Dubbele standaardenquote:Op donderdag 8 september 2011 22:10 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Gewoon niet.
Ik heb überhaupt geen militaire ervaring en dan nog no way in hell dat ik aan zo'n een of andere debiele ontgroening zou doen. Daarom zit ik ook niet bij een studentenvereniging.
Ik weet dat ze bij het cadettenkorps ook een ontgroening hebben, maar dat zal wel veel serieuzer zijn. En niet debiele dingen uitvoeren met honderden liters bier erbij.
King is een held met z'n pijp.quote:Op woensdag 7 september 2011 21:02 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nouja, niet alle.
Maar het is in ieder geval een supergave line-up inderdaad.
King ook op die inzet van SRV![]()
Ja, maar dan doe je het ook nog is ergens voor. En niet alleen voor de: JEEEUUJJ GEZELLIGHEID BIER TANKEN JEUUJJ!!quote:Op donderdag 8 september 2011 22:14 schreef EllaN het volgende:
[..]
Dubbele standaarden.
Hoeveel zijn er bij defensie gegaan om maar ergens bij te horen?
Ontgroening is ook om de broederschap onderling te vergroten. Dat is ook een doel.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:14 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, maar dan doe je het ook nog is ergens voor. En niet alleen voor de: JEEEUUJJ GEZELLIGHEID BIER TANKEN JEUUJJ!!
Sowieso mensenquote:
Waarom zou ik dat willen met mensen waar ik niks mee gemeen heb.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:16 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ontgroening is ook om de broederschap onderling te vergroten. Dat is ook een doel.
JIj had kritiek over ontgroening in het algemeen. Daar geef ik antwoord op en nu betrek je jouw persoonlijke situatie. Daar heb ik natuurlijk niets over te zeggen.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:16 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat willen met mensen waar ik niks mee gemeen heb.
Ik hou bijv. niet echt van bier tanken en al dat gezwets. Om nog maar over geen tijd hebben niet te spreken.
Welke ontgroening heb jij gezien? Niet de onze iig want daar gebeurde alles binnen of op afgesloten terrein.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:22 schreef m.k het volgende:
Ik vond die ontgroeningen in Leiden er een beetje tam uitzien, overdag iig. Een beetje water over mensen gooien met 25-27 graden, poe poe
"ALLE" posts hierbovenquote:Op donderdag 8 september 2011 22:20 schreef hoogvlieger het volgende:
Alle posts hierboven![]()
Ontgroening hoort er gewoon bij als je lid wil worden van een corps. Dat ik al eerder een ontgroening bij defensie had gelopen was voor mij wel een pre. Verder heb ik het gewoon net als iedereen doorlopen. Afentoe is het gewoon zorgen dat je voor het minst kutte kiest. Als je bijvoorbeeld de keuze hebt om een half uur in te dikken of een uur lang het terrein schoon te maken dan kies ik voor het laatste. Zou hou je jezelf wel ff bezig. Voor de rest gewoon je best doen en niet te veel van dat gezeik aantrekken.
Helemaal nietquote:Op donderdag 8 september 2011 22:19 schreef EllaN het volgende:
[..]
" Maar dat ontgroening! Maar bij defensie niet! " is erg krom.
Nja bijna alle danquote:Op donderdag 8 september 2011 22:23 schreef EllaN het volgende:
[..]
"ALLE" posts hierboven.
Ik bepleit hetzelfde als jij hoor pipo
Hogeschool Leiden stond er in mijn reserveringen boekquote:Op donderdag 8 september 2011 22:22 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Welke ontgroening heb jij gezien? Niet de onze iig want daar gebeurde alles binnen of op afgesloten terrein.
Sowieso EllaNquote:Op donderdag 8 september 2011 22:23 schreef EllaN het volgende:
[..]
"ALLE" posts hierboven.
Ik bepleit hetzelfde als jij hoor pipo
Ja. Al mag er toch niet gezopen worden tijdens de ontgroening. Daarna wel natuurlijkquote:Op donderdag 8 september 2011 22:23 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
. En die ontgroening zal wel heel anders zijn dan bij de gemiddelde studentenvereniging.
Hogeschoolquote:Op donderdag 8 september 2011 22:24 schreef m.k het volgende:
[..]
Hogeschool Leiden stond er in mijn reserveringen boek
[..]
Sowieso EllaN
Iddquote:Op donderdag 8 september 2011 22:24 schreef m.k het volgende:
[..]
Hogeschool Leiden stond er in mijn reserveringen boek
[..]
Sowieso EllaN
Kan je eigenlijk een beetje vertellen in welke richting die ontgroening was?quote:Op donderdag 8 september 2011 22:24 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Ja. Al mag er toch niet gezopen worden tijdens de ontgroening. Daarna wel natuurlijk
Er wordt in de ontgroeningstijd van de vereniging hun ook de mores en de geschiedenis van de vereniging / disputen aangeleerd. Het is niet enkel lol haha zuipen klooien.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:23 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Helemaal niet.
Ik heb niks met studentenbiertank-kroegentocht-festijnen, dus aan mij is zo'n studentenvereniging idd niet besteed. Je gaat echter wel met een reden in dienst, waarschijnlijk onder andere omdat je wel ergens bij wilt horen. Dan doe je daar ook voor wat het vraagt. En die ontgroening bij het cad.-korps zal sowieso wel heel anders zijn dan bij de gemiddelde studentenvereniging. Als in: niet per se gericht op feesten en bier zuipen maar gewoon veel serieuzer.
Ik vind dat je moet gaan studeren om te studeren. Fijn als je wilt rondklooien, maar het is niet echt relevant aan je studiequote:Op donderdag 8 september 2011 22:27 schreef EllaN het volgende:
[..]
Er wordt in de ontgroeningstijd van de vereniging hun ook de mores en de geschiedenis van de vereniging / disputen aangeleerd. Het is niet enkel lol haha zuipen klooien.
Prima dat jij er niets mee hebt, maar zeg niet dat het geen functie heeft.
Prima dat jij dat vindt, maar een ontgroening an sich heeft de functie om meer kameraadschap te ontwikkelen en mensen de geschiedenis van de vereniging te laten leren. Alsof alles wat je doet een groot ethisch inzicht moet opleverenquote:Op donderdag 8 september 2011 22:28 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik vind dat je moet gaan studeren om te studeren. Fijn als je wilt rondklooien, maar het is niet echt relevant aan je studie. Dus mijn nederige mening is gewoon dat het niet echt een functie heeft..
Alsof je van die geschiedenis en mores opeens vernieuwd ethisch inzicht in de wereld krijgt.
Ja, sociale contacten en netwerken. Dat is misschien het enige, maar dat kan ik ook wel zonder.
Und jetzt ga ik douchen, ltrz.
Ontgroening is je gewoon klaar maken voor de vereniging. Iedereen die lid is heeft m gelopen dus jij zal hem ook lopen wil je lid worden. Er zitten wat kut momenten in maar zo leer je de mooie momenten weer te koesteren.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:25 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Kan je eigenlijk een beetje vertellen in welke richting die ontgroening was?
Hoe verschilt het van bier-zuip-festijnen bij studenten?
Studie gaat uiteraard voor. Maar ik wil wel wat connecties buiten de studie en heb zoiso wel zin in een feestje op zn tijd. Er bestaat altijd nog een verschil tussen een 'prominent' lid en een lid.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:28 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik vind dat je moet gaan studeren om te studeren. Fijn als je wilt rondklooien, maar het is niet echt relevant aan je studie. Dus mijn nederige mening is gewoon dat het niet echt een functie heeft..
Alsof je van die geschiedenis en mores opeens vernieuwd ethisch inzicht in de wereld krijgt.
Ja, sociale contacten en netwerken. Dat is misschien het enige, maar dat kan ik ook wel zonder.
Und jetzt ga ik douchen, ltrz.
Ok ok. Jij je zin. Het heeft een of andere stomme functie die niet relevant is aan je studiequote:Op donderdag 8 september 2011 22:31 schreef EllaN het volgende:
[..]
Prima dat jij dat vindt, maar een ontgroening an sich heeft de functie om meer kameraadschap te ontwikkelen en mensen de geschiedenis van de vereniging te laten leren.
Dat is de functie ervan. Dat jij die stupid vindt, prima. Maar zeg niet dat het geen functie heeft.
Verder zijn we idd op fok, dus...
Vrienden, sociale contacten!!!
Doe jij alleen maar dingen die relevant zijn aan je studie dan?quote:Op donderdag 8 september 2011 22:33 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ok ok. Jij je zin. Het heeft een of andere stomme functie die niet relevant is aan je studie.
Nu echt mezelf met water besprenkelen..
Is wel relevant aan je studie. Het percentage mensen dat hun P haalt is bij verenigingen hoger dan daarbuiten. Komt vanwege wat voorwaarden en voordelen die aan het lidmaadschap zitten.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:33 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ok ok. Jij je zin. Het heeft een of andere stomme functie die niet relevant is aan je studie.
Nu echt mezelf met water besprenkelen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |