abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101851148
Kipfilet bij het eten, die vaak helemaal gortdroog gebakken was ;(

en mijn zusje dat dan weer zien eten met fritessaus ;(
Ja doei.
  maandag 12 september 2011 @ 12:48:07 #202
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_101853364
quote:
7s.gif Op maandag 12 september 2011 10:49 schreef gianni61 het volgende:
ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb laatste een pot chicken tonight gekocht.

al jaaaren niet meer gehad en in mijn herinnering niet vies.
kan ik die maar beter weggooien dan?
Ligt aan de smaak, de meeste smaken toch een beetje chemisch, vooral deze:
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 12 september 2011 @ 12:50:37 #203
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_101853412
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 12:48 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ligt aan de smaak, de meeste smaken toch een beetje chemisch, vooral deze:
[ afbeelding ]
:r!!
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_101853769
Groenten.

Groenten uit eigen tuin die nét iets te lang aan de struik hadden gehangen, zodat ze een wat dikker velletje of reng hadden, want dan vond mam lekker. En dan ook veel te lang koken. Ik heb pas op mijn 20e ontdekt dat tuinboontjes glad en groen zijn, en niet bruin en rimpelig. Ook waren alle groenten grijs.Rodekool was net zo grijs als groene kool. Maar om dat te zien, moest je er eerst zo'n degig papje met nootmuskaat vanaf schrapen. En gekookte aardappeltjes eet ik nóóit meer.

En drie gangen van hetzelfde bord eten. Zodat er nog vermicelli in je vanillevla zat. "Ja, had je je soep maar goed op moeten eten."
pi_101856630
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 13:03 schreef _Arual_ het volgende:

En drie gangen van hetzelfde bord eten. Zodat er nog vermicelli in je vanillevla zat. "Ja, had je je soep maar goed op moeten eten."
O die was ik vergeten, dat had ik als ik bij een vriendje at.
Zo smerig en lui
pi_101856878
Mijn moeder kan echt ontzettend goed koken, dus ik heb weinig trauma's op dat gebied. De enige die ik me kan bedenken is dat we verplicht de zure druifjes uit eigen tuin moesten opeten, waarvan er elk jaar weer kilo's aan die boom groeide...
  maandag 12 september 2011 @ 15:16:23 #207
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_101857977
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 13:03 schreef _Arual_ het volgende:
zo'n degig papje met nootmuskaat
Dát. Op alles. Want mijn vader lustte geen buitenlands eten :(
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_101858037
Godzijdank ging bij ons alleen nootmuskaat over de imploderende bloemkool O+
Ja doei.
pi_101858357
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 15:18 schreef motorbloempje het volgende:
Godzijdank ging bij ons alleen nootmuskaat over de imploderende bloemkool O+
dat vond ik dan wel weer lekker.
mijn moeder uiteraard weer niet..

eigenlijk had mijn moeder ook wel schijt aan alle kook en bak tijden.
vlees, aardappels en groente werden tegelijk aangezet en een half uur erna was het volgens mijn moeder allemaal goed
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_101860049
Na het maken van boontjes kwam er altijd nog een opgelost Maggiblokje overheen om dit op smaak te brengen.

Jammer genoeg loste het blokje niet goed op en zat ik altijd met dat zoute stuk in mijn muil :'(
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
  maandag 12 september 2011 @ 16:16:24 #211
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_101860118
Mijn moeder kan totaal geen pasta koken.. Ik dacht altijd dat ik elke vorm van pasta smerig vond, maar door de kookkunsten van mijn vrouw en schoonmoeder ben ik er achter gekomen dat dat niet aan de pasta lag, maar aan mijn moeder.

Daarnaast had ik een vader die een afkeer had van alles wat anders was dan hij gewend was. Dus alles werd altijd hetzelfde klaargemaakt, nooit echt variatie.. Biefstuk kwam altijd met een champignonsaus, bloemkool altijd met een maizena-melk-saus, enzovoorts. Niet dat ik daar op dat moment last van had, ik was immers niet anders gewend. Pas op latere leeftijd, voornamelijk toen ik wat meer voor mezelf ging koken, kwam ik er achter dat 't ook anders kon..

Maar 't allerergst was nog wel het grote "macaroni bolognese met stukjes frikandel"-avontuur toen ik bij een vriend bleef eten.. Jezus Christus, wat is DAT smerig.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_101860944
Zeer herkenbaar allemaal. Snottige witlof en prei, het maizenapapje bij de bloemkool en de doorgekookte pasta (macaroni of spaghetti, nooit wat anders).. Maar eigenlijk het meest erge was het gebrek aan fantasie. Elke keer hetzelfde. Waarom zou je een hamlapje proberen als je toch al weet dat je de karbonade lekker vindt? :')
4 keer per week gekookte (kruimige) aardappels, 2 keer rijst of pasta, en één keer friet. Vooral de aardappels kan ik niet meer zien. Ik kook nu 10 jaar voor mezelf, nog nooit aardappels gekookt.

Alleen de smacaroni heb ik juist wel goeie herinneringen aan, dat aten we enkel op vakantie. :)
  † In Memoriam † maandag 12 september 2011 @ 16:47:50 #213
91830 MaximusTG
pi_101861425
Oei, ik heb er toch een, heb het maar een keer gegeten, tijdens een kamp van de sportvereniging waar ik toen bijzat (zal jaar of 10 geweest zijn). Kampleiding bestond uit paar mannen en vrouwen van rond de 23/24. De vrouwen gingen "koken"... Gekookte macaroni met stukjes ham en een paar blikjes van die geconcentreerde tomatenpuree. That's it. :r .
Leuk dat je aanbiedt om te koken voor zoveel kinderen, maar kook dan wel iets eetbaars.. Of haal patat.
pi_101861647
Elk stukje vlees wat ik vroeger kreeg was gortdroog. Elk.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_101861719
Voor mijn broertje was lammetjes thee van mijn oma (zo noemde zij dat) een gruwel. Dat is thee met melk en honing. Ik vond het juist wel lekker en drink het nu nog zo nu en dan.
pi_101861922
Owja, mijn oma kon er ook wat van, alle groenten waren uit blik en helemaal gaar gekookt. Als in supergaar. :r
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_101862157
Mijn oma en opa aten ook warm eten in de middag. Kreeg ik een bord stamppot met een kuiltje vol jus en een gehaktbal als ik er tussen de middag heen moest.
  † In Memoriam † maandag 12 september 2011 @ 17:08:30 #218
91830 MaximusTG
pi_101863104
Oh getver ja, bij anderen kreeg je soms idd je toetje in hetzelfde bord waar nog de resten van de aardappelmaaltijd in zaten, smerige gewoonte. Bij mijn ouders ging dat gelukkig wat geciviliseerder. Maizenapapje ging alleen over de gekookte andijvie, maar dat hoefden wij niet te eten, mijn vader kreeg dat af en toe, wij gruwelden er van.

Mijn vader en ooms hebben trauma's van groentes uit de keulse pot die dan vervolgens de hele dag in een pannetje op de kachel stonden. Met ernaast een pannetje met pap. De hele dag stonk het huis en het was niet eetbaar.
pi_101867628
Mijn moeder die rauwe ui door de macaronisaus uit het pakje gooide. Heeft wel een tijdje geduurd voordat ik erachter kwam dat uien lekker zijn.

Oh, en vroeger at ik echt bijna niets en moest ik dan altijd op de gang zitten totdat ik het opgegeten had. Maar mijn jongere zusje heeft dat nooit hoeven doen terwijl ze nu op haar 16e nog steeds niets eet :'(
pi_101869031
Margerine.
Noodles
pi_101869816
Margarine inderdaad. En het moeten drinken van melk danwel karnemelk. Dat laatste vond ik net iets minder vies, dus jaren karnemelk gedronken.

Mijn ouders kunnen prima koken verder. Alleen door een pastasaus ging soms wel eens een soepgroentepakket omdat dat goedkoper was :').
pi_101870001
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 19:51 schreef dotKoen het volgende:
Alleen door een pastasaus ging soms wel eens een soepgroentepakket omdat dat goedkoper was :').
Kan best hoor, doe ik ook als student zijnde vaak genoeg :P
Alleen wel soepgroenten nemen zónder bleekselderij :D
  maandag 12 september 2011 @ 19:59:00 #224
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_101870266
Kikker-erwten :'( met kapot gekookte tomaat erdoorheen.
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_101870439
quote:
99s.gif Op maandag 12 september 2011 19:54 schreef CrashO het volgende:

[..]

Kan best hoor, doe ik ook als student zijnde vaak genoeg :P
Alleen wel soepgroenten nemen zónder bleekselderij :D
Nou ja, het kan best, maar er zit dan inderdaad bleekselderij en snijselderij in. Echt lekker vind ik dat niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')