abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 september 2011 @ 18:22:00 #1
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_101681181
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_101681206
:W

van 9 tot 5 in een klaslokaal gezeten, daarna 45 minuten gevolleybald. Nu weer op kantoor en moet nog werken, en heb maar een magnetronmaaltijd gehaald..

Bah. Geen zin. Bah. Moe.
pi_101681253
Roze koeken liggen nu in de prullenbak. Burp. :@
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_101681571
Ik heb al een week geen telefoon (simkaart) ik vereenzaam helemaal :'(!!!
Worry is a misuse of imagination
pi_101681578
Zo, omgekleed. *) toch maar even spinnen zo 8-)
Ja doei.
pi_101681696
quote:
9s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:32 schreef Probability het volgende:
Ik heb al een week geen telefoon (simkaart) ik vereenzaam helemaal :'(!!!
Maar wij zijn er.toch?!
Hoe was je verjaardagsfeestje gister? En heb je het alweer bijgelegd met je vriendje?
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_101681973
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Maar wij zijn er.toch?!
Hoe was je verjaardagsfeestje gister? En heb je het alweer bijgelegd met je vriendje?
Heb eergister met vriendinnetjes gegeten, heel erg leuk. Werd voor mij heel mooi gezongen door een vriendinnetje, dessert met sterretjes, mooie speech en een hele fijne avond O+ Vriendje kwam als 'verrassing' toch nog langs bij het etentje eergister. Kon de grap/verrassing niet heel erg waarderen.. Maar was uiteindelijk wel gezellig.
Gisteren eten bij mijn ouders was zo-zo, vond het eten niet echt lekker en de taart niet en had alweer geen slingers en iedereen kwam superlaat en ze bleven tv kijken en er werd ook niet gezongen of zo. Maar moeders had wel een (ongestreken) tafelkleed op tafel gelegd en kaarsjes dus wel bijzonder voor hun doen :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Probability op 07-09-2011 18:51:42 ]
pi_101682693
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:22 schreef Jagärtrut het volgende:
:W

van 9 tot 5 in een klaslokaal gezeten, daarna 45 minuten gevolleybald. Nu weer op kantoor en moet nog werken, en heb maar een magnetronmaaltijd gehaald..

Bah. Geen zin. Bah. Moe.
Maar morgen is je Duutser er toch? O+
pi_101683133
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:01 schreef MarMar het volgende:

[..]

Maar morgen is je Duutser er toch? O+
yes, gelukkig!
  woensdag 7 september 2011 @ 19:27:15 #10
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_101683914
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik wil een trekkingrugzak van 200 euro.
Ik wil 200 euro!
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_101684521
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:11 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

yes, gelukkig!
Leuk O+!
  woensdag 7 september 2011 @ 19:46:09 #12
277802 _Calimero_
pi_101684781
Ik ben naar de kapper geweest *O*
  woensdag 7 september 2011 @ 19:46:40 #13
277802 _Calimero_
pi_101684799
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 18:23 schreef Ewelina het volgende:
Roze koeken liggen nu in de prullenbak. Burp. :@
Waarom moet je burpen als ze in de prullenbak zitten?
pi_101684816
Ik naar de sportschool, wat een zere benen heb ik zeg... oef
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_101684890
Prob, jammer dat je uitgerekend op je verjaardag ruzie met je vriendje had. En tv kijken op een feestje vind ik echt asociaal :X . Sterkte met telefoonloos zijn! In budapest mistte ik internet heel erg, sneu toch :') (maar alleen omdat ik 's avonds in m'n uppie in t appartement zat, overdag niet hoor).
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_101685024
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:46 schreef _Calimero_ het volgende:

[..]

Waarom moet je burpen als ze in de prullenbak zitten?
Omdat ik er wel wat op had voordat ik ze in de prullenbak mieterde. :@ Heb nu geen zooi meer in huis. :)
  woensdag 7 september 2011 @ 19:55:52 #17
277802 _Calimero_
pi_101685197
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:51 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Omdat ik er wel wat op had voordat ik ze in de prullenbak mieterde. :@ Heb nu geen zooi meer in huis. :)
Ah zo. Hey ik krijg hier en daar de indruk van jou dat 't niet zo goed gaat, klopt dat? Komt dat door iets specifieks, of gewoon een bleuhhh periode?
  woensdag 7 september 2011 @ 19:56:39 #18
277802 _Calimero_
pi_101685231
Nieuw haar. Leuk of niet zo leuk? Ik ben er geloof ik wel blij mee!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 24% gewijzigd door _Calimero_ op 07-09-2011 20:21:18 ]
pi_101685259
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:56 schreef _Calimero_ het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi! O+ Heb je er nu ook een ander kleurtje in?
pi_101685271
Oooh O+
  woensdag 7 september 2011 @ 19:58:43 #21
277802 _Calimero_
pi_101685321
Nee, is de kleur van de foto denk ik. Heb gewoon mijn eigen kleur. mooie lippen heb ik gekregen he? Kreeg je er gratis bij, samen met de zonnebril 8-)
  woensdag 7 september 2011 @ 19:58:58 #22
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_101685335
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 19:56 schreef _Calimero_ het volgende:

SPOILER
Zeker leuk! O+
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_101685338
Die zonnebril heb je van Co gejat :o
  woensdag 7 september 2011 @ 19:59:31 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_101685359
Oeh, die lippen! O+.

;) Nee erg mooi hoor, Calimero. Post je morgen ook even een foto hoe het dan zit? ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_101685584
Mooi Cali, kom je dan nu hier spinningles geven? O+
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')