abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 september 2011 @ 20:58:39 #76
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_102454089
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 14:33 schreef Sosa het volgende:

[..]

TomTom steeg vandaag 5%
Holy results oriented batman!
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_102457995
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2011 01:10 schreef wormtrein het volgende:

[..]

Een tracker (ETF) is volgens mij een vrij veilige manier van beleggen, dus dat is op zich goed om mee te beginnen. Maar dat hangt natuurlijk ook af van het exemplaar waarin je geïnteresseerd bent.
Aex en een wat bredere wereldwijde tracker. Veiligheid en eenvoud zijn de belangrijkste redenen om in een tracker te stappen. Enige waar ik nu wat moeite mee heb is het instapmoment. Opwaarts potentieel op de lange termijn is er naar mijn idee voldoende, alleen heb ik het gevoel dat er bij een slecht nieuws bericht gelijk weer nieuwe bodems gezet gaan worden en is de markt eigenlijk veel te volatiel om iets te doen.
pi_102459117
Zoals hier in het topic besproken verwacht ik zelf ook dat de beurzen nog flink kunnen dalen als de paniek uitbreekt, dus ik laat het ook even bij cash. In plaats van AEX zou je ook eens kunnen kijken naar de Euro Stoxx 50.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_102468845
Ik ben ook aan het kijken om te beginnen met beleggen.
En het begin puur met een klein bedrag om te gaan leren.

Ik zag nu hierboven de post over trackers, bij welke stand zouden jullie nu instappen in bijv. de AEX dan?
pi_102638809
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2011 20:40 schreef tradetheday het volgende:

[..]

zulke uitspraken zijn naar mijn mening pure onzin. iedereen weet dat handelen met een (grote) hefboom marktschommelingen met een grotere werking in het account worden gevoeld, maar naast een groter risico kan men dit ook als een groot voordeel zien.

als men bijvoorbeeld met een hefboom van 1:1 voor 10.000 euro aandelen in Shell wil kopen, waarom dan niet - met een hefboom van 1:100 - voor 100 euro (waardoor men alsnog voor 10.000 euro in aandelen handelt). als de koers met 1% daalt heeft men in situatie 1 100 euro verloren. en in situatie 2 heeft men dan ook 100 euro verloren. als de koers 1% stijgt verdient men twee keer 100 euro. met het verschil dat men in situatie 1 ((100/10.000)x100=)1% winst maakt en men in situatie 2 ((100/100)x100=)100% winst maakt.

conclusie: het grote voordeel is dus dat men veel minder kapitaal nodig heeft om dezelfde resultaten in absolute zin te boeken en relatief grotere.
Gebruik je zelf CFD's?

Want je doet nu wel heel leuk alsof je die positie voor ¤100 kunt innemen maar vergeet je er even bij te zeggen dat je nog ongeveer ¤1000 (wilde gok) als margin op je account moet hebben. Een bedrag (en meer) wat je kwijt kunt raken, een stoploss instellen wilt immers niet zeggen dat die ook gehit wordt (slippage). In volatiele markten kun je dan dus voor een flink vermogen nat gaan, méér dan je initiele positie en margin.

Sommige brokers hebben een stoploss garantie, maar daar betaal je flink voor waardoor je dus al met een achterstand begint. Om nog maar te zwijgen over de overnight kosten.

Ik blijf erbij dat iemand die net komt kijken niets heeft te zoeken bij CFD's. Weet je hoe het werkt en wat de risico's zijn, dan is het wel tof om ermee aan de gang te gaan. Ik vraag me af waar jij het op baseert dat het prima is voor beginners (die conclusie trek ik even omdat jij mijn opmerking als onzin bestempelde).

Vwb leverage -> Trading: meer leverage = meer winst?

Wellicht ten overvloede, maar zeer leerzaam voor een ieder die begint structured products -> Veel geld verloren.

