dankje, je doet er nog even een schepje boven op.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:34 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het uiterlijk nog wel meevallen, maar de tijd zelf gaat steeds sneller. Vroeger duurde een zomervakantie een eeuwigheid, nu is een jaartje zo voorbij.
Op die manier gerekend, dus qua gevoelswaarde, ben je na je jeugd al op de helft van je leven en op je 27-ste al op 85%. Daarna gebeurt eigenlijk weinig meer.
Het is gewoon een feit, dat je moet leren accepteren.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:38 schreef oldyoung het volgende:
[..]
dankje, je doet er nog even een schepje boven op.
je hebt een aantal fasen in het leven die het leven sneller doen lijken. ken ze zo niet uit mijn hoofd maar zijn er 4 ofzo. als je 60 bent dan vliegt de tijd.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit, dat je moet leren accepteren.
Ik herinner me nog heel goed dat ik in de eerste klas zat. Dat duurde eigenlijk al altijd, omdat je zoveel nieuwe indrukken opdoet etc. Een jaar was onvoorstelbaar lang.
Nu is het alweer bijna kerstmis, over twee maandjes zie je de versieringen weer in de winkel liggen. Dan denk ik echt: het is verdorie nét nog kerstmis geweest! Zo is dat voor mijn gevoel, er zitten maar een paar maanden of weken tussen.
Sowieso is er na je 50-ste of 60-ste helemaal niks aan. Dan ben je oud en versleten en begin je langzaam weg te rotten. Van de ene kwaal naar de andere met een slappe lul. Zo gerekend ben je op je 27-ste al op 94% van je zinvolle leven, zo goed als dood dus.
Maar het is wel raar. Leven mensen dan om 25 jaar te leven en vervolgens 60 jaar te verouderen. Dat klopt toch niet!?quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:44 schreef LXIV het volgende:
Het is ook zo onzinnig als ze mensen van 25 zeggen: Jij hebt nog een heel leven voor je!
Dat is gewoon onzin, het gevoelsmatig grootste stuk ligt sowieso al achter je, en wat je nog te wachten staat is eigenlijk zeer vervelend.
Je trouwt of gaat samenwonen, betaalt te veel voor een te lelijk huis, houdt totaal geen tijd meer over voor jezelf vanwege werk, huishouden en kinderen, tegen de tijd dat dit een beetje minder is ben je praktisch bejaard en sukkel je van de ene kwaal in de andere totdat -eindelijk- dat koude donkere graf op je wacht. Je zou er maar beter vast inliggen.
Zo is de natuur.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:45 schreef oldyoung het volgende:
[..]
Maar het is wel raar. Leven mensen dan om 25 jaar te leven en vervolgens 60 jaar te verouderen. Dat klopt toch niet!?
Daar heb ik niks aan, tenzij je me je "fountain of youth" deelt.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:45 schreef bas-beest het volgende:
Ach joh... dat is voor iedereen anders... ben bijna 39 en word regelmatig midden/eind 20 geschat.
Dat is natuurlijk grotendeels aan je zelf te danken...omdat de meeste mensen nou eenmaal persé aan de 'rat race' mee willen/moeten doen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:44 schreef LXIV het volgende:
Het is ook zo onzinnig als ze mensen van 25 zeggen: Jij hebt nog een heel leven voor je!
Dat is gewoon onzin, het gevoelsmatig grootste stuk ligt sowieso al achter je, en wat je nog te wachten staat is eigenlijk zeer vervelend.
Je trouwt of gaat samenwonen, betaalt te veel voor een te lelijk huis, houdt totaal geen tijd meer over voor jezelf vanwege werk, huishouden en kinderen, tegen de tijd dat dit een beetje minder is ben je praktisch bejaard en sukkel je van de ene kwaal in de andere totdat -eindelijk- dat koude donkere graf op je wacht. Je zou er maar beter vast inliggen.
Dat is het juist... ik doe er eigenlijk niks voor.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:48 schreef oldyoung het volgende:
[..]
Daar heb ik niks aan, tenzij je me je "fountain of youth" deelt.
Ook met een normale baan (om in NL het hoofd boven water te houden), een normaal huis om te onderhouden en een paar kinderen is het al heel druk hoor!quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:48 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk grotendeels aan je zelf te danken...omdat de meeste mensen nou eenmaal persé aan de 'rat race' mee willen/moeten doen.
jesus christ wat verschrikkelijk. Je klinkt wel erg pesimistisch trouwens? of doe je het erom?quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:56 schreef LXIV het volgende:
Maar op je 27-ste kun je tenminste nog kiezen. Er zijn verschillende paden die je kunt bewandelen.
Ik heb vrienden die nooit een vaste vriendin gehad hebben en geen gezin. Die hebben het gevoel dat ze hun kans gemist hebben, komen eigenlijk nooit een leuk iemand meer tegen, zitten vaak alleen.
Dan heb ik vrienden die een gezin hebben. Die willen wel wat anders, maar kunnen geen kant meer op. Zitten vast aan baan, huis en gezin.
Ook ken ik mensen die gescheiden zijn. Die missen hun kinderen en gezin, hebben geen cent meer te makken en wonen op campings en/of kleine huurappartementjes.
Allemaal slijten ze hun dagen in grijze kantoren op industrieterreinen bij bedrijven of overheidsinstellingen waar ze al meer dan 10 jaar dezelfde wekelijkse vergaderingen bijwonen, de obligate mailtjes tikken, voor de 10.000-ste keer een memorandum opstellen dat in het 'archief' verdwijnt.
Het is gewoon de realiteit. Jouw beste jaren liggen al achter je. Ik hoop dat je er toen maximaal van hebt genoten, want het komt nooit meer terug.quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:01 schreef oldyoung het volgende:
[..]
jesus christ wat verschrikkelijk. Je klinkt wel erg pesimistisch trouwens? of doe je het erom?
Doe nu eens een foto impressie van hoe je wel wilt dat je leven eruit zou zien.quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Fuck yeah!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh ja, en als je 40 bent krijgt je vrouw een pittig kapsel.
Ik ben dik tevreden hoor!quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:04 schreef oldyoung het volgende:
[..]
Doe nu eens een foto impressie van hoe je wel wilt dat je leven eruit zou zien.
mm ok. Maar wat had je anders gewilt?quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:06 schreef RedDevil085 het volgende:
Het enige wat ik verschrikkelijk vind is dat er van je word verwacht dat je je "goede" jaren besteed met studeren en je ziel verkopen voor wat centen, zodat je op je oude dag eindelijk mag gaan leven.
Maar goed... gelukkig leven we NOG in een tijd waarin (wij gefortuneerde iig) je voor jezelf kan uitmaken wat je doet en hoe je dat wilt doen en als je dat niet doet is er niemand die je dat kwalijk kan nemen dan jezelf.
quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Fuck yeah!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh ja, en als je 40 bent krijgt je vrouw een pittig kapsel.
Het punt is dat dit niet de excessen zijn, maar de standaard!quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:16 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Lekker makkelijk hè, excessen opzoeken?
Tuurlijk joh, wat jij wil...quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het punt is dat dit niet de excessen zijn, maar de standaard!
Wat weet ik? Ik ben ook de afgelopen 28 jaar geindoctrineerd dat deze levenswijze de beste en (voor sommige) enige succesvolle is.quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:08 schreef oldyoung het volgende:
[..]
mm ok. Maar wat had je anders gewilt?
Maar je voelt je ook weer een beetje te oud voor die "zuip/neuk"feesten?quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:21 schreef Markster het volgende:
Ik ben net zo oud, en ik heb dat dus ook. Als ik dan op tv al die zuip/neuk feesten zie, denk ik, man dat heb ik nooit gedaan, ik kreeg vrij vroeg een vriendin en vanaf toen is het allemaal maar braafjes gegaan enz.
En nu heb ik dus helemaal niets meer met dat burgelijke gedoe en dat wil ik ook helemala niet
Ik heb nog steeds mijn vriendin en die vind dat niet zo leukquote:Op vrijdag 9 september 2011 23:22 schreef oldyoung het volgende:
[..]
Maar je voelt je ook weer een beetje te oud voor die "zuip/neuk"feesten?
Misschien voor de feesten (te drukquote:Op vrijdag 9 september 2011 23:22 schreef oldyoung het volgende:
[..]
Maar je voelt je ook weer een beetje te oud voor die "zuip/neuk"feesten?
Ik kan meer doen, verder reizen, leuke mensen ontmoeten en me veel minder zorgen makenquote:Op vrijdag 9 september 2011 23:34 schreef oldyoung het volgende:
Hoe kan het nou leuker worden als je ouder wordt?
Misschien herinner je je het wel niet meer zo goed, hoe geweldig het "vroeger" wasquote:Op vrijdag 9 september 2011 23:30 schreef Re het volgende:
och ... het leven is best leuk hoor, en wordt alleen maar leuker als je ouder wordt ... ik wilde ook nooit ouder worden dan 40, verschrikkelijk hoe ik toen naar mijn vader keek, ondertussen ben ik er al voorbij, en het leven is gewoon fantastisch
Maar wat zou er moeten gebeuren om hem zijn ongelijk aan te tonen? Puur het cijfer voor de 21 of wat?quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:38 schreef RedDevil085 het volgende:
[..]
Misschien herinner je je het wel niet meer zo goed, hoe geweldig het "vroeger" was![]()
Vriend van me zei toen we 21 waren: vanaf hier gaat het alleen nog maar berg af...
Ben nog steeds aan het hopen dat er een moment komt waarop ik zijn ongelijk kan aantonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |