TS woont bij zijn ouders. Maar buiten dat, gezankzakkerij van users die denken dat het allemaal uit hun persoonlijke beursje moet komen. Gossie, wat een leed toch.quote:Op maandag 5 september 2011 23:24 schreef ayumu het volgende:
[..]
Ik kan nog heel veel dingen opnoemen waar ik ook niet aan zou willen mee betalen, En op zich is het weer zo als TS koopt er weer een huurwoning vrijblijft voor iemand anders.
Er komt een leeftijd dat men zijn vleugels wil uitslaan, En tot dat ze zelf in zo situatie komen dan blijven ze maar afgeven op wajong en weet ik wat meer best wel triets eigenlijk.quote:Op maandag 5 september 2011 23:29 schreef Staal het volgende:
[..]
TS woont bij zijn ouders. Maar buiten dat, gezankzakkerij van users die denken dat het allemaal uit hun persoonlijke beursje moet komen. Gossie, wat een leed toch..
Bij mij komt het daar wel vandaan hoor. Bij jou niet danquote:Op maandag 5 september 2011 23:29 schreef Staal het volgende:
TS woont bij zijn ouders. Maar buiten dat, gezankzakkerij van users die denken dat het allemaal uit hun persoonlijke beursje moet komen. Gossie, wat een leed toch..
Dat heb je slim bekeken vrind je hebt dr oog voor dat zie ik meteenquote:Op maandag 5 september 2011 23:01 schreef KaleOssan het volgende:
Ik ga bij een bank langs. En als dat niet kan ja dan houd het koop verhaal wel een beetje op.
Dat van dat begeleidend wonen laat ik nog ff bezinken.
En anders heb ik misschien nog een optie met een beetje geluk, ik heb wat waardevolle metalen gekocht en als de economie instort dan verdien ik er zo 50.000 tot 150.000 mee afhankelijk van hoe t loopt, met wat minder geluk ben ik een paar duizend euro verloren. Alleen zullen de huizen misschien ook wel duurder zijn xD
Eens. En de belasting die ik betaal gaat ook naar ziek familielid die verzorging nodig heeft en mijn ouders worden ouder en zullen vast op een gegeven moment ook wel wat aan zorg nodig hebben. Ja, we betalen allemaal flink belasting en als je echt kritisch bent dan ga je eens kijken hoe dat uitgegeven wordt.quote:Op maandag 5 september 2011 23:34 schreef ayumu het volgende:
[..]
Er komt een leeftijd dat men zijn vleugels wil uitslaan, En tot dat ze zelf in zo situatie komen dan blijven ze maar afgeven op wajong en weet ik wat meer best wel triets eigenlijk.
Laat dat jong lekker zijn eigen toko kopen als hij dat wil, Zolang het allemaal netjes volgens de regels gaat zie ik het probleem gewoon weg niet.
Nee, ik leef al bijna 89 jaar op jouw zak.quote:Op maandag 5 september 2011 23:40 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Bij mij komt het daar wel vandaan hoor. Bij jou niet dan
Dát lijkt me sterk. Of eigenlijk: best knap. Wat zul je de eerste 56 jaar een honger hebben gehadquote:Op maandag 5 september 2011 23:55 schreef Staal het volgende:
Nee, ik leef al bijna 89 jaar op jouw zak.
Klopt heb zelf ook een wajong ik zit goed in mijn huurhuisje en er word ook veel afgebroken en men moet niet vergeten dat je door een ongeluk of wat dan ook van geluk kunt spreken dat we hebben wat we hebben en dat er een opvangnet is.quote:Op maandag 5 september 2011 23:53 schreef Staal het volgende:
[..]
Eens. En de belasting die ik betaal gaat ook naar ziek familielid die verzorging nodig heeft en mijn ouders worden ouder en zullen vast op een gegeven moment ook wel wat aan zorg nodig hebben. Ja, we betalen allemaal flink belasting en als je echt kritisch bent dan ga je eens kijken hoe dat uitgegeven wordt.
Dan zeg je niet tegen een Wajonger met een ernstige stoornis, joh, je bent wat ziekjes en moet dat uit mijn portemonnee? Net alsof je zelf direct of indirect nergens profijt van hebt. Je kunt wel mensen stimuleren maar met huilen is dat nog nooit gelukt. Sterker, het directe wordt alleen maar meer afgebroken en internationaal niet. Goed, we zijn een handelsland dus dat kan ook niet maar daar is bar weinig kritiek en wordt er liever individueel gehakt op iemand die het wat moeilijker heeft en enkel vraagt wat zijn mogelijkheden zijn. Lekker makkelijk. Nederland op zijn smalst..
Je moet me nogal hebben, is het niet? Wat moet ik? Op mijn knieen of zo?quote:Op maandag 5 september 2011 23:53 schreef Staal het volgende:
Dan zeg je niet tegen een Wajonger met een ernstige stoornis, joh, je bent wat ziekjes en moet dat uit mijn portemonnee? Net alsof je zelf direct of indirect nergens profijt van hebt. Je kunt wel mensen stimuleren maar met huilen is dat nog nooit gelukt. Sterker, het directe wordt alleen maar meer afgebroken en internationaal niet. Goed, we zijn een handelsland dus dat kan ook niet maar daar is bar weinig kritiek en wordt er liever individueel gehakt op iemand die het wat moeilijker heeft en enkel vraagt wat zijn mogelijkheden zijn. Lekker makkelijk. Nederland op zijn smalst..
Nee, want ik begrijp jou ook wel. Ieder kwartaal die klotebelasting invullen en zien wat je allemaal afdraagt terwijl je er heel hard voor werkt in een niet makkelijke tijd ook nog. Het is niet dat ik je niet begrijp maar ik mis jou dan wel in kritische topics over hoe het belastinggeld wordt uitgegeven. Terwijl ik je inschat op VVD. Ik vind gewoon dat je die onvrede niet moet gaan spuien op een jonge jongen die duidelijk toch wel wat hulp kan gebruiken. Doe dat niet zo individueel, denk ik dan en kijk ook naar de totaalcijfers en weet waar je geld heen gaat.quote:Op maandag 5 september 2011 23:59 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je moet me nogal hebben, is het niet? Wat moet ik? Op mijn knieen of zo?
Heb je mijn posts uberhaupt gelezen, of ben je gestopt bij dat ik koos voor 'ziekjes' en toen ik me afvroeg of het zou kloppen als iemand van een uitkering een huis zou moeten kunnen kopen?quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:06 schreef Staal het volgende:
Nee, want ik begrijp jou ook wel. Ieder kwartaal die klotebelasting invullen en zien wat je allemaal afdraagt terwijl je er heel hard voor werkt in een niet makkelijke tijd ook nog. Het is niet dat ik je niet begrijp maar ik mis jou dan wel in kritische topics over hoe het belastinggeld wordt uitgegeven. Terwijl ik je inschat op VVD. Ik vind gewoon dat je die onvrede niet moet gaan spuien op een jonge jongen die duidelijk toch wel wat hulp kan gebruiken. Doe dat niet zo individueel, denk ik dan en kijk ook naar de totaalcijfers en weet waar je geld heen gaat.
Ik vind het ook geen kattenpis om van zo weinig geld alles te moeten doen. Sterker, hoe doe je zoiets. Het is geen vetpot en je wasmachine zal maar stuk gaan. Vraag me ook af of TS zich dat realiseert. Als hij mijn zoon zou zijn en het zou niet meer gaan zou ik hem echt eerst naar begeleid wonen willen. Op zichzelf en met toch een beetje steun in de rug.quote:Op maandag 5 september 2011 23:59 schreef ayumu het volgende:
[..]
Klopt heb zelf ook een wajong ik zit goed in mijn huurhuisje en er word ook veel afgebroken en men moet niet vergeten dat je door een ongeluk of wat dan ook van geluk kunt spreken dat we hebben wat we hebben en dat er een opvangnet is.
En hier op FOK! valt het mij vaker op zo gauw er het woord uitkering valt gelijk de stemming omslaat en dat is niet nodig.
Neuh, ik heb het hele topic gelezen. Bij iemand voor gek uitmaken vond ik het echt te ver gaan. Krijg eerder het idee dat je mijn posts niet leest.quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:08 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Heb je mijn posts uberhaupt gelezen, of ben je gestopt bij dat ik koos voor 'ziekjes' en toen ik me afvroeg of het zou kloppen als iemand van een uitkering een huis zou moeten kunnen kopen?
Dan hou ik het erop dat je ervoor gekozen hebt mijn posts zo negatief mogelijk uit te leggen. Dat mag, maar ik heb al drie keer gezegd dat het anders bedoeld is, ik heb het net nog een keer nagelezen en er staat niets schokkends verder (in tegendeel), dus je mag er nu wel gewoon over ophouden denk ik.quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:15 schreef Staal het volgende:
Neuh, ik heb het hele topic gelezen. Bij iemand voor gek uitmaken vond ik het echt te ver gaan. Krijg eerder het idee dat je mijn posts niet leest..
Ik heb nauwelijks op je gereageerd, denk ik. Ik heb met name positief op TS gereageerd want daar gaat het namelijk om. Niet over waar ons belastinggeld allemaal heen gaat, zoveel is in ieder geval wel zeker. En ik laat me door jou niet de mond snoeren wanneer ik reageer op kneuterige opmerkingen van bepaalde users zoals jij en een Eefje002 en anderen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:16 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dan hou ik het erop dat je ervoor gekozen hebt mijn posts zo negatief mogelijk uit te leggen. Dat mag, maar ik heb al drie keer gezegd dat het anders bedoeld is, ik heb het net nog een keer nagelezen en er staat niets schokkends verder (in tegendeel), dus je mag er nu wel gewoon over ophouden denk ik.
Op slechts 2,5 uur van Alkmaar.quote:Op maandag 5 september 2011 17:14 schreef KaleOssan het volgende:
[..]
Begeleidend wonen.. nee dat is niks voor mij. Ik wil juist compleet helemaal opmezelf alleen wonen zodat ik aan mezelf kan werken zonder bemoeienis. Mediteren enz.
Maar het is een optie... thnx.
En dan krijg je ineens zomaar spontaan POL over de vloer.quote:
Uitkering in de TT doet het altijd goed.quote:Op dinsdag 6 september 2011 00:47 schreef Staal het volgende:
[..]
En dan krijg je ineens zomaar spontaan POL over de vloer..
Gelukkig, ik zie dat u erover na hebt gedacht in welke mate '50.000 tot 150.000 verdienen' er nog toe doet als een dergelijke situatie inderdaad eens werkelijkheid zou worden.quote:Op maandag 5 september 2011 23:01 schreef KaleOssan het volgende:
En anders heb ik misschien nog een optie met een beetje geluk, ik heb wat waardevolle metalen gekocht en als de economie instort dan verdien ik er zo 50.000 tot 150.000 mee afhankelijk van hoe t loopt, met wat minder geluk ben ik een paar duizend euro verloren. Alleen zullen de huizen misschien ook wel duurder zijn xD
quote:Op maandag 5 september 2011 23:27 schreef Barbapapamama het volgende:
Als het mogelijk is om met een uitkering een huis te kopen, dan is er iets goed mis.
Waarom ga je niet werken aan je sociale kant? Mensen hebben als groepsdieren nou eenmaal een natuurlijke bwhoefte aan sociale contacten. Een gebrek daaraan lijkt mij genoeg reden om depressief van te worden. Begeleid wonen zou in jouw situatie dus erg goed zijn, naar mijn meningquote:Op maandag 5 september 2011 18:48 schreef KaleOssan het volgende:
Begeleid wonen is toch dat je samen woont bij een begeleider? Of heb ik t mis? Ik hou niet van sociaal contact, ik kan juist veel beter tot rust komen als er helemaal niemand om me heen is. Ik spreek ook nooit, tenzij het alleen praktisch nodig is
Om ook maar even een antwoord te geven: Het kan wel. Als je bv Wajong hebt en je bent 100% afgekeurd en iedere idioot kan zien dat je nooit meer kan werken (bv geheel verlamd) dan kan je een huis kopen, omdat het inkomen gegarandeerd is. En ja, ik heb er ervaring mee (ikzelf niet, maar ik ken mensen in die situatie).quote:Op dinsdag 6 september 2011 07:25 schreef seasushi het volgende:
Om maar even antwoord te geven op de vraag in de OP: Nee. Je kunt geen huis kopen met een uitkering.
Met een bijstand mag je toch geen vermogen hebben of wordt een huis dan niet gezien als vermogen?quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
Met een bijstand kan het ook, want deze raak je alleen kwijt als je ander werk hebt of als je fraudeert en dat laatste wordt geen rekening mee gehouden.
Dus dan ga je die bijstand alsnog verliezen.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Met een bijstand mag je toch geen vermogen hebben of wordt een huis dan niet gezien als vermogen?
Dat komt omdat de wereld daarbuiten een jungle is, in de jungle hoor je te creperen als je niet zelfredzaam bent. Ik ben het met je eens dat je blij zult zijn dat er vangnetten zijn maar voor degenen die daardoor harder moeten lopen is het natuurlijk niet leukquote:Op maandag 5 september 2011 23:59 schreef ayumu het volgende:
En hier op FOK! valt het mij vaker op zo gauw er het woord uitkering valt gelijk de stemming omslaat en dat is niet nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |