abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 8 september 2011 @ 11:25:29 #271
155227 crew  Guppy
dus
pi_101703019
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:07 schreef pussywillow het volgende:

[..]

:')

Ik weet dat "gewoon gaan werken" een soort mantra is hier op Fok, maar de gedachte dat iedereen met serieuze psychische problemen (ik weet dat TS niet in hokjes gestopt wil worden maar we kunnen denk ik veilig aannemen dat er iets niet helemaal goed is met hem) "gewoon kunnen gaan werken", en dat al hun problemen daarmee als sneeuw voor de zon verdwijnen, klopt natuurlijk niet echt.
Kijk, als er echt iets met je is en je niet kunt werken, dan is het niet anders. Maar TS geeft nota bene zelf aan dat ie een gezond lijf heeft, met armen en benen, en dat ie best zou kunnen werken. Dom komt ie me ook niet meteen over. Hij zou best kunnen werken, geeft ie ook aan.

Ik kan me voorstellen dat je met een depressie niet kunt werken. Dan heb je zogezegd wel wat anders aan je hoofd. Niet meer dan terecht dat je dan (even) uitgeschakeld bent. Dan is er niks lichamelijks mis met je, maar is er iets mis in je hoofd.

Ook daar zijn dokters voor. Je moet er alleen wel een beetje moeite voor doen. Je moet ook beter willen worden. Ik heb zomaar het gevoel dat TS niet per se meer wil meedoen... Hij vind het wel prima. Elke maand geld op de rekening, de hele dag in bed liggen, of mediteren om verlichting en inzicht te bereiken.

Maar goed, dan blijkt dat je ouders dat niet zo tof vinden. En tja, je woont thuis. Probleem... Oplossing: op jezelf gaan wonen. Maar goed, dat is tegenwoordig lang niet zo makkelijk meer.

Ik denk dat als de ouders van TS geen huis voor hem kopen, hij gewoonweg aangewezen is op wachten op een woning, net zoals de rest van NL.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 8 september 2011 @ 11:26:57 #272
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101703068
quote:

[..]

Ik weet dat "gewoon gaan werken" een soort mantra is hier op Fok, maar de gedachte dat iedereen met serieuze psychische problemen (ik weet dat TS niet in hokjes gestopt wil worden maar we kunnen denk ik veilig aannemen dat er iets niet helemaal goed is met hem) "gewoon kunnen gaan werken", en dat al hun problemen daarmee als sneeuw voor de zon verdwijnen, klopt natuurlijk niet echt.
Nee het ligt gecompliceerder dan dat. Maar tuintjes harken en schoffelen dan kom je buiten en het is bewezen en onderzocht dat je dan minder depressief wordt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 8 september 2011 @ 11:27:36 #273
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_101703084
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:26 schreef Maanvis het volgende:

Nee het ligt gecompliceerder dan dat. Maar tuintjes harken en schoffelen dan kom je buiten en het is bewezen en onderzocht dat je dan minder depressief wordt.
Bron?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 september 2011 @ 11:29:53 #274
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_101703162
quote:

[..]

Maar niet willen werken aan je probleem (dat er wat mij betreft duidelijk is) maar vluchten, lijkt me ook niet zo'n goed idee...

Guppyfriend drukt het beter uit :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 8 september 2011 @ 11:30:25 #275
33954 ElisaB
pi_101703178
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Kijk, als er echt iets met je is en je niet kunt werken, dan is het niet anders. Maar TS geeft nota bene zelf aan dat ie een gezond lijf heeft, met armen en benen, en dat ie best zou kunnen werken. Dom komt ie me ook niet meteen over. Hij zou best kunnen werken, geeft ie ook aan.

Ik kan me voorstellen dat je met een depressie niet kunt werken. Dan heb je zogezegd wel wat anders aan je hoofd. Niet meer dan terecht dat je dan (even) uitgeschakeld bent. Dan is er niks lichamelijks mis met je, maar is er iets mis in je hoofd.

Ook daar zijn dokters voor. Je moet er alleen wel een beetje moeite voor doen. Je moet ook beter willen worden. Ik heb zomaar het gevoel dat TS niet per se meer wil meedoen... Hij vind het wel prima. Elke maand geld op de rekening, de hele dag in bed liggen, of mediteren om verlichting en inzicht te bereiken.

Maar goed, dan blijkt dat je ouders dat niet zo tof vinden. En tja, je woont thuis. Probleem... Oplossing: op jezelf gaan wonen. Maar goed, dat is tegenwoordig lang niet zo makkelijk meer.

Ik denk dat als de ouders van TS geen huis voor hem kopen, hij gewoonweg aangewezen is op wachten op een woning, net zoals de rest van NL.
Dat dus. De enige vraag is of zijn ogenschijnlijke 'niet willen' onderdeel is (of het gevolg is) van dat wat er mis is in zijn hoofd. Ik heb de indruk van wel, maar TS lijkt daar zelf niet zo zeker van.
pi_101703195
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:25 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Eensch ^O^
Ja doei.
  donderdag 8 september 2011 @ 14:33:47 #277
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_101709244
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 11:30 schreef ElisaB het volgende:
Dat dus. De enige vraag is of zijn ogenschijnlijke 'niet willen' onderdeel is (of het gevolg is) van dat wat er mis is in zijn hoofd. Ik heb de indruk van wel, maar TS lijkt daar zelf niet zo zeker van.
Dat hij geen functies aankan met verantwoordelijkheden of klantcontact snap ik best, maar dan kun je nog prima garnalen pellen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 8 september 2011 @ 14:39:58 #278
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101709467
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:33 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat hij geen functies aankan met verantwoordelijkheden of klantcontact snap ik best, maar dan kun je nog prima garnalen pellen.
precies, of lopende band werk. of schoonmaken. of hovenier, boswachter, schoffelaar. allemaal dingen waar je je beter van gaat voelen.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_101711258
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 14:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

precies, of lopende band werk. of schoonmaken. of hovenier, boswachter, schoffelaar. allemaal dingen waar je je beter van gaat voelen.
Of je doet het met tegenzin. :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_101713610
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:34 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Of je doet het met tegenzin. :')
Er is ook altijd nog zoiets als vrijwilligerswerk. Ik heb genoeg collega-vrijwilligers die door omstandigheden niet kunnen werken, maar zich wel graag nuttig maken of geen zin hebben om de hele dag maar thuis te zitten.
pi_101714076
Van 8 uur per dag garnalen pellen zou ik persoonlijk niet echt vrolijk van worden. Vrijwilligerswerk is natuurlijk wel een mooie optie!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 8 september 2011 @ 16:55:47 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101714354
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:48 schreef Knutknuttsson het volgende:
Van 8 uur per dag garnalen pellen zou ik persoonlijk niet echt vrolijk van worden. Vrijwilligerswerk is natuurlijk wel een mooie optie!
Ja, wel een optie die over het algemeen nogal wat sociale vaardigheden vereist.

Die bejaarden schieten er ook niet veel mee op als ze de koffie ingeschonken krijgen door iemand die amper durft te vragen of ze er suiker en melk bij willen, of het gewoon geen ruk kan schelen en koffie, melk, suiker en koekje voor de dementerende diabeet neerzet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 8 september 2011 @ 17:05:25 #283
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_101714703
quote:
Van 8 uur per dag garnalen pellen zou ik persoonlijk niet echt vrolijk van worden.
Als je werk wil waar je wel vrolijk van wordt zul je zelf wat meer moeite moeten doen. Ik vind dit land behoorlijk doorgeschoten met het faciliteren van werkweigeraars.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_101714709
Nou, mijn paps heeft helaas 3 maanden op een PG gewoond, ik was er elke dag úren en heb daar wel "vrijwilligers" meegemaakt die het nadrukkelijk tegen heug en meug deden. Geloof me, ik werd zelf al depressief van die lieden, laat staan mijn paps en zijn medepatienten. (allen zeer ernstig dementerend)
Voor dat soort vrijwilligerswerk moet je een open ziel, een goed hart, veel geduld en een vrolijke natuur hebben. Figuren als ts zijn in een verpleeg-verzorgingshuis echt bepaald niet welkom hoor.
Tjesus, ze willen vaker kansarmen en uitkeringsmensen/jongeren als vrijwilliger inzetten in dat soort tehuizen en als iets een achterlijk idee is is dat het wel. Je gaat mensen die op hun laatste benen lopen NIET confronteren met doelloze negatievelingen welke enkel voor het behoud van hun uitkering "sociaal" moeten gaan doen met ouderen die amper hun eigen kinderen herkennen. Demente bejaarden varen enkel wel bij vrolijke en betrokken mensen, mensen die even met ze naar buiten gaan, met ze práten (en niet alsof je tegen een kind van 1 praat) en naar vroeger informeren, hoe het toen was, want dat weten ze wél nog, dement of niet dus zomaar mensen voor behoud van hun uitkering maar naar een verzorgingshuis sturen is imo gewoon een belediging naar de bewoners/patienten. Dat werkt totaal averechts, deze mensen verdienen mensen die normaal contact met ze maken en het met liefde doen. Van die lieden die alleen maar zitten te schreeuwen tegen ouderen alsof ze per defenitie doof zijn maar gewoon de wereld en hun leven kwijt zijn doen meer kwaad dan goed.

