abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101848681
quote:

Grieken moeten extra belasting betalen

11 september 2011 20:41 | bnr.nl

Huiseigenaren moeten komende twee jaar meer belasting betalen. Minister van Financiën Evangelos Venizelos kondigde zondag een nieuwe belasting aan voor onroerend goed.

De regering hoopt zo alsnog haar doelstelling voor het begrotingstekort te halen.

De Grieken hebben dit jaar twee miljard euro aan extra inkomsten nodig. Venizelos verwacht dat als rentebetalingen niet worden meegenomen, Griekenland volgend jaar een begrotingsoverschot zal hebben.

Griekse makelaars reageerden geïrriteerd: "Belasting heffen op onroerend goed is een makkelijke manier om inkomsten op te halen. Maar de onroerendgoedmarkt kan niet nog meer belastingen dragen'', zegt het hoofd van de Atheense makelaarsvereniging.

Eerder gaven inspecteurs van de Europese Unie en het Internationaal Monetair Fonds (IMF) al aan dat Griekenland belastingverhogingen zou moeten vermijden.

bron: BNR
Gaan we hier in NL ook krijgen... bankslaven die vastgeketend zitten aan hun overgewaardeerde woning kunnen immers geen kant op en kunnen daardoor makkelijk geplukt worden w/
Zodra geaccepteerd is dat de markt definitief niet gaat herstellen zullen eigenaren afgeroomd gaan worden door de politiek, iedereen die liquide is kan nl. zijn koffers pakken in tegenstelling tot mensen die in de stenen zitten :D
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_101848957
ja xeno droom maar verder.

En jij gaat je arbeid in griekenland aanbieden. :P
pi_101849083
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:52 schreef Basp1 het volgende:
ja xeno droom maar verder.

En jij gaat je arbeid in griekenland aanbieden. :P
Werken? Welnee.... gewoon profiteren van een uitkering en gebruik maken van alle leuke regelingen die ons land te bieden heeft. Immers... al die adviseurs en ZZP-ers die in de overheid en semi-overheid actief zijn moeten nl. hun hypotheek nog afbetalen _O-
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_101849579
De beurs gaat ook weer hard onderuit... nu nog maar op 266 punten, mijn arme beleggingshypotheek :'( :'( :'(

Gaat dit nog gevolgen hebben voor de werkgelegenheid en de financierbaarheid van 'ontroerend' goede rijtjescontainers op een postzegel paleisjes :?
pi_101849687
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 09:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Werken? Welnee.... gewoon profiteren van een uitkering en gebruik maken van alle leuke regelingen die ons land te bieden heeft. Immers... al die adviseurs en ZZP-ers die in de overheid en semi-overheid actief zijn moeten nl. hun hypotheek nog afbetalen _O-
Die regeltjes zullen wel strenger gaan worden jij wordt binnenkort aan het schoffelen gezet. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Basp1 op 12-09-2011 10:33:05 ]
  maandag 12 september 2011 @ 10:40:54 #106
86710 -Splash-
Ride the world!
pi_101850115
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 23:19 schreef Devv het volgende:

[..]

Je hebt volgens mij niets aan langer wachten. Dus kopen als de mogelijkheid er is, lijkt mij een goede keus. De huizenprijzen dalen, maar ik betwijfel of het ook beter betaalbaar wordt.
Dat is ook mijn gedachte....
"Things can't get any worse than this", the pessimist yelled. "Ofcourse they can", the optimist replied
pi_101850538
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:40 schreef -Splash- het volgende:

[..]

Dat is ook mijn gedachte....
Voor wie gespaard heeft worden ze een stuk betaalbaarder. Eerst komen dus de mensen aan bod met spaargeld, daarna zal de markt nog verder instorten zodat vraag en aanbod weer bij elkaar aansluiten.
pi_101850560
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die regeltjes zullen wel strenger gaan worden jij wordt binnenkort aan het schoffelen gezet. :D
Prima.... tot die tijd nog even maximaal profiteren w/
pi_101850623
Overigens was het xeno die van een uitkering leefde toch? Ik moet gewoon keihard werken om mijn beleggingshypotheek te kunnen betalen. Ik heb nl. mijn stapel stenen op een postzegel gekocht voor de hoofdprijs :Y
Dat was volgens ome Ger een 'slimme zet', misschien was wachten toch 'slimmer' geweest :|W
  maandag 12 september 2011 @ 11:28:32 #110
324665 meth77
to do or not to do
pi_101851504
http://basjacobs.wordpress.com/category/eigen-huis/

quote:
Dus: de fiscale behandeling van het eigen huis bevordert het eigen huisbezit niet, is economisch schadelijk en veroorzaakt perverse inkomensherverdeling.
Die subsidie moet dus verdwijnen. Maar hoe? Dat is het grootste probleem bij het eigen huis.

Het eigen huis zou idealiter naar box-3 moeten worden overgeheveld. Dan wordt het eigen huis beschouwd als een vorm van kapitaalinkomen, net als spaargeld of beleggingen.
Betaalde hypotheekrente is dan aftrekbaar tegen het tarief van Box-3 (30 procent).
Het eigen woningforfait zou moeten worden opgehoogd tot minimaal 5,7 procent van de WOZ-waarde.
De overdrachtsbelasting kan worden afgeschaft.
De excessieve prikkels om huizen met hypotheekschuld te financieren verdwijnen door symmetrische fiscale behandeling van schuld en eigen geld geïnvesteerd in het eigen huis.
En de overheid bespaart 15 miljard aan staatssteun voor huiseigenaren. Zie ook mijn bijdrage aan de studiecommissie belastingstelsel
pi_101852566
Precies... sparen word bestraft en lenen beloont. Wie doorziet niet dat dit een één-tweetjes is tussen de banksters en corrupte politici?
pi_101853001
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 10:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
Overigens was het xeno die van een uitkering leefde toch? Ik moet gewoon keihard werken om mijn beleggingshypotheek te kunnen betalen. Ik heb nl. mijn stapel stenen op een postzegel gekocht voor de hoofdprijs :Y
Dat was volgens ome Ger een 'slimme zet', misschien was wachten toch 'slimmer' geweest :|W
Ja xeno, hoe is het nu om zoveel persoonlijkheden te moeten bijhouden. Ik zou het niet kunnen en gewoon blij zijn met 1tje. :+

Dan had je in deze reactie: Huizenmarkttopic #160: What goes down will crash. geen vlaggetje moeten zetten maar andere icoontjes dat het water je tot de lippen aan het stijgen is. :P
pi_101859835
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 12:32 schreef Basp1 het volgende:

Ja xeno, hoe is het nu om zoveel persoonlijkheden te moeten bijhouden. Ik zou het niet kunnen en gewoon blij zijn met 1tje. :+

Dan had je in deze reactie: Huizenmarkttopic #160: What goes down will crash. geen vlaggetje moeten zetten maar andere icoontjes dat het water je tot de lippen aan het stijgen is. :P
Mijn beleggingshypotheek staat onder water... big deal... als ik ga dan gaan we allemaal... gezellieggg :o
pi_101863880
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 12:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
Precies... sparen word bestraft en lenen beloont. Wie doorziet niet dat dit een één-tweetjes is tussen de banksters en corrupte politici?
Het is noodzakelijk voor onze economie dat mensen lenen. Daardoor komt er geld in de economie. Mensen wiens dak boven hun hoofd afhangt van hun betalingsmoraal zijn betrouwbare betalers, en geven mensen die geld op de banken zetten een grote mate van zekerheid dat dat geld terug komt.
pi_101869404
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 17:49 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Het is noodzakelijk voor onze economie dat mensen lenen. Daardoor komt er geld in de economie. Mensen wiens dak boven hun hoofd afhangt van hun betalingsmoraal zijn betrouwbare betalers, en geven mensen die geld op de banken zetten een grote mate van zekerheid dat dat geld terug komt.
Lenen is helemaal noodzakelijk, om het mogelijk te maken dat de financiele sector zich als een parasiet kan gedragen is het noodzakelijk. Ik hoef mijn geld ook niet aan de bank uit te lenen, ik kan het ook in een oude sok stoppen of er edelmetaal voor kopen.
pi_101877754
quote:
0s.gif Op maandag 12 september 2011 19:43 schreef ComplexConjugate het volgende:mijn geld
Xeno... jij hebt helemaal geen geld :')

quote:
ik kan het ook in een oude sok stoppen of er edelmetaal voor kopen.
Ja dat kan. Maar in je oude sok krijg je er geen rente op. En het is ook vrij lastig pinnen vanuit je oude sok. Je kunt het natuurlijk cash meenemen, maar in de buurt waar jij woont is dat dan weer niet zo verstandig. ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_101878530
Dan toch maar gouwe kettingen omhangen...
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_101933881
Ondanks alle 'maatregelen' zitten de bouwers als kleine kinderen te bedelen om nog meer snoep.
Begrijpt men dan werkelijk niet dat het probleem de betaalbaarheid is? Dalen met de prijzen is de enige uitweg!

quote:
Organisaties vragen aandacht voor woningmarkt

De belangenorganisaties Bouwend Nederland, de NVB (Vereniging voor ontwikkelaars & bouwondernemers) en de Neprom (projectontwikkelaars) hebben aan de vooravond van Prinsjesdag bij minister Donner van Binnenlandse Zaken aandacht gevraagd voor de problemen op de woningmarkt.

Ze stellen in een brief aan Donner onder meer dat de vooruitzichten voor de nieuwbouwsector de komende tijd nog erg onzeker blijven. “Het is de vraag of de maatregelen in de Woonvisie voldoende impact hebben om de bouwproductie enigszins op peil te houden”, aldus Bouwend Nederland.

Bouwend Nederland betreurt dat het bijna drie jaar na het uitbreken van de crisis nog steeds bij de overheid moeten aankloppen om maatregelen te treffen, of om de looptijd van reeds getroffen maatregelen te verlengen. "Het positieve effect van de beperking van de overdrachtsbelasting wordt nagenoeg tenietgedaan door de grote onzekerheid en het negatieve sentiment bij de burger en door de beperking in de hypotheekverstrekking. De situatie is zeer ernstig", zo meent de belangenorganisatie van de bouwsector.

De ondertekenaars van de Nieuwbouwbrief achten het voor het herstel van de investeringen in de koopwoningmarkt van groot belang dat een aantal (tijdelijke) crisismaatregelen wordt voortgezet zolang de woningmarkt zich nog niet heeft hersteld. Het gaat hierbij om:

- de verhoging van de NHG-grens van 265.000 euro naar 350.000 euro (vervalt eind 2011);

- de regeling ‘dubbele hypotheekrenteaftrek’: de termijn waarin mensen met dubbele hypotheeklasten voor beide huizen in aanmerking komen voor hypotheekrenteaftrek is tijdelijk verlengd van 2 naar 3 jaar (vervalt eind 2012);

- de regeling ‘hypotheekrenteaftrek na verhuur’: sinds 1 januari 2010 is het mogelijk om na een periode van verhuur van een te koop staande voormalige eigen woning weer in aanmerking te komen voor hypotheekrenteaftrek (vervalt eind 2012);

- de regeling ‘overdrachtsbelasting bij doorverkoop’: in de overdrachtsbelasting is voor het kalenderjaar 2011 de termijn van zes maanden voor de doorverkoop van onroerende zaken - voor woningen tijdelijk verruimd naar twaalf maanden (vervalt eind 2011).

bron: NVM
Hoezo? Er is geen aandacht? Waar de verwende kleuters eens hun aandacht op moeten richten is de prijs van hun product, deze is kennelijk veel te hoog. Dus.... wat gaan jullie bouwers daar eigenlijk aan doen? Wat.... helemaal niets? Nou.... sterf dan maar lekker af :D :W
  woensdag 14 september 2011 @ 12:30:43 #119
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101934033
Werkelijk AL die "tijdelijke" maatregelen hadden nooit mogen bestaan. Alleen maar goed om prijzen hoog te houden.
Dat zelfs met deze maatregelen de prijzen dalen, geeft wel aan hoe ziek de markt is! Zodra dat ophoudt stort het des te harder in qua prijs, ik zie de prijzen nog wel teruggaan naar het niveau van 1995 (na inflatiecorrectie): nieuwbouw is dan nog steeds mogelijk met winst, alleen niet meer zoveel winst op het stukje zand.
censuur :O
pi_101934209
Maar de grond is zo duur hè.... daar kunnen we niks aan doen. Die zal en moet betaald worden! De vraag is echter door wie? Kennelijk begrijpen de jongens en meisjes uit de vastgoedwereld helemaal niets van de economische wetten. Tot voor een paar jaar terug was dat ook niet nodig, 2 decennia lang ging het ze voor de wind. De meesten hebben nog nooit een neergang gekend, dit geeft natuurlijk wel een verwrongen blik op de realiteit :)
Daarom is de vastgoed crisis een van de beste dingen die Nederland kan overkomen, dit soort gebeurtenissen zetten denkfouten weer recht zodat in de toekomst we voorlopig weer gevrijwaard zijn van deze waanzin w/
pi_101942313
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
Maar de grond is zo duur hè.... daar kunnen we niks aan doen. Die zal en moet betaald worden!

Daarom is de vastgoed crisis een van de beste dingen die Nederland kan overkomen, dit soort gebeurtenissen zetten denkfouten weer recht zodat in de toekomst we voorlopig weer gevrijwaard zijn van deze waanzin w/
Maak je geen illusie, zolang winstbejag en hebzucht drijfveren zijn, zullen dit soort bubbels opkomen en uiteenspatten.

Nog een "nieuwtje"..... de hypotheekrente daalt per maand. Wat heeft dat voor gevolgen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_101942432
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:45 schreef blomke het volgende:

[..]

Maak je geen illusie, zolang winstbejag en hebzucht drijfveren zijn, zullen dit soort bubbels opkomen en uiteenspatten.

Nog een "nieuwtje"..... de hypotheekrente daalt per maand. Wat heeft dat voor gevolgen.
Kopen! Snel! Voordat de prijzen weer exploderen!11!!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_101942558
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Kopen! Snel! Voordat de prijzen weer exploderen!11!!
Zeker... profiteer nu het NOG kan, leen alsof er geen morgen komt w/
pi_101943036
Nog iets anders.... de NHG. Stel 10-duizenden gaan een beroep doen op de NHG, die dat niet (meer) kan trekken...wie wordt dan het vangnet voor de restschulden die overblijven?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 14 september 2011 @ 17:09:47 #125
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_101943288
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 17:03 schreef blomke het volgende:
Nog iets anders.... de NHG. Stel 10-duizenden gaan een beroep doen op de NHG, die dat niet (meer) kan trekken...wie wordt dan het vangnet voor de restschulden die overblijven?
Dat zal De Jager o.i.d. dan uit z'n hoge hoed toveren, net zoals Wouter-hoor-je-niets-meer-van-Bos dat deed. Bij voorkeur in het weekend, op zondagavond, in een besloten gezelschap zonder dat de Kamer inzage heeft.
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')