Vandaag eindelijk mail teruggekregen, en weer 1tje teruggestuurd;
----------------------------------------------
Beste x,
Ik heb je m@iltje aan Sportswear Company van hen doorgestuurd gekregen.
Ter verduidelijking; ik ben de agent voor Stone Island in de Benelux.
Wanneer een winkelier een klacht van een consument niet wil aanvaarden dan heeft hij daar meestal een reden voor.
Een reden zou kunnen zijn dat het onderhavige artikel normale slijtage verschijnselen vertoond die mogelijk in sommige gevallen versterkt kunnen zijn door ondeskundig en onvoorzichtig reinigen.
Wanneer een winkelier een onterechte klacht bij een fabrikant deponeert, dan loopt hij het risico niet voor serieus te worden aangezien en dat wil hij beslist niet, en terecht daar; hij/zij niet; zijn/haar geloofwaardigheid ten opzichte van de fabrikant op het spel kan zetten.
Dat is hier mogelijk het geval.
Wat ik ook denk te lezen is dat je verder bij X geen actie hebt ondernomen doch alleen met de medewerker hebt gesproken en het oordeel van “the Boss” niet afgewacht hebt en je direct tot de fabrikant hebt gewend.
In ieder geval is de winkelier het aanspreekpunt voor dergelijke zaken, daar het om een transactie gaat tussen consument en winkelier en niet tussen fabrikant en consument.
Over wat gezegd is inzake het loslaten van de print; ik ben bang dat dit een kwestie van interpretatie is.
Het is waar dat een print kan loslaten, wegslijten en dergelijke, de vraag is echter; gaat het hier om een bedrukt artikel of een artikel waarop een tekst is gelijmd ?
Ik kan dat niet inschatten omdat ik geen artikel nummer ken (5415 2????).
De meeste prints kunnen in principe niet “loslaten”, er zijn echter verfstoffen die enigszins “kalkachtig” zijn waardoor ze een soort “craquelé” effect gaan vertonen, een bewuste, enigszins “vintage” optiek.
Dit heeft te maken met het verschil tussen de elasticiteit van het print materiaal en de ondergrond, die in het geval van een T-shirt nogal elastisch is omdat het een jersey, dus een gebreid artikel, betreft.
Is er een “thermoplastisch” materiaal op jersey gelijmd dan ligt de zaak iets complexer; dit materiaal wordt op een bepaalde temperatuur aangebracht, die is niet hoog, anders krimpt het T-shirt.
Wordt het T-shirt gewassen en/of gestreken op, of boven die temperatuur dan kan dat het hechtend vermogen aantasten.
Dit kan zich manifesteren door los te laten op tere plekken, vaste plooien of plekken waar het oppervlak tegen iets aanschuurt, zoal b.v. een was en/of droogtrommel, een tafel of een autogordel, kortom een vast slijt patroon.
Ik ben bang dat dit laatste het geval is, je hebt het vanaf 22 juni mogelijk vaak gedragen en gewassen, en als je bedenkt dat ongeveer 30% van de klachten bestaat uit verkeerd gewassen dingen, dan kun je je misschien enige scepsis van de winkelier voorstellen, waarvan wij overigens van veronderstellen dat deze dusdanig competent is om voorkomende klachten deskundig te beoordelen.
Groet,
Tjerk Brink
--------------------------------------
Hallo,
Bedankt voor de uitleg, al wil ik nog wel even wat dingen duidelijk maken.
De baas van X die heeft nog steeds niet gekeken naar het shirt, terwijl het shirt er al langer dan een week ligt. Een artikelnummer heb ik helaas niet voor je, die kan ik naar je toe mailen als ik het shirt terug heb. Ik heb me tot de fabrikant gewend omdat ik gewoon geen schot in de zaak zie. X schiet niet op en wil er niks aan doen lijkt wel. Ik probeer er van alles aan te doen om het met ze op te lossen maar elke keer als ik daar kom krijg ik te horen dat de baas er nog niet naar gekeken heeft.
Het gaat om dit shirt maar dan in het lichtblauw:
http://www.google.nl/imgr(...):12,s:11&tx=59&ty=56 Het shirt is absoluut niet te vaak gedragen/gewassen omdat ik ook nog andere shirts heb met print die wel mooi blijven, het is echt dit ene shirt. Dit is ook absoluut geen vintage look (ik heb een Glow in the Dark shirt van SI die dat wel heeft), maar dit laat gewoon echt los van het shirt, en dat vind ik raar na 2 maanden.
Groeten X
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat vinden jullie ervan?