Een koopwoning met huursubsidie gaat niet samenquote:Op woensdag 7 september 2011 14:26 schreef SolidasRock het volgende:
Een vriend van mij met wajong heeft een koopwoning en zelfs een auto. Ik snap niet goed hoe het kan maar hij krijgt zelfs huursubsidie. Het kan dus wel. Ik weet alleen niet het fijne ervan...
Hij kan prima productiewerk doen. Het is bij hem gewoon een kwestie van willen. Nou sorry hoor, maar dikke lul dat hij dat niet kan. Ga maar garnalen pellen ofzo.quote:
Dat was mijn vraag niet zou je hem als collega willen ook als je samen met hem garnalen zou moeten pellen?quote:Op woensdag 7 september 2011 14:31 schreef Catbert het volgende:
[..]
Hij kan prima productiewerk doen. Het is bij hem gewoon een kwestie van willen. Nou sorry hoor, maar dikke lul dat hij dat niet kan. Ga maar garnalen pellen ofzo.
Dat laatste zou kunnen, hij had het over een ingewikkelde constructie en natuurlijk reageerde ik verbaasd dat hij huursubsidie kon krijgen maar hij krijgt het echt. En tot slot heeft een andere vriend die geen wajong kreeg maar WW ook huursubsidie voor zijn koopwoning. Er was wel een voorwaarde aan verbonden, zoveel procentjes van zijn huis zouden dan teruggegeven moeten worden bij verkoop of zoiets. Ook daar weet ik het fijne niet van.quote:Op woensdag 7 september 2011 14:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een koopwoning met huursubsidie gaat niet samen![]()
Of een huurwoning met huursubsidie, of een koopwoning met HRA.
Of hij gebruikt een heel aparte constructie en huurt de woning die zijn ouders gekocht hebben, maar dan is het niet zijn koopwoning.
Huursubsidie bij koopwoning kan simpelweg niet.quote:Op woensdag 7 september 2011 14:36 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dat laatste zou kunnen, hij had het over een ingewikkelde constructie en natuurlijk reageerde ik verbaasd dat hij huursubsidie kon krijgen maar hij krijgt het echt. En tot slot heeft een andere vriend die geen wajong kreeg maar WW ook huursubsidie voor zijn koopwoning. Er was wel een voorwaarde aan verbonden, zoveel procentjes van zijn huis zouden dan teruggegeven moeten worden bij verkoop of zoiets. Ook daar weet ik het fijne niet van.
(hoi Leandrabtw)
De vraag is eerder; snap jij wat deze mensen zeggen..quote:Op woensdag 7 september 2011 14:56 schreef KaleOssan het volgende:
Deze is ook leuk als je snapt wat het betekend wat hij zegt..
Dat dacht ik ook maar het kan dus wel maar je krijgt het niet "gratis" zoals bij huurders het geval is. Misschien is het een soort van lening waar zijn huis als bankgarantie staat. Als hij niet terugbetaald is een aantal procenten van de waarde van het huis voor de belasting of zo. Nogmaals, ik weet het niet precies meer, Leandra zal wel het juiste antwoord kennenquote:Op woensdag 7 september 2011 15:04 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Huursubsidie bij koopwoning kan simpelweg niet.
Ehm.... waarom val jij mij nu aan? Schrijf ik ergens dat je gek ben of klaag ik ergens over? :|quote:Op woensdag 7 september 2011 14:56 schreef KaleOssan het volgende:
Mooi solidas.. het kan dus wel... uitzonderlijk misschien maarja hoe je het voor elkaar krijgt..
Als je denkt dat ik echt zo gek ben, moet je wel heel erg doppen voor je ogen hebben.
[KNIP]
Als dat werkelijk een gangbare mogelijke constructie zou zijn dan zou hij niet alleen bekend zijn bij een paar mensen die het toevallig ook nog voor elkaar gekregen hebben met een uitkering een woning te kopen.quote:Op woensdag 7 september 2011 14:36 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dat laatste zou kunnen, hij had het over een ingewikkelde constructie en natuurlijk reageerde ik verbaasd dat hij huursubsidie kon krijgen maar hij krijgt het echt. En tot slot heeft een andere vriend die geen wajong kreeg maar WW ook huursubsidie voor zijn koopwoning. Er was wel een voorwaarde aan verbonden, zoveel procentjes van zijn huis zouden dan teruggegeven moeten worden bij verkoop of zoiets. Ook daar weet ik het fijne niet van.
(hoi Leandrabtw)
Was niet voor jou bedoeld de onderste tekst maat, was voor algemeenquote:Op woensdag 7 september 2011 15:36 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ehm.... waarom val jij mij nu aan? Schrijf ik ergens dat je gek ben of klaag ik ergens over? :|
Maar dan zou je toch nu al een behoorlijke spaarpot moeten hebben? Of rekenen je ouders 650 euro kostgeld?quote:Op woensdag 7 september 2011 13:51 schreef KaleOssan het volgende:
Ik gebruik weinig water, ik gebruik weinig gas en licht. (alleen een pctje, tv kijk ik nooit)
Kleding koop ik nooit met een paar pyjama kan je jaren doen. Internet goedkoopste abbo'tje.
Heb alleen zorgverzekering. Valt best wel mee, ik ben heel zuinig.
Dat huis is dan gewoon niet van hem, maar hij 'huurt' dan bij bijvoorbeeld z'n ouders.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:33 schreef SolidasRock het volgende:
Dat dacht ik ook maar het kan dus wel maar je krijgt het niet "gratis" zoals bij huurders het geval is. Misschien is het een soort van lening waar zijn huis als bankgarantie staat. Als hij niet terugbetaald is een aantal procenten van de waarde van het huis voor de belasting of zo. Nogmaals, ik weet het niet precies meer, Leandra zal wel het juiste antwoord kennen
Ja dat verhaal klopt, herinner me het nu beter, ouders hebben het huis gekocht en hij huurt het van hun en krijgt huursubsidie. Hij ziet het wel als zijn huis maar officieel is het idd van zijn ouders.quote:Op woensdag 7 september 2011 15:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als dat werkelijk een gangbare mogelijke constructie zou zijn dan zou hij niet alleen bekend zijn bij een paar mensen die het toevallig ook nog voor elkaar gekregen hebben met een uitkering een woning te kopen.
Ik vermoed dat de woning echt door een ander (ouders bijv.) gekocht is en het kind het huurt, dan is het namelijk wel mogelijk huursubsidie te krijgen, maar als ze zelf eigenaar zijn kan het niet zonder de boel te beduvelen
(Hi there)
Op woensdag 7 september 2011 17:09 schreef Catbert het volgende:
Er is een spookrijder gesignaleerd op de A.......quote:Op woensdag 7 september 2011 14:56 schreef KaleOssan het volgende:
........
Als je denkt dat ik echt zo gek ben, moet je wel heel erg doppen voor je ogen hebben.
......
Ik zou zeggen iedereen kan wat zien dat er wat aan de hand is in de wereld, maarja blijkbaar dus niet al van de reacties te lezen hier.
Ik denk dat je kennis in de WW gebruik maakt van de woonlastenfaciliteit die onderdeel is van de NHG.quote:Op woensdag 7 september 2011 18:13 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Nee hij huurt het huis zeer zeker niet. Ik heb hem wel eens geholpen met zijn financieen en hij lost gewoon hypotheek af. Zijn vader vertelde me over huursubsidie en dat daar voorwaarden aan gekoppeld zijn. Spijker me er niet op vast maar volgens mij was het zo dat hij huursubsidie kon krijgen en dat moest ie dan volledig terugbetalen in termijnen OF anders ging wat van de waarde van het huis naar de belasting bij eventuele verkoop.
Nogmaals, heel precies weet ik niet maar zo ongeveer was het. Dat andere verhaal van die wajonguitkeringstrekker had ik een beetje fout, Leandra heeft bij dat verhaal gelijk.
waarom ga je niet gewoon werken, dan ben je binnen 3 maanden van je depressie af en dan voel je je ook veel beter.quote:Op woensdag 7 september 2011 12:55 schreef KaleOssan het volgende:
@guppyfriend
Ik gebruik weinig water, ik gebruik weinig gas en licht. (alleen een pctje, tv kijk ik nooit)
Kleding koop ik nooit met een paar pyjama kan je jaren doen. Internet goedkoopste abbo'tje.
Ik ben wel ziek in de vorm wat de depressie heeft aangericht, en mijn constante denken wat me uitput. (vandaar ben ik bezig met meditatie enzo) Maar ik kan mijzelf niet depressief noemen, want ik doe niet aan negativiteit meer.
Jullie moeten niet mijn dingen proberen te verdraaien, ik kots op het SYSTEEM, niet op de mensen. Dat jullie het staande houden ja dat is jammer maar ook te begrijpen van bepaalde point of views. En ben ik dankbaar voor de wajong ja tuurlijk, maar ophetzelfde moment is het leven dat je hebt en je mag leven op deze aarde iets natuurlijks en zou een Wereld/Mensen recht moeten zijn zonder voorwaardes. We leven niet meer in Oertijd waar dit niet mogelijk is. Onze maatschappij is zo ge-advanceerd eigenlijk als we alle technologien gebruiken dat het pretty much self sustaining word. Denk dat je erg geen geld is voor de mensen in de 3de wereldlanden? Nee men gaat liever op vakantie of koopt een nieuwe auto, en dit is eigenlijk nog maar de groep die er eigenlijk die niet het belangrijkst is omdat 97% van al het geld op aarde in de handen is van Bankers. Iedereen kan van basisbehoefte voorzien woorden ZONDER moeite.
Er is genoeg voor iedereen, en al zouden we als 1 werken zou bijna niemand HOEVEN werken. (maar als je dat wilt mag dat natuurlijk)
Dat jullie nu mijn uitkering betalen hoort in principe ook nog bij het fundamentele niet werkende systeem, en nee dat betekend niet dat wajong weg moet of ik geen uitkering moet nemen.
Dit betekend dat de samenleving moet veranderen HET SYSTEEM. Ik zie de manipulatie en het plan van de Illuminatie, en zeg er keihard NEE tegen. Ik ga ook niet mee in het systeem om hun machtsemperium te behouden. (waar toe je geen keus hebt als je werkt, belastingen enz)
@ioko
Wat er zou gebeuren als mensen in hun eigen kracht gaan staan en stoppen met werken? De hele geld en machtstructuur stort in 1x in, en wanneer we gewoon onze eigen ding gaan doen zonder gelimiteerd te woorden door allerlei wetten en regels samenwerken naar de behoeftes van heel de bevolking als 1. Wat er onstaat is een wereld met balans en abundance, geen verschil tussen rijken en armen. Oh jij zou liever dood zijn in die wereld? Waarom? Omdat je geen greed meer hebt en alles kunt oppotten voor je ego desires? Ja jammer dan.
Het maakt me niks uit of je me "speciaal" vind. Ik ben net zo als andere maar toch ook anders zoals je zegt. En ik ben niet je gemiddelde nederlander ofwel? En dit is maar van een beetje text wat ik hier zet, je kent me echt niet, ik denk over alles anders, dus je kan zeggen dat ik wel een ongebruikelijk persoon ben.
Oh is dat je duidelijk knap hoor, in bepaalde opzichten ben ik juist heel physisch gezond in bepaalde opzichten waarschijnlijk gezonder dan jou durf ik te wedden aangezien ik schaamte, jaloezie, negativiteit enz niet toelaat. Je hebt geen idee wat dat met je lichaam doet.
Alleen het vele nadenken is iets wat ik niet uit kan zetten en heel detrimental is op mijn energie niveau van mijn Psyche.
Zoals ik zei maakt niet uit als Wajong weggaat of word opgedoekt, er zijn nog andere opties..
maarja ik denk niet dat ik zonder uitkering kom te zitten.
Ik ga nu naar de bank het regent niet, je hoort het wel.
Zo heeft iedereen natuurlijk een koopwoningquote:Op donderdag 8 september 2011 00:29 schreef SolidasRock het volgende:
Als je over mijn berichtjes heb: 1 vriend heeft Wajong en een koophuis die hij huurt van zijn ouders die dat huis gekocht hebben voor hem en zodoende krijgt hij huursubsidie.
Hij claimt niets, hij zei alleen dat ie een koophuis had en huursubsidie kreeg.
Het belangrijkste vergeet je nog: hoe kom je aan jus d'orange in een klimaat waar geen sinaasappelboom wil groeienquote:Op donderdag 8 september 2011 07:29 schreef seasushi het volgende:
En zo kom ik nog op een aantal kleine futiliteiten waar ik even nog geen antwoord op heb, maar ja ik kan niet zo goed 'out of the box" denken
Jaja, dat snap ik allemaal wel. Maar heb je ook enig idee hoeveel het KOST?quote:Op woensdag 7 september 2011 13:51 schreef KaleOssan het volgende:
@guppyfriend
quote:Op donderdag 8 september 2011 00:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
waarom ga je niet gewoon werken, dan ben je binnen 3 maanden van je depressie af en dan voel je je ook veel beter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |