Oeks, ik zeg ook niet dat ik het ok vind he!quote:Op donderdag 8 september 2011 22:34 schreef oeke het volgende:
Ja. Daar probeer ik wel bij stil te staan.
Bovendien vind ik een maandloon van 66 dollar niet echt geweldig.
Ik weet niet of je weleens zo'n 'fabriek' gezien hebt waar die meisjes werken? Die dus 1 week per jaar naar huis mogen. Slapen op een slaapzaal en gecontroleerd worden in hun doen en laten.
En 7 dagen per week werken.
Nou, dat heb ik dus ook. Ik vind het echt een heel belangrijk onderwerp. Op meerdere gebieden trouwens. Maar als ik dan zie wat ik moet betalen voor een 'goed' product in Nederland dan schrik ik soms best wel; zéker als ik die prijzen vergelijk met spullen uit lagelonenlanden.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:44 schreef oeke het volgende:
H&M moet zich wel aan de regels houden, maar volgens mij glipt er nog wel wat doorheen af en toe.
Maar goed, zo'n ebay winkeltje kan natuurlijk makkelijk alle regels ontduiken.
Een vriendin van mij werkt bij de Schone Kleren- campagne.
Zij proberen te zorgen voor een wereld waarin alleen kleding te koop is die onder goede arbeidsomstandigheden is gemaakt.
Ik vind ook niet dat je superverantwoordlijk hoeft te leven, maar het bewustzijn ervan hebben is wel belangrijk in mijn ogen.
Ik merk nu ook dat veel naaiwerk naar Aziatische landen gaat, omdat het daar zo spotgoedkoop is. Maar ik heb daardoor nu minder werk. En bovendien vinden mensen het onzin om voor mijn producten een normale prijs te betalen omdat ze het spotgoedkoop uit China kunnen halen. Dat maakt dat de verhoudingen steeds schever komen te liggen.
Nouja ik vind dit gewoon een heel ingewikkeld onderwerp. Maar wel erg belangrijk.
Ja, zie je, dat is er inderdaad een waar ik in de val ben gelokt.quote:Op donderdag 8 september 2011 23:50 schreef Spewey het volgende:
Ik begrijp je frustratie!
1 van de redenen waarom ik weg ben van Wild is het feit dat het in Europa gemaakt wordt. (de prints vind ik ook geweldig) Toch minder snel visioenen van sweatshops, dat had ik heel sterk na het kopen van de leggings met beest op de achterkant, die koop ik ook niet meer.![]()
Ik vind hem ook erg leuk. Maar er zijn denk ik maar erg weinig meisjes die hem kunnen dragen zonder heel bleek te worden. Een blond kindje zou ik hem al niet aan doen.quote:Om maar even ontopic te gaan: deze jurk van Wild vind ik fantastisch (ben waarschijnlijk 1 van de weinige)
[ afbeelding ]
Maar volgens mij bestaat er helaas niet zoiets als een open economie.quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik geloof juist in een open economie. De overheid heeft zich in het verleden (en in het heden ook) erg bemoeid met import en export door daar fors belastingen over te heffen en daarmee handel van en naar het buitenland te ontmoedigen. Dat maakt niet alleen dat consumenten verplicht worden meer geld uit te geven aan binnenlandse producten, maar ook dat buitenlandse producenten in een isolement raken. Van dat isolement worden ze helemaal niet beter.
Maar ja, het is een erg omstreden kwestie. Dat zie je nu ook met de cultuurcontacten met China: wel doen (en daarmee je 'goedkeuring' aan een omstreden regime verlenen) of boycotten (waarmee de Chinese burgers in een isolement blijven).
met een zonnebloem-geel shirtje eronder zou ie mijn blondes heel goed staan. (mits meisje en zulksquote:Op vrijdag 9 september 2011 09:12 schreef oeke het volgende:
[..]
Ja, zie je, dat is er inderdaad een waar ik in de val ben gelokt.
[..]
Ik vind hem ook erg leuk. Maar er zijn denk ik maar erg weinig meisjes die hem kunnen dragen zonder heel bleek te worden. Een blond kindje zou ik hem al niet aan doen.
Niet?!quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Is dat vergelijkbaar met iets als suitsyouwell.nl ? Want ik trek het ff niet om nu helemaal naar Drachten te karren namelijk
Dat rokje is heel geinig!!quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:45 schreef SacreCoeur het volgende:
ze is helemaal gek van dit shirt![]()
[ afbeelding ]
en deze wil ik, ga m wel pre-orderen denk ik
[ afbeelding ]
Keiki.nl staat nog niet in de lijst.
quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:13 schreef Keshet het volgende:
Voor de mini-heren die rond kerst of met een bruiloft in 86/92 zitten:
http://www.d-moda.nl/a-19(...)e-laatste-maat-86-92
Kostuum met overhemd voor 25 euro!
[ afbeelding ]
Het is bruin he? Ik dacht dat het zwart was. Ko trek ik inderdaad ook vaak bruin aan. Staat zo mooi.quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:58 schreef debuurvrouw het volgende:
met een zonnebloem-geel shirtje eronder zou ie mijn blondes heel goed staan. (mits meisje en zulks) ik vind m geweldig!
oh, ik ben in de minderheid zie ik.mijn jongens dragen best veel bruin als contrastkleur. staat ze veel beter dan zwart.
Ah! Dan houden we er toch over op?quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:19 schreef SacreCoeur het volgende:
Ja![]()
en het is opzich een goed onderwerp
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |