Holy results oriented batman!quote:
Aex en een wat bredere wereldwijde tracker. Veiligheid en eenvoud zijn de belangrijkste redenen om in een tracker te stappen. Enige waar ik nu wat moeite mee heb is het instapmoment. Opwaarts potentieel op de lange termijn is er naar mijn idee voldoende, alleen heb ik het gevoel dat er bij een slecht nieuws bericht gelijk weer nieuwe bodems gezet gaan worden en is de markt eigenlijk veel te volatiel om iets te doen.quote:Op zaterdag 24 september 2011 01:10 schreef wormtrein het volgende:
[..]
Een tracker (ETF) is volgens mij een vrij veilige manier van beleggen, dus dat is op zich goed om mee te beginnen. Maar dat hangt natuurlijk ook af van het exemplaar waarin je geïnteresseerd bent.
Gebruik je zelf CFD's?quote:Op dinsdag 27 september 2011 20:40 schreef tradetheday het volgende:
[..]
zulke uitspraken zijn naar mijn mening pure onzin. iedereen weet dat handelen met een (grote) hefboom marktschommelingen met een grotere werking in het account worden gevoeld, maar naast een groter risico kan men dit ook als een groot voordeel zien.
als men bijvoorbeeld met een hefboom van 1:1 voor 10.000 euro aandelen in Shell wil kopen, waarom dan niet - met een hefboom van 1:100 - voor 100 euro (waardoor men alsnog voor 10.000 euro in aandelen handelt). als de koers met 1% daalt heeft men in situatie 1 100 euro verloren. en in situatie 2 heeft men dan ook 100 euro verloren. als de koers 1% stijgt verdient men twee keer 100 euro. met het verschil dat men in situatie 1 ((100/10.000)x100=)1% winst maakt en men in situatie 2 ((100/100)x100=)100% winst maakt.
conclusie: het grote voordeel is dus dat men veel minder kapitaal nodig heeft om dezelfde resultaten in absolute zin te boeken en relatief grotere.
Mee eens. Je kunt het beste beginnen met aandelen in grote bedrijven of een tracker/etf op een beursindex.quote:Op maandag 3 oktober 2011 01:45 schreef tjoptjop het volgende:
Ik blijf erbij dat iemand die net komt kijken niets heeft te zoeken bij CFD's.
Als het je enkel om de AEX te doen is zou ik gaan kijken op VEB . De data zijn accuraat en up-to-date.quote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:04 schreef Idler het volgende:
Beginnersvraagje: wat zijn goede bronnen om informatie in te zoeken met betrekking tot de historische cijfers van bedrijven die in de AEX zitten? Dingen als koers, winst, winst per aandeel, uitbetaald dividend?
Moet je dan alle oude jaarverslagen door gaan spitten? Of zijn er handige sites waar dit soort info al bij elkaar staat?
ft.comquote:Op donderdag 6 oktober 2011 19:04 schreef Idler het volgende:
Beginnersvraagje: wat zijn goede bronnen om informatie in te zoeken met betrekking tot de historische cijfers van bedrijven die in de AEX zitten? Dingen als koers, winst, winst per aandeel, uitbetaald dividend?
Moet je dan alle oude jaarverslagen door gaan spitten? Of zijn er handige sites waar dit soort info al bij elkaar staat?
quote:
Als beginnende belegger in de turbo's stappen, oh lawdy.quote:Om de schade te kunnen herstellen voordat ik uitstap, zoek ik gauw m'n heil in turbo's.
Wat is je visie achter deze trade? Apple gaan volgende week stijgen omdat?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 19:24 schreef xminator het volgende:
Aandelen AAPL long en volgende week verkopen?
De iphone4s gaat in de verkoop/voorverkoop en gaat het toch nog goed doen. Uitverkochte voorraden e.d. Mooie moment om in te stappen nu.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:37 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Wat is je visie achter deze trade? Apple gaan volgende week stijgen omdat?
En de week daarna gaan het aandeel weer omlaag?quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 20:46 schreef xminator het volgende:
[..]
De iphone4s gaat in de verkoop/voorverkoop en gaat het toch nog goed doen. Uitverkochte voorraden e.d. Mooie moment om in te stappen nu.
Ik verwacht dat het de 27e sowieso omlaag zal gaan, en daarvoor heb je dus de kans door de economische onzekerheid...quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 21:13 schreef monkyyy het volgende:
[..]
En de week daarna gaan het aandeel weer omlaag?
Wij hebben een hele andere strategie zie ik.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 00:00 schreef xminator het volgende:
[..]
Ik verwacht dat het de 27e sowieso omlaag zal gaan, en daarvoor heb je dus de kans door de economische onzekerheid...
Mja, je kunt het nooit zeker weten he.
De geruchten gaan rond dat er nu al tekorten zijn van de iphone4s betreffende de voorverkoop.. Dus we zullen het wel zien volgende week.quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 02:05 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Wij hebben een hele andere strategie zie ik.
Ik ben meer het buy & hold type (buy & never sell het liefst natuurlijk) dat kijkt naar year earnings, balance sheets, p/e ratios, dividend history en meer kijkt naar de fundamenten van een bedrijf etc etc en jij bent meer de momentum trader , dat bedoel ik te zeggen met "een hele andere strategie".quote:Op zaterdag 8 oktober 2011 02:19 schreef xminator het volgende:
[..]
De geruchten gaan rond dat er nu al tekorten zijn van de iphone4s betreffende de voorverkoop.. Dus we zullen het wel zien volgende week.
Gesloten op 389 ..quote:
aardige stijging van zo'n 3% netto.quote:Op maandag 10 oktober 2011 22:57 schreef xminator het volgende:
[..]
Gesloten op 389 ..
Niet kunnen kopen, had geen beleggersaccount op vrijdag. En ik was dus toen al te laat (maken beleggersaccount, geld van spaarrekening naar beleggersaccount etc. )
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |