Mag zijn, maar het betreft hier blijkbaar wel twee agenten die ALLEBEI hun ID niet bij zich hadden. Dat lijkt me eerder gemakszucht dan incidentele vergeetachtigheid. Ik vind het nogal wat om dan op je strepen te gaan staan als er iemand over de stoep rijdt. Natuurlijk vertrouw je het niet als je wordt aangehouden door twee agenten die zich geen van beiden kunnen legitimeren.quote:Op zaterdag 10 september 2011 11:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ten eerste: Als jij een nepagent bent waar wil je me dan naar afvoeren?
Ten tweede: die agenten hadden zich natuurlijk moeten legitimeren. Volgens de politie wouden ze dat ook, maar ze waren hun IDkaart vergeten. Die man mocht netjes mee naar het bureau waar de agenten hun ID kaart dan zouden laten zien.
Die man wou dat niet en dan zit er niks anders op dan hem te arresteren...
Niet alles geloven wat de media en de burger je voorspiegelt he? Kijk die agenten waren ook fout, maar die man ook.....
Ik mag toch hopen dat als dit voor de rechter komt, beiden in ongelijk worden gesteld en dat die man gewoon die boete moet betalen omdat hij fout zat.
Mensen moeten gewoon niet zeuren vind ik. Gewoon netjes je ID kaart laten zine, wel blijven vasthouden, want je mag hem aan niemand afgeven, behalve ene bevoegde ambtenaar. Als de agent zich wel kan legitimeren dan kan je hem wel afgeven... en weer terugkrijgen.
Dan was dit allemaal niet gebeurd, die man kon rustig slapen en dan wint iedereen.... Die boete krijg je toch wel. VOlgens mij wou die man gewoon zijn boete ontlopen en dan een jank verhaal op TV houden. Het was zelf op huilie huilie hart van nederland... Dat zegt wel genoeg.
Die mensen met hun principes toch altijd.... Dat is altijd een verlies-verlies situatie... De wereld draait nu eenmaal niet om persoonlijke principes.
Maar zijn misdaad waar jij en ik last van kunnen hebben is op de stoep fietsen. Moesten stoepfietsers in 2000 ook afgevoerd worden omdat ze hun domme kaartje niet mee hadden?quote:Op zaterdag 10 september 2011 15:30 schreef beantherio het volgende:
De titel van dit topic en het bijbehorende artikel klopt niet. Die meneer moest de cel in omdat ie z'n identiteitsbewijs niet wilde tonen.
Na wat graafwerk: de betreffende regel staat niet in de wet, maar in de ambtsinstructie:quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als het waar is wat je schrijft: ik heb geen bron gezien, dan hoeft hij die boete dus niet te betalen?
Ook als iemand zonder ID je probeert mee te nemen?quote:Op zaterdag 10 september 2011 15:58 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Na wat graafwerk: de betreffende regel staat niet in de wet, maar in de ambtsinstructie:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0006589/geldigheidsdatum_10-09-2011
Dat betekent dat een agent disciplinair gestraft kan worden voor het niet tonen in een situatie als in de beginpost en dat de oude man ook een klacht kan indienen - maar voor boetes etc die de agenten uitschreven maakt het wel of niet tonen van een legitimatie geen enkel verschil.
Ofwel: meneer kan de agenten terugpakken, maar zijn eigen straf/boete etc wordt daar niet lager door.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |