Tsspreekt over kleine gaatjes toch, dan werkt branderplast prima lijkt mij als vulmiddelquote:Op dinsdag 6 september 2011 16:02 schreef blomke het volgende:
Voor die slaapkamer en zolder, kan je het beste de slechte plekken en de gaten opvullen met roodband (gips). Daarna latexen.
fijnkorrelige wandlaag? explain..quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:02 schreef blomke het volgende:
Wat branderplast betreft: het plakt perfect, makkelijk te verwerken, is schreeuwend duur en daarna zeker niet behangklaar. Je krijgt nl. een fijnkorrelige wandlaag. Wel prima om oneffenheden weg te weken, erg decoratief en loeisterk vergeleken met gipslaag met latex.
maar zn wanden zijn nu al behangklaar toch?quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:12 schreef blomke het volgende:
Ruwe wandlaag dan? I.i.g. niet behangklaar zoals na stucken met roodband of latexen dan .
quote:Op dinsdag 6 september 2011 13:39 schreef Willem-K het volgende:
Ik heb een huurwoning welke behangklaar werd opgeleverd.
Graag hoor ik van jullie.
quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:43 schreef Willem-K het volgende:
Een probleem is dat het een huurwoning betreft en dat ik de woning ooit weer benagklaar moet opleveren en als ik het goed begrepen heb dat na het gebruik van structuurverf/latex niet meer het geval is. Dus die optie valt af.
Grandioos resultaat. Vergelijk de prijs van branderplast (de echte gele) eens met een zakje roodband. verder de nuur goed laten drogen na het sopje; sausen over een natte muur wordt niks.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:57 schreef Willem-K het volgende:
IkStappenplan:
• Ik neem aan dat ik de muur moet afnemen (met sopje oid)
• Daarna vul ik de gaatjes met roodband of branderplast (ik begrijp goed dat ik alleen de gaatjes, scheurtjes etc vul en dus niet een laagje op de hele muur smeer?)
• Daarna saus ik (eerst verdund) daarna met goede latex.
Dan zou ik een redelijk resultaat moeten hebben?
@ blomke TS geeft aan niet heel veel ervaring te hebben, als je dan met zakken roodband moet kloten en je hebt t nog nooit gezien, dan is dat niet heel erg fijn, want je weet niet exact hoe het er uit moet zien als het gemixt is.quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:53 schreef blomke het volgende:
RTM: ik snap niet wat jij met branderplast als vulmiddel hebt. Het is bestemd als afwerklaag.
1. Nee met iets anders, zijn het er veel? als het er niet zo veel zijn gewoon een tube alabastine gatenvuller, daar kan iedereen wel mee over wegquote:Op woensdag 7 september 2011 10:10 schreef Willem-K het volgende:
Zoals iedereen wel begrepen heeft ben ik niet zeer ervaren.
Dus voor de zekerheid gooi ik er nog maar een paar praktische vragen in.
1. Waarmee ga ik de boorgaten vullen, ook met branderplast?
2. Hoe lang moet ik wachten na het vullen van de gaten etc voordat ik kan sauzen.
3. Als ik voor de 1e laag ga verdunnen, doe ik dat met water? en zo ja in welke verhouding?
4. Hoe lang wachten tussen eerste en 2e laag sauzen?
5. Is het verstandig om eerst plafond te doen of eerst de muren.
Ik kan hier natuurlijk allemaal wel zelf achter komen of op gevoel doen. Maar wellicht is het voor de ervaren klusser een kleinigheidje om het op een rij te zetten.
Bedankt!
Hangt van de latexkwaliteit af. De DHZ-kwaliteit van Gamma, Karwei en Praxis is al sterk verdund heb ik de indruk, die zou je zo aan kunnen brengen. Overigens raad ik het onderstaande aan.quote:Op woensdag 7 september 2011 10:10 schreef Willem-K het volgende:
Als ik voor de 1e laag ga verdunnen, doe ik dat met water? en zo ja in welke verhouding?
Er is nu idd een product op de markt, wat men glasvezel behang noemt.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:28 schreef RanTheMan het volgende:
ik stond gisteren in de gamma en daar hoorde ik een medewerker het steeds hebben over glasvezel behang, wilde m bijna vragen of je dan op elke willekeurige plek aan de muur je modem kan aansluiten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |