abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 september 2011 @ 12:02:44 #276
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101704219
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:57 schreef meteo-online het volgende:

[..]

Is slechts een indicatie, daarmee staat het nog niet vast dat het werkelijk gaat gebeuren. Het is een momentopname waarover ik schrijf, komende runs zullen ons wel meer vertellen. Ook maar even neerslagkaartje erbij doen dan.

[ afbeelding ]
Maar wel één waar natuurlijk een gedachtegang achter zit :P. Maar meen mij te herinneren dat een vochtige lucht ook belangrijk was dus met dat neerslagkaartje erbij snap ik het dan wel.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 8 september 2011 @ 12:11:28 #277
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101704464
En over die cijfers mbt tot kans op een 'tornado'. Midden van het land krijgt een 12/13 toegewezen. Hoe kan ik deze cijfers het beste lezen? Wat is hoog en wat is voor Nederlandse begrippen hoog?

Sorry voor de vele vragen de afgelopen dagen, dit om jullie in de toekomst vragen te besparen ;)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_101704900
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:11 schreef Dven het volgende:
En over die cijfers mbt tot kans op een 'tornado'. Midden van het land krijgt een 12/13 toegewezen. Hoe kan ik deze cijfers het beste lezen? Wat is hoog en wat is voor Nederlandse begrippen hoog?

Sorry voor de vele vragen de afgelopen dagen, dit om jullie in de toekomst vragen te besparen ;)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windschering
http://www.weer.nl/weer-i(...)je_naar_de_cape.html
http://www.weer.nl/weer-i(...)de_lifted_index.html
http://www.weer.nl/weer-i(...)een_onweersneus.html
http://www.weer.nl/weer-i(...)ver_zware_buien.html
http://www.weer.nl/weer-i(...)dweer_niet_kwam.html
http://www.weer.nl/weer-i(...)oodweer_dinsdag.html
http://www.weer.nl/weer-i(...)cle/-922aa0d2b9.html
http://www.weer.nl/weer-i(...)en_windschering.html
Weer of geen weer, altijd actueel www.onweer-online.nl
pi_101705527
Wolkenhoogte meer dan 14 km voor zaterdag. Dat beloofd niet veel goeds.
  donderdag 8 september 2011 @ 12:45:58 #280
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_101705669
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:42 schreef aloa het volgende:
dat staat er wel vaker en op moment suprême zijn t dode mussen inplaats van honkbalhagel ;) :')
maargoed, zou wel n mooie afsluiter zijn van mn semi-warme vakantie op n "onbewoond"eiland :P

het krater/bronnen bezoeken is overigens wel geslaagd ^O^ heerlijk die zwavellucht :Y)
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_101705681
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:11 schreef Dven het volgende:

Die 12/13 is de windschering in m/s in de laag 0-1km hoogte. Deze waarde is belangrijk voor de kans op tornado's. De significant tornado parameter is 1.0. Dat is meer een cijfer zonder directe betekenis. Om tornado's te laten ontstaan zijn meerdere ingredienten nodig. De significant tornado parameter geeft aan hoe groot de kans is op tornado door deze ingredienten op te tellen.
  donderdag 8 september 2011 @ 12:52:05 #282
308499 Dven
Den Bolle Gaar
  donderdag 8 september 2011 @ 12:56:17 #283
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_101706017
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:46 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Die 12/13 is de windschering in m/s in de laag 0-1km hoogte. Deze waarde is belangrijk voor de kans op tornado's. De significant tornado parameter is 1.0. Dat is meer een cijfer zonder directe betekenis. Om tornado's te laten ontstaan zijn meerdere ingredienten nodig. De significant tornado parameter geeft aan hoe groot de kans is op tornado door deze ingredienten op te tellen.
Ah duidelijk. Veel facetten die uiteindelijk van belang dus. Maar uit dit alles (CAPE, LI, temperatuur, windschering en aanwezige vocht) is de kans op 'goed' weer aanzienlijk. Het verdere denkwerk laat ik wel over aan de experts, ik zie het overmorgen wel :D
  donderdag 8 september 2011 @ 13:59:57 #284
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_101708115
De kaarten kunnen ook zeggen, bekijk het maar en het wordt gewoon niks meer dan een beetje onweer.
Het zal wel niet de eerste keer zijn geweest dat sommige delen gewoon helemaal niks of een klein beetje krijgen.

Geef mij de situatie van 17 juli 2004 maar :) alleen kwam er een enorme onweersbui (wolkbreuk) opzetten die toen pal over Dokkum heen kwam, alleen uit die bui viel er toen al 53mm (meende ik) in klein half uurtje, dat was echt een pittig exemplaar.
Half uurtje droog geweest en rondje gereden met de fiets, alles stond onder water, even later kwam dan die beruchte rolwolk / shelf over, echter was hier niks meer van te zien, ook deze liet nog even een 11mm achter, dagtotaal toen 64mm!

Helaas had ik toen nog geen weerstation dus heb het zelf niet kunnen zien hoeveel mm/h er viel. (RainRate)
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 september 2011 @ 14:02:15 #285
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101708189
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 13:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
De kaarten kunnen ook zeggen, bekijk het maar en het wordt gewoon niks meer dan een beetje onweer.
Het zal wel niet de eerste keer zijn geweest dat sommige delen gewoon helemaal niks of een klein beetje krijgen.

Geef mij de situatie van 17 juli 2004 maar :) alleen kwam er een enorme onweersbui (wolkbreuk) opzetten die toen pal over Dokkum heen kwam, alleen uit die bui viel er toen al 53mm (meende ik) in klein half uurtje, dat was echt een pittig exemplaar.
Half uurtje droog geweest en rondje gereden met de fiets, alles stond onder water, even later kwam dan die beruchte rolwolk / shelf over, echter was hier niks meer van te zien, ook deze liet nog even een 11mm achter, dagtotaal toen 64mm!

Helaas had ik toen nog geen weerstation dus heb het zelf niet kunnen zien hoeveel mm/h er viel. (RainRate)
Dat was een zaterdag he :) Ik zou toen eigenlijk een BBQ hebben, maar was erg blij dat ik pas bevallen op de bank lag :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 8 september 2011 @ 14:11:20 #286
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_101708490
Ja dat was op een zaterdag, gelukkig wel :D
pi_101709131
Normaal vind ik een onweersbui wel leuk, maar deze zaterdag moeten ze echt ff uit mn buurt blijven. Ik ga naar een festival en wil geen Pukkelpop-taferelen daar. :{
pi_101709182
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:30 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Normaal vind ik een onweersbui wel leuk, maar deze zaterdag moeten ze echt ff uit mn buurt blijven. Ik ga naar een festival en wil geen Pukkelpop-taferelen daar. :{
Ik ga naar een verjaardag met een partytent :{
pi_101712063
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:30 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Idem. Appelpop toevallig?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_101712637
krijgt het zuiden en oosten onweer zaterdag of gaat het weer allemaal richting westen?
En dat kan zomaar.....?
pi_101713170
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Idem. Appelpop toevallig?
Heb daarnet al de mensen daar aangeschreven
pi_101713198
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:10 schreef Lienzz het volgende:
krijgt het zuiden en oosten onweer zaterdag of gaat het weer allemaal richting westen?
Dat is momenteel nog niet vast te stellen, enigste waar GFS en ECMWF mee worstelt is de neerslag berekening
pi_101713248
quote:
2s.gif Op donderdag 8 september 2011 12:42 schreef aloa het volgende:
want? :@

Zaterdag zou het een prachtige dag worden - 25 graden -O-
pi_101713431
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Klopt wordt het ook, maar einde van de middag slaat het om. Dat is tegenwoordig normaal in Nederland
pi_101713491
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:32 schreef meteo-online het volgende:

[..]

Klopt wordt het ook, maar einde van de middag slaat het om. Dat is tegenwoordig normaal in Nederland
Oosten krijgt toch niets, dat is tegenwoordig normaal in Nederland -O-
pi_101713662
eigenlijk wel kut, zit sinds 2 weken in Breda op kamers, eindelijk een beetje hoop op onweer (want westen krijgt bijna nooit wat, zuiden en oosten is altijd de lul).. is er gvd helemaal niks en trekt alles over het westen heen... zaterdag weer naar 't westen.. laat 't maar flink spoken! _O_

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2011 16:39:04 ]
pi_101713986
quote:
6s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:34 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Oosten krijgt toch niets, dat is tegenwoordig normaal in Nederland -O-
Dat wordt niet gezegd, koufront trekt oosten weg ;) Alleen minder hevig dan elders ;)
pi_101714230
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:28 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zulke hoge wolken betekent meestal noodweer. Zware buien met veel neerslag en onweer.
pi_101715072
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:26 schreef meteo-online het volgende:

[..]

Heb daarnet al de mensen daar aangeschreven
Als in een waarschuwing?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_101715532
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Als in een waarschuwing?