[ Bericht 0% gewijzigd door tjoptjop op 03-10-2011 01:55:14 ]
pi_102639526
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2011 01:45 schreef tjoptjop het volgende:
Ik blijf erbij dat iemand die net komt kijken niets heeft te zoeken bij CFD's.
Mee eens. Je kunt het beste beginnen met aandelen in grote bedrijven of een tracker/etf op een beursindex.

Ik wil waarschuwen voor de adviezen van user Tradetheday. Ik heb zijn website bezocht en hij linkt naar een aantal trading services, zoals o.a. een broker in Rusland waarvan de activiteiten onder geen enkele toezichthouder vallen. In de meeste links zat een affiliatecode, hetgeen er op wijst dat Tradetheday een vergoeding ontvangt voor het aanbrengen van nieuwe leden. In de begeleidende tekst moedigde hij ook aan om aanmeldingen via zijn website te verrichten.

Geen enkele ethische en objectief werkende adviseur zou een beginnende belegger CFD's of Forex aanraden. Dit zijn instrumenten voor later wanneer voldoende ervaring is opgebouwd met de basis van het beleggen. Tradetheday heeft echter een financieel belang bij het geven van dit advies en plaatst dat boven alles.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 19:04:20 #82
246373 Idler
Simplicity!
pi_102780385
Beginnersvraagje: wat zijn goede bronnen om informatie in te zoeken met betrekking tot de historische cijfers van bedrijven die in de AEX zitten? Dingen als koers, winst, winst per aandeel, uitbetaald dividend?

Moet je dan alle oude jaarverslagen door gaan spitten? Of zijn er handige sites waar dit soort info al bij elkaar staat?
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_102784178
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 19:04 schreef Idler het volgende:
Beginnersvraagje: wat zijn goede bronnen om informatie in te zoeken met betrekking tot de historische cijfers van bedrijven die in de AEX zitten? Dingen als koers, winst, winst per aandeel, uitbetaald dividend?

Moet je dan alle oude jaarverslagen door gaan spitten? Of zijn er handige sites waar dit soort info al bij elkaar staat?
Als het je enkel om de AEX te doen is zou ik gaan kijken op VEB . De data zijn accuraat en up-to-date.
One man's trash, another man's treasure.
  donderdag 6 oktober 2011 @ 20:42:00 #84
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_102785348
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2011 19:04 schreef Idler het volgende:

ft.com
En vaak staat er aan het eind van een jaarverslag ook wel een overzicht van de belangrijkste cijfers over de laatste 5 tot 10 jaar.
Please Move The Deer Crossing Sign
  donderdag 6 oktober 2011 @ 21:35:05 #85
344884 monkyyy
pi_102787941
quote:
quote:
Om de schade te kunnen herstellen voordat ik uitstap, zoek ik gauw m'n heil in turbo's.
Als beginnende belegger in de turbo's stappen, oh lawdy. :')
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 11:00:58 #86
246373 Idler
Simplicity!
pi_102801285
Bedankt voor de linkjes, ik denk dat ik daar wel de info kan vinden die ik zoek.
It is impossible to enjoy idling thoroughly unless one has plenty of work to do.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.
pi_102818192
Aandelen AAPL long en volgende week verkopen?
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 20:37:24 #88
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_102821277
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 19:24 schreef xminator het volgende:
Aandelen AAPL long en volgende week verkopen?
Wat is je visie achter deze trade? Apple gaan volgende week stijgen omdat?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_102821666
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:37 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Wat is je visie achter deze trade? Apple gaan volgende week stijgen omdat?
De iphone4s gaat in de verkoop/voorverkoop en gaat het toch nog goed doen. Uitverkochte voorraden e.d. Mooie moment om in te stappen nu.
  vrijdag 7 oktober 2011 @ 21:13:37 #90
344884 monkyyy
pi_102823042
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 20:46 schreef xminator het volgende:

[..]

De iphone4s gaat in de verkoop/voorverkoop en gaat het toch nog goed doen. Uitverkochte voorraden e.d. Mooie moment om in te stappen nu.
En de week daarna gaan het aandeel weer omlaag?
pi_102831514
quote:
5s.gif Op vrijdag 7 oktober 2011 21:13 schreef monkyyy het volgende:

[..]

En de week daarna gaan het aandeel weer omlaag?
Ik verwacht dat het de 27e sowieso omlaag zal gaan, en daarvoor heb je dus de kans door de economische onzekerheid...

Mja, je kunt het nooit zeker weten he.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 02:05:28 #92
344884 monkyyy
pi_102834548
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 00:00 schreef xminator het volgende:

[..]

Ik verwacht dat het de 27e sowieso omlaag zal gaan, en daarvoor heb je dus de kans door de economische onzekerheid...

Mja, je kunt het nooit zeker weten he.
Wij hebben een hele andere strategie zie ik. :P
pi_102834829
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 02:05 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Wij hebben een hele andere strategie zie ik. :P
De geruchten gaan rond dat er nu al tekorten zijn van de iphone4s betreffende de voorverkoop.. Dus we zullen het wel zien volgende week.
  zaterdag 8 oktober 2011 @ 02:43:16 #94
344884 monkyyy
pi_102835273
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 oktober 2011 02:19 schreef xminator het volgende:

[..]

De geruchten gaan rond dat er nu al tekorten zijn van de iphone4s betreffende de voorverkoop.. Dus we zullen het wel zien volgende week.
Ik ben meer het buy & hold type (buy & never sell het liefst natuurlijk) dat kijkt naar year earnings, balance sheets, p/e ratios, dividend history en meer kijkt naar de fundamenten van een bedrijf etc etc en jij bent meer de momentum trader , dat bedoel ik te zeggen met "een hele andere strategie".
pi_102835291
Bij vorige product releases maakte de koers ook geen sprong in de week na release. Waarom denk je nu wel?

Ik heb even snel wat nagekeken, bij de release van de 4g stond de koers op $270, weekje later op $250. iPad 2 release $352, week later $331. (alle koersen +/-)

De analogie van een aandeel kopen van een fabrikant van wie het product de komende tijd zeker succesvol wordt is niet echt winstgevend. Denk bijvoorbeeld aan Heineken bij bijv iets al shet WK/EK voetbal. Je zult geen spike in de koers zien daarvoor. Hooguit als ze later komen dat de vraag nog véél groter was dan verwacht. Maar zeker bij Apple producten zijn die verwachtingen al enorm hoog, lastig om die te verbreken.

[ Bericht 44% gewijzigd door tjoptjop op 08-10-2011 02:49:12 ]
pi_102918663
Apple has officially announced that they have sold one million iPhone 4S units in 24 hours, which beats down the previous 600,000-unit record set by the iPhone 4. Insane. Phil Schiller is "blown away"

De koers op dit moment : 382.
Vrijdag was die: 368.
:)
pi_102919765
Al verkocht, of hou je het nog aan?
pi_102929837
Waar kan ik een simpele handleiding vinden hoe je handeld in het TWS handelsplatform van IB. Zo ingewikkeld.

Kan je bv ook alle bedrijven van een index toevoegen. Want nu voeg ik één voor één een bedrijf toe.

[ Bericht 33% gewijzigd door portabel op 10-10-2011 20:59:11 ]
pi_102938237
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 16:59 schreef tjoptjop het volgende:
Al verkocht, of hou je het nog aan?
Gesloten op 389 ..

Niet kunnen kopen ;(, had geen beleggersaccount op vrijdag. En ik was dus toen al te laat (maken beleggersaccount, geld van spaarrekening naar beleggersaccount etc. )
pi_102938591
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 22:57 schreef xminator het volgende:

[..]

Gesloten op 389 ..

Niet kunnen kopen ;(, had geen beleggersaccount op vrijdag. En ik was dus toen al te laat (maken beleggersaccount, geld van spaarrekening naar beleggersaccount etc. )
aardige stijging van zo'n 3% netto.

Indeces ook aardig in de plus, was weer een hosanna dag vandaag dus :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')