens alleen lijnen. Is in algemeen niet constructief je emoties te verstoppen en zeker niet sterk.
Maar ja, dat zeg ik als emotioneel mens :P
Ik gaf je gelijk!
Kwak
pi_101782927
eens met bovenstaande posts; ik vind het juist sterk als je het gewoon kan toegeven als het eens niet goed gaat.
pi_101782967
HET GAAT NIET GOED.

Ik moet m'n deeg een tweede keer gaan kneden, maar ik zit zo lekker!
Ja doei.
pi_101782988
ik kneed altijd zittend ;)
pi_101782995
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:54 schreef motorbloempje het volgende:
HET GAAT NIET GOED.

Ik moet m'n deeg een tweede keer gaan kneden, maar ik zit zo lekker!
Zittend kneden!
pi_101783042
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:55 schreef MarMar het volgende:
luilak :{w :P

Ga zo eerst maar's wat zongedroogde tomaatjes snijden :P
Ja doei.
pi_101783048
En brood deeg hoef je meestal maar 1 keer te kneden, en de tweede keer juist niet zo veel, dan kneed je alle gluten die gevormd hebben er uit. Alleen even de lucht eruit slaan!
pi_101783050
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:55 schreef MarMar het volgende:
"
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')