Begint vanavond op Nederland 3, lijkt me wel een leuke serie. Een prima cast ookquote:Cast nieuwe KRO-serie Seinpost Den Haag bekend
Thomas Acda, Egbert Jan Weeber , Jim Bakkum, Stephan Evenblij, Saar Koningsberger, Fatma Genc, Charlie Chan Dagelet, Terence Schreurs en Tibor Lukács vervullen hoofdrollen in de nieuwe KRO-politieserie Seinpost Den Haag. Dit maakte de omroep donderdag bekend. Binnenkort starten de opnames van de serie in onze hofstad. Seinpost Den Haag is vanaf zondag 4 september tien weken lang primetime op Nederland 3 te zien.
Seinpost Den Haag is een politieserie waarin het draait om de dagelijkse beslommeringen op en rond het Scheveningse wijkbureau Seinpost. Het betreft hier een klein bureau in een uiterst gemêleerd stadsdeel dat een op een paar vierkante kilometer een samengebaldeafspiegeling is van de Nederlandse samenleving. Van rijk tot arm, van chic tot volks, alle lagen van de bevolking zijn vertegenwoordigd in deze badplaats, al waar de spanningen elke dag weer hoog kunnen oplaaien. Elke aflevering bestrijkt een werkdag van twee geüniformeerde teams (Stephan Evenblij en Fatma Genc, Jim Bakkum en Charlie Chan Dagelet) en een recherche-duo (Egbert Jan Weeber en Terence Schreurs). De oudere politieman in de serie is Wouter (Thomas Acda), hun aller chef. Van hem krijgen ze de briefing, aan hem rapporteren zij, hem bellen ze als ze ondersteuning nodig hebben.
Elke dag weer gaan ze de straten van Scheveningen op, om er het hoofd te bieden aan kleine, iets minder kleine, iets grotere en grote criminaliteit, variërend van spijbelende schooljeugd tot regelrechte moord- en doodslag en alles daar tussenin: kleine en grote fraude, zinloos en zinnelijk geweld, mishandeling, drugs- en vrouwenhandel, uit de hand gelopen privéoorlogjes, uitgaansgeweld, cybercrime, eerwraak en loverboys; dat alles aangevuld met de dagelijkse kleine en grote ongelukken die de bewoners van de wijk treffen. Elke dag worden de jonge agenten geconfronteerd met hun eigen geweten, angsten en verlangens. Gecombineerd met de verleidingen van het beroep en de sociaal maatschappelijke dilemma's waar ze dagelijks mee te maken krijgen, kan dit de personages in de loop van de serie veranderen. Behalve die van de politiemensen volgen we ook de lotgevallen van Barry (Tibor Lukács), een crimineel met puur Scheveningse antecedenten. Seinpost combineert rauwheid met humor, waarbij de voorwaarts stuwende heftigheid van de grote stad en de bijbehorende blues ervan dicht naast elkaar liggen.
Met gerenommeerde scenarioschrijvers als Henk Apotheker (Van Speijk, Flikken Maastricht), Stan Lapinski (Russen, Van Speijk), Jan Harm Dekker (Flikken Maastricht, Baantjer) en Simone Kome-van Breugel (Meiden van de Wit, Parels en Zwijnen), en met de expertise van de Politie Haaglanden is Seinpost D.H. verzekert van sterke verhaallijnen en realistische scènes. De productie is in handen van Rolf Koot (All Stars, Flikken Maastricht) en de regie ligt bij Lourens Blok (Feuten). Haye van der Heyden neemt namens de KRO de eindredactie voor zijn rekening.
Van Speijk vond ik ook een heel aardige seriequote:Op zondag 4 september 2011 21:29 schreef Purdey het volgende:
Het lijkt heel erg op Van Speijk, wat dan weer typisch Amsterdams was. Ook qua gebeurtenissen en personages.
naam weet ik niet, maar ze speelde mevr. pos in sint hubertsberg van jiskefet edit: leny breederveldquote:Op zondag 11 september 2011 21:17 schreef soapie het volgende:
Wie speelde die moeder nou, kan het niet plaatsten.....
Thanks.... googlen komt op Leny Breederveld.... Naam zegt me niks, maar bekende kop...quote:Op zondag 11 september 2011 21:19 schreef Droopie het volgende:
[..]
naam weet ik niet, maar ze speelde mevr. pos in sint hubertsberg van jiskefet
Inderdaad.quote:Op zondag 11 september 2011 21:20 schreef Bosbeetle het volgende:
Deze aflevering was een stuk minder dan de vorige
Uit eigen ervaring qua werk: nee, dat gebeurt niet. Zo ben je ook, buiten je eigen veiligheid, een gevaar voor je collega's. Daarnaast zit die serie vol met dingen die in werkelijk heel anders gaan, maar ik vond het een zeer vermakelijke aflevering (ik zag het gisteren eigenlijk voor het eerstquote:Op zondag 11 september 2011 21:19 schreef Lovechild het volgende:
Ik vond vorige week leuker. En wat ik me bij Van Speijk ook al afvroeg: kun je agent op straat zijn als je zo dik bent? Kan me voorstellen dat bij snelheid en behendigheid zo'n postuur wel in de weg zit.
Wat wil je dan? Dat die agenten in Scheveningen net even anders gaan praten dan in het bureau in Den Haag?quote:Op maandag 12 september 2011 10:02 schreef ook_gek het volgende:
Hoeveel mensen wonen in den haag of zijn zelf inwoner van den haag die roepen dat het accent zo slecht is?
Ik vind het namelijk reuze mee vallen.
Ken genoeg mensen die platter praten.
Het enige jammere is dat ze haags lullen in Scheveningen. In scheveningen praten ze net even anders haags dan in het centrum.
Het gaat erom dat het geforceerd is, het accent zelf lukt ze nog wel aardig.quote:Op maandag 12 september 2011 10:02 schreef ook_gek het volgende:
Hoeveel mensen wonen in den haag of zijn zelf inwoner van den haag die roepen dat het accent zo slecht is?
Het enige jammere is dat ze haags lullen in Scheveningen. In scheveningen praten ze net even anders haags dan in het centrum.
Het bureau staat in scheveningenquote:Op maandag 12 september 2011 10:15 schreef alors het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat die agenten in Scheveningen net even anders gaan praten dan in het bureau in Den Haag?
En is eigenlijk een brandweerkazerne (niet dat ik dat jou hoef te vertellen natuurlijkquote:Op maandag 12 september 2011 10:36 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Het bureau staat in scheveningen
Om precies te zijn, was een brandweer kazerne. Er staat een gloed nieuwe naast de oudequote:Op maandag 12 september 2011 12:03 schreef Lovechild het volgende:
[..]
En is eigenlijk een brandweerkazerne (niet dat ik dat jou hoef te vertellen natuurlijk) K zag m zaterdag nog in miniatuur uitvoering langs een modelspoorbaan.
Als ik me niet vergis is dat nooit een politiebureau geweest. Dat is namelijk gesloopt en staat nu de nieuwe brandweer kazerne.quote:Op maandag 12 september 2011 12:13 schreef Zemelknoper het volgende:
Dit was wel degelijk een politiebureau vroeger.
Van Evenblij weet ik dat hij Haags is, dus snap ik ook niet dat hij het zo aandikt. Ik vind het wel erg vermakelijk om te zien.
Dat klopt zat er naast ja, maar als ik me niet vergis hebben ze dat gesloopt samen met het oude badhuis en staat daar nu de brandweer. De oude brandweer kazerne staat nu leeg.quote:Op maandag 12 september 2011 12:27 schreef Zemelknoper het volgende:
In een grijs verleden ben ik nog op het bureau geweest. Moet er dan dichtbij hebben gezeten.
Ik heb het niet gezien, maar er wordt niets vernietigd op locatie. Die gaan mee naar de afvalverwerking (been there, done that) onder begeleiding van de politie die dit controleren.quote:Op zondag 18 september 2011 20:58 schreef Pizzaman het volgende:
Een hennep-plantage wordt ook nooit zo opgedoekt, alle planten worden op locatie al vernietigd.
Nou nee hoor.quote:Op zondag 18 september 2011 20:58 schreef Pizzaman het volgende:
Een hennep-plantage wordt ook nooit zo opgedoekt, alle planten worden op locatie al vernietigd.
Zeg maar dat stuk tussen de nieuwe brandweer en de oude brandweer zat het politiebureau. Politiebureau heeft toen daarna ook nog even gezeten stukje verderop naast de Appel en toen is alle activiteit verplaatst naar 1 bureau Scheveningen aan de Nw Parklaan. Gebouw is toen tijdelijk nog gebruikt als administratief gebeuren, daarna stond het leeg en was de planning om er de admin van o.a. de reddingsbrigade en het rode kruis er onder te brengen geloof ik, maar heb daar verder niets meer van gehoord. Nu zitten er volgens mij een zooi adhoc-mensen in. De oude entree van de brandweer is nu de ingang van de nieuwe parkeergarage eronder.quote:Op maandag 12 september 2011 12:39 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dat klopt zat er naast ja, maar als ik me niet vergis hebben ze dat gesloopt samen met het oude badhuis en staat daar nu de brandweer. De oude brandweer kazerne staat nu leeg.
Voor een aanhouding is het niet relevant in welke kleding je bentquote:Op zondag 6 november 2011 21:17 schreef Lovechild het volgende:
Dat was nu toch gewoon een burgerarrest wat die twee deden? Mag je bij een burgerarrest iemand naar het politiebureau brengen? Dacht zelf dat je alleen maar op de politie mag wachten dan...
Pffft. Schollekoppen weer. Scheveningen is gewoon DH, niets meer, niets minder. Hoe graag jullie ook willen dat het niet zo is.quote:Op maandag 12 september 2011 10:02 schreef ook_gek het volgende:
Even goed lezen knul. Heb het over het accent.quote:Op zondag 6 november 2011 21:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Pffft. Schollekoppen weer. Scheveningen is gewoon DH, niets meer, niets minder. Hoe graag jullie ook willen dat het niet zo is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |