abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98765170
Hallo,

Tijdje geleden ben ik een x opgepakt ( geheel onterecht ) en in de rit naar het politiebureau heb ik de agenten in kwestie uitgemaakt voor ''stelletje kankerlijers'' niet heel slim inderdaad. Maar nu kreeg ik dus een transactievoorstel van 650 euro! 650 EURO INDERDAAD. Als student heb ik dit niet zomaar liggen.. dus ik heb niet betaald en wil graag mijn verhaal doen voor de rechter. Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? of mss ook ooit hiervoor een boete gehad? zo ja hoeveel? alles is welkom!

Alvast bedankt!
pi_98765358
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet wel dat ze tegenwoordig (terecht) niet meer zo dol op dit soort vergrijpen waardoor ze zwaarder worden gestraft, ik kan me niet voorstellen dat een rechter dat bedrag zomaar gaat verlagen.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:09:46 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_98765408
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:05 schreef yannickdekker het volgende:
Hallo,

Tijdje geleden ben ik een x opgepakt ( geheel onterecht ) en in de rit naar het politiebureau heb ik de agenten in kwestie uitgemaakt voor ''stelletje kankerlijers'' niet heel slim inderdaad. Maar nu kreeg ik dus een transactievoorstel van 650 euro! 650 EURO INDERDAAD. Als student heb ik dit niet zomaar liggen.. dus ik heb niet betaald en wil graag mijn verhaal doen voor de rechter. Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? of mss ook ooit hiervoor een boete gehad? zo ja hoeveel? alles is welkom!

Alvast bedankt!
En wat is dan jouw verhaal? Waarom is het onterecht dat je deze boete hebt gekregen?
The love you take is equal to the love you make.
pi_98765419
Kansloos
All management is Strategic Management.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:10:43 #5
247775 Gemaskerde
JerseyShore GUIDO.
pi_98765466
Dit is te belachelijk voor woorden als je zoveel moet betalen voor het uitschelden van een agent.
Wat nou als je het 'perongeluk' doet, omdat je boos bent.. meteen 650 euro lichter.
Hey hallo wat een enorm kuttopic.
pi_98765516
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:10 schreef Gemaskerde het volgende:
Dit is te belachelijk voor woorden als je zoveel moet betalen voor het uitschelden van een agent.
Wat nou als je het 'perongeluk' doet, omdat je boos bent.. meteen 650 euro lichter.
Dat je boos bent is niet het probleem van die agent.
pi_98765567
waarom zou je het voor de rechter laten komen?
Je hebt hem toch uitgescholden?
Hoe ga je dan aantonen dat dat niet is?

Volgens mij maak je 0.0 kans
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:13:10 #8
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_98765585
quote:
En terecht!
Leer maar omgaan met je frustraties!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:13:28 #9
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_98765598
Als TS zich netjes gedragen had was er niets aan de hand. Het is bekend dat het niet mag. Zou wat zijn als er niets aan gedaan wordt.
Van mij mag het een nog hoger bedrag zijn.
pi_98765617
Ik wacht nog steeds op bericht van een transactievoorstel dat begin april verlopen is. Gaat overigens over een verkeersdelict (uiteraard ben ik ook onschuldig ;) ) Als je het voorstel niet voldoet gaat het iig lang duren voor je een uitnodiging krijgt....
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:14:57 #11
184463 KroodjeBip
Spoordweling
pi_98765666
quote:
Net als je 'per ongeluk' iemand neersteekt, omdat je boos bent :6

Wel een hoop geld hoor ... maar ik vrees dat je aan het kortste eind trekt ..
pi_98765694
Je moet ook gewoon zeggen: "Ik ben van mening dat u een enorme kankerlijer bent".

Dan kunnen ze je niets maken, mwuhahahaha
pi_98765769
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:05 schreef yannickdekker het volgende:
Hallo,

Alvast bedankt!
Als het 2 ambtenaren waren vind ik dat je 1300 euro moet dokken.

En dokken zal je , pauper.
pi_98765787
Gewoon aantonen dat je niet veel geld hebt en hoe je er nu financieel voor staat het een onmogelijk bedrag is om te betalen. Ik heb er genoeg met een lagere boete zien wegkomen of een andere oplossing.

Als je nu nog veel geld op je rekening hebt staan dan zou ik dan proberen weg te moffelen onder onvoorziene kosten.

Misschien dat je dan 8 uurtjes mag werken of dat je een voorwaardelijke straf krijgt.
Zorgt het laten voorkomen er overigens niet voor dat je een strafblad krijgt?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:18:20 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_98765855
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:15 schreef Nielsch het volgende:
Je moet ook gewoon zeggen: "Ik ben van mening dat u een enorme kankerlijer bent".

Dan kunnen ze je niets maken, mwuhahahaha
Nou, 'kankerlijer' staat op de verboden lijst. Dus dat gaat niet werken.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:19:14 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98765901
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

ik vind het wel interessant om die lijst eens te zien, heb je een linkje?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:20:49 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_98765980
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik vind het wel interessant om die lijst eens te zien, heb je een linkje?
I haz googleskilz.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Belediging
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:23:18 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_98766100
quote:
Je kunt niet iemand per ongeluk uitschelden. Dat is net zoiets als iemand per ongeluk vermoorden of per ongeluk fraude plegen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:25:42 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98766209
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

I haz googleskilz.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Belediging
ik krijg bijna de neiging om je bij me thuis uit te nodigen en te kijken of je nog andere 'skillz' hebt. O+
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_98766225
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kan niet veroordeeld worden om een mening die niet tot haat dan wel geweld aanzet...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2011 14:26:13 ]
pi_98766347
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:17 schreef Kabolter het volgende:
Misschien dat je dan 8 uurtjes mag werken of dat je een voorwaardelijke straf krijgt.
Zorgt het laten voorkomen er overigens niet voor dat je een strafblad krijgt?
Ja als je daadwerkelijk veroordeeld wordt, net zoals het accepteren van het transactie voorstel trouwens (dan beken je per definitie).

Ik zou sowieso dit laten voorkomen voor de rechter, alleen al omdat de boete belachelijk hoog is (uitgaande van een arme student). Je kan aanvoeren dat je, mits daadwerkelijk helemaal ontschuldig opgepakt, behoorlijk geemotioneerd was, dat de agenten niet voor rede vatbaar waren etc. Dit zou je boete kunnen verlagen. Schuld ontkennen zou denk ik niet werken in dit geval, de redenen waarom je je misdroeg aandragen en besef van schuld tonen mogelijk wel.
Een rechter houd doorgaans ook rekening met je inkomenspositie, als deze erg laag is het absoluut verstandig om het voor de rechter te laten komen.
Als je niets of bijna niets verdiend kan je een advocaat tegen kosten van de staat (plus een kleine toevoeging) in de arm nemen (volgens mij heb je hier recht op omdat de eis meer is dan 500 euro en het dus niet voor het kanton gerecht behandeld wordt)

Je zou ook nog kunnen proberen om met alle eerdere punten in je hoofd een nette brief naar de OvJ te sturen, vraag het even aan een advocaat voor de zekerheid, misschien kom je er zonder rechtszaak en met lagere boete vanaf.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_98766371
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je kan niet veroordeeld worden om een mening die niet tot haat dan wel geweld aanzet...
Maar dat heeft TS niet gedaan, dus dat staat niet ter discussie.

TS heeft een ambtenaar in functie uitgescholden voor kankerlijer, waarvan hij van tevoren wist dat hij strafbaar bezig was. Ik kan me zijn frustratie indenken, dat zeker, desalniettemin niet handig om een ambtenaar in functie uit te schelden.

Ik ben overigens wel benieuwd op grond waarvan TS is opgepakt.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:34:49 #23
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_98766661
Beledigen van ambtenaren word nu zwaarder gestraft dan 2 jaar geleden, boete's zijn hoger omdat ambtenaren er steeds meer last van krijgen. Eerst was de boete nog 100 euro max, maar 650!!!11!! :D

Maarja, word dokken TS, bij de rechter maak je niet veel kans.

quote:
belediging van een ambtenaar tijdens of wegens de rechtmatige uitoefening van zijn functie: de Hoge Raad heeft op 22 september 2009 geoordeeld dat uitlatingen van de woorden "sukkels", "klootzakken", "losers" en "kankerlijers" tegenover het openbaar gezag onder omstandigheden beledigend en dus strafbaar zijn (zie HR 22 september 2009, LJN BI5623).
Wiki.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 14:37:25 #24
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_98766784
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:28 schreef shazaam het volgende:

[..]

Ja als je daadwerkelijk veroordeeld wordt, net zoals het accepteren van het transactie voorstel trouwens (dan beken je per definitie).

Ik zou sowieso dit laten voorkomen voor de rechter, alleen al omdat de boete belachelijk hoog is (uitgaande van een arme student). Je kan aanvoeren dat je, mits daadwerkelijk helemaal ontschuldig opgepakt, behoorlijk geemotioneerd was, dat de agenten niet voor rede vatbaar waren etc. Dit zou je boete kunnen verlagen. Schuld ontkennen zou denk ik niet werken in dit geval, de redenen waarom je je misdroeg aandragen en besef van schuld tonen mogelijk wel.
Een rechter houd doorgaans ook rekening met je inkomenspositie, als deze erg laag is het absoluut verstandig om het voor de rechter te laten komen.
Als je niets of bijna niets verdiend kan je een advocaat tegen kosten van de staat (plus een kleine toevoeging) in de arm nemen (volgens mij heb je hier recht op omdat de eis meer is dan 500 euro en het dus niet voor het kanton gerecht behandeld wordt)

Je zou ook nog kunnen proberen om met alle eerdere punten in je hoofd een nette brief naar de OvJ te sturen, vraag het even aan een advocaat voor de zekerheid, misschien kom je er zonder rechtszaak en met lagere boete vanaf.
Dit zou ik doen inderdaad. Ik zou zeker een brief aan de Officier van Justitie schrijven en uitleggen hoe je ertoe gekomen bent, maar zeker ook spijt betuigen dat je de agenten hebt uitgescholden. Dit kan echt schelen in de strafmaat.
pi_98766802
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 14:29 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Maar dat heeft TS niet gedaan, dus dat staat niet ter discussie.

TS heeft een ambtenaar in functie uitgescholden voor kankerlijer, waarvan hij van tevoren wist dat hij strafbaar bezig was. Ik kan me zijn frustratie indenken, dat zeker, desalniettemin niet handig om een ambtenaar in functie uit te schelden.

Ik ben overigens wel benieuwd op grond waarvan TS is opgepakt.
Klopt, vandaar ook mijn tip aan TS om voortaan te zeggen: "Ik ben van mening dat u een kankerlijer bent"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')