abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101679759
Hallo,

De titel zegt het al, ik vroeg mijzelf af of het mogelijk is om informatie op te vragen over je eigen arrestatie. Ik heb namelijk binnekort een rechtzaak en wil graag de precieze details weten over mijn arrestatie. De tijd van arresteren, de tijd van vrijlating, de reden van arrestatie enz.

Is dit mogelijk? Zo ja, waar?
pi_101679917
Je advocaat kan het opvragen.
The world of SKA music
pi_101679926
Bel t politiebureau op, evt schriftelijk bij t OM.

Je hebt vast wel een schikkensnummer
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_101698580
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 17:48 schreef strikeforce het volgende:
Je advocaat kan het opvragen.
Ik heb geen advocaat genomen.. Politie is er niet echt duidelijk over, die zeggen: ''volgens mij kan dat niet'' maarja, ''volgens mij'' is niet echt duidelijk.
  donderdag 8 september 2011 @ 08:28:39 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_101699764
Lijkt me sterk dat je dat zelf kunt, anders kan iedere willekeurige persoon informatie op vragen over een arrestatie als je zegt dat jij het bent.

Zal dus waarschijnlijk via een advocaat moeten gaan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 8 september 2011 @ 08:56:49 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_101700129
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 08:28 schreef karr-1 het volgende:
Lijkt me sterk dat je dat zelf kunt, anders kan iedere willekeurige persoon informatie op vragen over een arrestatie als je zegt dat jij het bent.

Lijkt me vreemd. Dat zou betekenen dat als je geen advocaat neemt je deze gegevens nooit boven tafel kunt krijgen.... En een advocaat is ook niet verplicht.

Sowieso staan de tijd, datum, plaats en reden in het proces verbaal. Die moet je mee hebben gekregen (een kopie). De reden voor vrijlating zal hier niet in staan, dat zal in je dossies staan.

Ik zou indd het OM eens bellen met de vraag. Of de commissaris van het bureau, die is namelijk hulpofficier van Justitie en zou wellicht ook aan de gegevens kunnen komen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_101700709
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 08:28 schreef karr-1 het volgende:

Je kan jezelf toch legitimeren? :?

Zou raar zijn als alleen een advocaat het kan opvragen, dan kan iedere willekeurige advocaat informatie op vragen over een arrestatie als hij zegt dat hij die persoons advocaat is.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_101701375
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 08:56 schreef sanger het volgende:

Of de commissaris van het bureau, die is namelijk hulpofficier van Justitie
Nee, dat hoeft zeker niet het geval te zijn. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 8 september 2011 @ 10:09:45 #9
153229 Cuban-necktie
Confucius is confused
pi_101701412
gewoon voor mijn amusement, wat heb je uitgevroten jongen?
By three methods we may learn wisdom:
First, by reflection, which is noblest;
Second, by imitation, which is easiest;
and third by experience, which is the bitterest.
pi_101701434
Je kunt als het goed is, gewoon een kopie van het Proces Verbaal opvragen. Eventueel onder de WOB.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_101703024
Vraag naar de privacy afdeling/persoon bij de regio waar het geval zich afspeelt. Daar kun je terecht voor inzage in een proces-verbaal. Dat kost ¤ 4,50 overigens en doorgaans moet je dit schriftelijk aanvragen, de regio zal jouw verzoek binnen 4 weken behandelen.

Voor de duidelijkheid, je hebt dus géén recht op een kopie van het pv maar wel recht op inzage. Dat kan dus betekenen dat je bijvoorbeeld uitgenodigd wordt op het bureau en je het pv mag inkijken.
  donderdag 8 september 2011 @ 12:43:25 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_101705582
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:25 schreef Lyza666 het volgende:
Vraag naar de privacy afdeling/persoon bij de regio waar het geval zich afspeelt. Daar kun je terecht voor inzage in een proces-verbaal. Dat kost ¤ 4,50 overigens en doorgaans moet je dit schriftelijk aanvragen, de regio zal jouw verzoek binnen 4 weken behandelen.

Voor de duidelijkheid, je hebt dus géén recht op een kopie van het pv maar wel recht op inzage. Dat kan dus betekenen dat je bijvoorbeeld uitgenodigd wordt op het bureau en je het pv mag inkijken.
Dat dus. Al wil het OM nog wel eens dom zijn (in mijn geval :') ) en het complete dossier inclusief namen van de tegenpartij en adressen, PV's, de hele meuk, op te sturen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_101714426
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:09 schreef Cuban-necktie het volgende:
gewoon voor mijn amusement, wat heb je uitgevroten jongen?
Zie postgeschiedenis: gepakt voor 'stelletje kankerlijers', schikkingsvoorstel van 650 euro wat ik verwacht dat hij niet heeft voldaan.

Zie ook hier.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_101714433
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:25 schreef Lyza666 het volgende:

Bedankt! ookal heeft het niet veel nut aangezien mijn rechtzaak volgende week al is.
  donderdag 8 september 2011 @ 17:06:53 #15
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_101714758
Besef je je wel dat je door het weigeren van de schikking (OvJ ziet af van verdere vervolging) je een héél groot risico loopt dat je veroordeelt word?
Zonder advocaat ben je helemaal nergens, wat je hebt gedaan en wat je nog gaat doen is allemaal NIET slim.
pi_101715982
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:06 schreef blup het volgende:
Besef je je wel dat je door het weigeren van de schikking (OvJ ziet af van verdere vervolging) je een héél groot risico loopt dat je veroordeelt word?
Zonder advocaat ben je helemaal nergens, wat je hebt gedaan en wat je nog gaat doen is allemaal NIET slim.
Hij kan altijd nog beroep aantekenen en dan wel een advocaat nemen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_101905976
Volgens de telegraaf moet je gewoon dokken:

http://www.telegraaf.nl/b(...)st_650__.html?p=31,2
.
pi_101907818
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 10:10 schreef Mikkie het volgende:
Je kunt als het goed is, gewoon een kopie van het Proces Verbaal opvragen. Eventueel onder de WOB.
Wtf heeft WOB te maken met een arrestatie?
pi_101921141
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 18:57 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Wtf heeft WOB te maken met een arrestatie?
Ja precies, wat een gelul.

Je kunt om jezelf te verdedigen je dossier inzien bij de rechtbank als je daar om vraagt.
Volgens mij mag je tegenwoordig zelfs kopieën maken, weet ik niet zeker en zijn kosten aan verbonden. Ook mag je dingen overschrijven.

Dus richt je tot het arrondissement waarbij je voor moet komen.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')