Zie OP. Dat beviel niet.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:51 schreef -Gizeh- het volgende:
lichttherapie schijnt veel mensen met een winterdepressie te helpen
Sint Janskruid helpt de lever sneller afvalstoffen te verwerken. De pil valt daar ook onder, net als medicijnen. Het vermindert de werking niet per se, maar pilfabrikanten willen er geen risico mee lopen. Volgens mij ging het vooral om de oestrogene component die sneller werd afgebroken. Het had niet veel invloed op het progestageen. Iemand die het zeker wil weten moet de onderzoeken even op pubmed bekijken, hypericum is de latijnse naam.quote:Op vrijdag 2 september 2011 09:09 schreef Maanvis het volgende:
Als het de werking van de pil vermindert dan zou ik als ik jou was in die tijd dat je het gebruikt gewoon een condoom gebruiken, dan verminder je het risico tot nihil.
Dat hoor ik ook vaker, Net als vitamine B complex. Ik slik sowieso al multi-vitaminen en daar zit de ADH voor D3 en B 1, 2, 3, 5, 6 en 12 wel in. Geen idee of D3 is wat je 'beter' maakt en of extra slikken daarvan helpt?quote:
Thee van trekken en twee kopjes per dag van drinken. Ik had ooit een doosje van AH dat ik verward had met Jasmijnthee maar er stond inderdaad een waarschuwing op over gevoeligheid en niet teveel. Of het werkt zou ik niet weten want van es een kop zonnekruidthee merk je sowieso niets.quote:Op vrijdag 2 september 2011 10:39 schreef Maanvis het volgende:
bij mij in de buurt groeit sint janskruid. enig idee hoe dit het beste te bereiden en wat een acceptabele hoeveelheid is?
Wel, twee vrouwen TEgelijk.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:07 schreef MissVanity het volgende:
Oreganothee? Dat klinkt best smerigTE is trouwens nooit goed
Het was ook smerig maar dacht van de pijn af te komen. Denk ook dat Oreganothee niet eens bestaat maar ik had toen alle Oregano opgekocht in de supermarkt en daar thee van getrokken.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:07 schreef MissVanity het volgende:
Oreganothee? Dat klinkt best smerigTE is trouwens nooit goed
Haha!quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:10 schreef Staal het volgende:
[..]
Het was ook smerig maar dacht van de pijn af te komen. Denk ook dat Oreganothee niet eens bestaat maar ik had toen alle Oregano opgekocht in de supermarkt en daar thee van getrokken.
Ja ja... Je hebt de uitzondering gevondenquote:
Trots dat ik was.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:13 schreef MissVanity het volgende:
[..]
Ja ja... Je hebt de uitzondering gevonden
Die schimmels maken het stofje, maar de schimmel zelf is slecht voor je.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:13 schreef Maanvis het volgende:
als de huisarts geen antibiotica voorschrijft moet je gewoon brood laten beschimmelen en dat opeten. dan krijg je ook penicilline binnen.
nee alleen bepaalde schimmels zijn gevaarlijk.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:18 schreef Staal het volgende:
[..]
Die schimmels maken het stofje, maar de schimmel zelf is slecht voor je.
Overigens heb ik dit net opgezocht want ik dacht dat je de boel zat te flessen..
Mwah dat is vooral het gezeik in nederland. En volgens mij heeft dat ook meer met verdienen te maken dan met het goede voorhebben met de mensen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 13:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nee alleen bepaalde schimmels zijn gevaarlijk.
http://www.brood.net/defa(...)catid=44&vraagid=121
de reden dat artsen nie tzo snel meer penicilline voorschrijven is dat als je pech hebt dat er dan resistente bacterien ontstaan die zich weer verspreiden. Dan kan penicilline bij andere patiënten niet meer gebruikt worden als dat echt nodig is.
Hoe verdienen ze dan? De meeste huisartsen sturen mensen zonder antibiotica naar huis.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:17 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Mwah dat is vooral het gezeik in nederland. En volgens mij heeft dat ook meer met verdienen te maken dan met het goede voorhebben met de mensen.
Dit was wel waar ik me boos over kon maken. Voor de industrie maakte het allemaal niet uit maar individueel krijgt men niks meer. Terwijl de oorzaak van resistente bacterien wel in de bioindustrie ligt. Begreep in ieder geval dat het antibioticagebruik nu eindelijk eens aangepakt wordt. Zo heb ik het in ieder geval begrepen.quote:Ik heb een tijdje in het buitenland gewoond en daar kreeg je in één keer sterke antibiotica. Dat scheelde een hoop keer terug komen en een hele hoop kuurtjes.
En dan kun je natuurlijk het argument aanvoeren over die resistente bacteriën. Maar heel onze veestapel spuiten we zo ongeveer wel plat met dat spul, gewoon preventief omdat het kan.
Daar kunnen de bacteriën net zo goed resistent van worden en via wat vlees heb je ze dan nog binnen.
Nou mijn moeder heeft weleens ooronsteking.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:25 schreef Staal het volgende:
[..]
Hoe verdienen ze dan? De meeste huisartsen sturen mensen zonder antibiotica naar huis.
Het is juist een groot probleem dat er zoveel anti-biotica wordt gebruikt, steeds meer bacteriën raken resistent waardoor we die ziekten uiteindelijk niet meer kunnen genezen. Je ziet nu al problemen met resistente ziekenhuisbacteriën.quote:Op vrijdag 2 september 2011 14:17 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Mwah dat is vooral het gezeik in nederland. En volgens mij heeft dat ook meer met verdienen te maken dan met het goede voorhebben met de mensen.
Ik heb een tijdje in het buitenland gewoond en daar kreeg je in één keer sterke antibiotica. Dat scheelde een hoop keer terug komen en een hele hoop kuurtjes.
En dan kun je natuurlijk het argument aanvoeren over die resistente bacteriën. Maar heel onze veestapel spuiten we zo ongeveer wel plat met dat spul, gewoon preventief omdat het kan.
Daar kunnen de bacteriën net zo goed resistent van worden en via wat vlees heb je ze dan nog binnen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |