abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 2 september 2011 @ 16:23:19 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_101492653
Voetbal International zal het voorlopig moeten doen zonder René van der Gijp. De oud-voetballer van onder meer PSV is oververmoeid en zal zich voorlopig gedeisd moeten houden.

Voor de kijkers van het populaire Voetbal International op RTL7 is het een domper. Van der Gijp is uitgegroeid tot dé publiekslieveling van de kijkers met zijn (soms flauwe) grappen. Ook de column op Radio 538 zal Van der Gijp voorlopig laten schieten.

"René heeft de afgelopen tijd te veel hooi op zijn vork genomen," aldus zijn zaakwaarnemer vandaag. "Als je zo hard werkt als hij, loop je jezelf wel eens voorbij."

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_101493040
Wat doet hij nog meer dan naast 2 avondjes VI in de week en af en toe een lezing geven bij een bedrijfs uitje?
pi_101493224
Is toch heerlijk man. Niks mis mee,prima.
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:47:47 #4
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_101493543
Die gast zit hele nachten voetbal te kijken, vind je 't gek.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_101493663
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:47 schreef ShevaJB het volgende:
Die gast zit hele nachten voetbal te kijken, vind je 't gek.
Maar ff serieus: hoe kun je oververmoeid raken van 2 avondjes in de week over voetbal lullen? :')

Of wat doet hij nog allemaal ernaast wat ik niet weet?
  vrijdag 2 september 2011 @ 16:53:52 #6
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_101493751
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:51 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Maar ff serieus: hoe kun je oververmoeid raken van 2 avondjes in de week over voetbal lullen? :')

Wat ik dus zei; hele nachten voetbal kijken.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_101495577
Ah Gijpie man, stel je niet aan joh!

Hij liep de hele vakantie nog wel te roepen dat ie niet kon wachten tot het seizoen weer begon en dat ie er helemaal klaar voor was!
Hoelang gaat het nog duren dan? Hoop dat ie binnen 3 weken weer terug is, maar dit soort onzin duurt meestal wel 2 maanden vrees ik. Dit gaat kijkcijfers kosten....
pi_101495737
Had ik Gijp's leven maar. Die aansteller.
  vrijdag 2 september 2011 @ 18:52:50 #9
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_101497743
quote:
"René heeft de afgelopen tijd te veel hooi op zijn vork genomen," aldus zijn zaakwaarnemer vandaag. "Als je zo hard werkt als hij, loop je jezelf wel eens voorbij."

Dit is toch gewoon zijn humor, dat kan niet anders?
Die man ligt de halve dag gewoon op de bank tv te kijken, hij leeft het ritme van een bejaarde achter de geraniums. En dan overwerkt raken?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_101512211
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 17:48 schreef DrDentz het volgende:
Had ik Gijp's leven maar. Die aansteller.
pi_101513993
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:38 schreef anusmega het volgende:
Is toch heerlijk man. Niks mis mee,prima.
Laat toch gaan joh
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
pi_101514770
Wat een flutreden

Toch mis ik 'm nu al
pi_101515815
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:51 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Het is dan ook iets psychisch.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_101519735
Derksen zei op Rijnland dat een vorige keer dat Gijpie een inzinkinkje had, dat vlak na de begrafenis van zijn vader was. En dat het afscheid van Korbach misschien iets getriggerd heeft. :)
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_101519745
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 00:53 schreef marcodej het volgende:

[..]

Het is dan ook iets psychisch.
In dat programma van Powned heeft hij al eens verteld dat hij ooit eens een episode van straatangst of zo heeft gehad toch?

Weet iemand nog hoe dat ook alweer precies zat?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_101519750
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 08:18 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

In dat programma van Powned heeft hij al eens verteld dat hij ooit eens een episode van straatangst of zo heeft gehad toch?

Weet iemand nog hoe dat ook alweer precies zat?
Kijk Profiel over René - een uitbundige kluizenaar! - eens terug:

http://profiel.kro.nl/seizoenen/2011/afleveringen/30-04-2011/
pi_101520213
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 08:19 schreef Bolderkar het volgende:

[..]

Kijk Profiel over René - een uitbundige kluizenaar! - eens terug:

http://profiel.kro.nl/seizoenen/2011/afleveringen/30-04-2011/
Wat een markante persoonlijkheid. Zoals Gijp is, is er maar eentje.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_101520300
Zou ik niet mee moeten aankomen bij m'n werkgever.
"Sorry, ik heb te lang op de bank gelegen en heb 2 hele avonden moeten praten over voetbal. Ik blijf de komende 2 maanden thuis maar wel gewoon lekker doorbetalen he. Salut".
Denk dat ik er niet lang zou werken.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_101520669
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 09:46 schreef Pedroso het volgende:
Zou ik niet mee moeten aankomen bij m'n werkgever.
"Sorry, ik heb te lang op de bank gelegen en heb 2 hele avonden moeten praten over voetbal. Ik blijf de komende 2 maanden thuis maar wel gewoon lekker doorbetalen he. Salut".
Denk dat ik er niet lang zou werken.
Typische tv-kijker mentaliteit - Ik zie iemand 2 avonden per week op TV, dus werkt hij maar 2 keer in de week :')
¯ _(ツ)_/¯
pi_101520936
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 10:21 schreef Type-R het volgende:

[..]

Typische tv-kijker mentaliteit - Ik zie iemand 2 avonden per week op TV, dus werkt hij maar 2 keer in de week :')
Hij doet af en toe is een 'peptalk' in den lande, staat Veronica 5 minuten te woord op de radio en er zal vast nog wel is wat anders tussen zitten maar je gaat me toch niet vertellen dat ie een stressvol bestaan heeft.
Zou natuurlijk wel kunnen dat ie niet helemaal in orde is door andere redenen, dat kan.
Maar dan moet je niet aankomen met overwerkt.
Hij is niks meer gewend waarschijnlijk, heeft voor VI jaren lang weinig tot niets gedaan.
pi_101521037
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 10:39 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Hij doet af en toe is een 'peptalk' in den lande, staat Veronica 5 minuten te woord op de radio en er zal vast nog wel is wat anders tussen zitten maar je gaat me toch niet vertellen dat ie een stressvol bestaan heeft.
Zou natuurlijk wel kunnen dat ie niet helemaal in orde is door andere redenen, dat kan.
Hij is niks meer gewend waarschijnlijk, heeft voor VI jaren lang weinig tot niets gedaan.
als je tussen de regels doorleest weet je dat hij depressief is en dat is een ziekte die je niemand toewenst. De dood van Korbach heeft hem waarschijnlijk erg aangegrepen, goede vriend van hem
pi_101521040
quote:

[..]

Het kan ook een (kleine) depressie zijn, dat heeft niet zo veel met werkdruk te maken.
pi_101521147
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 10:46 schreef macca728 het volgende:

[..]

als je tussen de regels doorleest weet je dat hij depressief is en dat is een ziekte die je niemand toewenst. De dood van Korbach heeft hem waarschijnlijk erg aangegrepen, goede vriend van hem
Klopt, dat is een rotziekte. Verwijt hem uiteraard ook niets wat dat betreft maar dat is wat anders dan overwerkt.
  Trouwste user 2022 zaterdag 3 september 2011 @ 13:41:08 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_101524212
quote:

[..]

Hij had in zijn voetbaltijd al last van depressiviteit. Hoe durf je iemand te veroordelen en te beoordelen dat ie ziek is ? Kurt Cobain was de succesvolste muzikant van zijn tijd en pleegde zelfmoord. Antonhie Kamerling was een geweldige acteur met 2 kinderen. De zanger van INXS had alles bereikt dat ie wilde en was miljonair. Toch pleegden ze zelfmoord.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 3 september 2011 @ 13:43:56 #25
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_101524277
Hoop dat hij snel weer terug is :)
  zaterdag 3 september 2011 @ 14:06:24 #26
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101524724
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 08:15 schreef Neuroscience het volgende:
Derksen zei op Rijnland dat een vorige keer dat Gijpie een inzinkinkje had, dat vlak na de begrafenis van zijn vader was. En dat het afscheid van Korbach misschien iets getriggerd heeft. :)
quote:
quote:
quote:
quote:
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zaterdag 3 september 2011 @ 17:14:00 #27
325092 TakAFCA
One life, one love, one game
pi_101528647
Sterkte Gijppie!
pi_101528789
Laten we hopen dat er snel weer een einde komt aan de drukke kermis in zijn hoofd en dat de laatste mensen tevreden huiswaarts keren met een zak oliebollen of een suikerspin.
pi_101533217
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 13:41 schreef tong80 het volgende:

[..]

Hij had in zijn voetbaltijd al last van depressiviteit. Hoe durf je iemand te veroordelen en te beoordelen dat ie ziek is ? Kurt Cobain was de succesvolste muzikant van zijn tijd en pleegde zelfmoord. Antonhie Kamerling was een geweldige acteur met 2 kinderen. De zanger van INXS had alles bereikt dat ie wilde en was miljonair. Toch pleegden ze zelfmoord.

Hoho, ik veroordeel niemand. Weet zelf ook wel hoe ingrijpend een depressie kan zijn.
Maar dat stond er niet bij (wist ik ook niet), er werd gesproken dat ie het met z'n werk zo druk had en daardoor oververmoeid zou zijn.
Daar reageerde ik op want zo vreselijk druk zal ie het niet hebben lijkt me.
  zondag 4 september 2011 @ 02:19:27 #30
2207 Juan Zueco
Rap is geen muziek!
pi_101543965
Sterkte pik.

J.
You bend your words like Uri Geller spoons...
pi_101550491
Dit zal voetbal international niet ten goede komen. Vond de laatste paar aflevering zonder hem echt bedroevend en ben ook niet van plan te kijken zonder dat de gijpvogel erbij is. Vi zonder Gijp is geen Vi
pi_101551869
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:05 schreef WhaddupG het volgende:
Vond de laatste paar aflevering zonder hem echt bedroevend en ben ook niet van plan te kijken zonder dat de gijpvogel erbij is. Vi zonder Gijp is geen Vi
Daar zijn de meningen over verdeeld. Gijp is Voetbal International, maar Voetbal International is niet Gijp. Ik kijk nog altijd omdat het om voetbal gaat, niet omdat Gijp er zit.
¯ _(ツ)_/¯
  zondag 4 september 2011 @ 13:46:52 #33
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101551899
Gijp, laat gaan joh.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_101551956
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:05 schreef WhaddupG het volgende:
Dit zal voetbal international niet ten goede komen. Vond de laatste paar aflevering zonder hem echt bedroevend en ben ook niet van plan te kijken zonder dat de gijpvogel erbij is. Vi zonder Gijp is geen Vi
Dan ben je geen voetbal liefhebber. :N
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_101551992
Sterkte Gijpie!
Voetbal International is toch wel een stuk saaier zonder jou! ;(
pi_101555700
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:46 schreef Type-R het volgende:

[..]

Daar zijn de meningen over verdeeld. Gijp is Voetbal International, maar Voetbal International is niet Gijp. Ik kijk nog altijd omdat het om voetbal gaat, niet omdat Gijp er zit.
Dit.

VI is gewoon een topprogramma, het gaat sowieso minder worden maar het blijft gewoon amusement.
pi_101557437
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 13:48 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Dan ben je geen voetbal liefhebber. :N
Vi is niet echt een voetbal progamma als studio sport. Bij Vi ligt de nadruk meer op het humor gedeelte en zonder Gijp is dat gewoon een stuk minder en vind ik het dus minder interessant om te kijken
pi_101571266
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 09:34 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Wat een markante persoonlijkheid. Zoals Gijp is, is er maar eentje.
Volgens mij zijn er talloze mensen zoals 'Gijppie'. Verdrietige (zelfverkozen) geïsoleerde mensen die totaal niet vertrouwd zijn met hun eigen emoties. En ondertussen maar vrolijk en gek doen om hun emoties op de achtergrond te houden. Altijd op de vlucht. Zoals iemand, ik geloof op dit forum, ook al zei: "de grootste motor van de clown is zijn verdriet."
  zondag 4 september 2011 @ 21:59:14 #39
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101571510
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:55 schreef Disorder het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er talloze mensen zoals 'Gijppie'. Verdrietige (zelfverkozen) geïsoleerde mensen die totaal niet vertrouwd zijn met hun eigen emoties. En ondertussen maar vrolijk en gek doen om hun emoties op de achtergrond te houden. Altijd op de vlucht. Zoals iemand, ik geloof op dit forum, ook al zei: "de grootste motor van de clown is zijn verdriet."
Hij kan toch gewoon ff down zijn door de dood en ziekte van Korbach? En dat hij normaal geïsoleerd leeft hoeft niet per sé te duiden op een afwijking oid.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_101575089
quote:
7s.gif Op zondag 4 september 2011 21:59 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Hij kan toch gewoon ff down zijn door de dood en ziekte van Korbach? En dat hij normaal geïsoleerd leeft hoeft niet per sé te duiden op een afwijking oid.
Ik denk dat hij een structureel probleem heeft. Dat werd me wel duidelijk uit die docu over hem.
pi_101575595
Nee.
U MAD?
pi_101582191
We zullen hem dit jaar niet meer te zien krijgen gok ik:
http://www.telegraaf.nl/p(...)_dan_verwacht__.html

Sterkte Gijppie...
  maandag 5 september 2011 @ 12:40:36 #43
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101587914
Jammer :{
AFCA
Qui audet adipiscitur
  Trouwste user 2022 maandag 5 september 2011 @ 13:43:45 #44
7889 tong80
Spleenheup
pi_101589799
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 21:55 schreef Disorder het volgende:

Zoals iemand, ik geloof op dit forum, ook al zei: "de grootste motor van de clown is zijn verdriet."
Mooi gesproken. Johnny Kraaikamp en Joop Doderer waren ook depressieve mannen.

maandag 5 september 2011 @ 13:46:34 #45
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_101589869
Maar tong80 is ook niet depri atm, en tong80 is ook geisoleerd en is bang om op straat te lopen, want zonlicht.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  maandag 5 september 2011 @ 19:40:03 #46
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_101602232
Godverdegijp :{

Sterkte ^O^ (ook voor een ieder die niet V.D. Gijp heet, geen BN'er is maar wel in hetzelfde schuitje zit)
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 13:41 schreef tong80 het volgende:

[..]

En dit!
pi_101653158
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 10:21 schreef Type-R het volgende:

[..]

Ja hij heeft het zwaarder dan de gemiddelde Nederlander. :')
pi_101653506
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:22 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ja hij heeft het zwaarder dan de gemiddelde Nederlander. :')
Jij weet niet wat er in zijn hoofd omgaat. Dat staat los van zijn werk.
pi_101653633
Misschien is hij gay en kan hij niet uit de kast komen in de harde voetballerij. ;(

pi_101653738
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2011 22:27 schreef Disorder het volgende:

[..]

