quote:Cesar Gracie: 'I Can't Stick Up for Nick on This One'
Cesar Gracie, Nick Diaz's long-time manager and trainer, says he has stood behind Nick Diaz for years, but he can't defend his decision to not show up to the UFC 137 media days in Toronto and Las Vegas this week.
Instead, Gracie told MMAFighting.com that he stands behind the UFC's decision to remove Diaz from the UFC 137 main event against Georges St-Pierre in favor of Carlos Condit.
"I told Dana [White] he was right to have done that," Gracie said.
In fact, Gracie called White in the middle of the UFC's press conference to announce the main event switch to say as much.
"There's a lot of hard workers I see that have trouble putting food on the table for their kids," Gracie said. "I've stuck up for Nick a lot, but I can't stick up for him on this one."
Gracie said he last spoke to Diaz Tuesday. That's when Diaz informed him that he couldn't find his passport and was not going to be able to fly to Toronto for that day's media obligations. The UFC excused Diaz for missing the Toronto leg of the trip, as long as he made it to Las Vegas.
"I would have driven him to Vegas if it came to that," Gracie said. "I don't care. He just turned his phone off and acted like a little kid. It just doesn't cut it."
In talking to Gracie, it's clear he's more disappointed than anything in Diaz's behavior considering how big this fight against Georges St-Pierre was for him.
"Nick is like family to me. We're going to have a long discussion, hopefully with Dana, to see if he's still in the UFC or not. But let's face it, Nick is 28 years old. I talked to Dana about this before, and I think a big problem with all of this is Nick has social anxiety. He doesn't like to go and be away from home. He has no trouble fighting in the cage, though," Gracie said.
"You can't just not show up and tell anyone anything."
At Wednesday's press conference, White suggested the pressure of fighting GSP got to Diaz, but Gracie quickly refuted that notion.
"He doesn't feel comfortable being around people," he said. "He has a very deep ingrained social anxiety, and it's something he probably needs help for, I think. I think that's why he self-medicates himself with the marijuana. That's my amateur opinion.
"He did the same crap with Paul Daley and a couple other guys. It was the same Nick Diaz. It's not the pressure of fighting GSP. It's the pressure of doing a news conference before the fight. Fighting is no pressure because he gets to beat someone up or get beat up."
Gracie isn't ready to severe ties with Diaz, though. Not when he needs him most. But he did offer his pupil a bit of advice through the media because that's the only way he can reach him right now.
"I've always been there to facilitate things for him and stuck up for him even when he was wrong. If I were him, I would be calling Dana at some point basically begging for my job and giving [me] another chance to fight for the title."
Cain is een makkie voor Overeem vergeleken met JDS. JDS heeft echte KO-kracht, heeft bijna net zo goede cardio als Cain en een betere "kin". Overeem slaat Cain eerder KO maar hij zal tegen JDS moeten aangezien ik Cain zie verliezen.quote:Op woensdag 7 september 2011 09:10 schreef Splackavellie02 het volgende:
Ik zie Overeem niet winnen van Cain eigenlijk. Wel van JDS, dus ik hoop dat hij de titel wint.
Ik zie geen W tegen Monson eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 7 september 2011 18:16 schreef Tazmaniac het volgende:
Fedor Emelianenko Returns Against Jeff Monson November 12![]()
Goede fight voor onze Russische held om weer een W te pakken
Wat dan een draw?quote:Op woensdag 7 september 2011 23:50 schreef Fokski het volgende:
[..]
Ik zie geen W tegen Monson eerlijk gezegd.
Ze zijn weer vriendjesquote:
Wtf?!quote:
Yeah rightquote:
Ben benieuwd!quote:bjpenndotcom BJ PENN
Dana just offered me a deal I can't refuse.pretty sure I'm still fighting on Oct. 29th.
Jaquote:
Ik zie het precies tegenovergesteld. JDS is eigenlijk gewoon een bokser. Goede kin, KO-power, snelle handen en goede takedown defense. Hij is een hele goede striker, maar ik zie hem nooit kicks gebruiken en zelden clinchen: twee dingen waarin Overeem uitblinkt. Hij zou JDS op afstand kunnen houden met frontkicks, trager kunnen maken met heel veel lowkicks, en eventueel neerhalen of finishen in de clinch. Die lowkicks kan hij naar hartenlust gooien omdat hij bij JDS niet bang hoeft te zijn voor de takedown. En zelfs als Dos Santos hem neerhaalt, is Overeem de meer ervaren grappler. Ik denk juist dat dit een van de meer gunstige stylistische matchups is voor hem.quote:Op woensdag 7 september 2011 23:46 schreef Fokski het volgende:
[..]
Cain is een makkie voor Overeem vergeleken met JDS. JDS heeft echte KO-kracht, heeft bijna net zo goede cardio als Cain en een betere "kin". Overeem slaat Cain eerder KO maar hij zal tegen JDS moeten aangezien ik Cain zie verliezen.
Is Diaz niet gewoon een poor man's Penn, maar dan met eindeloze cardio?quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:02 schreef Fenomeno het volgende:
Ik hoop zo erg dat bj deze pakt, maar ben wel bang voor zn cardio, zeker tegen diaz
Maakt niet uit welke tegenstander, ik vrees bij elk gevecht voor zijn cardioquote:Op vrijdag 9 september 2011 10:23 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Is Diaz niet gewoon een poor man's Penn, maar dan met eindeloze cardio?
Ik vind het een moeilijke matchup om in te schatten. Aan de ene kant heeft BJ meer power, betere BJJ, en is hij de betere worstelaar. Diaz heeft ook niet de power die GSP en Fitch hebben om hem te controleren. En BJ heeft een geweldige kin en een praktisch onverwoestbare huid.
Aan de andere kant is Diaz' kin minstens net zo goed, is hij een veel actievere striker, met BJJ dat goed genoeg zou moeten zijn om niet gesubmit te worden.
BJ's beste kans om te winnen, is doen wat hij met Fitch ook deed: neerhalen en controleren vanaf de top. Hij zal Diaz waarschijnlijk niet submitten, maar hij slaat hem ook niet KO. En als hij gaat striken, scoort Diaz waarschijnlijk een hoop punten met zijn actieve geboks. Dat BJ zijn voeten vastplant en amper beweegt, maakt het alleen maar makkelijker hem te raken.
Het is aan BJ dit gevecht te winnen of te verliezen. Zoals vaak het geval is :p
Ja, dat zou kunnen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:43 schreef Splackavellie02 het volgende:
Diaz heeft goede BJJ vanaf zijn rug, maar hij is geen wereldkampioen. BJ is dat wel. Als Diego hem kan controleren naar een decision, moet BJ dat toch ook wel kunnen?
Snap sowieso niet dat het zo lang heeft moeten duren, Strikeforce en UFC vallen onder hetzelfde bedrijf en zijn allebei van deze Lorenzo Fertitta.quote:
Omdat in de deal stond dat ze de contracten van Strikeforce hielden en honoreerden. Omdat ze anders alle goede eruit kunnen halen en dan heeft Strikeforce niks meer, waar Showtime niet blij mee is.quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:53 schreef McGilles het volgende:
[..]
Snap sowieso niet dat het zo lang heeft moeten duren, Strikeforce en UFC vallen onder hetzelfde bedrijf en zijn allebei van deze Lorenzo Fertitta.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |