abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 september 2011 @ 13:29:11 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_101629700
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_101629717
Ik ga zo even naar KLB... }:|

Verder wel tevreden hoor :)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? dinsdag 6 september 2011 @ 13:30:29 #3
70532 loveli
N
pi_101629738
Want, jij in de min?
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 6 september 2011 @ 13:32:51 #4
70532 loveli
N
pi_101629813
Chico, bij Bonprix hebben ze goedkope jurkjes.

:+
crap in = crap out
pi_101629834
Lijstjestijd!

O: dubbele boterham pindakaas
L: bruine bol rosbief/kaas/mayo, 200 gr rauwkost
T: 200 ml yoghurt met 1 banaan
B: 2x20 minuten fietsen
D: iets met groen
T: koekje bij de thee!
  dinsdag 6 september 2011 @ 13:33:53 #6
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_101629850
Sorry, had niet door dat ik hem sloot, bleeh :')

Gefeliciteerd Prob *O*

Wat stom XM!

Ben een tomatensoep aan het fabriceren, ben alleen thuis dus hopelijk hou ik het vanmiddag met alleen soep, brood en bloemkool :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_101630013
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 13:04 schreef loveli het volgende:

[..]

Heb jij geen basisloon dat dit jaar stiekem ook met een procentje of anderhalf gestegen is?
Nieuwe werkgever, dus uit mijn hoofd weet ik het niet. Maar volgens mij moet ik gewoon meer gaan verkopen.

Je hebt kans dat ze het om de zoveel jaar iets omhoog gooien :Y
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 13:17 schreef loveli het volgende:
Aurum, hoe zit het met pensioenopbouw over je bonus? Goede kans dat je daar niets over opbouwt, dus het kan nuttig zijn om zelf voor de toekomst iets te regelen over je flexibele deel..
Weet ik niet uit mijn hoofd, maar ik heb iig een bankspaar pensioenaanvullingsdingie geregeld.

Bedankt voor het meedenken O+

Ohw en even een verkoop is all awesome disclaimer: een slecht jaar hebben betekent bij mij dus dat ik bijv. 15k minder verdien per jaar.

Maar ik geef geld pas uit als ik het in mijn handje heb, dus mijn wereld staat er gelukkig niet echt van op zijn kop....
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_101630487
Als je in de verkoop van lijkkisten zit kun je zelf de vraag regelen aurum :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? dinsdag 6 september 2011 @ 14:04:04 #9
70532 loveli
N
pi_101630767
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 13:55 schreef V1z0R het volgende:
Als je in de verkoop van lijkkisten zit kun je zelf de vraag regelen aurum :P
Ben ik ff blij dat jij niet in de verkoop van lijkkisten zit...
crap in = crap out
pi_101630913
Haai !! Zo, ze gaan in het dieet topic weer te keer over het CB dieet, jammer dat dat weer moet. Gelukkig accepteren jullie mij hier zoals ik ben/kom ! Nog 1,2 (stiekem 2,2) kg te gaan tot mijn streef, elk onsje is er nu 1 en deze week al 8 onsjes minder *O*
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_101630953
Ja, die stomme zeikerige betweters daar....
Ja doei.
pi_101630963
Wat gek, ik had wel in het vorige topic gereageerd, maar hij staat niet in mijn actieve lijst. En ik ben ook ineens geen volger van dit topic meer.
pi_101630992
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:09 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, die stomme zeikerige betweters daar....
_O-

sorry hoor, maar volgens mij was de "slank taliban" juist berucht om hun betweterige gedrag in dat topic :P

(ik lees er alleen mee dus ik weet niet echt, maar ik erger me er ook aan als ik het lees :') )

Iemand trouwens commentaart op mijn lijstje of een idee wat een goed D zou zijn, behalve broccoli? ;)
pi_101631001
Denk dat ik runderkofta ga maken vanavond, liggen nog twee volkorenpita's in de vriezer zag ik net. met groente erbij :9

Nu twee eitjes aan het koken en zo 's kijken wat die makreel uit blik doet.
Ja doei.
pi_101631061
Ik heb zin in taart :9!!!!
Worry is a misuse of imagination
pi_101631079
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:13 schreef Probability het volgende:
Ik heb zin in taart :9!!!!
NOU, DAN EET JE TAART!!!!!

:6

Wat voor taart!? :9
Ja doei.
pi_101631080
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:11 schreef Perruche het volgende:

[..]

_O-

sorry hoor, maar volgens mij was de "slank taliban" juist berucht om hun betweterige gedrag in dat topic :P
Was Mo niet gewoon sarcastisch? :D
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:14:37 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101631082
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:10 schreef Xennia het volgende:
Wat gek, ik had wel in het vorige topic gereageerd, maar hij staat niet in mijn actieve lijst. En ik ben ook ineens geen volger van dit topic meer.
Da's maf! Bij mij doet ie het gewoon. Misschien verkeerd geklikt?

Muks, volgens mij is de grens vager dan je denkt :+ Er zijn redelijk wat mensen die in zowel Slank als Dieet posten. Maakt verders imo ook niet zoveel uit, iedereen wil gezonder worden enzo.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_101631087
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:14 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Was Mo niet gewoon sarcastisch? :D
Ik? Nooit.
Ja doei.
pi_101631099
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

NOU, DAN EET JE TAART!!!!!

:6

Wat voor taart!? :9
Ik heb geen taart :'(
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 6 september 2011 @ 14:15:42 #21
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_101631116
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:15 schreef Probability het volgende:

[..]

Winkels zijn open! Je bent jarig (en slank :+ ), haal taart :9
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_101631132
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik? Nooit.
pi_101631143
quote:
5s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:10 schreef Xennia het volgende:
Heb je misschien per ongeluk op de 'ontvolg' knop gedrukt?
pi_101631159
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:15 schreef Probability het volgende:

[..]

NOU, DAN HAAL JE TAART!!111!111EINZ.
Ja doei.
pi_101631196
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:04 schreef loveli het volgende:

[..]

Ben ik ff blij dat jij niet in de verkoop van lijkkisten zit...
:D })

Perr, ik zit nog steeds te tobben over wat ik bij jouw lijstje er bij moet denken dus commentaar blijft nog achterwege. D idee, Bloemkool met kerriesaus, varkenshaas met champignons en spekjes en krieltjes met pesto. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')