Jij weet niet wat er in zijn hoofd omgaat. Dat staat los van zijn werk.
Daar ging het niet over, hij claimt dat vd Gijp naast zijn TV baantje nog in de fabriek staat oid implicerende dat hij het in werkend opzicht relatief zwaar heeft wat dus niet zo is.
  Trouwste user 2022 donderdag 8 september 2011 @ 12:51:28 #51
7889 tong80
Spleenheup
pi_101705870
Het is voorlopig nog afwachten hoelang René van der Gijp niet te zien zal zijn bij Voetbal International. "Het kan weken duren, maar ook maanden", aldus Wilfred Genee. "Hij zei zelf tegen mij: 'Ik hoop een paar weekies', maar het is een mentaal iets natuurlijk. Hij is gewoon even helemaal op. We moeten René de tijd gunnen."

Johan Derksen is het met hem eens: "Ik ben inderdaad bang dat we René een tijdje kwijt zullen zijn. Mensen die het beste met hem voorhebben, laten hem nu even met rust. We moeten hem de privacy geven om te herstellen. Ik weet zeker dat hij straks weer aanschuift."

Rob Jansen, zaakwaarnemer en ook persoonlijke vriend van Van der Gijp, sluit zich daarbij aan. "Hij komt er honderd procent bovenop. Hij heeft gewoon rust nodig."

Druk te groot
Wat Van der Gijp precies mankeert, is niet helemaal duidelijk. De officiële lezing is 'oververmoeidheid'. Derksen: "Wat hij precies heeft vertellen ze mij ook niet en daar heb ik ook niets mee te maken. Casper van Eijck, de clubarts van Feyenoord, dat is de vertrouwensarts van René en ik vind dat hij de enige is die daar iets over mag en kan zeggen. Ik wou me hier niet vertillen aan een medisch bulletin."

Rob Jansen laat weten: "Het is overbelasting. Hij is in een periode van een kleine twee jaar zoveel bezig geweest zichzelf te geven met lezingen, spreekbeurten en met name tv. René ziet in wat het probleem is. Hij ziet in wat er met hem gebeurt. Dat heeft even geduurd. Hij weet heel erg goed waar hij in verkeert en dat betekent dat je op de weg terug bent."

Wilfred Genee: "Hij heeft het te zwaar gehad de laatste tijd. Zeker na het WK is er natuurlijk heel veel met René gebeurd. Bijna het televisietalent van het jaar. Er kwam daarna zoveel op hem af, daar heeft hij zich een beetje op verkeken. Hij merkt gewoon aan zichzelf dat hij het even niet meer kan opbrengen. Het is wel sneu voor René. Als je hem dan ook hoort... Hij wil natuurlijk graag weer, maar het gaat gewoon even niet. "

Ook Johan Derksen snapt dat het Van der Gijp allemaal even te veel geworden is. "Door VI Oranje en Voetbal International is René een mediafenomeen geworden. Van 's morgens vroeg tot 's avonds laat verlangden de media meningen en grappen van hem. Dat was niet vol te houden. Zodra er dan echt belangrijke en aangrijpende dingen gebeuren, gaat dat aan je vreten."

Daarmee doelt Derksen op het overlijden van Fritz Korbach. Derksen: "We zijn samen naar de begrafenis van Fritz Korbach in Leeuwarden geweest. Ik zag dat het hem aangreep. Dat is voor hem eigenlijk de druppel geweest. Tijdens de terugweg uit Leeuwarden was hij opvallend stil. Daarna zag hij het plotseling even niet meer zitten. Dat hakte er bij René dus blijkbaar heel erg in."

Derksen voegt toe: "Iedereen heeft weleens zo'n periode in het leven. In het geval van René valt dat meteen op, doordat hij even niet het stralende middelpunt is van Voetbal International."

Kurhaus
Van der Gijp meldde zich vrijdag 26 augustus pas op het allerlaatste moment af bij de redactie van Voetbal International. In eerste instantie ging men uit van een griepje. Genee: "Ik heb vorige week een paar keer telefonisch contact met René gehad en toen merkte ik nog niks. Net voor het persbericht vrijdag (2 september, red.) de deur uitging, had ik René ook aan de telefoon. Toen besefte ik wel dat het niet om een griepje ging."

Volgens Wilfred Genee vertrok Van der Gijp vorige week naar Scheveningen. "Hij heeft een paar dagen in het Kurhaus gezeten", aldus Genee. "Om, zoals hij het zelf zei, het gevoel van vorig jaar weer een beetje terug te krijgen. Toen zat hij, zeker met dat WK, echt in een flow."

Uiteindelijk is hij tijdens zijn verblijf in het Kurhaus dus tot de conclusie gekomen dat hij echt even pas op de plaats zal moeten maken.

Eerdere inzinkingen
Eerder had Van der Gijp ook al moeilijke periodes in zijn leven. "René is buiten beeld niet de vrolijke man die hij altijd acteert", aldus Johan Derksen. "Dat is thuis een vrij introverte jongen die heel veel nadenkt over het leven en tot de conclusie gekomen is dat hij niet goed bezig is. Daar is hij zo van geschrokken dat hij nu even uit de roulatie is. Hij heeft na het overlijden van zijn vader (in 2005, red.) ook zo'n moeilijke periode gekend. Toen is hij sterker dan ooit teruggekeerd."

Genee: "In die reportage van Fons de Poel zag je ook heel duidelijk de andere kant van René. Dat het eigenlijk een heel gevoelig mens is, die heel veel over dingen nadenkt. Hij kan zich echt helemaal afzonderen van andere mensen. Hij kan bijvoorbeeld ook niet samenwonen met zijn vrouw en kinderen, hij woont helemaal alleen. Hij heeft die ruimte en die rust nodig."

In de bewuste uitzending van KRO Profiel (hier in z'n geheel terug te zien) spreekt Van der Gijp ook over zijn twee eerdere inzinkingen (een fragment daarvan is hier te zien). Van der Gijp: "Ik kreeg opeens hyperventilatie. Ik had ook hoge bloeddruk enzo. Een maand of drie heb ik daar last van gehad. Ik durfde de straat niet meer op."

Van der Gijp werd in die periode, net als nu, 'opgelapt' door Casper van Eijck. Van Eijck in KRO Profiel: "Uiteindelijk krijgen we hem er altijd wel weer uit. René moet óók alles wat hij zegt en denkt verwerken. Daar moet hij de tijd en kans voor krijgen. Op het moment dat hij dat niet krijgt, dan loopt het radartje in zijn hoofd spaak." Over de situatie waarin Van der Gijp zich nu bevindt, wil Van Eijck niets kwijt: "Ik ben een maatje, maar ik kan u niet helpen. Te privé."

De komende periode zal Van der Gijp dus zoveel mogelijk moeten uitrusten. Rob Jansen: "Hij moet zich niet afzonderen. Hij zal nog gewoon in de open lucht moeten verschijnen: sporten en ontstressen." Van der Gijp lijkt die raad inmiddels opgevolgd te hebben. Gisteren werd hij gesignaleerd in een winkel in Dubbeldam (in zijn woonplaats Dordrecht).

Gevolgen voor Voetbal International
In Voetbal International zal René van der Gijp de komende tijd dus niet meer te zien zijn. "Dat het voor het programma Voetbal International vervelend is, vind ik niet zo relevant", aldus Derksen. De plaats van Van der Gijp aan tafel zal voorlopig worden ingenomen door Iwan van Duren.

Derksen en Genee hopen dat Van der Gijp over enige tijd uitgerust is en weer aanschuift. "René is een belangrijke pion", aldus Derksen. "Een betere voetbalanalyticus ken ik niet en hij heeft de lach aan zijn kont hangen." Genee: "René is de smaakmaker van ons programma en een zeer prettig en bijzonder mens."

pi_101706650
Volwassen reactie van Derksen. Iwan van Duren als vaste vervanger aanstellen vind ik dan weer niet zo verstandig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')