abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101599699
Hallo,

Ik zit met een probleem. 22 juni dit jaar heb ik 2 t-shirts van het merk Stone Island gekocht. Ik koop wel vaker kleding van dat merk, en het is hoge kwaliteit. Nu is het zo dat van 1 shirt, de opdruk loslaat aan de voorkant. Het shirt is normaal gewassen, en alleen de achterkant is gestreken. Ik vond dat al vrij snel na 2 maanden dus ik ben vandaag teruggegaan naar de winkel waar ik hem vandaan had.

Toen ik daar vanmiddag kwam keek een verkoper erna. Hij zei dat het normaal was dat bij een shirt met opdruk de opdruk loslaat :'). Hij kon er niks na laten doen, alleen zn baas erna laten kijken. De baas kwam woensdag pas, en daarna zou hij mij bellen. Waarschijnlijk krijg ik dan te horen dat de baas ook vind dat er niks aan gedaan kan worden.

Nu is mijn vraag, wat zijn mijn rechten? Het shirt is voor ¤ 65,00 gekocht op 22-06-2011 en ik heb de bon nog. Die opdruk mag toch niet zoo snel loslaten? Wat kan ik doen als de winkel mij geen geld terug / een ander shirt geeft? Een waardebon vind ik geen optie want de meeste dingen van Stone Island zijn ¤ 180 + en dan moet ik er alsnog geld bijleggen. Kan ik dan een mail sturen naar het merk zelf of zijn er misschien nog andere opties?

grgr.
pi_101599933
Contact opnemen met het merk zelf is altijd een optie en mijn ervaring is dat ze vaak betere service geven dan de winkel.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_101619426
Kwaliteitskleding kopen in een winkel, waarbij ze wel service bieden ;)

Zelf had ik bijv. laatst een polo gekocht, na 4 weken bleek een kleine gaatje erin te zitten ( door mijn toedoen waarschijnlijk). Maar heb 2 jaar garantie erop, dus kon hem zo inwisselen zonder problemen :D
pi_101622853
Ik denk dat ik sowieso wacht op reactie van de baas. Daarna een mailtje sturen naar het merk. Nog meer opties?
pi_101623819
Net even dit mailtje gestuurd, let niet op mijn gebrekkige engels: :')

Hello,

My name is XX and i live in XX. At 22-06-2011 I bought 2 Stone Island t-shirts from ¤ 65,00 each at XX, a store at the XX. I wash the shirts properly and I only iron them on the back but now, there seems to be a problem.

The print on the front of 1 of the shirts is coming off. It does not look very nice anymore. I am not used to this quality because I buy Stone Island clothing often (not only at stores but also online at www.stoneisland.com) because of your high quality standard. I went back to the store and I said it to a salesman. I was a bit shocked about what he said. He said that because it was printed, that it is very normal that it becomes looser?? That is very ridiculous, and I think very rude to say. They didn’t said it when I bought it, otherwise I didn’t bought it offcourse.

He said there’s one more option, and that’s to let the boss of the store decide.
He said that it was very unlikely that I will get a compensation for it. At least I wanted an other shirt or my money back but this is a very strange situation I am not very happy about this and I hope that you can do something about it, because this is not the service and quality I am used to. ! If you can do something about it (what I suspect), I am willing to send some photo’s from the shirt + S.P.A. number and a copy of the purchase coupon.

Kindly Regards,
Mr. X.
pi_101624185
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:42 schreef Amplifier het volgende:

Hello,

My name is XX and i live in XX. At 22-06-2011 I bought 2 Stone Island t-shirts from ¤ 65,00 each at XX, a store at the XX. I wash the shirts properly and I only iron them on the back but now, there seems to be a problem.

The print on the front of 1 of the shirts is coming off. It does not look very nice anymore. I am not used to this quality because I buy Stone Island clothing often (not only at stores but also online at www.stoneisland.com) because of your high quality standard. I went back to the store and I said it to a salesman. I was a bit shocked about what he said. He said that because it was printed, that it is very normal that it becomes looser?? That is very ridiculous, and I think very rude to say. They didn’t said it when I bought it, otherwise I didn’t bought it offcourse.

He said there’s one more option, and that’s to let the boss of the store decide.
He said that it was very unlikely that I will get a compensation for it. At least I wanted an other shirt or my money back but this is a very strange situation I am not very happy about this and I hope that you can do something about it, because this is not the service and quality I am used to. ! If you can do something about it (what I suspect), I am willing to send some photo’s from the shirt + S.P.A. number and a copy of the purchase coupon.

Kindly Regards,
Mr. X.
Babelfish :')
pi_101624466
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:42 schreef Amplifier het volgende:

Hello,

Kindly Regards,
Mr. X.

Afgezien van dat heb je in principe niks te maken met Stone Island zelf maar is het de verkoper die je service moet bieden.
Mocht je er zo van balen dat je shirtje kapot is, dan kan je er altijd nog rechtsbijstand op afsturen en het gooien op de economische levensduur die je niet gehaald hebt bij normaal gebruik.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  dinsdag 6 september 2011 @ 10:12:30 #8
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_101624511
misschien had je die mail beter even door iemand kunnen nalezen
Wat doe ik hier?
pi_101625031
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:12 schreef tdrone het volgende:
misschien had je die mail beter even door iemand kunnen nalezen
Haha ik heb hem zelf gemaakt en niet laten vertalen :') ____!
pi_101738581
That makes things even worse.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_101739192
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 01:01 schreef Skv het volgende:
That makes things even worse.
Daarom die emo.gif :@

Volgens het personeel moet die baas er nog naar kijken, ik heb ook nog geen reactie van SI zelf gehad. Ik wacht wel af..
pi_101740443
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 september 2011 01:39 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Daarom die emo.gif :@

Volgens het personeel moet die baas er nog naar kijken, ik heb ook nog geen reactie van SI zelf gehad. Ik wacht wel af..
Het is dat je het zelf inziet ;)

Heb je de winkel ook even gebeld? De baas zou er toch woensdag zijn?
Even a broken clock is right twice a day.
pi_101740595
Niemand?

Okay:

vrijdag 9 september 2011 @ 09:23:15 #14
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101741536
Sommige shirts hebben inderdaad een opdruk die loslaat en waarbij het de bedoeling is dat de opdruk op den duur loslaat. Voor het 'vintage effect' zegmaar. Heb je een foto van het shirt of een link naar het shirt in de webshop?
Ik heb een shirt van jack & jones waarbij dit ook is (ja deze user gaat geen 65E neer tellen voor een shirt).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_101745521
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 08:05 schreef Sapstengel het volgende:
Niemand?

Okay:

Ik dacht er wel aan ja.
pi_101752315
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 07:45 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Het is dat je het zelf inziet ;)

Heb je de winkel ook even gebeld? De baas zou er toch woensdag zijn?
Ik ben er gister zelfs nog langsgeweest, ze zeiden dat de baas er niet was geweest omdat ie naar beurzen moest ofzo... Vaag verhaal maargoed.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 09:23 schreef Maanvis het volgende:
Sommige shirts hebben inderdaad een opdruk die loslaat en waarbij het de bedoeling is dat de opdruk op den duur loslaat. Voor het 'vintage effect' zegmaar. Heb je een foto van het shirt of een link naar het shirt in de webshop?
Ik heb een shirt van jack & jones waarbij dit ook is (ja deze user gaat geen 65E neer tellen voor een shirt).

Deze maar dan in het lichtblauw. Het is absoluut niet de bedoeling dat de print loskomt, het ziet er dan ook niet uit...
  vrijdag 9 september 2011 @ 17:18:53 #17
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101754638
het shirt ziet er sowieso niet uit alsof het 65 euro waard is. produktie/transportkosten van dat shirt liggen onder de 5 euro.. maar inderdaad die zou niet los moeten laten voor een vintage effect.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_101759151
TS is hooligan :')
  vrijdag 9 september 2011 @ 19:40:48 #19
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_101759856
65 euro voor dat shirt? Werd je er nog gratis bij genaaid of niet?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_101761901
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 17:18 schreef Maanvis het volgende:
het shirt ziet er sowieso niet uit alsof het 65 euro waard is. produktie/transportkosten van dat shirt liggen onder de 5 euro.. maar inderdaad die zou niet los moeten laten voor een vintage effect.
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:40 schreef Euribob het volgende:
65 euro voor dat shirt? Werd je er nog gratis bij genaaid of niet?
Je betaalt gewoon voor het merk. Als ik dat ervoor uit wil geven so be it.
  maandag 12 september 2011 @ 14:45:38 #21
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_101856849
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 19:26 schreef consio het volgende:
TS is hooligan :')
:').
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_101911476
Vandaag eindelijk mail teruggekregen, en weer 1tje teruggestuurd;

----------------------------------------------

Beste x,

Ik heb je m@iltje aan Sportswear Company van hen doorgestuurd gekregen.

Ter verduidelijking; ik ben de agent voor Stone Island in de Benelux.

Wanneer een winkelier een klacht van een consument niet wil aanvaarden dan heeft hij daar meestal een reden voor.

Een reden zou kunnen zijn dat het onderhavige artikel normale slijtage verschijnselen vertoond die mogelijk in sommige gevallen versterkt kunnen zijn door ondeskundig en onvoorzichtig reinigen.

Wanneer een winkelier een onterechte klacht bij een fabrikant deponeert, dan loopt hij het risico niet voor serieus te worden aangezien en dat wil hij beslist niet, en terecht daar; hij/zij niet; zijn/haar geloofwaardigheid ten opzichte van de fabrikant op het spel kan zetten.

Dat is hier mogelijk het geval.

Wat ik ook denk te lezen is dat je verder bij X geen actie hebt ondernomen doch alleen met de medewerker hebt gesproken en het oordeel van “the Boss” niet afgewacht hebt en je direct tot de fabrikant hebt gewend.

In ieder geval is de winkelier het aanspreekpunt voor dergelijke zaken, daar het om een transactie gaat tussen consument en winkelier en niet tussen fabrikant en consument.

Over wat gezegd is inzake het loslaten van de print; ik ben bang dat dit een kwestie van interpretatie is.

Het is waar dat een print kan loslaten, wegslijten en dergelijke, de vraag is echter; gaat het hier om een bedrukt artikel of een artikel waarop een tekst is gelijmd ?

Ik kan dat niet inschatten omdat ik geen artikel nummer ken (5415 2????).

De meeste prints kunnen in principe niet “loslaten”, er zijn echter verfstoffen die enigszins “kalkachtig” zijn waardoor ze een soort “craquelé” effect gaan vertonen, een bewuste, enigszins “vintage” optiek.

Dit heeft te maken met het verschil tussen de elasticiteit van het print materiaal en de ondergrond, die in het geval van een T-shirt nogal elastisch is omdat het een jersey, dus een gebreid artikel, betreft.

Is er een “thermoplastisch” materiaal op jersey gelijmd dan ligt de zaak iets complexer; dit materiaal wordt op een bepaalde temperatuur aangebracht, die is niet hoog, anders krimpt het T-shirt.

Wordt het T-shirt gewassen en/of gestreken op, of boven die temperatuur dan kan dat het hechtend vermogen aantasten.

Dit kan zich manifesteren door los te laten op tere plekken, vaste plooien of plekken waar het oppervlak tegen iets aanschuurt, zoal b.v. een was en/of droogtrommel, een tafel of een autogordel, kortom een vast slijt patroon.

Ik ben bang dat dit laatste het geval is, je hebt het vanaf 22 juni mogelijk vaak gedragen en gewassen, en als je bedenkt dat ongeveer 30% van de klachten bestaat uit verkeerd gewassen dingen, dan kun je je misschien enige scepsis van de winkelier voorstellen, waarvan wij overigens van veronderstellen dat deze dusdanig competent is om voorkomende klachten deskundig te beoordelen.

Groet,

Tjerk Brink

--------------------------------------

Hallo,

Bedankt voor de uitleg, al wil ik nog wel even wat dingen duidelijk maken.

De baas van X die heeft nog steeds niet gekeken naar het shirt, terwijl het shirt er al langer dan een week ligt. Een artikelnummer heb ik helaas niet voor je, die kan ik naar je toe mailen als ik het shirt terug heb. Ik heb me tot de fabrikant gewend omdat ik gewoon geen schot in de zaak zie. X schiet niet op en wil er niks aan doen lijkt wel. Ik probeer er van alles aan te doen om het met ze op te lossen maar elke keer als ik daar kom krijg ik te horen dat de baas er nog niet naar gekeken heeft.

Het gaat om dit shirt maar dan in het lichtblauw:

http://www.google.nl/imgr(...):12,s:11&tx=59&ty=56

Het shirt is absoluut niet te vaak gedragen/gewassen omdat ik ook nog andere shirts heb met print die wel mooi blijven, het is echt dit ene shirt. Dit is ook absoluut geen vintage look (ik heb een Glow in the Dark shirt van SI die dat wel heeft), maar dit laat gewoon echt los van het shirt, en dat vind ik raar na 2 maanden.

Groeten X

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat vinden jullie ervan?
pi_101912208
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:22 schreef Amplifier het volgende:
Vandaag eindelijk mail teruggekregen, en weer 1tje teruggestuurd;

----------------------------------------------

verhaal

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wat vinden jullie ervan?
Vermakelijk :')
pi_101912987
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:37 schreef r_one het volgende:

[..]

Vermakelijk :')
Waarom vind je dit vermakelijk
pi_101913230
quote:
8s.gif Op dinsdag 13 september 2011 20:53 schreef Amplifier het volgende:

[..]

Waarom vind je dit vermakelijk
Om de schrijfstijl en omdat
quote:
In ieder geval is de winkelier het aanspreekpunt voor dergelijke zaken, daar het om een transactie gaat tussen consument en winkelier en niet tussen fabrikant en consument.
en je gewoon door blijft jengelen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')