abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101491894
quote:
Zijn er hier mensen die echte design meubels willen hebben? Ik ken een paar mensen die echt per se design meubels willen hebben, ondanks de (in mijn ogen) hoge prijs.

Ik vroeg me eigenlijk af of er FOK!kers zijn die ook helemaal into design meubels zijn en me kunnen uitleggen waarom ze design meubels willen hebben?
  vrijdag 2 september 2011 @ 17:32:06 #2
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_101495164
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 16:02 schreef Devv het volgende:

[..]

Misschien omdat design gewoon erg mooi is.
Vooral retro vind erg mooi, jaren 50,60,70.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_101496742
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2011 17:32 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Misschien omdat design gewoon erg mooi is.
Vooral retro vind erg mooi, jaren 50,60,70.
[ afbeelding ]
*; :Y

Als er een keer design bij mij inkomt/kan inkomen, wordt het een Eames Lounge Chair.
Ziet er mooi uit én zit ook nog eens goed. :9
pi_101547824
Vaak kiest men voor design omdat dit juist tijdloze modellen zijn. Duurder in aanschaf, dat wel, maar gaan in principe een leven lang mee. Wat ik ook merk is dat design meubels vaak kwalitatief beter zijn, wat de levensduur ten goede komt.

Zelf ben ik weg van Artifort, en heb daar ook het een en ander van in huis staan. In mijn ogen tijdloos qua design.

Ontwerp uit 1966, ontwerp van Geoffrey D. Harcourt. Zit fantastisch, en misstaat zeker niet.

Van dezelfde ontwerper, is een bureaustoel. Ideaal.

De Tulp, van Pierre Paulin. Ontwerp uit 1965, en bestaat in groot en klein model.
Waanzinnig lekkere stoelen voor de woonkamer of eetkamer.

Mushroom chair, zelfde ontwerper. Ook hier een fantastische zit en tijdloos model. Ontwerp uit 1960.

Verder vind ik Gispen ook een aantal erg mooie en tijdloze modellen hebben.
Goed het is dan wat duurder in aanschaf, maar dan heb je ook wat moois :)
  zondag 4 september 2011 @ 15:13:24 #5
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_101555096
Hier nog een Artifort-fan!
Prachtige, tijdloze modellen en het zit ook nog eens perfect. Heb zelf een Orange Slice en een (gerestaureerde) ABCD-bank staan en ben er helemaal weg van.

Nog een voordeel van design: ja, het is duur spul, maar het houdt zijn waarde!
Die Ikea-bank verdwijnt na een jaartje of tien in de vuilcontainer. Echte designspullen houden op zijn minst hun waarde, of worden zelfs nog meer waard in de loop der jaren. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_101555488
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 11:33 schreef Iridal het volgende:

[ afbeelding ]
Ontwerp uit 1966, ontwerp van Geoffrey D. Harcourt. Zit fantastisch, en misstaat zeker niet.

[ afbeelding ]
Van dezelfde ontwerper, is een bureaustoel. Ideaal.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

quote:
Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet mooi :@ . Maar ik hou ook helemaal niet van dat oudbollige retro.
pi_101558071
Beauty is in the eye of the beholder.

Je vroeg naar het waarom, en dat heb je gekregen.

@HetKlusKonijn: mooie bank! Ik had in een ander topic al meegekregen dat je deze voor een redelijk nette prijs had gekocht. Nice!
  zondag 4 september 2011 @ 16:40:46 #8
323439 HetKlusKonijn
pi_101558088
^^ Geeft niks hoor, ieder het zijne! ;)
Kleine correctie trouwens: het is niet 'oubollig', het spul staat zelfs als kunst in gerenommeerde musea als MOMA in New York. Moet toch een reden voor zijn...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
  zondag 4 september 2011 @ 17:06:00 #9
3185 Adelante
To let it go now
pi_101558822
even een reeks van gemaakt
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_101558827
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 16:40 schreef Iridal het volgende:
Beauty is in the eye of the beholder.
Over smaak valt gewoon niet te twisten.
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 16:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Kleine correctie trouwens: het is niet 'oubollig', het spul staat zelfs als kunst in gerenommeerde musea als MOMA in New York. Moet toch een reden voor zijn...
Dan zal ik wel een cultuurbarbaar zijn. Ik zou het namelijk niet van authentiek kunnen onderscheiden als ik het bij de kringloopwinkel tegen zou komen.
  zondag 4 september 2011 @ 17:21:30 #11
323439 HetKlusKonijn
pi_101559421
^^ LOL, weet je waar ik die ABCD-bank zo'n 17 jaar geleden op de kop heb getikt? Jawel, de kringloop! In abominabele staat natuurlijk, dat wel.
Tegenwoordig zijn die kringloop-zaken een stuk professioneler geworden, de kans is maar zeer klein dat je daar nog iets bijzonders aantreft - maar ook design is een kwestie van mode.

Volgens mij ben je geen cultuurbarbaar, Dew. Je hebt gewoon een andere smaak. :)
pi_101560417
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 17:06 schreef Devv het volgende:

[..]

Over smaak valt gewoon niet te twisten.

...
Over het gebrek eraan wel :D
;)
Nee hoor, geintje.

Tja, kringloopwinkels.. dat was vroegah inderdaad leuk, al loop je soms nog wel eens tegen iets leuks aan. 't Is beter zoeken tegenwoordig.
  maandag 5 september 2011 @ 11:17:51 #13
62913 Blik
The one and Only!
pi_101585733
Ik ben op zoek naar een nieuw tv-meubel in wit, en toen kwam ik dit tegen:

website: http://www.klink-osse.nl/

Ben alleen bang dat het enorm duur is, met name vanwege het tv-lift mechanisme...
  maandag 5 september 2011 @ 22:49:03 #14
3185 Adelante
To let it go now
pi_101614798
Het ziet er uit als een bedbank van IKEA :X
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_101615110
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 22:49 schreef Adelante het volgende:
_O-

tis wel waar :')
pi_101620860
Ik heb een Orange Slice van Pierre Paulin voor Artifort (1960)

En de BR02 van Martin Visser voor Spectrum (1960)

Bij de eettafel (tweedehands, wel heel mooi maar voor mij onbekend wie 'm heeft ontworpen) verschillende vintage design stoelen (tweedehands dus, de Orange slice en de bank zijn nieuw gekocht):

Martin Visser SE06 voor Spectrum (1958)

Friso Kramer Revolt chair voor Ahrend (1953)

Eames Fiberglass Dining heigth Side-chair (1948)

Ik houd van goede ontwerpen. En heb kennelijk een sterke voorkeur voor ontwerpen uit een bepaalde tijd. Zie het meer als een kunstwerk, maar dan functioneel. Vorm volgt functie, dus een ontwerp dat slecht zit komt er bij mij niet in, hoe mooi ook.
pi_101620999
Overigens zijn de eettafelstoelen allemaal 'aan komen waaien' gedurende de jaren. Mooie vondsten (de Eames en de Kramer) of krijgertjes (de Martin Visser) en liefdevol opgeknapt. Om de set te completeren denken we nog aan een vlinderstoel van Arne Jacobsen.

Verder op het verlanglijstje: een Eames plywood lounge chair

Maar aangezien we niet zo heel veel ruimte hebben is het zo voorlopig wel voldoende.
  dinsdag 6 september 2011 @ 08:48:37 #18
62913 Blik
The one and Only!
pi_101622818
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 22:49 schreef Adelante het volgende:
Als die bedbanken van de IKEA er zo strak uitzagen, dan had ik er zo een paar gekocht...
  dinsdag 6 september 2011 @ 11:56:00 #19
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_101627225

Laatste design-aankoop: Artemide Tolomedo Mega, erg blij mee tijdloos ontwerp en heel flexibel te gebruiken. :)

Ben nu aan het sparen voor een Eames bureaustoel.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_101628569
oh! oh! en heb ook een sterke eames RAR-wens.

O+ O+
pi_101648246
Omdat ik in het topic mensen tegenkom, die b.v. Artifort appreciëren, laat ik even zien wat ik er van heb gemaakt.

Mijn ouders hebben destijds van alles van Pastoe - Artifort en Pilastro aangeschaft toen zij
na inwonen eindelijk op een echte flat kwamen in de jaren 60.
De stoeltjes kreeg ik mee toen ik op kamers ging wonen.
Tot mijn schande heb ik de bijpassende 2 pp bank een paar jaar later in de container gegooid.
(toen wij gingen samenwonen hadden wij 17 stoelen)

Mijn moeder heeft het stel destijds opnieuw bekleed en ik heb het laten doen een paar jaar geleden.
De stof had ik al eerder gezien van Montis.
En toen manlief de banken had gezien vond ik het zelf helemaal mooi samen.
De bekleder heeft van restant stof de kussenrollen bekleed.

Dus huiver:

En ik zit er iedere avond heerlijk op.
pi_101761523
Min of meer een designstoel!:
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_101829031
Heren, dames,

Wij hebben een stoel staan, waarvan ik me afvraag of dit design is of gewone meubelzaakmeuk. De stoel is al 25 jaar in mij bezit en komt van onze buren (huisarts, iemand die best design zou kunnen kopen...). Zijkant is van gestoomd beuken. Zitting is leer. Ik schat 'm midden jaren '70 of iets later.

Is er hier iemand die er echt kijk op heeft en weet waar dit vandaan komt? Wij kunnen op internet echt niks vinden.

Dank voor het meedenken. Hierna een paar foto's.

zondag 11 september 2011 @ 20:46:18 #24
323439 HetKlusKonijn
pi_101831769
^^ For what it's worth: dat lijkt mij jaren '70 Scandinavisch/Deens design, te beoordelen aan het gebogen hout. Misschien van Stokke?
pi_101858234
Stokke is het niet, en persoonlijk vindt ik het geen design, maar een 13 in dozijn uitvoering.
Geen idee wat het is verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')