Hmm oke dat is duidelijk dat je niet in leven na de dood gelooftquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:55 schreef -Strawberry- het volgende:
Nergens, net als na je dood. Je bewustzijn is slechts van korte duur, zo lang als je lichaam meegaat.
Ooh dat is dan weer nieuw voor mijquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:58 schreef LXIV het volgende:
Ik lees net (vind het wel interessant) dat de zielen van alle mensen bij de schepping gemaakt zijn en dat ze 40 dagen na de bevruchting in de vrucht in de baarmoeder geplaatst worden.
okequote:Op dinsdag 6 september 2011 22:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
In de Ideeënwereld natuurlijk.
Stomme vraag.
Waarom 40 dagen? En welke instantie reguleert dat? En wie plaatst welk individu? Bron?quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:58 schreef LXIV het volgende:
Ik lees net (vind het wel interessant) dat de zielen van alle mensen bij de schepping gemaakt zijn en dat ze 40 dagen na de bevruchting in de vrucht in de baarmoeder geplaatst worden.
U is niet bekend met de anamneseleer van Plato? Tsk tsk, zo ga je nooit naar de Elysische velden.quote:
Ik brand sowieso wel in de helquote:Op dinsdag 6 september 2011 22:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
U is niet bekend met de anamneseleer van Plato? Tsk tsk, zo ga je nooit naar de Elysische velden.
Blijf maar lekker onwetend, maar kom niet klagen als Aiakos je veroordeelt tot de Tartaros.
- 40 dagen is een symbolische hoeveelheid tijd. (Denk aan de vastenperiode van Jezus, het aantal nachten dat het regende bij de zondvloed, de 40 jaar dat de Joden door de woestijn zwierven, etc). Dat is nogal logisch dus. Overigens gaat de vrucht ook op de 40-ste dag over van embryo tot foetus.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:04 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Waarom 40 dagen? En welke instantie reguleert dat? En wie plaatst welk individu? Bron?
In de Tartaros brand je niet. Je wordt wel gemarteld, voor eeuwig. Ben je arm? Want dan mag je af en toe tussendoor pauzeren. De rijke mensen worden voortdurend gemarteld.quote:
quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
In de Ideeënwereld natuurlijk.
Stomme vraag.
Dus tot en met de 39e dag zou abortus dus geen moord zijn?quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:58 schreef LXIV het volgende:
zoveel mensen die erbij gekomen zijn. die hebben dan wel fucking lang ergens moeten wachten de afgelopen miljard jaar!quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus tot en met de 39e dag zou abortus dus geen moord zijn?
Nee, dan is het niets meer dan een klompje vlees. De Joden en de moslims zijn het hier wel over eens.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dus tot en met de 39e dag zou abortus dus geen moord zijn?
Ja. Ik probeer te vinden waar dat dan precies geweest is.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zoveel mensen die erbij gekomen zijn. die hebben dan wel fucking lang ergens moeten wachten de afgelopen miljard jaar!
ja wil ik ook wel weten. even een keer langsfietsen en kijken of er antwoorden te vinden zijn.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Ik probeer te vinden waar dat dan precies geweest is.
Het zal sowieso niet in onze fysieke werkelijkheid zijn, dus je kunt lang fietsen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ja wil ik ook wel weten. even een keer langsfietsen en kijken of er antwoorden te vinden zijn.
dat kan ook komen door de wijze waarop patronen in je hersenen worden vastgelegd. geen bewijs voor iets iig.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zal sowieso niet in onze fysieke werkelijkheid zijn, dus je kunt lang fietsen.
Plato dacht dus dat je in principe nog herinneringen had aan die periode (waarin je alles wist) , maar dat je ze vergeten was. Iets nieuws leren was enkel het her-herinneren van iets wat je toen al wist. Dat gevoel ken ik wel, dat je eigenlijk alles altijd al geweten hebt.
Dat is maar dan net hoe je het bekijkt. Het is geen deja vu gevoel in ieder geval.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat kan ook komen door de wijze waarop patronen in je hersenen worden vastgelegd. geen bewijs voor iets iig.
Fuck yeah, Plato!!!quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zal sowieso niet in onze fysieke werkelijkheid zijn, dus je kunt lang fietsen.
Plato dacht dus dat je in principe nog herinneringen had aan die periode (waarin je alles wist) , maar dat je ze vergeten was. Iets nieuws leren was enkel het her-herinneren van iets wat je toen al wist. Dat gevoel ken ik wel, dat je eigenlijk alles altijd al geweten hebt.
Misschien een onderliggende angst .. je WILT dat er iets is na de dood en dan ga je blijven denken en dan lijkt het alsof je iets voelt omdat die angst dat er niks is dan weggaat.... ( zou kunnen hoor ! )quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is maar dan net hoe je het bekijkt. Het is geen deja vu gevoel in ieder geval.
volgens mij hebben ze wel eens bewezen dat bepaalde kennis bij geboorte wordt overgedragen bij bepaalde dieren. zou er eens op moeten googlen, zou zo snel niet weten waar ik het moet vinden.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is maar dan net hoe je het bekijkt. Het is geen deja vu gevoel in ieder geval.
Ga toch weg. Je lijkt die oude zeurkous Hume wel. Plato FTW.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:48 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dat kan ook komen door de wijze waarop patronen in je hersenen worden vastgelegd. geen bewijs voor iets iig.
Nou ja, het is in ieder geval niet zo dat iemand helemaal niets weet na de geboorte. Zo'n kind kan al huilen, poepen, drinken, zich geborgen voelen. Dat hoeft hij niet te leren.quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
volgens mij hebben ze wel eens bewezen dat bepaalde kennis bij geboorte wordt overgedragen bij bepaalde dieren. zou er eens op moeten googlen, zou zo snel niet weten waar ik het moet vinden.
maar t blijft allemaal gissen tot je zelf dood gaat... Want 'hoe groot is het universum' is ook niet relatief makkelijk te bewijzen of wat was er voor het universum idem dito... sommige dingen blijven niet te beantwoorden denk ik..quote:Op dinsdag 6 september 2011 22:54 schreef LXIV het volgende:
Maar goed, dat soort 'kennis' bedoel ik juist niet!
Nee dat is gewoon een deja vuquote:Op dinsdag 6 september 2011 23:15 schreef Apotheose het volgende:
soms heb je toch wel es t gevoel: heey.... net of heb ik dit eerder meegemaakt .. Ofzo. Niet dat je dan kan vertellen wat er komen gaat maar er heerst wel een soort 'verrek, t voelt bekend' gevoel. Zou dat iets betekenen uit een verleden?
geen idee. probeer ook ff te filosoferen...
Sommige dingen zullen we misschien nooit (zeker) weten hier in dit leven of wetenschappelijk vast kunnen stellen. Maar wie weetquote:Op dinsdag 6 september 2011 22:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
the truth will continue to be unknown!
Is het leven hetzelfde dan als een bewustzijn ervaren? ( ook al kan je deze misschien niet herrineren)...quote:Op woensdag 7 september 2011 15:13 schreef Waaghals het volgende:
Het leven is eeuwig, immers ervoor en erna is er niks
Als slapen zonder dromen.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:17 schreef dewshine het volgende:
belangrijker nog, hoe voelt het als je dood gaat?
vraag ik me al een tijdje af...
houd het dan ineens op?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |