abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 september 2011 @ 18:34:57 #201
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_101756926
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:51 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Uh ja. Net zoiets als tegen iemand die vloekt zeggen dat hij beter chips of pannekoek kan zeggen dan vloeken. ;(
Volgens mij hebben de meeste mensen wel behoefte aan het uiten van hun boosheid.
Moet ook wel kunnen.
Zolang je een ander er geen kwaad mee doet :P

Ik zei heel vaak shit en merkte dat mijn kind het overnam, toen heb ik er chips van gemaakt. En nu gaat het eigenlijk automatisch.
Volg je hart, gebruik je verstand.
  vrijdag 9 september 2011 @ 18:57:14 #202
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_101757743
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:42 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Tuurlijk, daarom voegde ik er ook aan toe dat jongeren steeds in een andere maatschappij geboren worden. In de oudheid, middeleeuwen enzovoorts werden er totaal andere zaken van jongeren verwacht, maar ze waren toen heus niet plots 'gedisciplineerder', meer intellectueel geïnteresseerd of wat dan ook. Zulke beweringen zijn uit de lucht gegrepen.
Misschien minder apatisch. Meer gevoelig. Meer oprechtheid. Overigens vind ik niet alleen de hedendaagse jongeren apatisch overkomen. Wel konden kinderen/ jongeren zich vermaken met de meest simpelstje spelletjes (nu is dat veel minder) en waren ze eerder tevreden lijkt wel.
Ik denk dat er toen meer vrijheid was te spelen. Hier wordt in de zomer ook nog wel in een meertje gezwommen, maar echt vaak zie je het niet. Jongeren hebben nu ook al 'verplichtingen'.
De banden met de natuur lijken verloren, maar geldt niet alleen voor jongeren. Maar denk ook aan jongeren die in sekten opgroeien.

Ergens ben ik het ook wel eens. Het uitproberen van alcohol en rookwaren is een goed voorbeeld. Al weet ik niet of ze dit in de Oude Tijd ook echt deden :P

[ Bericht 1% gewijzigd door heartz op 09-09-2011 19:07:36 ]
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_101774822
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 13:31 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Waarom zou jij dat willen als persoon?

De meeste mensen staan niet stil bij het grotere geheel, het is niet iedereen 'gegeven', maar dan nog is het de vraag hoe je die kennis gebruikt of wilt gebruiken, en in hoeverre je dan een positieve of negatieve invloed hebt op de maatschappij.

Daarnaast heb je te maken dat er geen absolute waarden zijn, de manier waarop de maatschappij vorm wordt gegeven licht ook weer aan de plaats en tijdsgeest. Je kan dus geen objectieve uitspraken doen over de maatschappij, het is alleen subjectief meetbaar vanuit je eigen perspectief.
Dat zou betekenen dat iedere vorm van iedere politieke besluitvorming onzinnig is. Een reden om het te willen is dat er betere en slechtere mogelijkheden zijn. Dat vereist geen absolute waarden, maar waarden relatief aan de mens. Mensen zijn niet zozeer verschillend dat er geen enkele lijn meer in zit.

[ Bericht 4% gewijzigd door deelnemer op 10-09-2011 01:52:38 ]
The view from nowhere.
pi_101855702
Edit.

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2011 15:56:49 ]
pi_101951564
quote:
Ik vraag mij af als ik zo om mij heen kijk (ik ben trouwens zelf zeventien jaar oud): wat is er geworden van (deze beschaving denk ik zelfs, want die zal uiteindelijk "geleid' worden door onze generatie) het te grote deel van de jongeren? Ongelooflijk hypocriet, intolerant, onredelijk, overdreven grof taalgebruik, een gebrekkig vocabulaire, ongedisciplineerd, veel te vaak nauwelijks interesse voor beschaving (ook de andere, dus niet "vreemde" beschavingen, bijvoorbeeld de Arabische volkeren en de Oost-Indische volkeren), principes, grammatica, literatuur, wetenschap, actualiteit (en misschien wel het ergst) logische redenatie.
Zo zijn 'jongeren' altijd al geweest. Dacht je dat de jeugd in middeleeuws Leiden braaf elke dag naar de kerk ging en vervuld waren van ratio?

Alle voorgaande zgn negatieve zaken die je opsomt zijn gewoon onderdeel van het proces dat volwassen worden heet.
pi_102006239
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 00:07 schreef ScipioCaelestis het volgende:
Maar waarom? Wij zijn nu in staat dit te veranderen, allemaal om onze genen te zuiveren van al wat het in de weg staat, zodat er zoveel mogelijk genetische voordelen zullen zijn bij de geboorte van de volgende generatie. SED FRUSTRA onze beschaving er "moreel" niet klaar voor. Met moreel tussen haakjes omdat deze de rust in een maatschappij zou moeten behouden, maar nu zit deze alleen maar tegen en bovendien berust veel te vaak op irrationele zaken, die er helemaal niet toe doen.
Genen hebben hier niet zoveel mee te maken. Genen geven je hooguit een predispositie voor een bepaald gedrag, maar uiteindelijk is het de omgeving en je eigen omgang met je eigen psychologie die zorgen wat voor persoon je wordt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_102040497
quote:
Genen hebben hier niet zoveel mee te maken. Genen geven je hooguit een predispositie voor een bepaald gedrag, maar uiteindelijk is het de omgeving en je eigen omgang met je eigen psychologie die zorgen wat voor persoon je wordt.
Als zowel de genen als de omgeving jou illumineren zal het beter zijn dan wanneer de genen dit zouden moeten doen.
pi_102042478
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 23:28 schreef ScipioCaelestis het volgende:

[..]

Als zowel de genen als de omgeving jou illumineren zal het beter zijn dan wanneer de genen dit zouden moeten doen.
Wat heb jij gerookt? Misschien moet je iets meer je best doen om uit te leggen wat je nu bedoelt...
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zondag 18 september 2011 @ 01:54:22 #209
263757 smoking-snares
waar rook is, is ....
pi_102082667
Al die heisa omdat 1 TS het woord zuiveren gebruikt.
Zitten we zo vol met propaganda dat wij meteen dit soort ideeën afstraffen
in plaats van rustig een uiteenzetting te maken over de noodzakelijkheid van
het ontuig.

en TS. laat je ideeën voor wat ze zijn en concentreer je alsjeblieft op wat je wel hebt,
het lef om vragen te stellen en buiten the box te denken. Buit dit uit in je leven en geniet zoveel
mogelijk van de tijd in plaats van je frustratie te laten botvieren op je kostbare tijd :)
Zet heel Fok! blauw.
pi_102351933
quote:
en TS. laat je ideeën voor wat ze zijn en concentreer je alsjeblieft op wat je wel hebt,
het lef om vragen te stellen en buiten the box te denken. Buit dit uit in je leven en geniet zoveel
mogelijk van de tijd in plaats van je frustratie te laten botvieren op je kostbare tijd
Mijn leven staat in dienst van deze ideeën. Ik zal deze proberen te handhaven als optie van al wat is. Er zijn bovendien belangrijker zaken dan genieten, sommige zaken behoren gewoonweg gedaan te worden.
pi_102403727
Luie aanstellers zijn het, die jongeren:

quote:
Werknemers jonger dan 30 melden zich dubbel zo vaak ziek met 'een verkoudheid' dan hun oudere collega's. Dat is gebleken uit een recente Britse enquête bij zo'n 3.000 volwassenen.

Meer dan twee derde van de werkende twintigers nam het laatste jaar een dag vrij omwille van een verkoudheid. Bij de 55-jarigen was dat meer dan de helft minder.

Bijna één op de vijf werknemers tussen 18 en 29 gaf ook toe dat ze zich al eens ziek hadden gemeld met een kater. Daarnaast krijgen de jonge werknemers ook vaker af te rekenen met de griep, een allergie of een voedselvergiftiging.

Bovendien namen de jongere werknemers ook vaker vrijaf omdat ze te kampen hadden met stress, vermoeidheid of lusteloosheid. Voor de meeste werknemers boven de 55 was dat echter geen reden om zich ziek te melden.

Of het hoge percentage te verklaren is door een grotere bezorgdheid om hun gezondheid, is vrij onwaarschijnlijk. De enquête stelde namelijk ook vast dat de jongeren veel meer junk food en veel minder groenten en fruit aten dan hun oudere collega's. Jonge mensen drinken ook meer, werken langer, slapen minder, roken meer en hebben meer last van stress.
Mu!
  donderdag 29 september 2011 @ 11:25:34 #212
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_102507237
Elke dag fietsen er middelbare scholieren langs mijn huis op weg naar school. Wat me opvalt is dat ze er zo bleek en ongezond uitzien. Doorgaans. Tot een jaar of tien hebben ze frisse, kleurige kleren aan, daarna wordt het over het algemeen zwart/vaal zwart en andere oorlogskleuren. Maar bovenal vind ik hun gezichtskleur bleek en ze zien er verre van blozend uit. Zoooooo zonde ;(
pi_102512829
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Elke dag fietsen er middelbare scholieren langs mijn huis op weg naar school. Wat me opvalt is dat ze er zo bleek en ongezond uitzien. Doorgaans. Tot een jaar of tien hebben ze frisse, kleurige kleren aan, daarna wordt het over het algemeen zwart/vaal zwart en andere oorlogskleuren. Maar bovenal vind ik hun gezichtskleur bleek en ze zien er verre van blozend uit. Zoooooo zonde ;(
Ze leven op energiedranken, frikandelbroodjes en peuken. Dat krijg je ervan.
  donderdag 29 september 2011 @ 18:56:22 #214
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_102521725
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 14:25 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Ze leven op energiedranken, frikandelbroodjes en peuken. Dat krijg je ervan.
Misschien heeft drugsgebruik er ook mee te maken? Wie het weet mag het zeggen maar iemand die geregeld drugs gebruikt én er blozend uitziet, komt dat wel eens voor?
  vrijdag 30 september 2011 @ 10:52:45 #215
357080 Tjabbobabbekaai
Cras cras, semper cras
pi_102542704
Misschien heeft de overvloed aan media hiermee te maken???

Voor de invoering van de televisie hadden we geen benul van een mondiaal beeld. Werden we niet doodgegooid met reclame over dingen die we eigenlijk helemaal niet nodig zijn.

Hadden we geen beroepskeuze, we deden wat vaders deed of anders wat oom Jan deed.

Was er geen blackberry, ipod, ps3, of tablet en had de jeugd nog aandacht voor de les.

Waarom zou je uren lang stil zitten en luisteren naar iemand die saai wat opreutelt uit een boek, terwijl je je smartphone bij de hand hebt?

De aandacht van de jongeren is gefragmenteerd. School boeit ze niet meer en gaan zelf experimenteren.

Het fabrieksprincipe van school past de jeugd niet meer, leerlingen worden in groepen ingedeeld.

Met als enige overeenkomst hun leeftijd en niet hun capaciteit. Leerlingen moeten worden uitgedaagd.

Nu moet de jeugd gedwongen een programma volgen dat halverwege de vorige eeuw werd ingevoerd. Met schoolvakantie's van 6 of meer weken in de zomer, in die periode hielp de jeugd vroeger mee op het land. En nu vervelen ze zich en gaan experimenteren.

De jeugd voelt zich niet gewaardeerd genoeg door het systeem school. Op het moment dat het systeem school op de schop gaat en de jeugd weer wordt betrokken en uitgedaagd in het systeem school zullen er minder AD(H)D gevallen , drugs en geweldsdelicten zijn.
Elke conclusie getrokken uit bovenstaand bericht is voor eigen verantwoording
pi_102543803
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2011 11:25 schreef Boca_Raton het volgende:
kun je nagaan als ze straks ouder zijn en kwalen en ziektes krijgen door de ongezonde levensstijl, de zorg is nu al onbetaalbaar, hoe moet dat later?
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:33:28 #217
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_102553525
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 11:26 schreef pinine het volgende:

[..]

kun je nagaan als ze straks ouder zijn en kwalen en ziektes krijgen door de ongezonde levensstijl, de zorg is nu al onbetaalbaar, hoe moet dat later?
Oh, daar denk ik nog niet eens aan.

Overigens zijn afhaalmaaltijden en kant en klare maaltijden naar mijn ervaring bijzonder slecht. Eén avond Chinees (jammie!), of één avond een stoommaaltijd van de Albert Heijn e.d. en de volgende dag voel ik me brak. Het is absoluut niet voedzaam.

En hoe saai ook: lukt het me toch om gekookte aardappels met groente en vlees te maken voel ik me de volgende dag prima.

Die supermarktmaaltijden zijn door- en doorgekookt of -gestoomd of weet ik wat. Bovendien slaat de chloorlucht je tegemoet (daarmee blijft het langer 'vers').

Ik denk dat niet heel veel mensen nog een eigen maaltijd maken, tenzij het je hobby is.

Geeft ook te denken...
  vrijdag 30 september 2011 @ 16:43:28 #218
357080 Tjabbobabbekaai
Cras cras, semper cras
pi_102553865
Tja, dient ons voedsel de mens of de economie???
Elke conclusie getrokken uit bovenstaand bericht is voor eigen verantwoording
pi_102611644
jezus ik ga het topic niet doorlezen maar OP je neemt dingen echt te retarded serieus, iig in de eerste posts in dit topic
pi_102673442
quote:
jezus ik ga het topic niet doorlezen maar OP je neemt dingen echt te retarded serieus, iig in de eerste posts in dit topic
Sommige dingen moeten helaas "retarded" serieus genomen worden. Maar, misschien zou jij dit niet verwachten, ikzelf ben een van de minst serieuze personen die ik ken (op wat vrienden na dan). Maar zo zit dat dus. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')