Nee het gaat denk ik om principes, we hebben altijd normaal rookworsten gegeten, en nu worden die vervangen door halal. Dat halal is de indringer, dat moet maar mee genomen worden! Terug naar het rookworsten tijdperk.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:22 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Jij kan toch ook je eigen rookworst meenemen?
Hoezo? In Marokko zou ik dat wel doen, maar in Nederland hoort die rookworst altijd klaar te liggen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:22 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Als je varken wil eten en je dankt Jezus dat je dat varken kan eten is Jezus tevreden!quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:21 schreef Argo het volgende:
Ik ben het ermee eens, hadden ze ook maar een Jezus moeten hebben dan konden ze wel alles eten! Maar hun geloven in een streng geloof.
Wie denk je dat Isa is?quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:21 schreef Argo het volgende:
Ik ben het ermee eens, hadden ze ook maar een Jezus moeten hebben dan konden ze wel alles eten! Maar hun geloven in een streng geloof.
Inderdaad. In de schoolkantine van de HHS is ook al een hele halalafdeling. Opzich niet verkeerd want er zitten veel moslims op die school. Maar je moet gewoon even opletten dat je de tosti met ham pakt. Al is het maar om een statement te maken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:26 schreef kovenant het volgende:
terechten klacht.
ik shop tegenwoordig bewust op het niet aanschaffen van biologisch/halal vlees.
wat trouwens steeds lastiger word.
ik wil zelf wel de hand kunnen hebben in wat ik eet.
Jij bent een boze tovenaar ik denk niet dat ik met jou van doen wil hebben.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:25 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Wie denk je dat Isa is?
Wel een terechte klacht overigens.
Eens.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:24 schreef Geelman het volgende:
[..]
Als je varken wil eten en je dankt Jezus dat je dat varken kan eten is Jezus tevreden!
Moslims moeten weer allerlei kunstgrepen uithalen om een stukje vlees te mogen nuttigen...
Echt schandalig dat een kortzichtige eikel als jij een Joey-avatar hebtquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:26 schreef kovenant het volgende:
terechten klacht.
Neequote:Op vrijdag 2 september 2011 16:22 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)oeten-halal-eten.htmquote:Op vrijdag 2 september 2011 16:32 schreef DJKoster het volgende:
Bron van je gevangenisverhaal?
Mij om het even, vlees van de bio-industrie wat op de normale manier geslacht is of een halal stukje vlees van een dier wat een goed/beter leven heeft gehad.
Er zit anders wel verschil tussen biologisch en halal.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:26 schreef kovenant het volgende:
terechten klacht.
Racist.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:20 schreef Geelman het volgende:
Steeds vaker word je gedwongen om halal te moeten eten. In de gevangenis zitten bijvoorbeeld zo veel marokkanen dat ze alleen maar halaleten hebben.
Maar ook op een introductiedag van de HHS had men besloten alleen halalbroodjes te serveren volgens mijn zusje die SPH doet. Waarom moet de meerderheid zich aan een minderheid aanpassen? Wij willen gewoon lekker haram kunnen eten. Moslims moeten zich maar in hun lot schikken en hun eigen halalvoedsel meenemen.
Gewoon lekker normaal eten serveren a.u.b!
Ze laten het niet 'doodbloeden', het dier is nadat ze het hebben geslacht al dood. Ze laten het bloed alleen eruit lopen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:38 schreef Riffey4 het volgende:
[..]
Er zit anders wel verschil tussen biologisch en halal.
Bij halal vlees laten ze het dier doodbloeden. Ik eet dus wel biologisch, maar niet halal.
Halalvlees zal vast prima zijn, en ik eet het ook wel eens. Maar ik wil wel de keuze hebben. Het is belachelijk dat we ons allemaal naar de eetgewoontes van een geloof moeten schikken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 16:37 schreef LXIV het volgende:
Och, dat Halal-vlees is meestal wel van betere kwaliteit dan resten van varkens. Ik wil dat gerust eten.
Je moet het zo zien: moslims zijn niet compatible met 'ongelovigen-voer', ongelovigen wel met moslim-voer. Dus is het gemakkelijk om overal halal te serveren.
Bovendien zijn op zeer veel scholen en instellingen moslims een behoorlijk grote groep en waarschijnlijk in de toekomst de meerderheid. Dan is het dus veel eenvoudiger (en goedkoper) om alles halal te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |