abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101767498
Ik ben nu al(pas?) 27 en zie er tegen op de 30 te passeren. Ik heb zoveel dingen in me leven niet gedaan, dat ik nu zie hoe kort het leven eigenlijk is. En dat me jonge jaren nu wel aan een einde dreigen te komen.
Al zie ik dertigers schrik ik gewoon hoe oud ze er al uit zien. Hoeveel rimpels een 32 jarige al kan hebben, dat is voor mij nog maar 5 jaar!
Heeft niemand anders hier problemen mee?, voor veel mensen lijken deze gedachte pas te komen al zijn ze in de 50 maar ik vindt vooral het uiterlijke aspect zó snel gaan.
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:33:56 #2
350502 john243
Valt op blondjes
pi_101767646
Ik ben 17 en als ik erover nadenk lijkt mij het ook totaal niks. Ik sport regelmatig en moet er niet aan denken dat ik ergens rekening mee moet houden (slechte rug, zwak hart etc.). Maar ja, aftakeling ... that's life :{
Schindler's List - Echte Jannen - Snickers - Anouk, I love 'em all
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:34:33 #3
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101767678
Ik vind het uiterlijk nog wel meevallen, maar de tijd zelf gaat steeds sneller. Vroeger duurde een zomervakantie een eeuwigheid, nu is een jaartje zo voorbij.

Op die manier gerekend, dus qua gevoelswaarde, ben je na je jeugd al op de helft van je leven en op je 27-ste al op 85%. Daarna gebeurt eigenlijk weinig meer.
The End Times are wild
pi_101767903
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:34 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het uiterlijk nog wel meevallen, maar de tijd zelf gaat steeds sneller. Vroeger duurde een zomervakantie een eeuwigheid, nu is een jaartje zo voorbij.

Op die manier gerekend, dus qua gevoelswaarde, ben je na je jeugd al op de helft van je leven en op je 27-ste al op 85%. Daarna gebeurt eigenlijk weinig meer.
dankje, je doet er nog even een schepje boven op.

ps. qua uiterlijk ben ik nog geen ouwe opa nee, maar me gezicht begint langzaam aan aan de zwaarte kracht toe te geven.
pi_101767943
Oud worden valt in praktijk best mee. Het is alleen lastig dat je geheugen slechter wordt. Het enige dat vervelend is is dat steeds minder goed dingen kan onthouden. En je vergeet nog wel eens wat. Maar eigenlijk vind ik het alleen lastig dat je geheugen achteruit gaat. Ik weet eigenlijk niet of ik dat vroeger ook al had. En je geheugen wordt minder met de jaren.
pi_101768012
Verkapt ik-denk-na-over-zelfmoord-topic. Go see the huisarts ^O^
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:41:20 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101768059
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:38 schreef oldyoung het volgende:

[..]

dankje, je doet er nog even een schepje boven op.
Het is gewoon een feit, dat je moet leren accepteren.

Ik herinner me nog heel goed dat ik in de eerste klas zat. Dat duurde eigenlijk al altijd, omdat je zoveel nieuwe indrukken opdoet etc. Een jaar was onvoorstelbaar lang.
Nu is het alweer bijna kerstmis, over twee maandjes zie je de versieringen weer in de winkel liggen. Dan denk ik echt: het is verdorie nét nog kerstmis geweest! Zo is dat voor mijn gevoel, er zitten maar een paar maanden of weken tussen.

Sowieso is er na je 50-ste of 60-ste helemaal niks aan. Dan ben je oud en versleten en begin je langzaam weg te rotten. Van de ene kwaal naar de andere met een slappe lul. Zo gerekend ben je op je 27-ste al op 94% van je zinvolle leven, zo goed als dood dus.
The End Times are wild
pi_101768100
Ben je 'n meid? Wel lkkere milf dan toch :p

En anders: vaak is uitstraling en karakter velen malen belangrijker
pi_101768171
de aftakeling begint al vroeg
pi_101768217
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:43 schreef odetje het volgende:
de aftakeling begint al vroeg
jij komt uit 1993!, maarja ook jij zal binnen niet al te korte tijd aftakelen.
pi_101768222
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is gewoon een feit, dat je moet leren accepteren.

Ik herinner me nog heel goed dat ik in de eerste klas zat. Dat duurde eigenlijk al altijd, omdat je zoveel nieuwe indrukken opdoet etc. Een jaar was onvoorstelbaar lang.
Nu is het alweer bijna kerstmis, over twee maandjes zie je de versieringen weer in de winkel liggen. Dan denk ik echt: het is verdorie nét nog kerstmis geweest! Zo is dat voor mijn gevoel, er zitten maar een paar maanden of weken tussen.

Sowieso is er na je 50-ste of 60-ste helemaal niks aan. Dan ben je oud en versleten en begin je langzaam weg te rotten. Van de ene kwaal naar de andere met een slappe lul. Zo gerekend ben je op je 27-ste al op 94% van je zinvolle leven, zo goed als dood dus.
je hebt een aantal fasen in het leven die het leven sneller doen lijken. ken ze zo niet uit mijn hoofd maar zijn er 4 ofzo. als je 60 bent dan vliegt de tijd.
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:44:24 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101768234
Het is ook zo onzinnig als ze mensen van 25 zeggen: Jij hebt nog een heel leven voor je!
Dat is gewoon onzin, het gevoelsmatig grootste stuk ligt sowieso al achter je, en wat je nog te wachten staat is eigenlijk zeer vervelend.
Je trouwt of gaat samenwonen, betaalt te veel voor een te lelijk huis, houdt totaal geen tijd meer over voor jezelf vanwege werk, huishouden en kinderen, tegen de tijd dat dit een beetje minder is ben je praktisch bejaard en sukkel je van de ene kwaal in de andere totdat -eindelijk- dat koude donkere graf op je wacht. Je zou er maar beter vast inliggen.
The End Times are wild
pi_101768279
Dertigers die denken dat ze de eeuwige jeugd hebben zijn nog verschrikkelijker...
pi_101768301
Ach joh... dat is voor iedereen anders... ben bijna 39 en word regelmatig midden/eind 20 geschat. :P
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_101768312
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:44 schreef LXIV het volgende:
Het is ook zo onzinnig als ze mensen van 25 zeggen: Jij hebt nog een heel leven voor je!
Dat is gewoon onzin, het gevoelsmatig grootste stuk ligt sowieso al achter je, en wat je nog te wachten staat is eigenlijk zeer vervelend.
Je trouwt of gaat samenwonen, betaalt te veel voor een te lelijk huis, houdt totaal geen tijd meer over voor jezelf vanwege werk, huishouden en kinderen, tegen de tijd dat dit een beetje minder is ben je praktisch bejaard en sukkel je van de ene kwaal in de andere totdat -eindelijk- dat koude donkere graf op je wacht. Je zou er maar beter vast inliggen.
Maar het is wel raar. Leven mensen dan om 25 jaar te leven en vervolgens 60 jaar te verouderen. Dat klopt toch niet!?
pi_101768373
Succes met 90 worden als je op je 27ste al zo denkt! Je moet er zelf het beste van maken. Oh, als je besluit een trein een kopstoot te geven, gelieve niet die tussen gouda en den haag.

Peace out!
I feel kinda Locrian today
pi_101768382
Je wordt ouder vanaf 0, zeurknol.
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:47:27 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101768383
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:45 schreef oldyoung het volgende:

[..]

Maar het is wel raar. Leven mensen dan om 25 jaar te leven en vervolgens 60 jaar te verouderen. Dat klopt toch niet!?
Zo is de natuur.

De beste tijd is denk ik van 16 tot 24. Dat vond ik in principe. De kindertijd is ook heel leuk.
Daarna is het verantwoordelijkheden en plichten, gevolgd door aftakeling en dood.
The End Times are wild
pi_101768420
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:45 schreef bas-beest het volgende:
Ach joh... dat is voor iedereen anders... ben bijna 39 en word regelmatig midden/eind 20 geschat. :P
Daar heb ik niks aan, tenzij je me je "fountain of youth" deelt.
pi_101768422
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:44 schreef LXIV het volgende:
Dat is natuurlijk grotendeels aan je zelf te danken...omdat de meeste mensen nou eenmaal persé aan de 'rat race' mee willen/moeten doen.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_101768473
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:48 schreef oldyoung het volgende:

[..]

Daar heb ik niks aan, tenzij je me je "fountain of youth" deelt.
Dat is het juist... ik doe er eigenlijk niks voor.
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:49:55 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101768521
Oh, wat ook echt minder is: Toen ik jonger was (ook nog toen ik 27 was en daarna trouwens), merkte je vaak dat vrouwen je wel leuk vonden. Als je ze aansprak, dat ze zo aan hun haar plukten, leuk lachten, draaiden, overdreven interesse toonden in je praatje, giechelend naar hun vriendin keken.

Op een zeker moment stopt dat. Binnen een paar jaar van dagelijks naar eigenlijk nooit. Als je schattige kinderen hebt dan willen ze nog wel vriendelijk lachen, maar dat is dan vanwege dat kind, niet om te neuken. Dat is ook minder leuk.
The End Times are wild
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:50:35 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101768549
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:48 schreef bas-beest het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk grotendeels aan je zelf te danken...omdat de meeste mensen nou eenmaal persé aan de 'rat race' mee willen/moeten doen.
Ook met een normale baan (om in NL het hoofd boven water te houden), een normaal huis om te onderhouden en een paar kinderen is het al heel druk hoor!
The End Times are wild
  vrijdag 9 september 2011 @ 22:56:40 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101768804
Maar op je 27-ste kun je tenminste nog kiezen. Er zijn verschillende paden die je kunt bewandelen.

Ik heb vrienden die nooit een vaste vriendin gehad hebben en geen gezin. Die hebben het gevoel dat ze hun kans gemist hebben, komen eigenlijk nooit een leuk iemand meer tegen, zitten vaak alleen.

Dan heb ik vrienden die een gezin hebben. Die willen wel wat anders, maar kunnen geen kant meer op. Zitten vast aan baan, huis en gezin.

Ook ken ik mensen die gescheiden zijn. Die missen hun kinderen en gezin, hebben geen cent meer te makken en wonen op campings en/of kleine huurappartementjes.

Allemaal slijten ze hun dagen in grijze kantoren op industrieterreinen bij bedrijven of overheidsinstellingen waar ze al meer dan 10 jaar dezelfde wekelijkse vergaderingen bijwonen, de obligate mailtjes tikken, voor de 10.000-ste keer een memorandum opstellen dat in het 'archief' verdwijnt.
The End Times are wild
pi_101768847
Je leven moet nog beginnen man
pi_101768973
Hoe zien al jullie 25+ ers de toekomst dan? Ik zie vooral hoe ik steeds minder kan doen of bereiken omdat ik de leeftijd er niet meer voor heb. Normaal denk ik nooit over het einde van me leven of hoe ik ooit 80 zal zijn. Maar nu zie ik opeens het belang ervan om juist daar over na te denken. Het leven is tóch niet on eindig. Ik kan maar beter een goede planning maken qua de dingen die ik nog wil doen want straks ben ik te laat/ te oud.

Is dit erg raar om zo te denken?, we plannen zoveel, waarom ons leven niet?. Ook daar zit een einde aan, we hebben niet eeuwig de tijd.
pi_101769054
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:56 schreef LXIV het volgende:
Maar op je 27-ste kun je tenminste nog kiezen. Er zijn verschillende paden die je kunt bewandelen.

Ik heb vrienden die nooit een vaste vriendin gehad hebben en geen gezin. Die hebben het gevoel dat ze hun kans gemist hebben, komen eigenlijk nooit een leuk iemand meer tegen, zitten vaak alleen.

Dan heb ik vrienden die een gezin hebben. Die willen wel wat anders, maar kunnen geen kant meer op. Zitten vast aan baan, huis en gezin.

Ook ken ik mensen die gescheiden zijn. Die missen hun kinderen en gezin, hebben geen cent meer te makken en wonen op campings en/of kleine huurappartementjes.

Allemaal slijten ze hun dagen in grijze kantoren op industrieterreinen bij bedrijven of overheidsinstellingen waar ze al meer dan 10 jaar dezelfde wekelijkse vergaderingen bijwonen, de obligate mailtjes tikken, voor de 10.000-ste keer een memorandum opstellen dat in het 'archief' verdwijnt.
jesus christ wat verschrikkelijk. Je klinkt wel erg pesimistisch trouwens? of doe je het erom?
pi_101769107
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:57 schreef VicRattlehead het volgende:
Wanneer begint het dan?

Dat is toch onzin, het leven is al lang begonnen en wacht niet.
pi_101769123
Je username is wel baas.
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:03:18 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101769146
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 22:57 schreef VicRattlehead het volgende:
Fuck yeah!

Oh ja, en als je 40 bent krijgt je vrouw een pittig kapsel.
The End Times are wild
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:04:03 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101769176
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:01 schreef oldyoung het volgende:

[..]

jesus christ wat verschrikkelijk. Je klinkt wel erg pesimistisch trouwens? of doe je het erom?
Het is gewoon de realiteit. Jouw beste jaren liggen al achter je. Ik hoop dat je er toen maximaal van hebt genoten, want het komt nooit meer terug.
The End Times are wild
pi_101769189
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Fuck yeah!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Doe nu eens een foto impressie van hoe je wel wilt dat je leven eruit zou zien.
pi_101769205
Later is allang begonnen...
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:05:02 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101769221
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:04 schreef oldyoung het volgende:

[..]

Doe nu eens een foto impressie van hoe je wel wilt dat je leven eruit zou zien.
Ik ben dik tevreden hoor!
The End Times are wild
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:06:32 #35
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_101769279
Het enige wat ik verschrikkelijk vind is dat er van je word verwacht dat je je "goede" jaren besteed met studeren en je ziel verkopen voor wat centen, zodat je op je oude dag eindelijk mag gaan leven.

Maar goed... gelukkig leven we NOG in een tijd waarin (wij gefortuneerde iig) je voor jezelf kan uitmaken wat je doet en hoe je dat wilt doen en als je dat niet doet is er niemand die je dat kwalijk kan nemen dan jezelf.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_101769364
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:06 schreef RedDevil085 het volgende:
Het enige wat ik verschrikkelijk vind is dat er van je word verwacht dat je je "goede" jaren besteed met studeren en je ziel verkopen voor wat centen, zodat je op je oude dag eindelijk mag gaan leven.

Maar goed... gelukkig leven we NOG in een tijd waarin (wij gefortuneerde iig) je voor jezelf kan uitmaken wat je doet en hoe je dat wilt doen en als je dat niet doet is er niemand die je dat kwalijk kan nemen dan jezelf.
mm ok. Maar wat had je anders gewilt?
pi_101769743
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Fuck yeah!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

|:(

Lekker makkelijk hè, excessen opzoeken?
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:16:56 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_101769792
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:16 schreef bas-beest het volgende:

[..]

|:(

Lekker makkelijk hè, excessen opzoeken?
Het punt is dat dit niet de excessen zijn, maar de standaard!
The End Times are wild
pi_101769954
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het punt is dat dit niet de excessen zijn, maar de standaard!
Tuurlijk joh, wat jij wil...
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:20:53 #40
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_101770000
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:08 schreef oldyoung het volgende:

[..]

mm ok. Maar wat had je anders gewilt?
Wat weet ik? Ik ben ook de afgelopen 28 jaar geindoctrineerd dat deze levenswijze de beste en (voor sommige) enige succesvolle is.

Ik begrijp pas sinds "kort" dat "het leven" geen diepere betekenis heeft, eigenlijk gewoon zinloos is en vul het dus zo veel mogelijk in met dingen die ik leuk en lekker vind.

Het zou fijn zijn als me dat iets makkelijker werd gemaakt, maar ik verwacht niet dat de hele wereld zich opeens om mijn wensen gaat bekommeren :P
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_101770046
Ik ben net zo oud, en ik heb dat dus ook. Als ik dan op tv al die zuip/neuk feesten zie, denk ik, man dat heb ik nooit gedaan, ik kreeg vrij vroeg een vriendin en vanaf toen is het allemaal maar braafjes gegaan enz.

En nu heb ik dus helemaal niets meer met dat burgelijke gedoe en dat wil ik ook helemala niet :r
pi_101770086
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:21 schreef Markster het volgende:
Ik ben net zo oud, en ik heb dat dus ook. Als ik dan op tv al die zuip/neuk feesten zie, denk ik, man dat heb ik nooit gedaan, ik kreeg vrij vroeg een vriendin en vanaf toen is het allemaal maar braafjes gegaan enz.

En nu heb ik dus helemaal niets meer met dat burgelijke gedoe en dat wil ik ook helemala niet :r
Maar je voelt je ook weer een beetje te oud voor die "zuip/neuk"feesten?
pi_101770121
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:22 schreef oldyoung het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds mijn vriendin en die vind dat niet zo leuk :')
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:23:40 #44
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_101770151
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:22 schreef oldyoung het volgende:

[..]

Misschien voor de feesten (te druk :P), maar je bent nooit te oud om te zuipen en neuken :)
pi_101770208
ps. werken is ook zo oersaai. Natuurlijk op momenten haalt het je aandacht weg van deze gedachte waardoor je er (tijdelijk) door opgeslokt wordt maar is dat dan "voldoening""waardevol"?. Het is gewoon zonde van je enige leven die je hebt.
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:30:18 #46
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101770470
och ... het leven is best leuk hoor, en wordt alleen maar leuker als je ouder wordt ... ik wilde ook nooit ouder worden dan 40, verschrikkelijk hoe ik toen naar mijn vader keek, ondertussen ben ik er al voorbij, en het leven is gewoon fantastisch
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_101770653
Hoe kan het nou leuker worden als je ouder wordt?
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:37:49 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_101770808
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:34 schreef oldyoung het volgende:
Hoe kan het nou leuker worden als je ouder wordt?
Ik kan meer doen, verder reizen, leuke mensen ontmoeten en me veel minder zorgen maken
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 9 september 2011 @ 23:38:09 #49
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_101770820
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:30 schreef Re het volgende:
och ... het leven is best leuk hoor, en wordt alleen maar leuker als je ouder wordt ... ik wilde ook nooit ouder worden dan 40, verschrikkelijk hoe ik toen naar mijn vader keek, ondertussen ben ik er al voorbij, en het leven is gewoon fantastisch
Misschien herinner je je het wel niet meer zo goed, hoe geweldig het "vroeger" was ;)

Vriend van me zei toen we 21 waren: vanaf hier gaat het alleen nog maar berg af...
Ben nog steeds aan het hopen dat er een moment komt waarop ik zijn ongelijk kan aantonen.
pi_101771043
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:38 schreef RedDevil085 het volgende:

[..]

Misschien herinner je je het wel niet meer zo goed, hoe geweldig het "vroeger" was ;)

Vriend van me zei toen we 21 waren: vanaf hier gaat het alleen nog maar berg af...
Ben nog steeds aan het hopen dat er een moment komt waarop ik zijn ongelijk kan aantonen.
Maar wat zou er moeten gebeuren om hem zijn ongelijk aan te tonen? Puur het cijfer voor de 21 of wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')