En nogal makkelijk om alle maatschappelijke zaken zo te ontlopen als ts doet. Ik blijf twijfelen over de waarheid van wat hij zegt/claimt. Als hij echt zo is als omschreven is het een zeer zielig creatuur en als het een trol is is het een klootzak die de draak steekt met bepaalde aandoeningen.

edit, sorry voor mijn nogal harde toon in deze maar het ráákt me gewoon, uit ervaring..

[ Bericht 5% gewijzigd door Lottekoekkie op 08-09-2011 17:41:47 ]
Ooit zei iemand over mij: die geeft haar handen en ziel nog weg aan een ander.
Ik heb ze beiden toch maar gehouden
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2011 @ 17:08:21 #285
43556 miss_dynastie
pi_101714809
Misschien zie ik het te simpel, maar in mijn ogen zijn er maar twee opties:

- TS gaat werken aan zijn herstel. Dus niet die flauwekul dat hij geen artsen nodig heeft. We accepteren dat ook niet van iemand die diabetes heeft of een open beenbreuk heeft: die moet naar een dokter en kan ook niet aankomen met meditatie om zichzelf te genezen. Ik neem psychische aandoeningen even serieus, wie ziek is moet naar de dokter.

- TS doet het op zijn eigen manier, weigert medische hulp, maar dan ook op eigen kosten, niet op kosten van de samenleving. Gemeenschapsgeld is bedoeld voor mensen die niet kunnen, niet voor mensen die niet willen. En onder niet-willers vallen niet alleen mensen die niet willen werken, maar ook mensen die niet willen werken aan hun herstel.
pi_101715752
MD, perfect gezegd.
Respect.
pi_101715781
Ja, alleen is niet willen werken aan herstel vaak juist inherent aan een depressie of psychose. Geestelijk zieke mensen zijn lang niet altijd toerekeningsvatbaar of wilsbekwaam, daarom bestaat er ook zoiets als gedwongen opnames. Ik vind mensen die de hele dag in hun pyjama zitten ook schijtirritant, maar vergeet niet dat mensen daar niet altijd bewust voor kiezen. Daarom moet je er ook niet te snel over willen oordelen.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  donderdag 8 september 2011 @ 17:43:38 #288
33954 ElisaB
pi_101715853
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:40 schreef pussywillow het volgende:
Ja, alleen is niet willen werken aan herstel vaak juist inherent aan een depressie of psychose. Geestelijk zieke mensen zijn lang niet altijd toerekeningsvatbaar of wilsbekwaam, daarom bestaat er ook zoiets als gedwongen opnames. Ik vind mensen die de hele dag in hun pyjama zitten ook schijtirritant, maar vergeet niet dat mensen daar niet altijd bewust voor kiezen. Daarom moet je er ook niet te snel over willen oordelen.
Dat ook vooral. Ik vind het lastig om bij 'niet willen' het te laten bij 'dan zoek je het - in alle opzichten - ook maar mooi zelf uit'. Maar ik heb ook een beetje moeite met 'wil je niet, dan dwingen we je'.

Dus -O-
pi_101716009
Een psychose overkomt je (overkwam mijn paps ook maar hij was toen 71 en is er nooit meer overheen gekomen) dus als je al al jongmens zoiets overkomt is dat helemaal ernstig en diep triest.
De discussie is op zich prima maar gezien het commentaar van TS blijf ik mijn twijfel houden. Het is even niet niks waar we het over hebben. Is desituatie zioals door TS beschreven écht dan vraag ik mne ernstig af waar de hulpverleners dan zijn en óf ts ze wel toe laat. En dan, hij woont nog thuis dus ik heb echt heel serieus medelijden met zijn ouders, als het allemaal waar is trekken zijn ouders dit ook niet lang meer want iemand zoals beschreven is een keiharde aanslag op je leven.
Nou ja, ik weer op mijn kletsstoel maar ik weet wel een beetje waar ik het over heb, soort van.
  donderdag 8 september 2011 @ 17:54:37 #290
33954 ElisaB
pi_101716165
Helemaal eens LK :)
pi_101716421
TS, dan dus een serieuze vraag: Hoe staan jouw ouders in deze. Jij woont dus thuis, stopt daar je hoofd onder de lakens en jouw ouders moeten, zoals ik het lees, maar rekening houden met dat jij zo bent.
Maar, vraag jij je dan ooit af wat dat met je ouders doet? Heb je nog broers of zussen? Kunnen jouw ouders jou wel áán, zijn ze aktief bezig jou uit huis te krijgen (en in dat geval doel ik op de eerder aangegeven begeleid wonen-mogelijkheid)
Kun jij, als het waar is wat je schrijft... van jouw ouders verwachten dat zij het vol kunnen houden met jou, vindt je niet ook dat jouw ouders ook recht hebben op en leven zonder 24/7 voor jou?
Indien je daarop bevestigend kunt antwoorden vind ik toch écht dat je op zoek moet naar een begeleid wonen project want jij zal vast niet willen dat jouw ouders/broers/zussen er aan onder door gaan. En als jou dat niet interesseert ben je echt heel ver heel.
Ik oordeel liever niet maar als ik jouw moeder was zou ik nu wel heel erg giga focking klem zitten.
  donderdag 8 september 2011 @ 18:08:41 #292
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_101716569
quote:
zou je dan liever thuis in bed liggen? ik zou het alleen al leuk vinden om met de garnalenpeldames te praten :)
Een gedicht over Maanvis
pi_101716592
Ik zou liever garnalen pellen dan een uitkering trekken, maargoed, dat ben ik dan weer...
Ja doei.
pi_101716869
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 18:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

zou je dan liever thuis in bed liggen? ik zou het alleen al leuk vinden om met de garnalenpeldames te praten :)
Nee, ik wil werken voor mijn geld. En zou ook niet te beroerd voor zijn om te pellen. Maar echt opbeurend werk lijkt me dat nou net niet.
Maar inderdaad liever dat dan maanden wegkwijnen op een donker kamertje.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_101716995
Ja, zó denken wij Motorbloempje. Maar potdommesedorie, een échte psychose komt zomaar ineens, plotsklaps, is zeer heftig en is nogal een aanslag voor de patient maar zéker ook op de naasten.
Een aandoening zoals TS beschrijft is op zich reëel maar alles wat hij schrijft duid imo niet op een psychose maar op een permanente psychische aandoening van welke aard dan ook. Maar zoals ts het beschrijft vind ik het óf een geval doodtriest en zéker een geval Delta (voor observatie en diagnose) en wel degelijk ook een beetje éng, in die zin dat hij me niet bepaald een geval van veilige samenleving geeft. Wie weet wat zich verder in dat hoofd afspeelt, getuige zijn postings.

En wat ik daarmee bedoel lijkt me redelijk duidelijk.
  donderdag 8 september 2011 @ 18:27:01 #296
352354 Superslechterik
Bad is the new good.
pi_101717115
Sowieso niet begrijpen dat een uitkering dient om jou financieel te ondersteunen en je te voorzien van noodzakelijke levensbehoefte en eens een keer wat leuks.

Een uitkering is niet bedoelt om een huis van te kopen wat dus een investering is.
Lijkt me nogal makkelijk om je handje op te houden als je zelf een investering wil doen. :')
Next time Gadget, next time.....
  † In Memoriam † donderdag 8 september 2011 @ 18:27:15 #297
43556 miss_dynastie
pi_101717125
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:43 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat ook vooral. Ik vind het lastig om bij 'niet willen' het te laten bij 'dan zoek je het - in alle opzichten - ook maar mooi zelf uit'. Maar ik heb ook een beetje moeite met 'wil je niet, dan dwingen we je'.

Dus -O-
Maar op deze manier wordt het vangnet wel erg als hangmat gebruikt, imho.
pi_101717584
TO hangt ook in dat vangnet en het zal hem wórst wezen wat dat met zijn dierbaren óf met de samenleving doet.
Het interesseert hem namelijk geen ene fluit hoe anderen, met name zijn gezin er onder lijden. en de maatschappij die hem betaald voor zijn lakse en voor sommigen medeleven opwekkende optreden interesseert hem al helemaal geen moer .
Hij zál profiteren, zál zijn zin doordrijven en zál zijn ouders totaal kapot maken, hij heeft geen boodschap aan de maatschappij. Was het maar zo dat we sommige mensen totaal konden uitsluiten van maatschappelijke gedoe want echt, ik zou ts als eerste aanmelden en hem in een bos in zijn sop laten gaar koken. Alleen, wij met z'n allen betalen ook weer dat bos dus schieten we niks mee op.

Ik háát die zeveraars die (en dat is puur op eigen verantwoording en op eigen titel) de maatschappij volkomen uitwonen en verlakken. De meesten zijn helemaal niet "gek" maar beroepen zich op alle zorgdingessen in de wet en handelen heel handig daarnaar, en als ik eerlijk ben is dat precies wat ik denk dat TS doet. Profiteren ten koste van de echt zieken.
pi_101717652
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 18:41 schreef Lottekoekkie het volgende:
en als ik eerlijk ben is dat precies wat ik denk dat TS doet. Profiteren ten koste van de echt zieken.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 18:22 schreef Lottekoekkie het volgende:
Ja, zó denken wij Motorbloempje. Maar potdommesedorie, een échte psychose komt zomaar ineens, plotsklaps, is zeer heftig en is nogal een aanslag voor de patient maar zéker ook op de naasten.
Een aandoening zoals TS beschrijft is op zich reëel maar alles wat hij schrijft duid imo niet op een psychose maar op een permanente psychische aandoening van welke aard dan ook. Maar zoals ts het beschrijft vind ik het óf een geval doodtriest en zéker een geval Delta (voor observatie en diagnose) en wel degelijk ook een beetje éng, in die zin dat hij me niet bepaald een geval van veilige samenleving geeft. Wie weet wat zich verder in dat hoofd afspeelt, getuige zijn postings.

En wat ik daarmee bedoel lijkt me redelijk duidelijk.
Wat denk je nou, dat TS maar wat lult of dat hij gevaarlijk is?
Ja doei.
pi_101717815
Met alle respect zoals ik al eerder zei jullie kennen bij LANG na het hele verhaal niet. Ik kan veel reacties begrijpen maar ook veel zijn kortzichtig.

En ik ben absoluut geen gevaar voor samenleving Lotte. Ik doe niet aan geweld ongeacht consequenties.(ja dat zullen meerderheid vast niet geloven maar ik ken mijzelf toch wel het best)

Misschien open ik nog wel eens een topic wanneer er bepaalde dingen hebben plaatsgevonden.

Ik weet iedergeval dat ik goed bezig ben en ben waar ik moet zijn.

Btw de bank had gebeld en die zei dat het mogelijk was en ik maximaal voor 42.500 hypotheek kreeg, (janauri gaat de uitkering omhoog dus het is een ongeveer) Alleen de vraag is of de uitkering blijvend was, en met betrekking op herkeuringen. Dat wist ik niet aangezien ik nog geen bericht had gekregen, maar ik zei wel dat waarschijnlijk iedereen herkeurd moet worden in 2013 omdat ik dat gelezen had hier. Dus het is wel mogelijk alleen als je de uitkering met zekerheid hebt.
En wat een onzin ik had al eerder gezegd als je geld krijgt van de overheid waarom zou je dan niet het slim mogen besteden? Bedoel je krijgt hetzelfde geld of je nou huurt of koopt. Daarbuiten heeft iedereen recht op kwaliteit van leven vind ik wat als "normaal" beschouwt word ongeacht situatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')