Dit dus:quote:Op donderdag 8 september 2011 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Worden alle ethiopiërs die maar willen ingevlogen dan?
[..]
Maar welke sociaal-culturele aspecten bepalen dan het zijn van Jood? Religie is het niet, je mag een varkensvlees etende klezmerhater zijn zonder gevoel voor humor. En toch mag je wel land innemen en een ander niet. Nogmaals, wat is dan wel het criterium?
quote:De definitie van "wie is Joods" en Jood-zijn is gebaseerd op de traditionele joodse wetgeving en luidt: Alleen die persoon waarvan de moeder ten tijde van de geboorte een Jodin was of de persoon die zich vrijwillig tot het jodendom heeft bekeerd op grond van de Joodse wetten is Joods
Wat is hiervan het sociaal-culturele aspect?quote:Alleen die persoon waarvan de moeder ten tijde van de geboorte een Jodin was
Religie én vooral etniciteit.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is hiervan het sociaal-culturele aspect?
Onzin, dat is geen vereiste als je Jood bent.quote:
Je moet de Joodse etniciteit hebben.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin, dat is geen vereiste als je Jood bent.
Wat dan wel? Een haakneus?quote:Op donderdag 8 september 2011 15:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Onzin, dat is geen vereiste als je Jood bent.
En etniciteit is sociaal-cultureel.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:58 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Je moet de Joodse etniciteit hebben.
Uit welk criterium blijkt dat dan? Welk sociaal cultureel aspect vind de Israelische immigratiedienst een vereiste?quote:Op donderdag 8 september 2011 15:58 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Je moet de Joodse etniciteit hebben.
De Joodse etniciteit.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uit welk criterium blijkt dat dan? Welk sociaal cultureel aspect vind de Israelische immigratiedienst een vereiste?
Je kunt wel in kringetjes blijven draaien, maar ik vraag naar het criterium van Israel. Dus, welk etnisch criterium hanteert Israël dan?quote:
Misschien moet je ze een mailtje sturen, gelijk een linkje naar je rassenverhaal. Krijg je vast een serieus antwoord.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt wel in kringetjes blijven draaien, maar ik vraag naar het criterium van Israel. Dus, welk etnisch criterium hanteert Israël dan?
Oh, jaquote:Op donderdag 8 september 2011 16:04 schreef Frutsel het volgende:
Kan dat nieuwsbericht nog niet uit de OP? Lijkt me iets van 19-8 ?
Lees nog is een keer dit door zou ik zeggen:quote:Op donderdag 8 september 2011 16:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt wel in kringetjes blijven draaien, maar ik vraag naar het criterium van Israel. Dus, welk etnisch criterium hanteert Israël dan?
Nee. En dat heeft niets met ras te maken. Dus dat discussiepunt is afgerond.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Worden alle ethiopiërs die maar willen ingevlogen dan?
Kun je het sociaal-culturele criterium even voor me aanwijzen, ik kan het niet vinden namelijk.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:06 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Lees nog is een keer dit door zou ik zeggen:
http://www.jafi.org.il/Je(...)o/The+Law+of+Return/
De ene Ethiopiër wordt wel ingevlogen, de ander niet, waarop worden ze geselecteerd?quote:Op donderdag 8 september 2011 16:07 schreef waht het volgende:
[..]
Nee. En dat heeft niets met ras te maken. Dus dat discussiepunt is afgerond.
Hoek van de haakneus, moet minimaal 25 graden zijnquote:Op donderdag 8 september 2011 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De ene Ethiopiër wordt wel ingevlogen, de ander niet, waarop worden ze geselecteerd?
Dat is een andere discussie. Jij hamerde zo op (jouw definitie van) ras. Nu zeg je zelf in indirecte termen dat het niet om ras gaat. Wat helemaal klopt.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De ene Ethiopiër wordt wel ingevlogen, de ander niet, waarop worden ze geselecteerd?
Hoe bedoel je? Huidskleur is wel een raciaal kenmerk, maar andere genetisch overgedragen kenmerken niet?quote:Op donderdag 8 september 2011 16:12 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is een andere discussie. Jij hamerde zo op (jouw definitie van) ras. Nu zeg je zelf in indirecte termen dat het niet om ras gaat. Wat helemaal klopt.
Elke persoon (dus ook elke Ethiopiër) kan jood wordenquote:Op donderdag 8 september 2011 16:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Huidskleur is wel een raciaal kenmerk, maar andere genetisch overgedragen kenmerken niet?
Etniciteit noch nationaliteit noch religie, etc. wordt genetisch overgedragen.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Huidskleur is wel een raciaal kenmerk, maar andere genetisch overgedragen kenmerken niet?
zelfs Weltschmerz kan dat worden .quote:Op donderdag 8 september 2011 16:16 schreef waht het volgende:
[..]
Elke persoon (dus ook elke Ethiopiër) kan jood worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |