Ik heb geen advocaat genomen.. Politie is er niet echt duidelijk over, die zeggen: ''volgens mij kan dat niet'' maarja, ''volgens mij'' is niet echt duidelijk.quote:
Lijkt me vreemd. Dat zou betekenen dat als je geen advocaat neemt je deze gegevens nooit boven tafel kunt krijgen.... En een advocaat is ook niet verplicht.quote:Op donderdag 8 september 2011 08:28 schreef karr-1 het volgende:
Lijkt me sterk dat je dat zelf kunt, anders kan iedere willekeurige persoon informatie op vragen over een arrestatie als je zegt dat jij het bent.
Zal dus waarschijnlijk via een advocaat moeten gaan.
Je kan jezelf toch legitimeren?quote:Op donderdag 8 september 2011 08:28 schreef karr-1 het volgende:
Lijkt me sterk dat je dat zelf kunt, anders kan iedere willekeurige persoon informatie op vragen over een arrestatie als je zegt dat jij het bent.
Zal dus waarschijnlijk via een advocaat moeten gaan.
Nee, dat hoeft zeker niet het geval te zijn.quote:Op donderdag 8 september 2011 08:56 schreef sanger het volgende:
Of de commissaris van het bureau, die is namelijk hulpofficier van Justitie
Dat dus. Al wil het OM nog wel eens dom zijn (in mijn gevalquote:Op donderdag 8 september 2011 11:25 schreef Lyza666 het volgende:
Vraag naar de privacy afdeling/persoon bij de regio waar het geval zich afspeelt. Daar kun je terecht voor inzage in een proces-verbaal. Dat kost ¤ 4,50 overigens en doorgaans moet je dit schriftelijk aanvragen, de regio zal jouw verzoek binnen 4 weken behandelen.
Voor de duidelijkheid, je hebt dus géén recht op een kopie van het pv maar wel recht op inzage. Dat kan dus betekenen dat je bijvoorbeeld uitgenodigd wordt op het bureau en je het pv mag inkijken.
Zie postgeschiedenis: gepakt voor 'stelletje kankerlijers', schikkingsvoorstel van 650 euro wat ik verwacht dat hij niet heeft voldaan.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:09 schreef Cuban-necktie het volgende:
gewoon voor mijn amusement, wat heb je uitgevroten jongen?
Bedankt! ookal heeft het niet veel nut aangezien mijn rechtzaak volgende week al is.quote:Op donderdag 8 september 2011 11:25 schreef Lyza666 het volgende:
Vraag naar de privacy afdeling/persoon bij de regio waar het geval zich afspeelt. Daar kun je terecht voor inzage in een proces-verbaal. Dat kost ¤ 4,50 overigens en doorgaans moet je dit schriftelijk aanvragen, de regio zal jouw verzoek binnen 4 weken behandelen.
Voor de duidelijkheid, je hebt dus géén recht op een kopie van het pv maar wel recht op inzage. Dat kan dus betekenen dat je bijvoorbeeld uitgenodigd wordt op het bureau en je het pv mag inkijken.
Hij kan altijd nog beroep aantekenen en dan wel een advocaat nemen.quote:Op donderdag 8 september 2011 17:06 schreef blup het volgende:
Besef je je wel dat je door het weigeren van de schikking (OvJ ziet af van verdere vervolging) je een héél groot risico loopt dat je veroordeelt word?
Zonder advocaat ben je helemaal nergens, wat je hebt gedaan en wat je nog gaat doen is allemaal NIET slim.
Wtf heeft WOB te maken met een arrestatie?quote:Op donderdag 8 september 2011 10:10 schreef Mikkie het volgende:
Je kunt als het goed is, gewoon een kopie van het Proces Verbaal opvragen. Eventueel onder de WOB.
Ja precies, wat een gelul.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:57 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wtf heeft WOB te maken met een arrestatie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |