abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101735916
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic. Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat #102

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Mijsje
Augustus 2007 gestopt met de pil. In juli 2008 zwanger, resulteerde in een miskraam. Kleine operaties gehad om een vleesboompje te verwijderen en een eileider open te krijgen. Daarna nog een periode zelf proberen om zwanger te worden. In september 2009 nog niet gelukt, dus terug naar de gynaecoloog. helaas is ook de zesde IUI mislukt. er wordt nu overgegaan op IVF. De informatiebijeenkomst in het AMC is op 25 mei. Begin juni is de IVF van start gegaan, en 22 augustus is de eerste punctie. 13 eicellen geoogst, waarvan 12 waren bevrucht. Eerste terugplaatsing is op 25 augustus. Helaas mislukt. Tweede terugplaatsing is op 18 november. Helaas mislukt. Derde terugplaatsing op 25 januari. Positieve zwangerschapstest, maar eindigt helaas in een miskraam. Vierde terugplaatsing op 7 april. Helaas mislukt.

prinseszondererwt
In november 2007 de pil de deur uit gedaan. Na 9 maanden nog niet ongesteld geworden, dus door naar de gyn. Die schrijft primolut en clomid 50 mg voor. Na 3 rondes met 50 mg wordt de dosis verhoogd naar 100 mg. Hiermee volgens ovutesten en temperaturen wel een eisprong. Augustus 2009: 8e ronde met 100 mg alweer... Oktober 2009: Even gestopt met clomid en zowaar zelf een eisprong. April 2010: starten met IUI zonder hormonen wegens antilichamen bij de zwemmers van mijn lief. Na 6 keer IUI zonder resultaat in april 2011 IVF. Nog 2 cryo's in de vriezer.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Kolonia
April 2009 begonnen met proberen. Juni 2010 de stap naar de huisarts gemaakt en in augustus voor het eerst naar de fertiliteitsarts. Zaadjes waren prima maar de samenlevingstest was negatief, conclusie: een cervixfactor. Een HSG op 29 oktober (voor de meelezers: nauwelijks pijnlijk) vertoonde geen afwijkingen, dus de cervixfactor is ons enige probleem.In principe had IUI een goede kans moeten hebben, maar helaas zijn er zes niet gelukt.Mogelijk volgt er nog één IUI en dan krijen we in september/oktober 2011 de eerste IVF-poging.

Cybell
Juni 2009 - Pil de deur uit
November 2009 - Start MMM ivm eisprong loze cyclussen (temp niet omhoog en ovutest niet posi)
December 2009 - Zaadtest 1 slecht VCM 3, Start Clomid 50mg
Februari 2010 - Start Clomid 100mg ivm geen resultaat op 50mg
Maart 2010 - Zaadtest 2 slecht VCM 0
April 2010 - Zaadtest 3 slecht VCM 9
Mei 2010 - Start Clomid 150mg en pregnyl ivm lange cyclus 100mg en start IUI
7 Juni 2010 - IUI 1, Mislukt VCM 1
Juli 2010 - Cyste verwijdering rechts, totaal torsie waarbij afsluiting bloed toe en afvoer naar eierstok
Oktober 2010 - Overgestapt naar het UMCU ivm verloren vertrouwen in oude ziekenhuis.
November 2010 - Zaadtest 4 goed VCM 66
December 2010: Cola-Screening: Geen hormonale afwijkingen gevonden bij mij
Februari 2011 - Te horen gekregen dat ik Chlamydia heb gehad, gelukkig geen schade
Maart 2011 - Vast gestelde Luteale Fase insufficientie
April 2011 - Behandel afspraak UMCU, Start IUI met Puregon/Pregnyl
April 2011 - Start 50EH puregon, langzaam groeiende eitjes, 75EH spuiten
April 2011 - Tijdens uitgangs echo na 1,5 jaar MMM er achter gekomen tussenschot baarmoeder
5 Mei 2011 - IUI 2 Mislukt VCM 1
12 Juni 2011 - IUI 3 Mislukt VCM 1
30 juni 2011 - Poli afspraak dr. Zonneveld UMCU - uitkomst: Mogelijk een poliep, en 1laags baarmoederslijmvlies.... zit me niet lekker maar weet niet wat ik er van moet denken!
14 juni 2011 - Telefonisch consult dr. Bos UMCU, er is zoveel gebeurt sinds het laatste gesprek in april, even stand van zaken en haar gedachten daarbij bespreken...
14 Juli 2011 - IUI4 start met 75EH ---- VCM0,3
Ronde na IUI4 voor een Hysteroscopie
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_101735958
Oh mijn God ik weet echt niet hoe je een nieuw topic opent! Kan een Modje die link aanpassen?
Thanks!
pi_101736007
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 23:40 schreef IslaBonita het volgende:
Bij twijfel gewoon niet doen PZE. Misschien toch voor een poging naar Belgie? Hat aantal eitjes is bij jou het probleem dus niet, de kwaliteit ook niet. Je had een prachtig embryo de laatste keer, dus ligt het misschien aan het innestelen? In Belgie doen ze assisted hatching, wat de kans op innesteling aanzienlijk vergroot. Misschien wat voor jou? :*
pi_101740555
Ik ga me even laten voorlichten en dan doe ik het denk ik wel Isla. Ik zit namelijk altijd al met een stemmetje in mijn achterhoofd dat zegt dat al die hormonen in je lijf op delange duur niet goed zijn... Dit is dus wdb een mooie kans. Belgie zie ik niet zitten, lijkt mij een logistieke ramp. Is het niet, dan is het niet.
pi_101741978
Snap ik. (wou nog ff zeggen dat je alleen voor de punctie en de tp naar belgie zou moeten, de echo's kun je allemaal bij je eigen ziekenhuis in NL doen)

Maarreh....succes dan maar!
Keep us posted!
pi_101742328
Ik wist eigenlijk niet zo goed of ik een kort of lang protocol had dus ben maar eens gaan zoeken.
Maar het lijkt het lange protocol dus.
Dat betekent kennelijk dat ik van de week een ontrekkingsbloeding ga krijgen?
Goed om te weten, anders was ik me een hoedje geschrokken. :o
Wel raar dat dat niet even gezegd wordt of in de papieren staat....
pi_101743250
Thanks Isla. Ook punctie en tp in Belgie zien wij niet zitten, alleen al qua vervoer. :*

Kolonia, bij mij stond het er wel in... Slordig. Gaat het verder goed?

Ik ga dus voor kort. Vanaond al de spuiten erin, de dame in het zkh zag geen verschil in resultaat tussen lang en kort. Is puur voor de planning, zei ze. Dan vind ik het eigenlijk wel lekker zo.
pi_101743550
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:42 schreef prinseszondererwt het volgende:
Bij mij stond het er wel in... Slordig. Gaat het verder goed?
Gaat prima.
Zo af en toe heb ik het lekker warm. :D
quote:
Ik ga dus voor kort. Vanaond al de spuiten erin, de dame in het zkh zag geen verschil in resultaat tussen lang en kort. Is puur voor de planning, zei ze. Dan vind ik het eigenlijk wel lekker zo.
Fijn dat je kort mag!
Hoelang moet je nu prikken dan? En wanneer heb je de eerste echo?
pi_101743935
Lekker warm, waar is dat dan weer een bijwerking van?! ;)

Ik ben vandaag geweest voor de uitgangsecho, dan nu twee weken spuiten en dan al de punctie. Over een week de tweede echo. Gaat rap dus!
pi_101744383
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:07 schreef prinseszondererwt het volgende:
Lekker warm, waar is dat dan weer een bijwerking van?! ;)
Ik reageer kennelijk nogal fel op de lucrin en heb van een lage dosis al opvliegers. :D
quote:
Ik ben vandaag geweest voor de uitgangsecho, dan nu twee weken spuiten en dan al de punctie. Over een week de tweede echo. Gaat rap dus!
Jeetje wat rap, je gaat mij gewoon inhalen! :D
pi_101776808
Koloon en PZE aan de spuit :P spannend dames!!
Sproet, je hangt toch zeker wel op je kop hè? Deze mini blijft plakken hoor! Fijn dat het ziekenhuis zo adequate reageert, die ervaring heb ik ook met ze met bloedverlies bij zwangerschap :Y heel fijn!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_101776828
Lieve meiden, volg jullie op de voet en leef met jullie mee, ondanks dat ik hier niet zo heel vaak post. Ik duim heel hard dat jullie ook snel zwanger zijn, ik gun het jullie namelijk zo! :*
  zaterdag 10 september 2011 @ 09:15:48 #13
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_101777230
Orea -O- :*
Be happy with the little things in life
pi_101777254
Orea... Wat balen! :*
  zaterdag 10 september 2011 @ 11:29:15 #15
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_101779143
Orea :*
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_101800957
Orea. -O- :'( :*
pi_101805274
Ik zie nog steeds dezelfde mensen hier ;(

De eerste 2 pogingen IUI zijn mislukt, daarna op vakantie geweest en ben net terug, NOD is op 15-09 (verjaardag van mijn man). Als ik ongesteld word dan gaan we voor poging 3 :)
pi_101807629
Orea -O- :*
pi_101808151
Ach Orea toch.... -O- :'(
Hele dikke knuffel..... :*

CA hopelijk 3x scheepsrecht!
pi_101815994
Orea :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 11 september 2011 @ 16:32:33 #21
171422 LadyBlack
paint it black
pi_101821031
quote:
0s.gif Op zondag 11 september 2011 10:07 schreef IslaBonita het volgende:
Ach Orea toch.... -O- :'(
Hele dikke knuffel..... :*

CA hopelijk 3x scheepsrecht!
Even een schaamteloze copypaste, helemaal mee eens! "*
pi_101853566
O Orea ;(

CA, hopelijk goed nieuws van jou volgende week!

Ik ben net terug van mijn afspraak met de gyn. Alle bloed was ok, zaak ook ok.
We beginnen met IUI. Ik ga volgende week provera slikken en dan hopelijk eind volgende week beginnen met spuiten.
Helaas niet meer met dat handige Puregon pennetje zoals vijf jaar geleden. IUI in mijn ziekenhuis nu met Menopur. Of misschien is dat wel standaard. Vrijdag prikinstructie.
Met een meidenkwartet
pi_101855366
Spannend Cathmar. Hopelijk is het snel raak. ^O^

@Charmed_A: jij zou zwanger terugkomen van vakantie hoor!
Ik reken erop dat het gelukt is! :Y

Dat we inmiddels een jaartje verder zijn vergeten we maar eventjes. :*
pi_101894335
Hallo allemaal,

Ik heb gedurende mijn vakantie wel meegelezen met alle ontwikkelingen hier maar had even geen 'zin' hier te posten. Er is een paar keer naar me gevraagd waarvoor dank :*

egopost/

Ik mocht dus bij de oppergyn op audientie verschijnen en bij binnenkomst zei hij meteen: 'ik zal maar met de deur in huis vallen, wij denken niet dat het verstandig is om u nu verder te gaan helpen' -O-

Ik wilde meteen in protest gaan maar hij suste me en zei: 'of u moet me weten te overtuigen dat het wel verstandig is nu verder te gaan'

Na een kort gesprek was hij gelukkig overtuigd ('mevrouw, te rationeel zijn is ook niet goed') en mag ik me 28 september (onze trouwdag notabene) melden voor uitleg planning cryo terugplaatsing. Er liggen 2 cryootjes in de vriezer. En wat zou het leuk zijn als één van deze twee zou uitgroeien tot een baby, tenslotte zijn deze nog verwekt toen Michael nog leefde.

Mochten de cryo's tot niets uitlopen ben ik ook meteen 'goedgekeurd' voor IVF pogingen 4, 5 en 6.

/egopost.

Dat we maar met z'n allen snel zwanger mogen raken en gezonde en lieve babietjes op de wereld mogen zetten. O+
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  dinsdag 13 september 2011 @ 12:14:23 #25
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_101894417
Ik vroeg me al hoe het gegaan was, gelukkig dat je door mag gaan. Ik hoop dat snel 'jullie' wens uitkomt. Toch best bijzonder je man leeft straks voort in jullie kindje :*
Be happy with the little things in life
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')