CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 09:28 |
Hallo, Over een tijdje wil ik aan een Ferrari 360 replica project beginnen (Peugeot 406 coupe > Ferrari F360 replica). Niet om mee te pimpen ofzo, want iedereen mag van mij weten dat het een replica is. Maar gewoon omdat het me een geweldig project lijkt. Maar nu is dus mijn vraag: hoe kun je het uiterste uit de standaard V6 3.0 uit de 406 halen (zijn er bijv. überhoubt wel turbo's voor verkrijgbaar?), óf is het beter om een engine swap te doen (en zoja, met welke motor)? Bedankt! PS. Filmpjes en foto's van de kit: ![]() ![]() | |
Darkomen | zondag 4 september 2011 @ 09:32 |
Dood zonde man! | |
DutchErrorist | zondag 4 september 2011 @ 09:34 |
Oke dus jij wil grof geld uitgeven om een 406 te pimpen naar een Ferrari, maar eigenlijk weet je het fijne er nog niet van? Kan je niet beter eerst zelf gaan rondzoeken op het internet? ![]() | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 09:46 |
Gedaan, over een 406 engine swap kan ik niks vinden. Maar ik weet bijv. niet of bij een 406 chiptuning mogelijk is. Maar natuurlijk: bougies vervangen voor sport bougies, luchtfilter erop, 3 inch sport uitlaat, sport katalysator, maximale toerental verhogen, ander nokkenas profiel etc. En ja, voor 60 duizend heb je al een 2e hands originele, maar die onderhoudskosten ![]() | |
AQuila360 | zondag 4 september 2011 @ 09:48 |
Wel een grappig idee ![]() | |
ColtZ40 | zondag 4 september 2011 @ 09:53 |
Van die peugeot coupe? ![]() | |
NickB | zondag 4 september 2011 @ 10:04 |
Als jij een turbo op een peugeot wil moet je contact opnemen met DP-engineering in nijmegen. zie net dat er al een 406 op staat bij projecten: 317 hp @ 5698 rpm 487 nm @ 3948 rpm Wheel power 275 hp Owja voor de haters bij DP-engineering hebben ze geen lollerbank maar hun zijn 1 van de weinige met een echte fantsoenlijke bank. | |
wouter37 | zondag 4 september 2011 @ 10:20 |
vergeet ook niet voor als je die turbo erop knoopt een vrij progrmameerbaar motor managment erbij te nemen | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 10:29 |
Maar wat ik niet snap is welk model nu wél en geen motormanagment heeft ![]() Bedankt! | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 10:29 |
Bedankt! Erg nuttige tip, ik ga eens contact opnemen ![]() | |
kabelhaspel | zondag 4 september 2011 @ 10:38 |
Vooral sportbougies gaan helpen ja ![]() ![]() | |
Morphisor | zondag 4 september 2011 @ 10:44 |
Kerel, of hij nu al wel of niet een chip heeft, als je er echt zoveel aan wil doen dan zal je wel een aanpasbare chip móeten nemen. Klinkt alsof je bar weinig kennis van zaken hebt voor iemand die zo'n project aan wil gaan... | |
Innisdemon | zondag 4 september 2011 @ 10:47 |
Stimmt, daarbij hebben ze veel ervaring met peugeot-motoren, dus daar zit je goed. | |
Fer | zondag 4 september 2011 @ 10:57 |
Aangezien de wegligging en FWD niet veel meer vermogen kunnen hebben, zal ik me meer focussen op het geluid. Bijvoorbeeld een custom made uitlaat systeem die klinkt als een Ferrari. | |
blup | zondag 4 september 2011 @ 11:06 |
Is dat een kant en klare kit dan? | |
YoshiBignose | zondag 4 september 2011 @ 11:07 |
Ja hoor kan je gewoon kopen: http://www.extreme-sportscars.com/360/kits.html En ff spuiten. Je kan zelfs neppe remschijven kopen ![]() | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 11:11 |
Okey! Ja idd, ik was al naar uitlaten aan t kijken. Maar jij zegt dus dat met de FWD van de 406 niet veel snellere acceleratie mogelijk is? Aangezien het me ook wel sullig lijkt als je optrekt als een normaal stadsautotje, als je begrijpt wat ik bedoel ![]() En ja, is een kant en klare kit, wel best veel werk om het goed te doen btw. | |
YoshiBignose | zondag 4 september 2011 @ 11:12 |
Het gaat je zeker wel tijd (en geld kosten), maar je hebt dan wel een Ferrari met franse degelijkheid. Waarschijnlijk sta je nog minder bij de garage ook hahaha. Op die site hebben ze ook een fake engine kit, masterlijk ![]() | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 11:14 |
Idd, moest ech lache toen k t zag ![]() ![]() Maar btw, ik zag op youtube een supercharged 406, doen ze dat ook bij DP? Bedankt! | |
Hyperdude | zondag 4 september 2011 @ 11:15 |
Ik vind die kit er, op de foto, wel aardig uitzien. Maar die neppe motor en neppe remschijven op die site zijn om te huilen. Of om heel hard te lachen. ![]() Ik zou het ding lekker origineel houden; zoveel 406 Coupé's zie je toch al niet meer. | |
NickB | zondag 4 september 2011 @ 11:15 |
Mwa FWD niet snel, die rode 106 bij DP-engineering heeft nu ook 400+ pk wegrijden volgas is niet te doen maar op de snelweg trekt hij een porsche er met gemak uit. dan nog 0-100 in <6 seconden is zat denk ik? Bij DP doen ze afhankelijk van wat jij wil, ze kunnen je een volledige ombouw leveren of voor je er op zetten. Natuurlijk krijg je een vrij programmeerbare motor management anders wil dat niet met die turbo er op. | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 11:17 |
Nou, als ik er voor een paar duizend extra een seconde of anderhalf af kan halen... ![]() ![]() | |
NickB | zondag 4 september 2011 @ 11:19 |
ehm paar duizend extra? Goed ![]() | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 11:20 |
Jep, heb mailtje gestuurd ![]() | |
YoshiBignose | zondag 4 september 2011 @ 11:21 |
Is dit trouwens verder wel legaal? Hoe gaat dat op kenteken dan... kan me voorstellen dat als de politie bijv. gaat controleren en ze Peugeot 406 zien staan, dat ze je wel even aanhouden. | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 11:23 |
Jep. Hij wordt geregistreerd als een kit-car. Bovendien blijkt de verzekering van een kit-kar de helft van de originele 406 te kosten ![]() | |
cofi | zondag 4 september 2011 @ 11:24 |
Wel geniaal dat die verzekering zoveel goedkoper is ![]() | |
YoshiBignose | zondag 4 september 2011 @ 11:25 |
Paar van die autootjes en je kan een verhuurbedrijf beginnen. Voor sloebers die gaan trouwen en geen echte Ferrari kunnen huren ![]() | |
FkTwkGs2012 | zondag 4 september 2011 @ 11:29 |
Mooie kit ![]() ![]() | |
Palomar | zondag 4 september 2011 @ 11:39 |
idd, zou er sowieso proberen een 'eigen' sportwagen van te maken, ipv. een poging tot een 1 op 1 kopie. Ik bedoel, een nepmotor achterin of nepremschijven ![]() ![]() | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 11:41 |
Maar zelf ben ik wel heel erg aan het twijfelen tussen dus zelf een maken met deze kit van een 406, óf een die gebaseert is op een mr2 die al gebouwd en klaar is kopen. De tweede optie is veel goedkoper, en dan hou ik nog geld over die ik in de prestaties kan stoppen. Bovendien heeft ie de motor achter en WRD. Maar aan de andere kant kloppen de afmetingen veel minder goed dan die van een 406... Hmmmm... | |
FkTwkGs2012 | zondag 4 september 2011 @ 11:43 |
Af en goedkoper? What's the catch? | |
ZwartmetSuiker | zondag 4 september 2011 @ 11:45 |
Spaar gewoon door zou ik zeggen, hoe duur is zo'n complete ombouw? | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 11:49 |
Nee gewoon, vooral op engelse autosites komen ze veel voor. http://cars.trovit.co.uk/(...)ari%20360%20replica/ Maar alleen kloppen de verhoudingen minder dan bij de 406, ik vraag me op of dit niet af doet aan de replica... | |
Hyperdude | zondag 4 september 2011 @ 11:50 |
Dat die replica's niets opbrengen als je ze weer kwijt wilt, omdat de volgende koper geen enkel idee/zekerheid kan hebben van de technische kwaliteiten van de bouwer? Je ziet bv. bij oude 911jes dat die wel eens "gemoderniseerd" zijn richting 993 oid. Die brengen ook minder op dan een originele oude. Bovendien is een ombouw/replicabouw nogal eens het resultaat van fikse ongevalschade; dat drukt ook de prijzen van goede replica's. | |
CafeRoker | zondag 4 september 2011 @ 12:10 |
ach, nu zegt TS wel niets over de prijs, maar die klap in waardedaling heeft die MR2 al gehad. In die zin absoluut geen catch dus, juist een voordeel. | |
El_Liberaliste | zondag 4 september 2011 @ 12:16 |
Zonde van zo'n 406 Coupé ![]() | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 12:23 |
Het eerst dacht ik aan een Veilside RX7, maar toen ontdekte ik de Ferrari replica's. Maar nu denk ik toch maar weer aan een "normale" kit, zoals de Veilside Acura NSX. Want dan heb je tóch de supercar looks, hoef je je niet zorgen over een goede replica te maken (afmetingen, interieur etc.) én kan ik me meer op de prestaties concentreren. Wat denken jullie? ![]() | |
FkTwkGs2012 | zondag 4 september 2011 @ 12:25 |
ik zou een 2e hands dax kopen of iets in die richting. leuk voor erbij, klein, daadwerkelijk superrap, weegt geen drol, veel fun. | |
NickB | zondag 4 september 2011 @ 12:26 |
hehe, en daar een turbo op bouwen! | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 12:27 |
PS. Filmpje: | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 12:30 |
Nevermind, NSX blijkt 50.000 euro 2e hands te kosten ![]() | |
NickB | zondag 4 september 2011 @ 12:32 |
die nsx is veel mooier dan een ferrari, maar waarom koop je niet gewoon een skyline r34 v-spec en motorisch pas je die iets aan. Dan ben je gewoon meteen opperbaas over alles op de openbare weg. | |
CafeRoker | zondag 4 september 2011 @ 12:32 |
wat is je budget eigenlijk? | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 12:33 |
Zat te denken aan 30.000 euro totaal, mag iets omhoog worden gekrikt maar dat betekend sparen... ![]() | |
CafeRoker | zondag 4 september 2011 @ 12:34 |
Over een heel andere boeg, is een oude 911 of iets dergelijks dan niet veel leuker? | |
Pietverdriet | zondag 4 september 2011 @ 12:35 |
406 coupe is volgens velen een van de mooiste peugeots, kan je die niet beter in perfecte staat brengen? Dat wordt over 10-20 jaar een gezochte oldtimer, een nep ferrari is nu al een lachertje. Je kan beter een echte tweedehands kopen. | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 12:36 |
Heb ik ook al over nagedacht, maar ik hou meer van moderner uitziende auto's (puur mn smaak ![]() | |
CafeRoker | zondag 4 september 2011 @ 12:37 |
Of deze, precies binnen je budget, je houdt zelfs nog 5 euro over een pakje peuken, en dan gewoon zo laten als hij is.. Wat betreft prestaties is dit veel leuker dan zo'n 406 http://link.marktplaats.nl/478263061 | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 12:37 |
Zoals ik al zei, kosten van een ferrari zijn niet te doen met een gemiddeld baantje ![]() | |
Pietverdriet | zondag 4 september 2011 @ 12:39 |
Hier, een echte keurig nette ferrari voor 35.000 http://www.thegallerybrum(...)3088055/details.html Eerste hit die ik had zonder echt te zoeken Die gaat zijn waarde ook behouden. | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 12:40 |
Mwah, ja klinkt zeikerig maar het gaat me ook vooral om de looks van een moderne supercar (zoals de Veilside RX7 kit), gecombineerd met redelijk goede prestaties, een mooi geluid (lees mooi, niet overdreven hard of luid) en een bescheiden bedrag aan jaarlijkse kosten ![]() | |
Pietverdriet | zondag 4 september 2011 @ 12:41 |
30 - 35.000 euro in het water gooien wel? Een 406 coupe restaureren, daar verdien je waarschijnlijk aan. | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 12:42 |
Maar dan heb je wel de jaarlijkse kosten van een 406je, of nog minder ![]() | |
Pietverdriet | zondag 4 september 2011 @ 12:44 |
Na twee a drie jaar heb je er genoeg van en heeft het je klauwen met geld gekost. Ga je dat geld lenen of is het je spaargeld dat je weggooid? | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 12:46 |
Spaargeld. Ik ben opgevoed met de zin: als je het geld niet hebt, moet je het ook niet besteden. Dus lenen is een no no voor mij ![]() | |
Pietverdriet | zondag 4 september 2011 @ 12:49 |
Je moet het zelf weten, en als er lol aan hebt.. Maar ik zou het niet doen | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 12:51 |
Tsjeh, zelf ben ik ook aan t twijfelen. Want aan de andere kant, zon veilside rx7 ziet er ook wel gelikt uit ![]() | |
CafeRoker | zondag 4 september 2011 @ 12:53 |
Nja, aan restaureren verdien je eigenlijk nooit iets, of je moet het op een termijn van 30 jaar zien. En dan nog had je meer verdiend als je de auto in kwestie kant en klaar gekocht had. Maar daar zit eigenlijk ook het grote middel van TS om geld te besparen: koop hem kant en klaar. En als hij geen originele auto zoals een 406, nsx of 911 wil, prima. Over smaak valt niet te twisten. Als hij een kant en klare kitkar koopt die er zo uitziet als hij graag wil dan valt de hoeveelheid geld die je wegsmijt ook welmee. Want dat wegsmijten heeft de vorige eigenaar al gedaan. | |
DutchErrorist | zondag 4 september 2011 @ 12:59 |
Met een NSX ben je toch echt meer een baas dan met een omgevormde 406. | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 13:03 |
Maar t gaat me niet echt om een baas te zijn ![]() ![]() | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 13:22 |
Maar iemand nog een tipje over een mooie bodykit? ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 4 september 2011 @ 13:46 |
elke auto heeft een motormanagement systeem (autos met een carburateur daar gelaten) sport bougies ![]() ![]() ![]() wat dacht je van je krukas afdraaien en blanceren, andere drijfstangen, zuigers, kleppen, inlaat en uitlaat flowen, vliegwiel afdraaien en balanceren, stage 4 koppeling, stekkere aandrijfassen, betere remmen, andere ophanging enz, | |
Fer | zondag 4 september 2011 @ 14:43 |
Ik denk dat deze jongeman gewoon een betaalbare supercar wil. Die kitcars zijn meer om te showen op feestje dan echte sportwagen. | |
CafeRoker | zondag 4 september 2011 @ 14:54 |
als ik het goed lees dan is dat laatste eigenlijk juist precies wat TS wil. | |
RingBewoner | zondag 4 september 2011 @ 14:59 |
Wat ![]() | |
cofi | zondag 4 september 2011 @ 15:09 |
Waarom niet een "gewone" kitcar kopen en bouwen? | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 15:44 |
Zoals ![]() Dit dus ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 4 september 2011 @ 15:45 |
Waarom neem je niet gewoon een snelle coupé van 15 jaar oud ofzo? | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 15:46 |
Zoals ![]() Zoiets vind ik beetje onpraktisch, vooral in de winter/herfst. ![]() Dit dus ![]() | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 16:10 |
http://www.ddrmotorsport.com/sp4.php Ideaal ![]() Bedankt! | |
NickB | zondag 4 september 2011 @ 16:10 |
Dan moet je toch wel een japanner kopen de rest is troep, valt uit elkaar en heeft veel onderhoud nodig. | |
Kriegel | zondag 4 september 2011 @ 16:30 |
- [ Bericht 49% gewijzigd door Kriegel op 04-09-2011 16:33:14 ] | |
Mikkie | zondag 4 september 2011 @ 17:19 |
Die hele ombouw moet je vergeten, zonde van het geld want het brengt ook geen drol meer op. En zonde van de originele auto. Gewoon lekker voor 30k een sportwagen kopen. Zat te koop voor jouw geld: een 996, een Corvette, 350Z etc. | |
Chokeme | zondag 4 september 2011 @ 17:26 |
In principe ben ik het volledig met Mikkie eens.. Ik ben ook niet gecharmeerd van een Ferrari replica, helemaal niet als het een FWD is. Maar afgezien van dat; ik heb de indruk dat je niet per se de aller snelste of gekste hoeft te zijn. Maar een RWD auto (bijv. een MR2) is een stuk sneller dan een FWD auto, maar heeft bovenal ook een heel ander rijgedrag. Mij persoonlijk lijkt het niks, Een getunede V6 in een FWD auto. Die power krijg je niet op de weg en hard door de bocht is retesaai. Maar als je gewoon een behoorlijk vlotte auto wil die op een Ferrari lijkt, en verder geen Schumacher-aspiraties hebt, ben je misschien beter af met een FWD aangezien die wel een makkelijker/veiliger rijdt. [ Bericht 99% gewijzigd door Chokeme op 04-09-2011 17:35:41 ] | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 17:28 |
![]() | |
Kriegel | zondag 4 september 2011 @ 17:36 |
- | |
Chokeme | zondag 4 september 2011 @ 17:36 |
Had even last van een motorische stoornis. Postte het halve bericht voordat ik klaar was ![]() | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 17:43 |
Ohw okej ![]() | |
Fer | zondag 4 september 2011 @ 18:25 |
Ik denk dat de uitdaging om een 10-15 jaar ouwe coupe te vinden die nog niet afgeragd is veel groter is. | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 18:39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Komop, dit is toch echt PRACHTIG ![]() Maar wat ik me afvraag: is deze auto straat legaal? En hoeveel zou de totale bouw ongeveer kosten (DDR GT4)? Heb het zelf proberen op te zoeken maar de een zegt 20 duizend euro de ander 50 duizend ![]() Thx! | |
Fer | zondag 4 september 2011 @ 18:54 |
Misschien zoals Spyker het doet, de auto als kitcar laten goedkeuren in de UK (geen crashtest nodig) en dan importeren naar NL. Volgens mij een zo'n 5,7l V8 redelijk betaalbaar, of wou je met een 4 pitter showen? | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 19:02 |
5,7l klinkt niet erg betaalbaar in mijn oren ![]() Als het totale kostenplaatje maar niet extreem over de 30 duizend gaat. | |
Pietverdriet | zondag 4 september 2011 @ 19:05 |
Je kan op het moment erg goedkoop bv een Lotus kopen in de UK. http://www.usedcartrader.(...)nce/10000/make/lotus [ Bericht 59% gewijzigd door Pietverdriet op 04-09-2011 19:12:18 ] | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 19:14 |
Bedankt ![]() Maar sorry, Lotus ![]() ![]() | |
Pietverdriet | zondag 4 september 2011 @ 19:14 |
Wat dacht je hiervan, ferrari formule 1 wagen http://www.usedcartrader.(...)ari-enzo--1422745836 | |
Pietverdriet | zondag 4 september 2011 @ 19:15 |
Aston Martin DB7 FH voor £19,999 http://www.usedcartrader.(...)martin-db7-678244404 | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 19:16 |
Whahahahaha ![]() Daarmee over straat gaan rijden, BEEST ![]() Merja, nee dus ![]() | |
Chuck-N0rr1s | zondag 4 september 2011 @ 19:17 |
/meld ![]() | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 19:23 |
Wat is de prijs van een losse 5.7 v8 ongeveer? Zijn ze überhoubt wel los verkrijgbaar? En wat slurpt hij per kilometer? En passen er ook andere motoren in dan de mr2 of acura motor? Thx! | |
Hyperdude | zondag 4 september 2011 @ 19:26 |
Ferrari 456. Het voorbeeld voor de 406 vanaf 35K op Belgische platen. (Voor zulk geld krijg je geen perfect onderhouden 456, vrees ik) http://suchen.mobile.de/f(...)lang=de&pageNumber=1 ![]() Maar rijden met zo'n ding kost snel ¤5 per kilometer. Als je geluk hebt. ![]() V12 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 19:28 |
Jahh, daarom ![]() | |
CoolHea | zondag 4 september 2011 @ 19:33 |
Maar wat vinden jullie van de DDR GT? Mij lijkt het ideaal: bescheiden kosten (in ieder geval met een mr2 motortje met turbo, de kosten van een V8 zou ik niet weten), prachtig design (imo) en (hopelijk) toch nog redelijke prestaties. Mr2 lijkt het ook wel te doen: ![]() | |
Fer | zondag 4 september 2011 @ 21:25 |
Ding heeft een buizenchassis, mits goed gedaan lijkt het mee echte racer. Je hebt wel een complete driveline nodig ipv alleen een motor. De Mr2 is alreeds een mid-engine dus makkelijker inbouwen alhoewel er genoeg Mr2 met V8 zijn omgebouwd. Heb je aan een achteras genoeg. Maar serieus is denk dat zoiets met onze RDW onhaalbaar is. Spykers werden naar de UK verstuurd om te keuren dus... Ken je trouwens deze kitcar al, schijnt goed te rijden. http://www.heynsdyk.com/index.aspx Misschien is het wel verstandig om eens een ouwe MR2 of 406 te kopen en rijden. Kijken hoe dat bevalt zonder kit eromheen. Als het bevalt zou ik hem eerst technisch op Ferrari niveau zien te krijgen voordat je hem van een kit voorziet. | |
BRooster | maandag 5 september 2011 @ 12:53 |
Voor 30.000 euro zou ik nooit aan een kitcar beginnen. Zoiets is misschien leuk mee te rijden, maar ik zou zelf gewoon voor een originele auto gaan. Voor die prijs zou ik denken aan een Jaguar XK8/XKR, Nissan 350Z, Noble, Opel GT/Speedster, Mazda RX8, Honda S2000 oid. [ Bericht 3% gewijzigd door BRooster op 05-09-2011 13:06:01 ] | |
Pietverdriet | maandag 5 september 2011 @ 13:03 |
TS koopt voor 35.000 en hele stoere 2 zitter, krijgt daardoor eindelijk wat te neuken, die dame is direct zwanger en TS moet de auto verkopen voor een tweedehands golf om de kinderen en de boodschappen te vervoeren. | |
CoolHea | maandag 5 september 2011 @ 17:40 |
Die noble is echt een goede tip, thx! | |
Hyperdude | maandag 5 september 2011 @ 19:07 |
Verkeerd stuur. Kom je wel eens in een parkeergarage? ![]() Maar wel een goed alternatief voor een kitcar. | |
Fer | maandag 5 september 2011 @ 19:39 |
Ergens snap ik de uitdaging van TS wel. Hij wil gewoon een ontwerp van een exclusieve 2zitter met het onderhoudsgemak van een gewone auto. En er zijn ook zat ontwerpen die eraan voldoen. Echte racers die aangedreven worden door een Ford of Opel 2.0 Turbo of een VW/Audi 1.8 20vT zijn er zat maar de meeste zijn inderdaad roadster modellen of klassiek achtig. Donkervoort bijvoorbeeld. Toch maar eens induiken wat de eisen van een kitcar precies zijn van de RDW. | |
Fer | maandag 5 september 2011 @ 19:53 |
http://link.marktplaats.nl/472552469 | |
Kriegel | maandag 5 september 2011 @ 21:03 |
Mwah, daar zou ik me niet door laten tegenhouden hoor. Die M12 klinkt verder wel erg als wat ie zoekt; snel, licht, supercar-uiterlijk en relatief goedkoop in onderhoud en verzekering. | |
Turquaz52 | maandag 5 september 2011 @ 22:18 |
Sportbougies do the job! | |
FkTwkGs2012 | maandag 5 september 2011 @ 22:21 |
Een speciaal ingestraald magneetje ook ![]() | |
Turquaz52 | maandag 5 september 2011 @ 22:30 |
Om je benzine leiding.. ![]() | |
Chuck-N0rr1s | maandag 5 september 2011 @ 22:32 |
van 22"gaat ie ook harder, en tupperware, wooooh, das helemaal snelheidsverhogend ![]() ![]() | |
Turquaz52 | maandag 5 september 2011 @ 22:34 |
Maar wat heb je aan snelheid verhogend en grote motor, in nederland kan je toch niet harder dan 120!!! ![]() | |
ZwartmetSuiker | maandag 5 september 2011 @ 22:34 |
En ook zeker je inlaatpoorten polijsten! | |
densmee | maandag 5 september 2011 @ 22:36 |
en toch scheelt dit op 2 takt motoren zeker wel | |
Chuck-N0rr1s | maandag 5 september 2011 @ 22:38 |
met zand ![]() | |
densmee | maandag 5 september 2011 @ 22:39 |
http://www.audiforums.com(...)ds-gone-wrong-80267/ ![]() | |
madco | maandag 5 september 2011 @ 23:04 |
http://www.egmcartech.com(...)it-for-sale-on-ebay/ voor de eckte baas ![]() ![]() met andere woorden ![]() | |
Fer | maandag 5 september 2011 @ 23:20 |
Eerlijk gezegd zou het me maar frustreren, 2 om grip zoekende voorwielen van een 406 iedere keer als je een rotonde verlaat. | |
YoshiBignose | dinsdag 6 september 2011 @ 10:09 |
Dat is echt triest ![]() | |
Morphisor | dinsdag 6 september 2011 @ 10:30 |
Nouja als iemand echt in een FWD wil investeren zijn er tegenwoordig heel goede difs te verkrijgen. | |
vosss | dinsdag 6 september 2011 @ 10:31 |
Met een voorwielaandrijver heeft meer dan 200pk al eigenlijk geen zin meer. Mijn Delta had 194 pk en een sperdiff en dat koste me al een vermogen aan banden ![]() | |
vosss | dinsdag 6 september 2011 @ 10:32 |
Overigens nu ik aan die auto van mij denk en aan jouw budget TS dan kan je ook een hele knappe Delta EVO kopen ![]() Retesnel, bazenuiterlijk, zeldzaam, puike wegligging etc etc ![]() | |
vosss | dinsdag 6 september 2011 @ 10:33 |
![]() 27.500 euro ![]() | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 6 september 2011 @ 11:11 |
Leuk voor erbij maar niet als primair vervoersmiddel. | |
Pietverdriet | dinsdag 6 september 2011 @ 11:27 |
Wat is dat, behalve spuuglelijk? | |
vosss | dinsdag 6 september 2011 @ 11:34 |
![]() | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 6 september 2011 @ 11:48 |
Dat is het vetste stuk roest ooit door lancia gemaakt ![]() | |
vosss | dinsdag 6 september 2011 @ 11:49 |
Ooit ga ik er nog zo een kopen. Die ik had was natuurlijk maar een slap aftreksel van de oerdelta ![]() | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 6 september 2011 @ 11:52 |
Het lijkt me een geniaal wagentje om te rijden. Om te bezitten, nou, nee. | |
Pietverdriet | dinsdag 6 september 2011 @ 11:57 |
Hij zal in zijn tijd een goede rallywagen zijn geweest, maar het blijft een spuuglelijke auto | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 6 september 2011 @ 11:58 |
Het is een klein monster. Alleen het motorgeluid maakt de rest al goed ![]() | |
vosss | dinsdag 6 september 2011 @ 11:59 |
Ik vind hem fantastisch. Ook qua uiterlijk ![]() | |
vosss | dinsdag 6 september 2011 @ 12:00 |
Anyway, met het budget van TS zou dit ook wel een sjieke auto zijn: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=viskjdmi4oza ![]() | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 6 september 2011 @ 12:00 |
Liefde maakt blind. Maar ik vind het ook wel wat hebben idd ![]() | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 6 september 2011 @ 12:01 |
Je loopt leeg op manko's en onderhoud. | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 6 september 2011 @ 12:03 |
Als je maandelijks genoeg verdient zeker. | |
Sounddragon | dinsdag 6 september 2011 @ 12:20 |
Eensch ![]() Ik zou er ook wel eentje willen, voor erbij dan, want de betrouwbaarheid is niet je-van-het, maar het is een ekte bazenbak, in dezelfde categorie als een oer-quattro of de Escort/Sierra Cosworth ![]() | |
Den_Haag | dinsdag 6 september 2011 @ 12:36 |
Wat is eigenlijk het onderhoudsbudget van TS? | |
Ricksnor | dinsdag 6 september 2011 @ 12:56 |
Wat vind je van dit? http://auto.marktplaats.n(...)3D%3D&fta_ind=2&fs=1 Geen stuurbekrachtiging, geen abs of al die troep. Gewoon puur rijden zoals het hoort. [ Bericht 16% gewijzigd door Ricksnor op 06-09-2011 13:05:31 ] | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 6 september 2011 @ 13:12 |
Doe mij maar een dax cobra ![]() | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 6 september 2011 @ 13:16 |
