En wat is dan jouw verhaal? Waarom is het onterecht dat je deze boete hebt gekregen?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:05 schreef yannickdekker het volgende:
Hallo,
Tijdje geleden ben ik een x opgepakt ( geheel onterecht ) en in de rit naar het politiebureau heb ik de agenten in kwestie uitgemaakt voor ''stelletje kankerlijers'' niet heel slim inderdaad. Maar nu kreeg ik dus een transactievoorstel van 650 euro! 650 EURO INDERDAAD. Als student heb ik dit niet zomaar liggen.. dus ik heb niet betaald en wil graag mijn verhaal doen voor de rechter. Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? of mss ook ooit hiervoor een boete gehad? zo ja hoeveel? alles is welkom!
Alvast bedankt!
Dat je boos bent is niet het probleem van die agent.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:10 schreef Gemaskerde het volgende:
Dit is te belachelijk voor woorden als je zoveel moet betalen voor het uitschelden van een agent.
Wat nou als je het 'perongeluk' doet, omdat je boos bent.. meteen 650 euro lichter.
En terecht!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:10 schreef Gemaskerde het volgende:
Dit is te belachelijk voor woorden als je zoveel moet betalen voor het uitschelden van een agent.
Wat nou als je het 'perongeluk' doet, omdat je boos bent.. meteen 650 euro lichter.
Net als je 'per ongeluk' iemand neersteekt, omdat je boos bentquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:10 schreef Gemaskerde het volgende:
Als het 2 ambtenaren waren vind ik dat je 1300 euro moet dokken.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:05 schreef yannickdekker het volgende:
Hallo,
Tijdje geleden ben ik een x opgepakt ( geheel onterecht ) en in de rit naar het politiebureau heb ik de agenten in kwestie uitgemaakt voor ''stelletje kankerlijers'' niet heel slim inderdaad. Maar nu kreeg ik dus een transactievoorstel van 650 euro! 650 EURO INDERDAAD. Als student heb ik dit niet zomaar liggen.. dus ik heb niet betaald en wil graag mijn verhaal doen voor de rechter. Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? of mss ook ooit hiervoor een boete gehad? zo ja hoeveel? alles is welkom!
Alvast bedankt!
Nou, 'kankerlijer' staat op de verboden lijst. Dus dat gaat niet werken.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:15 schreef Nielsch het volgende:
Je moet ook gewoon zeggen: "Ik ben van mening dat u een enorme kankerlijer bent".
Dan kunnen ze je niets maken, mwuhahahaha
ik vind het wel interessant om die lijst eens te zien, heb je een linkje?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, 'kankerlijer' staat op de verboden lijst. Dus dat gaat niet werken.
I haz googleskilz.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik vind het wel interessant om die lijst eens te zien, heb je een linkje?
Je kunt niet iemand per ongeluk uitschelden. Dat is net zoiets als iemand per ongeluk vermoorden of per ongeluk fraude plegen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:10 schreef Gemaskerde het volgende:
ik krijg bijna de neiging om je bij me thuis uit te nodigen en te kijken of je nog andere 'skillz' hebt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
I haz googleskilz.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belediging
Je kan niet veroordeeld worden om een mening die niet tot haat dan wel geweld aanzet...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, 'kankerlijer' staat op de verboden lijst. Dus dat gaat niet werken.
Ja als je daadwerkelijk veroordeeld wordt, net zoals het accepteren van het transactie voorstel trouwens (dan beken je per definitie).quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:17 schreef Kabolter het volgende:
Misschien dat je dan 8 uurtjes mag werken of dat je een voorwaardelijke straf krijgt.
Zorgt het laten voorkomen er overigens niet voor dat je een strafblad krijgt?
Maar dat heeft TS niet gedaan, dus dat staat niet ter discussie.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je kan niet veroordeeld worden om een mening die niet tot haat dan wel geweld aanzet...
Wiki.quote:belediging van een ambtenaar tijdens of wegens de rechtmatige uitoefening van zijn functie: de Hoge Raad heeft op 22 september 2009 geoordeeld dat uitlatingen van de woorden "sukkels", "klootzakken", "losers" en "kankerlijers" tegenover het openbaar gezag onder omstandigheden beledigend en dus strafbaar zijn (zie HR 22 september 2009, LJN BI5623).
Dit zou ik doen inderdaad. Ik zou zeker een brief aan de Officier van Justitie schrijven en uitleggen hoe je ertoe gekomen bent, maar zeker ook spijt betuigen dat je de agenten hebt uitgescholden. Dit kan echt schelen in de strafmaat.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:28 schreef shazaam het volgende:
[..]
Ja als je daadwerkelijk veroordeeld wordt, net zoals het accepteren van het transactie voorstel trouwens (dan beken je per definitie).
Ik zou sowieso dit laten voorkomen voor de rechter, alleen al omdat de boete belachelijk hoog is (uitgaande van een arme student). Je kan aanvoeren dat je, mits daadwerkelijk helemaal ontschuldig opgepakt, behoorlijk geemotioneerd was, dat de agenten niet voor rede vatbaar waren etc. Dit zou je boete kunnen verlagen. Schuld ontkennen zou denk ik niet werken in dit geval, de redenen waarom je je misdroeg aandragen en besef van schuld tonen mogelijk wel.
Een rechter houd doorgaans ook rekening met je inkomenspositie, als deze erg laag is het absoluut verstandig om het voor de rechter te laten komen.
Als je niets of bijna niets verdiend kan je een advocaat tegen kosten van de staat (plus een kleine toevoeging) in de arm nemen (volgens mij heb je hier recht op omdat de eis meer is dan 500 euro en het dus niet voor het kanton gerecht behandeld wordt)
Je zou ook nog kunnen proberen om met alle eerdere punten in je hoofd een nette brief naar de OvJ te sturen, vraag het even aan een advocaat voor de zekerheid, misschien kom je er zonder rechtszaak en met lagere boete vanaf.
Klopt, vandaar ook mijn tip aan TS om voortaan te zeggen: "Ik ben van mening dat u een kankerlijer bent"quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:29 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Maar dat heeft TS niet gedaan, dus dat staat niet ter discussie.
TS heeft een ambtenaar in functie uitgescholden voor kankerlijer, waarvan hij van tevoren wist dat hij strafbaar bezig was. Ik kan me zijn frustratie indenken, dat zeker, desalniettemin niet handig om een ambtenaar in functie uit te schelden.
Ik ben overigens wel benieuwd op grond waarvan TS is opgepakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |