abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101752407
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En als je al aangifte van inbraak kan/mag doen moet je een week wachten.
Precies... nee volgende week terugkomen!

Dag later lees je in de krant dat er minder criminaliteit is want minder aangiften _O-
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2011 @ 16:10:44 #52
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_101752562
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_101752827
Ze zouden die agenten gewoon moeten ontslaan. Zou ook gebeuren als ze zulke slechte service in het bedrijfsleven zouden leveren.
pi_101752973
Kijk, dit leren de Afghanen nu in de politietraining, keihard aanpakken die bejaarden.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_101755057
Prima dat ie ook van de agenten een ID verlangt. Beetje achterlijk dat zij dat dan niet kunnen tonen.. :{
..non est vivere sed valere vita est ..
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:34:08 #56
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_101755080
Ik haat agenten. Ik pis op ze. Overal ter wereld zijn het ratten. :{w

Verraders zijn het. Volksverraders. :r
pi_101755514
Zwakzinnige gefrustreerde pauper agenten, symptomen van een gebroken overheid.
pi_101756483
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:48 schreef HyperViper het volgende:
Zwakzinnige gefrustreerde pauper agenten, symptomen van een gebroken overheid.
In mijn geitendorp heb ik 1 keer de politie in het centrum gezien zonder dat er kermis attracties in stonden. Ze hielden een papa en dochter staande die langsfietsen in een gebied waar iedereen fietst maar officieel een voetgangersgebied is. En lieten ze gewoon weer gaan toen ze afgestapt waren. De agenten uit het artikel hebben waarschijnlijk een klein pikkie.
pi_101779113
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dus als ik me als agent verkleed met de theater kleren van mijn oude school mag ik jou op de grond flikkeren en afvoeren als je me niet serieus neemt?
Ten eerste: Als jij een nepagent bent waar wil je me dan naar afvoeren?
Ten tweede: die agenten hadden zich natuurlijk moeten legitimeren. Volgens de politie wouden ze dat ook, maar ze waren hun IDkaart vergeten. Die man mocht netjes mee naar het bureau waar de agenten hun ID kaart dan zouden laten zien.

Die man wou dat niet en dan zit er niks anders op dan hem te arresteren...

Niet alles geloven wat de media en de burger je voorspiegelt he? Kijk die agenten waren ook fout, maar die man ook.....
Ik mag toch hopen dat als dit voor de rechter komt, beiden in ongelijk worden gesteld en dat die man gewoon die boete moet betalen omdat hij fout zat.

Mensen moeten gewoon niet zeuren vind ik. Gewoon netjes je ID kaart laten zine, wel blijven vasthouden, want je mag hem aan niemand afgeven, behalve ene bevoegde ambtenaar. Als de agent zich wel kan legitimeren dan kan je hem wel afgeven... en weer terugkrijgen.
Dan was dit allemaal niet gebeurd, die man kon rustig slapen en dan wint iedereen.... Die boete krijg je toch wel. VOlgens mij wou die man gewoon zijn boete ontlopen en dan een jank verhaal op TV houden. Het was zelf op huilie huilie hart van nederland... Dat zegt wel genoeg.

Die mensen met hun principes toch altijd.... Dat is altijd een verlies-verlies situatie... De wereld draait nu eenmaal niet om persoonlijke principes.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_101779249
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 11:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ten tweede: die agenten hadden zich natuurlijk moeten legitimeren. Volgens de politie wouden ze dat ook, maar ze waren hun IDkaart vergeten. Die man mocht netjes mee naar het bureau waar de agenten hun ID kaart dan zouden laten zien.

Moet jij eens tegen een agentje zeggen dat je je ID kaart bent vergeten maar ze mogen wel mee naar huis om hem daar te bekijken,....... denk je dat ze dat doen of schrijven ze een boete uit? Ik weet het antwoord, in mijn geval gingen ze mee, bekeken hem...keurden hem goed en gaven een boete omdat ik hem niet kon tonen tijdens de controle. Stelletje kutjes met een embleem.
pi_101779287
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 september 2011 11:33 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Moet jij eens tegen een agentje zeggen dat je je ID kaart bent vergeten maar ze mogen wel mee naar huis om hem daar te bekijken,....... denk je dat ze dat doen of schrijven ze een boete uit? Ik weet het antwoord, in mijn geval gingen ze mee, bekeken hem...keurden hem goed en gaven een boete omdat ik hem niet kon tonen tijdens de controle. Stelletje kutjes met een embleem.
Nee dat mag niet, want burgers moeten hun ID kaart bij zich hebben. Dan krijg je een boete. Agenten moeten hem ook bij zich hebben, maar krijgen geen boete als ze hem niet bij zich hebben. Dat is de wet en als je dat wilt veranderen schrijf je maar een brief nara de 2de kamer. Als je het niet eerlijk vind dan heb je pech.

Zoals ik al schreef, die man wou gewoon onder de boete uit. Dat het echte agenten waren werd duidelijk toen die naar het politie bureau werd afgevoerd.... Dus nep agenten waren het niet.

Wat die man had kunnen doen, is netjes meegaan met de agenten, boete in ontvangst nemen en bezwaar indienen. Maar nee, die man ging zelf problemen veroorzaken vanwege zijn principes... Guess what? De wereld draait niet om principes.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_101779372
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 september 2011 11:33 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Moet je gaan klagen bij de politieke partijen die voor gestemd hebben voor een verplichte ID voor alle burgers.
  zaterdag 10 september 2011 @ 11:39:22 #63
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_101779438
Krijgt de man nog een schadevergoeding?

En die agenten zijn inmiddels op non-actief gezet mag ik hopen.
AFC AJAX
pi_101779457
Had je dat gedroomd? *O*
pi_101779561
Pauper`s! Ga boeven vangen...... :')
Geen ID mee, dan ga je maar lekker terug naar je bureau om het te halen.

Ik hoop dat ze ontslagen worden. *)
Spring op je hoofd en noem het breakdance !!
pi_101779600
Wat een belachelijk domme achenten -O-
pi_101780214
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 11:34 schreef sjorsie1982 het volgende:

Wat die man had kunnen doen, is netjes meegaan met de agenten, boete in ontvangst nemen en bezwaar indienen. Maar nee, die man ging zelf problemen veroorzaken vanwege zijn principes... Guess what? De wereld draait niet om principes.
Ik zie jou wel vaker posten over dat principes niet tellen..... vertel, wat zit je dwars?
pi_101781200
quote:

[..]

Nee dat mag niet, want burgers moeten hun ID kaart bij zich hebben. Dan krijg je een boete. Agenten moeten hem ook bij zich hebben, maar krijgen geen boete als ze hem niet bij zich hebben. Dat is de wet en als je dat wilt veranderen schrijf je maar een brief nara de 2de kamer. Als je het niet eerlijk vind dan heb je pech.

Zoals ik al schreef, die man wou gewoon onder de boete uit. Dat het echte agenten waren werd duidelijk toen die naar het politie bureau werd afgevoerd.... Dus nep agenten waren het niet.

Zolang agenten hun ID niet mee hebben zijn ze net zo belangrijk als carnavalsgangers. :W
pi_101781273
*past de naam in het artikel even aan naar Mustafa Zeghel*
*kijkt hoe Fok! plots de oude man terug wil sturen naar zijn eigen land*

:P

Maar als het echt zo gegaan is als de man zegt - met agenten die zich niet konden legitimeren - zitten die agenten idd goed fout...
pi_101781327
quote:

...
...
Dus potentiële ontvoerders moet je het voordeel van de twijfel geven :').

"Jongens, ik zie dat jullie mij naar een verlaten industrieterrein brengen alwaar een man met een bebloed slagersschort op de parkeerplaats staat te wachten, ik sta in mijn recht om weg te lopen."
pi_101781414
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:47 schreef MisterSqueaky het volgende:
*past de naam in het artikel even aan naar Mustafa Zeghel*
*kijkt hoe Fok! plots de oude man terug wil sturen naar zijn eigen land*

:P

Maar als het echt zo gegaan is als de man zegt - met agenten die zich niet konden legitimeren - zitten die agenten idd goed fout...
Dit dus :P.

Overigens is dit natuurlijk een logisch gevolg van de roep om strenger aanpakken en straffen. Dan krijg je ook meer excessen...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_101781444
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:05 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik zie jou wel vaker posten over dat principes niet tellen..... vertel, wat zit je dwars?
Ik word altijd zo moe van mensen met hun principes. Helaas veel ervaring mee gehad. Laat ze gewoon zitten, doe normaal, dan hoef je ook niet te klagen en kan je rustig slapen.
Die man zei bij huilie huilie hart van nederland dat hij moeite had met slapen... Had helemaal niet gehoeven...
pi_101781472
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Zolang agenten hun ID niet mee hebben zijn ze net zo belangrijk als carnavalsgangers. :W
Bron? Want volgens mij hebben agenten, buiten werktijd ook meer mogelijkheden dan gewone burgers en dan hoeven ze hun id kaart niet mee te nemen.
pi_101781506
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:50 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Dus potentiële ontvoerders moet je het voordeel van de twijfel geven :').

"Jongens, ik zie dat jullie mij naar een verlaten industrieterrein brengen alwaar een man met een bebloed slagersschort op de parkeerplaats staat te wachten, ik sta in mijn recht om weg te lopen."
Wellicht was het politieburea wel om de hoek, dan had die man erheen kunnen lopen? Of ga er zelf heen, terwijl die agenten je volgen ofzo... Tal van mogelijkheden.
Je kan ook overdreven paranoia zijn. Wellicht kan die man daardoor niet slapen.... zoals gezegd bij huilie huilie hart van nederland.
pi_101781574
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Bron? Want volgens mij hebben agenten, buiten werktijd ook meer mogelijkheden dan gewone burgers en dan hoeven ze hun id kaart niet mee te nemen.
Volgens de wet is een agent verplicht zich ongevraagd te legitimeren als hij als agent wil optreden wanneer hij burgerkleding draagt. Als hij in uniform is hoeft hij dat alleen op verzoek te doen (maar wederom: alleen als hij als agent optreedt, bijvoorbeeld door het uitschrijven van een procesverbaal - je kan dus niet een rondwandelende agent iedere 10 seconden voor de lol om zijn ID vragen) - maar hij is dat tonen nog steeds wel veplicht.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 12:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Wellicht was het politieburea wel om de hoek, dan had die man erheen kunnen lopen? Of ga er zelf heen, terwijl die agenten je volgen ofzo... Tal van mogelijkheden.
Je kan ook overdreven paranoia zijn. Wellicht kan die man daardoor niet slapen.... zoals gezegd bij huilie huilie hart van nederland.
Tsja. Een heleboel burgers vinden een heleboel wetsregeltjes ook onzinnig - en TOCH moeten ze zich aan de wet houden.
En hetzelfde geldt in dit geval voor agenten. Ook ZIJ moeten zich gewoon aan de wet houden. Frustratie alom :P
pi_101781645
Ik ontken ook niet dat die agenten goed bezig waren hoor. Uiteraard waren zij ook fout.
Deze man echter ook, omdat hij ergens fietste wat niet mocht.
Dat deze man daarnaast zijn id-kaart niet wou laten zien zonder hem te overhandigen is gewoon kinderachtig, en dan vraag je om problemen.
Hij wou gewoon onder die boete uit.

Als het waar is wat je schrijft: ik heb geen bron gezien, dan hoeft hij die boete dus niet te betalen?
pi_101782080
Wat je verder ook vindt van het overlastgevende gedrag (dat fietsen op de stoep mag van mij ook best wel meer worden aangepakt), dit is duidelijk een gevalletje van machtsgeile agentjes die zich zelf niet aan de wet houden. Ofdat het je als politieagent wel of niet bevalt, als een burger je vraagt om je te identificeren dan heb je dat als agent te doen, wat de motieven van de burger ook zijn. Inderdaad, iedereen kan aan zo'n uniform geraken en doen alsof hij een politieagent is. Wat mij betreft moet de wet voor die identificatie nog heel wat strenger worden, de burger moet, indien er geen direct gevaar is, eerst naar het bureau kunnen bellen om de koppeling van een identificatiecode en een naam (van mijn part enkel de voor- of achternaam of zelfs een pseudoniem, zolang intern die twee maar zijn gekoppeld) te verifiëren.
Kan je als burger eigenlijk wel aangifte doen tegen de politie wanneer zij de wet overtreedt?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_101783609
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 11:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ten eerste: Als jij een nepagent bent waar wil je me dan naar afvoeren?

Die man wou dat niet en dan zit er niks anders op dan hem te arresteren...

Niet alles geloven wat de media en de burger je voorspiegelt he? Kijk die agenten waren ook fout, maar die man ook.....
Ik mag toch hopen dat als dit voor de rechter komt, beiden in ongelijk worden gesteld en dat die man gewoon die boete moet betalen omdat hij fout zat.

Mensen moeten gewoon niet zeuren vind ik. Gewoon netjes je ID kaart laten zine, wel blijven vasthouden, want je mag hem aan niemand afgeven, behalve ene bevoegde ambtenaar. Als de agent zich wel kan legitimeren dan kan je hem wel afgeven... en weer terugkrijgen.
Dan was dit allemaal niet gebeurd, die man kon rustig slapen en dan wint iedereen.... Die boete krijg je toch wel. VOlgens mij wou die man gewoon zijn boete ontlopen en dan een jank verhaal op TV houden. Het was zelf op huilie huilie hart van nederland... Dat zegt wel genoeg.

Die mensen met hun principes toch altijd.... Dat is altijd een verlies-verlies situatie... De wereld draait nu eenmaal niet om persoonlijke principes.
Mag zijn, maar het betreft hier blijkbaar wel twee agenten die ALLEBEI hun ID niet bij zich hadden. Dat lijkt me eerder gemakszucht dan incidentele vergeetachtigheid. Ik vind het nogal wat om dan op je strepen te gaan staan als er iemand over de stoep rijdt. Natuurlijk vertrouw je het niet als je wordt aangehouden door twee agenten die zich geen van beiden kunnen legitimeren.

Laat dan één van de twee zijn ID halen terwijl die man zijn haar laat knippen.
pi_101783666
Even een vraagje tussendoor:
Staat op het ID van een agent ook vermeld dat het een agent is? Anders heb je er weinig aan om ernaar te vragen.
pi_101783708
Ja, ze hebben een speciale ID.
  zaterdag 10 september 2011 @ 15:30:55 #81
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_101785121
De titel van dit topic en het bijbehorende artikel klopt niet. Die meneer moest de cel in omdat ie z'n identiteitsbewijs niet wilde tonen.
pi_101785573
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 15:30 schreef beantherio het volgende:
De titel van dit topic en het bijbehorende artikel klopt niet. Die meneer moest de cel in omdat ie z'n identiteitsbewijs niet wilde tonen.
Maar zijn misdaad waar jij en ik last van kunnen hebben is op de stoep fietsen. Moesten stoepfietsers in 2000 ook afgevoerd worden omdat ze hun domme kaartje niet mee hadden?
pi_101785754
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 september 2011 13:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als het waar is wat je schrijft: ik heb geen bron gezien, dan hoeft hij die boete dus niet te betalen?
Na wat graafwerk: de betreffende regel staat niet in de wet, maar in de ambtsinstructie:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0006589/geldigheidsdatum_10-09-2011

Dat betekent dat een agent disciplinair gestraft kan worden voor het niet tonen in een situatie als in de beginpost en dat de oude man ook een klacht kan indienen - maar voor boetes etc die de agenten uitschreven maakt het wel of niet tonen van een legitimatie geen enkel verschil.

Ofwel: meneer kan de agenten terugpakken, maar zijn eigen straf/boete etc wordt daar niet lager door.
pi_101786500
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 september 2011 15:58 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Na wat graafwerk: de betreffende regel staat niet in de wet, maar in de ambtsinstructie:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0006589/geldigheidsdatum_10-09-2011

Dat betekent dat een agent disciplinair gestraft kan worden voor het niet tonen in een situatie als in de beginpost en dat de oude man ook een klacht kan indienen - maar voor boetes etc die de agenten uitschreven maakt het wel of niet tonen van een legitimatie geen enkel verschil.

Ofwel: meneer kan de agenten terugpakken, maar zijn eigen straf/boete etc wordt daar niet lager door.
Ook als iemand zonder ID je probeert mee te nemen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')