http://auto.marktplaats.n(...)t-u9-1990-grijs.html Bmw 8 serie voldoet aan een hoop van je eisen ts. Exclusief, ziet er best modern uit, mooie motoren, ruim binnen je prijsklasse aan te schaffen dus geld genoeg voor onderhoud etc. ![]() ![]() ![]() | |
CoolHea | dinsdag 6 september 2011 @ 19:01 |
Bedankt iedereen voor de tips! Het onderhoud wil ik houden op minder dan 2000 euro per jaar (zonder de benzine dan) ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 6 september 2011 @ 19:27 |
Haal een E30///M3.. Of nou ja, eerder een Golf 2 en een petje als ik zo je fantasieen lees.. ![]() Maar serieus, snelle bak? E46///M3 of een e60/39///M5.. | |
cofi | dinsdag 6 september 2011 @ 19:59 |
Of haal een gare, witte 318 en knutsel er zelf een ander blok in, gele xenon (mistlichten niet vergeten!) op en ga met een spuitbus van de action in de weer. Resultaat: Een gare 318 met illegaal 6 in lijn blok ![]() | |
FkTwkGs2012 | dinsdag 6 september 2011 @ 20:00 |
Ik krijg hier een heel naar beeld bij. Bedankt he! | |
Turquaz52 | dinsdag 6 september 2011 @ 20:23 |
Waarom gaat elke topic toch uiteindelijk over mij of mijn auto..? ![]() En wat je ook zegt, of hoe je het ook zegt, het klopt wel.. ![]() Maare zoals post nummer #252 in mijn topic [PROJECT] BMW 318i 2.5 24v --S/C of Turbo?-- Part 3 Is het niet langer meer een illegale 6 cilinder in lijn, maar een legale.. Waarna weer een illegale V8 of een V12 in komt te hangen.. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Turquaz52 op 06-09-2011 20:30:51 ] | |
ZwartmetSuiker | dinsdag 6 september 2011 @ 20:25 |
Post het dan gewoon niet Turq ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 6 september 2011 @ 20:31 |
Speciaal voor jou dan... ![]() ![]() | |
cofi | dinsdag 6 september 2011 @ 20:48 |
Ik wist het ![]() En nu weer over de bouwplannen van TS! ![]() | |
Kriegel | dinsdag 6 september 2011 @ 21:08 |
Hehe, de 8-serie. Prachtige auto, alleen volgens mij veel meer een Grand Tourer dan een sportwagen. Dat ding is zwaar joh, niet normaal. | |
CoolHea | dinsdag 6 september 2011 @ 21:11 |
Haha neuh anders deed k dat wel ![]() ![]() Maar weer terug op het onderwerp: Tot hoever zijn spoilers eigenlijk legaal? Heb het opgezocht maar de een zegt dat zolang het plastic is, bijna alles mag, de ander zegt dat koostofvezel ook mag en weer een ander zegt dat hij gewoon niet breder mag zijn dan de auto? Bedankt! | |
Kriegel | dinsdag 6 september 2011 @ 21:15 |
Als je doelt op die M12, volgens mij kan zoiets gewoon (want die auto is gewoon op straat toegestaan). Persoonlijk zou ik 'm er even goed afhalen, vind het geen gezicht aangezien de achterklep zelf al een spoiler heeft, maar dat is persoonlijk. | |
CoolHea | dinsdag 6 september 2011 @ 21:18 |
Okey, thanks! En wat is het regelement wat betreft de bodykits? ![]() Zou zo'n bodykit en spoiler ook mogen? Neem aan van niet ![]() | |
Kriegel | dinsdag 6 september 2011 @ 21:20 |
Geen idee, maar in zo'n DTM-wagen rondrijden op straat zou sowieso een beetje... apart zijn. ![]() | |
CoolHea | dinsdag 6 september 2011 @ 21:24 |
Whahaa ![]() Ja las er laatst over in top gear, zag wel ram baas uit! ![]() Vind t er bes wel mooi uitzien, alleen die spoiler ![]() | |
CoolHea | dinsdag 6 september 2011 @ 21:40 |
Wat is daarvan eigenlijk de basis? Sorry maar heb HEULEMAAL geen verstand van de Mercedes series ![]() | |
densmee | dinsdag 6 september 2011 @ 21:51 |
c180 coupe? en het ziet er niet uit ![]() | |
Kriegel | dinsdag 6 september 2011 @ 21:53 |
Mja, ik ben ook gewoon geen liefhebber van grote spoilers. Op zo'n platte supercar als de Noble kan het passen, maar die heeft nogmaals van zichzelf al een vrij grote vanuit de carrosserie, dan is zo'n opgeschroefd ding erg dubbelop. Met een klein, subtiel spoilertje (af-fabriek) hoeft echter niks mis te zijn. Sterker nog, op sommige auto's accentueert het de achterkant of verandert het net het lijnenspel, en ziet het totaalplaatje er daardoor veel beter uit. Mijn eigen autootje heeft zonder spoiler echt een hele rare kont, met spoiler ziet het er van achteren juist weer prima uit naar mijn mening. Om maar even aan te geven... Kaal, loopt vreemd en abrupt af: ![]() Precies goed: ![]() Totaal belachelijk: ![]() Vanaf de zijkant zie je het verschil tussen wel of geen spoiler ook heel goed, en niet in positieve zin als ie ontbreekt. | |
CoolHea | dinsdag 6 september 2011 @ 21:58 |
Maar even een newb vraagje: Is het net als bij bmw, dat er een standaard versie is en een M versie? En zoja, wat is de standaard versie van de C63 AMG ![]() En is het mogelijk om een automaat om te laten bouwen met shift paddles? Heb eens zoiets gelezen, lijkt me best sjiek ![]() Bedankt! | |
madco | dinsdag 6 september 2011 @ 22:40 |
de standaard versie van die C63 is gewoon de mercedes C-klasse, W204 model als je die uit je filmpje wilt hebben Zoiets krijg je dan: http://www.autotrack.nl/t(...)enz/c-klasse/7861292 Dit is het model zoals jij had in het filmpje: http://www.autotrack.nl/t(...)enz/c-klasse/7992525 Misschien dit iets voor je? ![]() Staat er nog wel een op ebay , klein beetje sparen nog ![]() http://cgi.ebay.com/ebaym(...)&hash=item2c5eff7e42 [ Bericht 50% gewijzigd door madco op 06-09-2011 22:50:41 (extra info!) ] | |
Kriegel | dinsdag 6 september 2011 @ 23:42 |
Kijk uit een drem- *SCHRAAAAAP* ...pel. ![]() | |
Chokeme | woensdag 7 september 2011 @ 01:01 |
Mercedes CLK | |
Pietverdriet | woensdag 7 september 2011 @ 01:37 |
Die luchtinlaat op het dak doet het hem helemaal natuurlijk, net zo stoer als een spoiler op de kofferbak bij een FWD | |
Chokeme | woensdag 7 september 2011 @ 01:47 |
Nouja, wat ik zei dus.. Wil je door autoliefhebbers ook nog serieus genomen worden dan zou ik wel een RWD fixen. Een FWD 'ferrari' is toch geen porem.. | |
madco | woensdag 7 september 2011 @ 09:37 |
![]() Dit is bij deze auto wel nodig is de koeling voor de motor die bij dit model achterin ligt, Zoek maar eens op clk gtr en kijk eens naar de specs.. is een "street legal gtr auto" dus geen overkill die spoilers en luchthappers | |
vosss | woensdag 7 september 2011 @ 10:09 |
Jij hebt overduidelijk geen verstand van auto's ![]() Maargoed, er is vast wel iets waar jij wel verstand van hebt ![]() | |
D. | woensdag 7 september 2011 @ 16:22 |
*even een TVP plaatst om te zien of TS zijn idee gaat doorzetten of zich laat ompraten![]() | |
Pietverdriet | woensdag 7 september 2011 @ 16:29 |
Vertel, wat is het nut van die luchthapper op het dak en van een grote spoiler op de kofferbak van een voorwiel aangedreven auto? | |
madco | woensdag 7 september 2011 @ 16:56 |
Daar ging het niet om jij schreef en de mercedes waar het om ging is toch zeker een achterwiel aangedreven. Er zijn ook genoeg voorwiel aangedreven auto's waar de spoiler nut heeft, maar denk dan wel aan de wat snellere fwd's Ookal is de auto voorwiel aangedreven, grip op de achterwielen is altijd wel fijn ![]() De luchthapper heeft alleen nut als de motor van de auto achterin ligt, wat volgens mij niet het geval is in veel fwd's | |
Pietverdriet | woensdag 7 september 2011 @ 16:58 |
Wie zegt dat ik het over deze mercedes had met de spoiler? | |
StateOfMind | woensdag 7 september 2011 @ 19:56 |
TS is 14 jaar en zit op school dus ik zou dit niet al te serieus nemen. | |
Chokeme | woensdag 7 september 2011 @ 20:26 |
Vandaar.. verbaasde me al dat hij het verschil tussen RWD en FWD niet wist. Nou TS. Gieren en brullen geblazen zeker daar ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 7 september 2011 @ 20:30 |
Daar ging ik al van uit.. ![]() | |
cofi | woensdag 7 september 2011 @ 20:32 |
![]() | |
Fer | woensdag 7 september 2011 @ 21:20 |
Ah, nu begrijp waarom ie alleen naar het uiterlijk en de specs kijkt. En over 30k praat alsof het water is. | |
D. | woensdag 7 september 2011 @ 21:53 |
Ik vond het al een vreemd figuur, dus zat eigenlijk te hopen dat het serieus was om hem met het project te zien stuntelen ![]() | |
Chokeme | woensdag 7 september 2011 @ 22:45 |
Was nog wel leuk geweest ja ![]() | |
Kriegel | donderdag 8 september 2011 @ 00:01 |
Sta je dan met je goede bedoelingen. ![]() | |
CoolHea | donderdag 8 september 2011 @ 18:18 |
![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 8 september 2011 @ 18:42 |
Ja lach maar. Dit topic is dus vrij kansloos. | |
Revolution-NL | donderdag 8 september 2011 @ 19:21 |
Ik had het wel geweten Dodge Charger! ![]() http://link.marktplaats.nl/480061343 Ford USA Mustang GT 500 Shelby Eleanor Tribute ![]() http://link.marktplaats.nl/481170788 Als je niet van muscle cars houd dan Honda nsx 3.0 V6 http://link.marktplaats.nl/478263061 [ Bericht 35% gewijzigd door Revolution-NL op 08-09-2011 19:36:24 ] | |
StateOfMind | donderdag 8 september 2011 @ 20:02 |
Die Charger ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |