Inderdaad, iedereen met een doel de brandstapel op, allemaal potentiële terroristen.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:46 schreef Confetti het volgende:
Zelfs een terrorist heeft een doel in zijn leven..terechte klacht dus.
Ongeveer 2.300.000.000 resultaten (0,48 seconden)quote:Op zondag 4 september 2011 00:00 schreef W1ckeDxt het volgende:
'Dromen' zijn plat geslagen door alles en iedereen waardoor heel veel mensen al niet meer gaan proberen.
Je hebt tegenwoordig een 'verzekering voor alles', want ohwee als het niet verzekerd is!
Risico's nemen is nu 'oh zo gevaarlijk' volgens t.v, radio, whatever.
Ik kan wel zo doorgaan, heb veel uren besteed aan het denken over alles, 'the system' zeg maar. En niet op de 'BNW' manier...
Als mensen blij zijn met burgerlijkheid moeten ze dat lekker doen, maar ik vind het vreselijk als mensen dat zien als 'HET DOEL'. Het is misschien hun 'persoonlijke doel' maar niet van iedereen...
Als we geen burgerlijkheid hadden, dan draaide 'the system' uiteindelijk ook niet meer..
Stel je nou maar eens voor dat iedereen zijn droom van acteren, musiceren etc zou nastreven, hoe moeilijk denk je wel niet dat het voor jou en mij zou worden om uit te blinken? Ik zeg, laat het maar lekker zo, dat maakt het makkelijker voor de mensen die wél iets proberenquote:Op zondag 4 september 2011 00:00 schreef W1ckeDxt het volgende:
'Dromen' zijn plat geslagen door alles en iedereen waardoor heel veel mensen al niet meer gaan proberen.
Je hebt tegenwoordig een 'verzekering voor alles', want ohwee als het niet verzekerd is!
Risico's nemen is nu 'oh zo gevaarlijk' volgens t.v, radio, whatever.
Ik kan wel zo doorgaan, heb veel uren besteed aan het denken over alles, 'the system' zeg maar. En niet op de 'BNW' manier...
Als mensen blij zijn met burgerlijkheid moeten ze dat lekker doen, maar ik vind het vreselijk als mensen dat zien als 'HET DOEL'. Het is misschien hun 'persoonlijke doel' maar niet van iedereen...
Als we geen burgerlijkheid hadden, dan draaide 'the system' uiteindelijk ook niet meer..
Curieus, wat doet u dan? Ik krijg een beetje een indruk van een hipster die alles wat mainstream is afzeikt, en zichzelf continu probeert te overtuigen dat hij daadwerkelijk wel het goede heeft gekozen, maar waarvan zijn hart zegt dat ie moet kappen met die bullshit. Zoals de meeste hipsters. Je ziet het in hun ogen, achter die gigantische bril. Dood, en doodongelukkig.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:44 schreef W1ckeDxt het volgende:
[..]
Perfect.
Zelfde in mijn geval, ik ben bezig met dingen die niet 'volgens de norm' zijn, en krijg commentaar van alle kanten. Terwijl ik wel vooruitgang maak en dingen doe ik graag wil doen en mezelf tenminste ontwikkel.
Heb er idd geen spijt van.
Mei 2010 keuze gemaakt.
Memorabel, maar je bent de laatste zin vergeten?quote:
Misschien dat ze zo iemand nog niet hebben gevonden. Is ook best moeilijk om iemand te vinden en te houden die goed bij je past als je tegen alles wat maar enigszins dicht bij "normaal" komt aan loopt te schoppen.quote:Op zondag 4 september 2011 01:02 schreef Verbodsbord het volgende:
Ik snap persoonlijk niet hoe iemand kan haten op het hele gebeuren rondom je leven doorbrengen met iemand die van je houdt, terwijl je je zaakjes voor elkaar hebt(huis, auto etc.)
Maarja, wie ben ik he.
+1quote:Op zondag 4 september 2011 01:21 schreef MAHL het volgende:
Curieus, wat doet u dan? Ik krijg een beetje een indruk van een hipster die alles wat mainstream is afzeikt, en zichzelf continu probeert te overtuigen dat hij daadwerkelijk wel het goede heeft gekozen, maar waarvan zijn hart zegt dat ie moet kappen met die bullshit. Zoals de meeste hipsters. Je ziet het in hun ogen, achter die gigantische bril. Dood, en doodongelukkig.
Voor sommige mensen ongetwijfeld best leuk. Voor mij The Horror.quote:Op zaterdag 3 september 2011 22:03 schreef Skylark. het volgende:
Beknopte situatiebeschrijving allereerst, probeer je in te leven:
Je hebt een mooie nieuwbouwwoning met veel lichtinval met een gewone Renault voor de deur, je tuin bestaat uit wat klinkers, een vijvertje en een grasveldje, je hebt een gewone Nederlandse vrouw die Anne heet, 1 dochter en 2 zoons, de dochter zit op ballet, de jongens zitten bij de plaatselijke voetbalclub, je hebt een laminaatvloer in je woning en een boekenkast vol met boeken die je cadeau hebt gekregen, je huis staat is modern en stijlvol ingericht door de vrouw des huizes en je laatste aankoop is een nieuwe keuken met geintegreerde kookplaat in het aanrecht en kookeiland, er staat permanent een trommel met goedkope koekjes op de glazen woonkamertafel, je hebt een abonnement op de Flair, Donald Duck en Voetbal International, je hebt Eredivisie Live op de grote Philips LCD die aan de wand is gemonteerd, de bloemen in vazen worden bijgehouden en regelmatig ververst, je brengt je zoons op zaterdag naar de voetbal en daarna maai je het gras of doe je de weekboodschappen bij de Albert Heijn (vergeet iets te knabbelen voor de zaterdagavond niet), op één dag in de week ga je met je maten van vroeger in een café biljarten en ouwehoeren met een pils erbij, je stemt ergens tussen D'66 en VVD in, met Sinterklaas ga je met de kids naar opa en oma en met Pasen verstop je eieren in de tuin, je bent een semi-actief lid bij de buurtvereniging en als je nieuwe buren krijgt klop je aan met een fles wijn, soms ga je op zondag naar de IKEA waarna je na wat nieuwe spullen gekocht te hebben Zweedse gehaktballetjes met jam eet, als het lekker weer is slinger je de barbecue aan waarbij jij het vlees managet en de vrouw + kids de tafel, stokbrood en salades in orde maken, je voortuintje is perfect onderhouden en je grote trots, 's avonds zit je graag met een Hertog Jan op de hoekbank en check je even je mail met de laptop of kijk je een serie op Nederland 1, 2 of 3, je gaat elk jaar op wintersport en in de zomer 2 weekjes weg naar Turkije of Griekenland, in je auto hou je ervan afwisselend ACDC, Pink Floyd of Simple Minds te draaien waarbij je op je stuur tikt als er een lekkere drumroll inzit en je lievelingseten is nasi.
Hahaha nee hoor. Zoals ik al aangeef, iedereen moet leuk vinden wat hij leuk vind en dergelijke, ben verre van 'hipster'.quote:Op zondag 4 september 2011 01:21 schreef MAHL het volgende:
Wat betreft de OP: redelijk mee eens. Vroeger had ik ook zo iets van 'ja ik wil carriere maken, dromen najagen', maar toen ging ik nadenken en besefte ik dat het veels te vermoeiend en gestressed is om dat te doen. Niet dat ik een hersenloos schaap ben geworden, verre van, maar ik ben veel sneller met dingen tevreden
[..]
Curieus, wat doet u dan? Ik krijg een beetje een indruk van een hipster die alles wat mainstream is afzeikt, en zichzelf continu probeert te overtuigen dat hij daadwerkelijk wel het goede heeft gekozen, maar waarvan zijn hart zegt dat ie moet kappen met die bullshit. Zoals de meeste hipsters. Je ziet het in hun ogen, achter die gigantische bril. Dood, en doodongelukkig.
Toch wel binnen monds?quote:Op zondag 4 september 2011 00:58 schreef Levolution het volgende:
Ik heb een beetje gekotst na het lezen van de OP.
Dat zeg ik.quote:Op zondag 4 september 2011 00:37 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Stel je nou maar eens voor dat iedereen zijn droom van acteren, musiceren etc zou nastreven, hoe moeilijk denk je wel niet dat het voor jou en mij zou worden om uit te blinken? Ik zeg, laat het maar lekker zo, dat maakt het makkelijker voor de mensen die wél iets proberen
goede post, zoals je beschijft verloopt het vaak...quote:Op zondag 4 september 2011 04:27 schreef sandermans het volgende:
Toch vraag ik mij af hoe het leven van een niet-burgerlijk persoon eruit ziet.
Zijn dit de mensen die op hen 40ste nog in de kroeg zitten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |