Oh ja, dat was vooral voor de volgers van dit topic erg vermakelijk.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Wat is daar erg aan? Net als VIRM mijden waar mogelijk. Ook al moet ik een half uur mee reizen, wachten en dergelijke..
Heb op Venlo al eens anderhalf uur langer op ICRm gewacht. Kwam 3x VIRM achter elkaar voorrijden
Ja. Leip.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Anderhalf uur in Venlo(!) zitten vind je minder erg dan een half uur in een VIRM?
Ehm, ik snap het niet helemaal, maar die doorgehakte kabels zijn allemaal te voorkomen door zorgvuldiger te werken.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:45 schreef Igen het volgende:
[..]
[..]
Ah okee.
Dan is het wel te begrijpen. Een spoorwegennet wat weinig storingen heeft omdat het nooit verbeterd wordt is ook niet per se beter.
1e keer was dat er een stroomstoring was en men niet verder kon rijdenquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Werd er überhaupt iets omgeroepen in die twee uur?
Helaas niet dusquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:41 schreef Duvel het volgende:
[..]
En dan nog lopen de laatste 200 meter zeker?
Misschien wel. Maar waar gehakt wordt vallen spaanders, dus dat bij zulke grote werkzaamheden als in Utrecht, Amersfoort of Zwolle zo nu en dan eens iets mis gaat moet je maar accepteren. Als reiziger dan hè, als manager van het bouwbedrijf natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ehm, ik snap het niet helemaal, maar die doorgehakte kabels zijn allemaal te voorkomen door zorgvuldiger te werken.
Dat was een zoethoudertje. EN een leugenquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:53 schreef kebabkever het volgende:
Daarna zeiden ze dat er een monteur zou komen die de wissel handmatig zou omzetten.
Waarom?quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was een zoethoudertje. EN een leugen
De verantwoordelijke betaalt echt fors voor dit soort foutjes. Zeker Amersfoort was een hele nare.quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:53 schreef Igen het volgende:
[..]
Misschien wel. Maar waar gehakt wordt vallen spaanders, dus dat bij zulke grote werkzaamheden als in Utrecht, Amersfoort of Zwolle zo nu en dan eens iets mis gaat moet je maar accepteren. Als reiziger dan hè, als manager van het bouwbedrijf natuurlijk niet.
Omdat er een verschil is tussen klootwissels (die je handmatig KUNT omzetten, maar die op het hoofdrailnet nergens meer voorkomen) en wisselsteller-gestuurde wisselsquote:
Quote:quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was een zoethoudertje. EN een leugen
Ook elektrische wissels kun je krukken hoor...quote:Op dinsdag 6 september 2011 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Omdat er een verschil is tussen klootwissels (die je handmatig KUNT omzetten, maar die op het hoofdrailnet nergens meer voorkomen) en wisselsteller-gestuurde wissels![]()
Of hoe had jij het je voorgesteld?
Zonder dat ze in storing vallen? Of zo van "het is toch al een puinhoop, dat wisselstoringkje pakken we er zo wel bij"?quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ook elektrische wissels kun je krukken hoor...
Klopt. Zelf wel eens meegemaakt tijdens een wisselstoring. Zat in een 12 baks VIRM die hierdoor in Groningen eens op één minuut rijden van het station strandde. Duurde 40 minuten voordat mijn trein binnengenomen kon worden. vertrekken deed er uiteraard in die tijd niets meer.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ook elektrische wissels kun je krukken hoor...
Je draait eigenlijk gewoon het motortje, dus er gaat niets stuk. En de standmelding werkt gewoon nog.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zonder dat ze in storing vallen? Of zo van "het is toch al een puinhoop, dat wisselstoringkje pakken we er zo wel bij"?
Haha, ze dachten vast; ach Zwolle is toch al een puinhoopquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zonder dat ze in storing vallen? Of zo van "het is toch al een puinhoop, dat wisselstoringkje pakken we er zo wel bij"?
Tof systeem. Eigenlijk zou je willen dat je dan ook gewoon straffeloos een wissel open moet kunnen rijdenquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je draait eigenlijk gewoon het motortje, dus er gaat niets stuk. En de standmelding werkt gewoon nog.
Ja. Ik moest naar Dordrecht. En dan zit je toch anderhalf uur ofzo in VIRM. Ik had het kunnen splitsen, IC -> Deurne, stopper -> Eindhoven, stopper -> Tilburg en dan weer kijkenquote:Op dinsdag 6 september 2011 20:50 schreef Igen het volgende:
[..]
Anderhalf uur in Venlo(!) zitten vind je minder erg dan een half uur in een VIRM?
Ja, dat werkt bij trams wel: klapwissels.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tof systeem. Eigenlijk zou je willen dat je dan ook gewoon straffeloos een wissel open moet kunnen rijden
Ja maar, Venlo! Dat is toch nog tien keer zo erg als een VIRM, of niet dan?quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:11 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja. Ik moest naar Dordrecht. En dan zit je toch anderhalf uur ofzo in VIRM. Ik had het kunnen splitsen, IC -> Deurne, stopper -> Eindhoven, stopper -> Tilburg en dan weer kijken
Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wél doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ook elektrische wissels kun je krukken hoor...
Venlo is leuker als IRMquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja maar, Venlo! Dat is toch nog tien keer zo erg als een VIRM, of niet dan?
Nou volgens Duvel niet dusquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wél doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
Bij een wisselstoring is dat niet zo ergquote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wél doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
Is ook niet zo lang dacht ik. De storing in de wissel kan voorkomen worden door de wissel weer terug te zetten in de aangetroffen stand. De volgende trein moet er dan met een "Aanwijzing VR" en "Aanwijzing ROZ "(Aanwijzing Voorzichtig Rijden en Rijden op Zicht) benaderen en overheen. Werkt de wissel zoals het hoort, kan het gewoon gebruikt worden. Maar veelal gaat de bediening dan ergens in storing.quote:
Het kan, er gaat niets stuk. Denk aan werkzaamheden (zoals nu op emplacement Arnhem). Je moet de bedienlaag alleen vertellen dat een wissel anders ligt dan verwacht, maar dat is een software-probleem, heeft geen moer met het wissel zelf te maken. Het mag dus wel.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Is ook niet zo lang dacht ik. De storing in de wissel kan voorkomen worden door de wissel weer terug te zetten in de aangetroffen stand. De volgende trein moet er dan met een "Aanwijzing VR" en "Aanwijzing ROZ "(Aanwijzing Voorzichtig Rijden en Rijden op Zicht) benaderen en overheen. Werkt de wissel zoals het hoort, kan het gewoon gebruikt worden. Maar veelal gaat de bediening dan ergens in storing.
Waarom zou een gekrukt wissel in storing komen? Er gaat niets stuk.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Het KAN. Maar het mag NIET meer ivm de veiligheid dit, regeltje dat enz (sowieso voor reizigerstreinen verboden). Zouden ze het wél doen, dan ligt de wissel gegarandeerd in storing.
Als je een oud model wissel openrijdt gaat er ook niks stuk, maar komt 'ie wel in storing. Te verhelpen door 'm handmatig, maar wel via het systeem, een keer om te zetten. Toch?quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom zou een gekrukt wissel in storing komen? Er gaat niets stuk.
Er verbuigt bij openrijden meestal e.e.a.quote:Op dinsdag 6 september 2011 21:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je een oud model wissel openrijdt gaat er ook niks stuk, maar komt 'ie wel in storing. Te verhelpen door 'm handmatig, maar wel via het systeem, een keer om te zetten. Toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |