abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127141201
quote:
4s.gif Op woensdag 29 mei 2013 08:44 schreef SeLang het volgende:
Wat betreft deze post van mij:

[..]

Aangezien dit het beginners topic is wil ik toch nog even duidelijk maken dat je dit NIET moet lezen als een advies van mijn kant om NU aandelen ETF's te kopen! Sterker nog, bij de huidige waarderingen zou ik onmiddellijk verkopen en in cash (of cash equivalenten) gaan! Dat daar even geen misverstand over is....
Bedankt voor je zorg.
Ik lees hier al een paar jaartjes mee en had het ook niet begrepen als advies. Hopelijk anderen ook niet.
pi_127165056
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 06:08 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

dat is de margin.
Ah, maar alsnog vind ik die kosten hoog. Het is 5 euro per 100 euro die wordt omgezet. Zijn er alternatieven?
pi_127165943
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 18:59 schreef ohjajohh het volgende:

[..]

Ah, maar alsnog vind ik die kosten hoog. Het is 5 euro per 100 euro die wordt omgezet. Zijn er alternatieven?
Zelf had ik deze vraag ook ooit toen ik begon met beleggen en kwam er pas achter toen de VBR de actuele valutakoers niet weerspiegelde. Dat was inderdaad even schrikken, totdat je de voorwaarden goed doorleest. Die 5 euro weerspiegeld het valutatrisico en zijn dus geen kosten (dat geld ben je dus niet 'kwijt'). Transactiekosten uiteraard wel.

quote:
6.2.5 Valutarisico
Op uw posities genoteerd in vreemde valuta loopt u naast ‘marktrisico’ (bijvoorbeeld een koersdaling van uw aandeel), ook ‘valutarisico’ (bijvoorbeeld een koersdaling van de dollar ten opzichte van de euro). Het laatste risico kan mogelijk leiden tot een waardevermindering van uw positie ten opzichte van de ‘basisvaluta’. De euro is bij Binck de ‘basisvaluta’.

Het valutarisico loopt u op uw ‘nettopositie’ in de desbetreffende valuta.

Het valutarisico van dollars wordt als volgt berekend: (geldsaldo US dollarrekening + dekkingswaarde van in US dollar genoteerde fondsen -/- margin in USD) x 5%. Het valutarisico wordt daarna omgezet in euro’s tegen de laatste middagfixing (wisselkoers). Het valutarisico kent altijd een absolute waarde (kan niet negatief zijn). Houdt u er rekening mee dat in het kader van het valutarisico voor iedere vreemde valuta een ander percentage wordt gehanteerd. Binck behoudt zich het recht voor om het risicoprofiel per valuta te wijzigen.

[ Bericht 1% gewijzigd door piepeloi55 op 29-05-2013 19:23:44 ]
  donderdag 11 september 2014 @ 16:34:13 #179
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_144424612
Zelf heb ik totaal geen ervaring met beleggen, maar wil hier wat meer over te weten komen.

Een vraag waar ik vrij snel tegen aan liep is de term 'hefboom'.

Plus500 biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid aan om met een hefboom van 1:100 of 1:200 te handelen. Wat bedoelen ze hier nu precies mee? Duidelijk antwoorden zijn lastig te vinden.

Betekend dit dat je in het geval van 1:100 maar een honderdste deel van je eigen kapitaal inlegt voor een aandeel dat je koopt. Dus wanneer er een drempel is van 25 aandelen van elk 40 euro per stuk (=1000 euro), je maar 10 euro van je eigen kapitaal hoeft in te leggen? Het het uiteindelijk ook weer met diezelfde 1:100 verkoopt?
pi_144424795
quote:
5s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:34 schreef NaturalScience het volgende:
Zelf heb ik totaal geen ervaring met beleggen, maar wil hier wat meer over te weten komen.

Een vraag waar ik vrij snel tegen aan liep is de term 'hefboom'.

Plus500 biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid aan om met een hefboom van 1:100 of 1:200 te handelen. Wat bedoelen ze hier nu precies mee? Duidelijk antwoorden zijn lastig te vinden.

Betekend dit dat je in het geval van 1:100 maar een honderdste deel van je eigen kapitaal inlegt voor een aandeel dat je koopt. Dus wanneer er een drempel is van 25 aandelen van elk 40 euro per stuk (=1000 euro), je maar 10 euro van je eigen kapitaal hoeft in te leggen? Het het uiteindelijk ook weer met diezelfde 1:100 verkoopt?
Daar bedoelen ze mee dat ze met een hefboom van 100 of 200 tegen je kunnen handelen.

Plus500 :N
so long and thanks for all the fish
pi_144425182
Hefbomen, ook wel leverage genoemd.

Betekend idd dat je dus kunt met een beperktere inleg idd een grotere uitslag kunt maken.
Maar dat betekend dus zo wel naar boven als naar benden. Dus de risico's zijn ook groter.
Zijn verschillende mogelijkheden om met leverage te kunnen handelen. Het is dus echt specifiek, product afhankelijk wat de specifieke risico's precies zijn.
Dus ik zou je echt heel erg af vragen of het je dat soort risico's waard zijn.

Plus 500 zou ik in principe zo i zo weg blijven. Als je dan echt perse met leverage zou willen handelen, en je je heel goed bewust bent van alle risico's !
Zou je denk ik eerder naar turbo's of normale opties, long kunnen kijken. (dus het kopen van een optie contracten, ga vooral niet ongedekt schrijven, met maar een klein% als margin dat is echt gedoemd om te mislukken)
  donderdag 11 september 2014 @ 16:55:29 #182
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_144425370
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:39 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Daar bedoelen ze mee dat ze met een hefboom van 100 of 200 tegen je kunnen handelen.

Plus500 :N
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:50 schreef Nimtex het volgende:
Hefbomen, ook wel leverage genoemd.

Betekend idd dat je dus kunt met een beperktere inleg idd een grotere uitslag kunt maken.
Maar dat betekend dus zo wel naar boven als naar benden. Dus de risico's zijn ook groter.
Zijn verschillende mogelijkheden om met leverage te kunnen handelen. Het is dus echt specifiek, product afhankelijk wat de specifieke risico's precies zijn.
Dus ik zou je echt heel erg af vragen of het je dat soort risico's waard zijn.

Plus 500 zou ik in principe zo i zo weg blijven. Als je dan echt perse met leverage zou willen handelen, en je je heel goed bewust bent van alle risico's !
Zou je denk ik eerder naar turbo's of normale opties, long kunnen kijken. (dus het kopen van een optie contracten, ga vooral niet ongedekt schrijven, met maar een klein% als margin dat is echt gedoemd om te mislukken)
Wat is er volgens jullie mis met plus500?

Je kunt ook in plus500 de grenzen van hoeveel je maximaal wilt verliezen duidelijk aangeven. Als je op een gekocht product aangeeft dat je niet meer dan 10 euro verlies wilt maken kun je het programma instellen om er automatisch uit te stappen wanneer het verlies op 10 euro komt.

Waarom zijn andere opties volgens jullie beter en wat zouden jullie aanraden voor een beginner?
pi_144426752
Bij plus 500 handel je met binaire opties, het winst verlies profiel daarvan is gewoon erg ongunstig.
Vandaar dat ik het echt zou afraden.

Wat ik persoonlijk echt zou aanraden voor een beginner,
Lees eerst het boek, "The intelligent investor" van Benjamin Graham.
Misschien niet het meest makkelijke boek, en het gaat eigenlijk niet over opties of leverage.
Maar meer over de markten in het algemeen, veel gemaakte fouten, en eigenlijk ook heel veel over de psygologische aspecten die je tegen komt op de aandelen markt.

Warren Buffett described it as "by far the best book on investing ever written".
pi_144458045
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:55 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

[..]

Je kunt ook in plus500 de grenzen van hoeveel je maximaal wilt verliezen duidelijk aangeven. Als je op een gekocht product aangeeft dat je niet meer dan 10 euro verlies wilt maken kun je het programma instellen om er automatisch uit te stappen wanneer het verlies op 10 euro komt.

Waarom zijn andere opties volgens jullie beter en wat zouden jullie aanraden voor een beginner?
Je koopt bij plus 500 niet voor de marktwaarde maar iets er onder.
Je begint dus altijd al met verlies.
Aan en verkoop is daarentegen wel gratis.
pi_144463865
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 16:55 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

[..]

Binck misschien? 200 euro transactiegoed waarover je dan geen kosten hoeft te betalen. En je kan gewoon zonder hefboom handelen.
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')