abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101545850
Op wat kleine dingetjes na (m'n ouders gaan niet graag op vakantie want ze vinden slapen in een 'vreemd bed' heel naar, hebben alleen míj gekregen, en hebben geen mega-tv-scherm) eigenlijk wel zo'n beetje hoe ik ben opgevoed, de omschrijving in de openingpost. :{

Toch lijk ik het burgerlijkheidsgen, wat eigenlijk de héle familie heeft (ben echt opgegroeid in een enorm traditioneel perfecte tuin/kringverjaardag/in het weekend naar de kerk-bolwerk, op de klassieke CDA-manier, inclusief de gang naar de stembus, al sinds mensenheugenis), op de een of andere manier te missen... het lijkt me zo'n relaxed leven, als het je heel natuurlijk af gaat om zo'n bestaan te hebben, en zie aan m'n familie hoe goed die mensen zich erbij voelen. Ik zou willen dat ik het kon, het is vast heel makkelijk om als het ware tot de grootste gemene deler te behoren. Maar het zit gewoon niet in me. :N

Nee, geen hipster. Vreselijk, zulke overdreven imagobewuste mensen. Maar wel een - volgens velen - nogal twijfelachtige levenshouding, zeker voor iemand van 30. Ik wil geen kinderen (lijkt me de hel op aarde), heb liever een daadwerkelijk gezellig en op natuurlijke wijze ontstaan (en misschien nét niet kloppend) interieur dan zogenaamd 'modern en stijlvol', heb graag niet al teveel tuin (moet je alleen maar onderhouden), heb nooit rechtser gestemd dan D'66 (vinden pa & ma wat minder; zie vorige alinea...), ga liever lekker treinen en naar vlooienmarkten dan 'gezellig iets doen met de buurtvereniging' (al kan ik er, de boel van binnenuit observerend, ergens wel de humor van inzien, idem voor lullige kring-verjaardagen), vind de oppervlakkige kerst-voorpret wel leuk maar als het eenmaal eerste kerstdag is heb ik nog het meeste weg van Scrooge, en hetgene in m'n signature schijnt ook nogal een rare hobby te zijn. Iets voor nerderige mannetjes. Enzovoort enzovoort enzovoort. Het líjkt niet zo ont-zet-tend freaky, zo'n leven, maar stiekem blijkt het dat voor velen toch wel. :{

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2011 10:50:37 ]
pi_101546243
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 04:27 schreef sandermans het volgende:

Toch vraag ik mij af hoe het leven van een niet-burgerlijk persoon eruit ziet.
Zijn dit de mensen die op hen 40ste nog in de kroeg zitten? Of werken ze 100 uur per week voor de eigen zaak omdat in loondienst natuurlijk niet kan?
- nog lang geen 40
- 40 tot 60 uur werken gewoon in loondienst, jezelf steeds verder blijven ontwikkelen en steeds meer voldoening daaruit halen
- een dikke ton op de bank
- audi TT ipv een Renault, op den duur een Porsche 911
- een huis van 300K met 5 slaapkamers voor mij alleen
- scharrels/one night stands ipv een vrouw
- geen kids
- genieten van vele uitjes, sporten, film, muziek, concerten en alle luxe die ik me steeds weer veroorloof
pi_101546250
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 09:25 schreef VicRattlehead het volgende:

[..]

- nog lang geen 40
- 40 tot 60 uur werken gewoon in loondienst, jezelf steeds verder blijven ontwikkelen en steeds meer voldoening daaruit halen
- geen kids
- genieten van vele uitjes, sporten, film, muziek, concerten en alle luxe die ik me steeds weer veroorloof
- En enorme eenzaamheid als je door ziekte of iets anders een tijd alleen thuis zit
  Forum Admin zondag 4 september 2011 @ 09:28:32 #79
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_101546261
quote:

[..]

- nog lang geen 40
- geen kids
Het verschil is dus wat extra materialisme en scharrels. Als je daar gelukkig mee bent ok, voor andere geeft een vaste relatie meer geluk.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_101546262
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 09:26 schreef reinbertio het volgende:

[..]

- En enorme eenzaamheid als je door ziekte of iets anders een tijd alleen thuis zit
Genoeg vrienden, familie en kennissen
  Forum Admin zondag 4 september 2011 @ 09:29:56 #81
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_101546270
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 09:28 schreef VicRattlehead het volgende:

[..]

Genoeg vrienden, familie en kennisen
Ach die vrienden, die wel relaties/kinderen hebben, kunnen ook tijd vrij maken om met jou leuke dingen te gaan doen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_101546275
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 09:28 schreef VicRattlehead het volgende:

[..]

Genoeg vrienden, familie en kennissen
En die gaan jou 24/7 bijstaan omdat je niks kan door je griep?
pi_101546283
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 09:30 schreef reinbertio het volgende:

[..]

En die gaan jou 24/7 bijstaan omdat je niks kan door je griep?
Stel je eens niet zo verschrikkelijk aan met je mierengeneuk.
pi_101546306
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 09:32 schreef VicRattlehead het volgende:

[..]

Stel je eens niet zo verschrikkelijk aan met je mierengeneuk.
:P :P
pi_101546316
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 09:34 schreef reinbertio het volgende:

[..]

:P :P
die ene keer dat je eens ziek bent in de 4 jaar weegt ook enorm op tegen alle voordelen als niet burgelijk persoontje :')
pi_101546408
quote:

[..]

Mannen in audi tt's zijn vaak niet zo gelukkig heb ik het idee.

quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 06:51 schreef female81 het volgende:
Het líjkt niet zo ont-zet-tend freaky, zo'n leven, maar stiekem blijkt het dat voor velen toch wel. :{
Ik vind jou eerder burgerlijk dan niet burgerlijk. Je kunt ook best burgerlijk zijn zonder kinderen hoor.
pi_101546450
quote:
11s.gif Op zondag 4 september 2011 09:46 schreef Chai het volgende:

[..]

Mannen in audi tt's zijn vaak niet zo gelukkig heb ik het idee.

Mensen die dat zeggen zijn vaak jaloers heb ik het idee.
  zondag 4 september 2011 @ 09:53:57 #88
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_101546463
Niks mis met een audi TT, mits het een van de duurdere uitvoeringen is natuurlijk.
De basis uitvoering is ook meer voor vrouwen en homo's bedoeld (oja, dat is hetzelfde.)
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_101546473
quote:
2s.gif Op zondag 4 september 2011 09:53 schreef cvboer het volgende:
Niks mis met een audi TT, mits het een van de duurdere uitvoeringen is natuurlijk.
De basis uitvoering is ook meer voor vrouwen en homo's bedoeld (oja, dat is hetzelfde.)
Klopt, je moet minimaal het laatste model hebben, niet die vorige versie want die is voor kappers.
  zondag 4 september 2011 @ 09:58:39 #90
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_101546501
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 09:54 schreef VicRattlehead het volgende:

[..]

Klopt, je moet minimaal het laatste model hebben, niet die vorige versie want die is voor kappers.
Dat klopt ook weer precies, tegenover mij zit een kapperszaak, uiteraard heeft een van die knipnichten een TT, een basisbak uit 2004
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_101546620
quote:

[..]

- nog lang geen 40
- geen kids
Het feit dat je er op een internetforum over moet opscheppen, en blijkbaar een enorme behoefte aan jaloerse reacties hebt, ook al zijn die van wildvreemden, dat zegt mij dat al dat materialisme niet echt gelukkig maakt.
pi_101546621
quote:
2s.gif Op zondag 4 september 2011 09:58 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dat klopt ook weer precies, tegenover mij zit een kapperszaak, uiteraard heeft een van die knipnichten een TT, een basisbak uit 2004
_O-
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_101546637
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 10:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Het feit dat je er op een internetforum over moet opscheppen, en blijkbaar een enorme behoefte aan jaloerse reacties hebt, ook al zijn die van wildvreemden, dat zegt mij dat al dat materialisme niet echt gelukkig maakt.
Dus jij kan zien aan een opscheppende post op een forum (lolwhut, opscheppen met een huis van 300k?) hoe gelukkig/materialistisch iemand is? Teach me.
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
pi_101546640
quote:
1s.gif Op zondag 4 september 2011 10:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Het was een antwoord op de vraag.
  zondag 4 september 2011 @ 10:15:13 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_101546651
Burgerlijk is niet zozeer je levensfase maar vooral een soort mentaliteit die heel erg naar is.
  zondag 4 september 2011 @ 10:18:44 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_101546683
Het feit dat je bijvoorbeeld al in de OP schetst hoe een leven eruit zou moeten zien. Vreselijk.
pi_101546713
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:13 schreef VicRattlehead het volgende:

[..]

Het was een antwoord op de vraag.
En jij bent de enige die 'm beantwoordt, omdat je blijkbaar de enige bent die bevestiging (al was het maar via jalouzie of afgunst) van de gekozen leefstijl nodig heeft.
pi_101546755
Lastig. Aan de ene kant, eens, burgerlijkheid is vreselijk. Aan de andere kant, waarom eigenlijk? En waarom wil iedereen er zo hard op haten? Leven en laten leven, mensen. Zo hard ergens op haten betekent waarschijnlijk dat je zelf ook niet erg gelukkig bent met je "alternatieve" leven. Soms kom je erachter dat carrière maken in je alternatieve creatieve vakgebied óók gewoon politiek is, ook gewoon stoelpoten zagen is, en je hele leven opgeven, je plezier, je rust, voor iets dat carrière heet. En dan is het misschien helemaal niet zo slap om te stoppen, maar juist sterk. Een keuze vóór wat meer rust, een gezin, dan maar niet de top, maar wel minder stress en elke avond lekker chillen. Da's ook wat waard.

Ik denk dat we niet zo moeten kijken naar wat anderen doen. Luister naar jezelf, écht goed naar jezelf. Word jíj gelukkig van wat je doet? Je kunt handelen uit persoonlijke drijfveren, of uit angst. Heel veel mensen in het burgerleventje handelen helaas uit angst, en dat is zonde. Genoegen nemen met de middenmoot omdat je bang bent om iets te proberen, of omdat anderen iets van je zouden kunnen denken, is jammer. Genoegen nemen met de middenmoot omdat je erachter bent gekomen dat je helemaal niet gelukkig wordt van de top, prima. Het is jouw leven.
pi_101546767
quote:

[..]

Ga je dan elke avond in een andere slapen of zo? :P
pi_101546777
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:27 schreef Sushimonster het volgende:

[..]

Ga je dan elke avond in een andere slapen of zo? :P
Nee, daar slapen mijn maitresses ;) En ik wil er maar 1 op mijn eigen slaapkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')