dankje, je doet er nog even een schepje boven op.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:34 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het uiterlijk nog wel meevallen, maar de tijd zelf gaat steeds sneller. Vroeger duurde een zomervakantie een eeuwigheid, nu is een jaartje zo voorbij.
Op die manier gerekend, dus qua gevoelswaarde, ben je na je jeugd al op de helft van je leven en op je 27-ste al op 85%. Daarna gebeurt eigenlijk weinig meer.
Het is gewoon een feit, dat je moet leren accepteren.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:38 schreef oldyoung het volgende:
[..]
dankje, je doet er nog even een schepje boven op.
je hebt een aantal fasen in het leven die het leven sneller doen lijken. ken ze zo niet uit mijn hoofd maar zijn er 4 ofzo. als je 60 bent dan vliegt de tijd.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:41 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit, dat je moet leren accepteren.
Ik herinner me nog heel goed dat ik in de eerste klas zat. Dat duurde eigenlijk al altijd, omdat je zoveel nieuwe indrukken opdoet etc. Een jaar was onvoorstelbaar lang.
Nu is het alweer bijna kerstmis, over twee maandjes zie je de versieringen weer in de winkel liggen. Dan denk ik echt: het is verdorie nét nog kerstmis geweest! Zo is dat voor mijn gevoel, er zitten maar een paar maanden of weken tussen.
Sowieso is er na je 50-ste of 60-ste helemaal niks aan. Dan ben je oud en versleten en begin je langzaam weg te rotten. Van de ene kwaal naar de andere met een slappe lul. Zo gerekend ben je op je 27-ste al op 94% van je zinvolle leven, zo goed als dood dus.
Maar het is wel raar. Leven mensen dan om 25 jaar te leven en vervolgens 60 jaar te verouderen. Dat klopt toch niet!?quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:44 schreef LXIV het volgende:
Het is ook zo onzinnig als ze mensen van 25 zeggen: Jij hebt nog een heel leven voor je!
Dat is gewoon onzin, het gevoelsmatig grootste stuk ligt sowieso al achter je, en wat je nog te wachten staat is eigenlijk zeer vervelend.
Je trouwt of gaat samenwonen, betaalt te veel voor een te lelijk huis, houdt totaal geen tijd meer over voor jezelf vanwege werk, huishouden en kinderen, tegen de tijd dat dit een beetje minder is ben je praktisch bejaard en sukkel je van de ene kwaal in de andere totdat -eindelijk- dat koude donkere graf op je wacht. Je zou er maar beter vast inliggen.
Zo is de natuur.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:45 schreef oldyoung het volgende:
[..]
Maar het is wel raar. Leven mensen dan om 25 jaar te leven en vervolgens 60 jaar te verouderen. Dat klopt toch niet!?
Daar heb ik niks aan, tenzij je me je "fountain of youth" deelt.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:45 schreef bas-beest het volgende:
Ach joh... dat is voor iedereen anders... ben bijna 39 en word regelmatig midden/eind 20 geschat.
Dat is natuurlijk grotendeels aan je zelf te danken...omdat de meeste mensen nou eenmaal persé aan de 'rat race' mee willen/moeten doen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:44 schreef LXIV het volgende:
Het is ook zo onzinnig als ze mensen van 25 zeggen: Jij hebt nog een heel leven voor je!
Dat is gewoon onzin, het gevoelsmatig grootste stuk ligt sowieso al achter je, en wat je nog te wachten staat is eigenlijk zeer vervelend.
Je trouwt of gaat samenwonen, betaalt te veel voor een te lelijk huis, houdt totaal geen tijd meer over voor jezelf vanwege werk, huishouden en kinderen, tegen de tijd dat dit een beetje minder is ben je praktisch bejaard en sukkel je van de ene kwaal in de andere totdat -eindelijk- dat koude donkere graf op je wacht. Je zou er maar beter vast inliggen.
Dat is het juist... ik doe er eigenlijk niks voor.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:48 schreef oldyoung het volgende:
[..]
Daar heb ik niks aan, tenzij je me je "fountain of youth" deelt.
Ook met een normale baan (om in NL het hoofd boven water te houden), een normaal huis om te onderhouden en een paar kinderen is het al heel druk hoor!quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:48 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk grotendeels aan je zelf te danken...omdat de meeste mensen nou eenmaal persé aan de 'rat race' mee willen/moeten doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |