Dit heb ik al minimaal 10x zo gedaan, hij slaat de nieuwe naam ook op als ik daarna opnieuw inlog met telnet, alleen de router en de rest van het netwerk blijft de oude naam EM7180 zien. Eminent gebeld en zij raadden me aan om de router eens te resetten (Netgear WNDR3700). Ik heb 30 sec. de stroom eraf gehaald en weer aangesloten, maar nog steeds de oude naam...quote:Ik heb meerdere mediaspelers in mijn netwerk staan. Elke mediaspeler heeft standaard dezelfde naam. Is het mogelijk de naam van de mediaspelers aan te passen zodat elke mediaspeler een unieke naam binnen het netwerk krijgt?
Het is mogelijk om de naam van de mediaspeler aan te passen. Gebruik de volgende stappen om via een telnet sessie de naam van je mediaspeler aan te passen.
Ga naar 'Start'
Ga naar 'Uitvoeren', 'Zoekopdracht starten' of 'Programma's zoeken'
Vul dan in 'cmd' en druk op de 'Enter' toets
Vul dan in: 'telnet EM7180' of 'telnet IP-adresEM7180' en druk op de 'Enter' toets
Vul als login in: 'root' en druk op 'Enter'
Vul dan in:
vi /usr/local/etc/hostname (Let op de spatie tussen vi /usr) en druk op 'Enter'
Druk op de i toets. Met de pijltjestoetsen van je toetsenbord kun je naar de naam gaan
Je kunt nu de hostname EM7180 aanpassen naar de gewenste naam
Druk op de Esc toets en dan nog eens op de Esc toets (scherm flitst kort)
Tik dan in :wq en druk op 'Enter'
Tik in: exit en druk op de 'Enter' toets
Start na het aanpassen de mediaspeler opnieuw op. De mediaspeler is nu te benaderen op de nieuwe naam. In een enkel geval lukt het aanpassen van de naam niet direct, maar dien je de stappen opnieuw te doorlopen.
Je plaatje doet het niet.quote:Op dinsdag 6 september 2011 17:43 schreef kree het volgende:
zit er niet zo'n gaatje in waar je met een paperclip op reset kunt drukken ofzo?
edit dit dus:
[ afbeelding ]
Ja zal wel zo'n hotlink beveiliging zijn:quote:
Gedaanquote:Op woensdag 7 september 2011 17:01 schreef TallMan het volgende:
mogelijk eens de arp cache clearen
beschrijving
Ik heb hem zowel getest met DHCP als met een vast IP-adres. Beide EM7180's gedragen zich exact op dezelfde manier trouwens, ik kan van beide niet de juiste netwerknaam naar voren laten komen, ook al lijkt het wel opgeslagen te zijn als ik inlog via telnet.quote:Op woensdag 7 september 2011 18:34 schreef TallMan het volgende:
Staat je MP eigenlijk op DHCP of op vast ip adres?
Jouw PC zal wel via DHCP een IP adres ophalen waarna de router meteen weet hoe je PC heet, een device met een vast IP doet dat natuurlijk niet.
of ping [nieuwe hostnaam] ?quote:Op vrijdag 9 september 2011 00:46 schreef Zorax1 het volgende:
Als je een telnetsesie naar die mediaspeler start, welke commando's kun je dan gebruiken?
Toevallig ook 'hostname' om te verifieren dat het apparaat de nieuwe naam herkent en ook gebruikt?
Ik bedoelde ping [nieuwe hostnaam] op het eminent apparaat zelfquote:Op vrijdag 9 september 2011 01:05 schreef Zorax1 het volgende:
Kennelijk gaat er bij het resolven iets niet naar wens en ping [nieuwe hostnaam] gaat nu wel werken omdat hosts is aangepast, maar daar is het oorspronkelijke probleem niet mee verholpen.
Ik kan het hostnamecommando uitvoeren in telnet en zie dan dat hij nog steeds 'EM7180' heet. Dus het zit hem echt in de speler!quote:Op vrijdag 9 september 2011 00:46 schreef Zorax1 het volgende:
Als je een telnetsesie naar die mediaspeler start, welke commando's kun je dan gebruiken?
Toevallig ook 'hostname' om te verifieren dat het apparaat de nieuwe naam herkent en ook gebruikt?
dat is opzich logisch, die staat namelijk op het flash memory en wil je niet schrijfbaar maken..quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:33 schreef Saekerhett het volgende:
Aanvulling:
Als ik in telnet navigeer naar /etc/hostname, dan zie ik dus de oude naam 'EM7180' staan, alleen dit is een read-only bestand. Ik gok dat het probleem opgelost is als ik dit bestand zou kunnen wijzigen...
Edit: de hele /etc map (dus niet /usr/local/etc) is een read only bestandssysteem.
Ik had dit al doorgelezen: http://opensource.eminent-online.com/phpBB/viewforum.php?f=12quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:39 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is opzich logisch, die staat namelijk op het flash memory en wil je niet schrijfbaar maken..
eventueel zou je je moeten verdiepen in het maken van een custom firmware
De oplossing die ik nu heb werkt ook wel voor pc's en laptops, alleen dat is omslachtig (want ik kan nu bv. ook niet van de ene Eminent in de andere komen) en ik vind gewoon dat die naam aan te passen moet zijn.quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Dan maak je toch gewoon op IP een mapping aan, ben je toch van het probleem verlost, ongeacht hoe ze heten.
Ik zou niet weten waarom je niet van de ene in de ander kan komen? Tis toch gewoon samba? Kan je toch gewoon op IP verbinden?quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:53 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
De oplossing die ik nu heb werkt ook wel voor pc's en laptops, alleen dat is omslachtig (want ik kan nu bv. ook niet van de ene Eminent in de andere komen) en ik vind gewoon dat die naam aan te passen moet zijn.
De Eminents zoeken op hostname, niet op IP-adres. En daar gaat het fout.quote:Op vrijdag 9 september 2011 18:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je niet van de ene in de ander kan komen? Tis toch gewoon samba? Kan je toch gewoon op IP verbinden?
En wat is er verder omslachtig aan 2 shares E: en F: ofzo?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |