Alleen het uitvak verpest het.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:05 schreef Paul-89 het volgende:
Stiekem is Nac uit toch best een leuk wedstrijdje, vooral vanwege die haat richting Roterdam daar.
Volgens mij bekijken ze het nu steeds per jaar, misschien dat ze volgend jaar weer een paar honderd toelaten maar reken er maar niet op.quote:Op donderdag 8 september 2011 13:14 schreef Smoofie het volgende:
Volgend jaar mag er toch weer uitpubliek komen tussen FR en Ajax?
Waarom kunnnen de supporters zich niet gedragenquote:Op donderdag 8 september 2011 13:16 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Volgens mij bekijken ze het nu steeds per jaar, misschien dat ze volgend jaar weer een paar honderd toelaten maar reken er maar niet op.
quote:Fer tijdens eerste training bij Twente geblesseerd van veld
Leroy Fer heeft vandaag zijn eerste training bij zijn nieuwe club FC Twente niet afgemaakt. De van Feyenoord overgekomen middenvelder moest met een blessure voortijdig naar de kleedkamer.
twitter:FR1908Nieuws twitterde op donderdag 08-09-2011 om 13:28:33FC #Twente ontkent 5,5 miljoen aan #Feyenoord betaald te hebben voor de transfer van Leroy #Fer. reageer retweet
bron: DePersquote:Sloop oude Kuip plus nieuwbouw nu favoriet
Het plan om op de plek van de oude Kuip een fonkelnieuw stadion te bouwen wint rap terrein. Een meerderheid in de Rotterdamse raad koestert ‘warme gevoelens’ bij deze optie, die nu als hét geldt voor de ‘Kuip aan de Maas’ geldt.
Dit betekend een absoluut trendbreuk, omdat tot nu toe een ‘icoon aan de Maas’ onbetwist koploper was. He complex zou op die manier een boegbeeld voor Zuid worden, maat waarschijnlijk te duur voor de stad, zo menen veel politieke fracties in Rotterdam.
”De risico’s voor de gemeente zijn exceptioneel,” Sprak D66-raadslid Brenda Dirkse gisteren. “Als je dat soort risico’s wilt lopen, dan kun je net zo goed gaan gokken. Hier kunnen we niet in meegaan.”
Bijna raadsbreed wordt aangehikt tegen de investering van 150 miljoen euro voor de verwerving van de grond en het uitkopen van de ondernemingen aan de Stadionweg, mocht het stadion aan de Nieuwe Maar er komen. Op de plek van de oude Kuip zijn die grondkosten er niet. “De omstandigheden zijn daar aanzienlijk gunstiger,” stelt D66.
Die mening wordt gedeeld door onder meer de PvdA, Leefbaar Rotterdam en de ChristenUnie/SGP. “We zijn gecharmeerd van gefaseerde sloop en nieuwbouw op de plek van de oude Kuip,” zegt PvdA’er Tom Harreman. “Daar hebben we zeker warme gevoelens bij. En die worden nóg warmer, als de bijdrage van de gemeente 0,0 euro is.
Leefbaar Rotterdam-raadslid Ronald Schneider: “De conclusie kan worden getrokken dat de Maasvariant nu terzijde is geschoven. Met als groot voordeel dat die hele uitkoop van bedrijven niet hoeft plaats te vinden. Dat scheelt een slok op een borrel.”
De rekenmeesters van het stadion zullen wat de raad en het college betreft alles uit de kast moet trekken om nog op financiële hulp Rotterdam te kunnen rekenen. Veel bedenkingen zijn er bij het verstrekken van een ‘achtergestelde lening’, waarbij de gemeente bij aflossing acher in de rij staat.
B en W hebben de stadiondirectie inmiddels opdracht gegeven om sloop van de oude Kuip en nieuwbouw op deze locatie tot in de details door te rekenen. Dat dit plan nu op politieke steun kan rekenen onderschrijft ook wethouder Laan (VVD, sport). “Maar ik wil eerst alle feiten op een rijtje hebben, voordat ik conclusies trek.” Ze gaat er overigens van uit dat dit pas in 2012 gaat gebeuren.
Stadiondirecteur Jan van Merwijk wil zo snel mogelijk met alle betrokken partijen om de tafel. “We moeten tot een evenwichtige verdeling van de risico’s komen. Maar helemaal geen bijdrage van de stad, dat wordt lastig.”
Hij blijft van mening dat een stadion aan de Nieuwe Maas voor de ontwikkeling van het gebied de beste keuze is. “En ik verwacht dat een nieuw stadion op de oude plek wel eens duurder kan uitpakken. Want tijdens de verbouwing moet er wel gevoetbald worden.”
Lijkt mij een prima plan. In 4-6 jaar is de hele Kuip vervangen door een nieuwe. We moeten dan wel een poosje in een bouwval naar voetbal kijken maar als dit een haalbare en goede optie .... vooruit met de geit dan maar.quote:Op donderdag 8 september 2011 14:24 schreef Muto het volgende:
Even het stukje waar ik het eerder vandaag over had:
[..]
bron: DePers
Wel handig al die pallets gratis stenen voor het Maasgebouw danquote:Op donderdag 8 september 2011 14:34 schreef voice-over het volgende:
[..]
Lijkt mij een prima plan. In 4-6 jaar is de hele Kuip vervangen door een nieuwe. We moeten dan wel een poosje in een bouwval naar voetbal kijken maar als dit een haalbare en goede optie .... vooruit met de geit dan maar.
Lijkt me ook praktisch onmogelijk ja, moeten we dan onze wedstrijden maar in het Kasteel gaan afwerken?quote:Op donderdag 8 september 2011 14:41 schreef ursel het volgende:
[..]
Wel handig al die pallets gratis stenen voor het Maasgebouw dan
Dan maar een dwaas. 1000x liever niet in de top meedoen in de oude vertrouwde Kuip dan wel in de top meedoen maar in een hondslelijk hypermoderne betonnen gedrocht wat 'de nieuwe Kuip' word genoemd.quote:Op donderdag 8 september 2011 11:33 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Ja laten we met ze alle lekker naief blijven, en leven in de oude tijden. Kom op man, je bent een dwaas als je niet ziet dat er een nieuw stadion nodig is om door te groeien. Wij kunnen inderdaad met dit stadion aansluiten bij de Nederlandse top, maar om bij te blijven, of er zelfs overheen te gaan dan hebben we een nieuw stadion nodig. Ja afscheid nemen van dit stadion is moeilijk, maar je moet met de tijd meegaan.
quote:Op donderdag 8 september 2011 15:54 schreef inZanity het volgende:
[..]
Dan maar een dwaas. 1000x liever niet in de top meedoen in de oude vertrouwde Kuip dan wel in de top meedoen maar in een hondslelijk hypermoderne betonnen gedrocht wat 'de nieuwe Kuip' word genoemd.
Je gaat er wel gemakshalve vanuit dat het nieuwe stadion dan ook maar meteen heel lelijk is.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:54 schreef inZanity het volgende:
[..]
Dan maar een dwaas. 1000x liever niet in de top meedoen in de oude vertrouwde Kuip dan wel in de top meedoen maar in een hondslelijk hypermoderne betonnen gedrocht wat 'de nieuwe Kuip' word genoemd.
Ja daar ga ik wel vanuit ja.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:09 schreef CasselerRIP het volgende:
[..]
Je gaat er wel gemakshalve vanuit dat het nieuwe stadion dan ook maar meteen heel lelijk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |