abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 1 september 2011 @ 16:22:01 #1
137949 Disana
pi_101451597

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok is mister Mercer?! :?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

alien.gif moussie (brengt de discussie altijd weer op gang)

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

banjer.jpg Banjerkanjer ("Laura is toch niet zo doortrapt dat ze dit allemaal zelf bedacht heeft?")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

Topicreeks: Laura Dekker
  Moderator donderdag 1 september 2011 @ 16:36:06 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_101452016
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:17 schreef svetan het volgende:

omdat ze een SAT test met hun kennis niet zouden kunnen halen.
dan hebben ze zitten slapen

http://www.testprepreview.com/sat_practice.htm
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_101452247
ok Roberto, je hebt nu lang genoeg de troll uitgehangen met je karakter Svetan..

(Waarom krijg ik geen smileys als ik op mijn mobiel zit, opeens?)
pi_101453007
Ik denk wel dat het een lange werkvacantie in Darwin zal worden. Er is nog al het een en ander te doen en te regelen.
  † In Memoriam † donderdag 1 september 2011 @ 17:08:18 #5
137949 Disana
pi_101453008
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 16:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

(Waarom krijg ik geen smileys als ik op mijn mobiel zit, opeens?)
Helpt dit?
pi_101453038
Niet te geloven, ik moet nu maar even gaan vertellen welke zeilervaringen ik heb zodat Daniel kan beoordelen of ik al dan niet een mening over Laura mag hebben?
Beste Daniel, ik ben hier niet de enige die kritiek heeft op Laura. Stel de vraag dus maar in zijn algemeenheid en misschien beantwoord ik hem dan.
pi_101453056
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:08 schreef svetan het volgende:
Ik denk wel dat het een lange werkvacantie in Darwin zal worden. Er is nog al het een en ander te doen en te regelen.
Vertel eens, wat moet er zoal gebeuren.
pi_101453127
@spuitje..... denk zelf maar eens na en maak maar een lijstje. Wat anderen zeggen is toch nooit goed.
  † In Memoriam † donderdag 1 september 2011 @ 17:15:57 #9
137949 Disana
pi_101453201
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:12 schreef svetan het volgende:
@spuitje..... denk zelf maar eens na en maak maar een lijstje. Wat anderen zeggen is toch nooit goed.
Als je geen uitleg kunt geven moet je geen stellingen poneren.
pi_101453247
nee, hij doet het nu spontaan goed. De pagina zal niet helemaal zijn gedownload ofzo.
Dank je wel. :P
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:08 schreef Disana het volgende:

[..]

Helpt dit?
  donderdag 1 september 2011 @ 17:18:19 #11
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101453279
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:15 schreef Disana het volgende:

[..]

Als je geen uitleg kunt geven moet je geen stellingen poneren.
Normaal moet ik je met dit soort dingen gelijk geven. Maar het ligt er heel dik bovenop, als je gezeild hebt, wat er dan allemaal gedaan moet worden in een haven.
Dus het zou best aardig zijn om het van spuitje te horen.
  † In Memoriam † donderdag 1 september 2011 @ 17:20:48 #12
137949 Disana
pi_101453342
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:18 schreef Daniel1976 het volgende:

Normaal moet ik je met dit soort dingen gelijk geven. Maar het ligt er heel dik bovenop, als je gezeild hebt, wat er dan allemaal gedaan moet worden in een haven.
Svetan poneert het feit, svetan mag uitweiden. Maar ik denk dat hij niet meer durft na alle blunders die hij in de loop der tijd heeft gemaakt.
pi_101453572
quote:

[..]

Ik heb geen werelreis gemaakt en al helemaal niet solo. Maar gezeild heb ik wel, alleen begrijp ik niet waarom ik nu zou moeten opsommen wat er in een haven moet gebeuren?
Trouwens, volgens mij heeft niemand die hier post een soloreis rond de wereld gemaakt?
pi_101453652
quote:

[..]

Ik moet examen doen? :P
pi_101453718
Nee.... een wereldreis heb ik ook niet gemaakt hoewel ik wel alle hoeken van de wereld (en de culturen en mensen daar) heb leren kennen. Wat zeilen betreft ben ik maar een vrijetijdsdobberaar.
  † In Memoriam † donderdag 1 september 2011 @ 17:35:24 #16
137949 Disana
pi_101453768
Is het ook mogelijk dat we ons weer tot Dekker en consorten beperken? Daar draait het tenslotte allemaal om, en niet om of iederen hier wel een mening mag hebben en hoe de kindskinderen van svetan zich door het leven slaan zonder papiertje van een Nederlandse spruitjesschool.
  † In Memoriam † donderdag 1 september 2011 @ 17:40:49 #17
137949 Disana
pi_101453934
Rikki schreef dat Jessica Watson op de motor heeft gevaren. Hier een stukje uit haar log dat in die richting lijkt te wijzen:

A Working Engine!
Monday, May 10, 2010

The little Yanmar engine is going again! A little delicately, but it is running with a water transfer pump rigged up in place of the fuel pump which had stopped working. It's pretty dodgey with all the miss matching hoses but should do the job. Apart from the kick I got from actually managing to fix something, it was quite a relief as we've pretty much had no wind at all the last two days, so the batteries were lower than I'd thought.

http://www.jessicawatson.(...)log/calendar/2010/5/
pi_101453951
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:35 schreef Disana het volgende:
Is het ook mogelijk dat we ons weer tot Dekker en consorten beperken? Daar draait het tenslotte allemaal om, en niet om of iederen hier wel een mening mag hebben en hoe de kindskinderen van svetan zich door het leven slaan zonder papiertje van een Nederlandse spruitjesschool.
Graag!
pi_101454059
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:40 schreef Disana het volgende:
Rikki schreef dat Jessica Watson op de motor heeft gevaren. Hier een stukje uit haar log dat in die richting lijkt te wijzen:

A Working Engine!
Monday, May 10, 2010

The little Yanmar engine is going again! A little delicately, but it is running with a water transfer pump rigged up in place of the fuel pump which had stopped working. It's pretty dodgey with all the miss matching hoses but should do the job. Apart from the kick I got from actually managing to fix something, it was quite a relief as we've pretty much had no wind at all the last two days, so the batteries were lower than I'd thought.

http://www.jessicawatson.(...)log/calendar/2010/5/
Ik durf werkelijk niet te zeggen of ze deze motor al dan niet heeft gebruikt om te varen. Maar zou het ook niet zo kunnen zijn dat ze hem heeft gebruikt om energie op te wekken voor de apperatuur aan boord? Het opladen van accu's etc?
  † In Memoriam † donderdag 1 september 2011 @ 17:48:17 #20
137949 Disana
pi_101454143
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:45 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ik durf werkelijk niet te zeggen of ze deze motor al dan niet heeft gebruikt om te varen. Maar zou het ook niet zo kunnen zijn dat ze hem heeft gebruikt om energie op te wekken voor de apperatuur aan boord? Het opladen van accu's etc?
Ja dat vraag ik me ook wel af, heel duidelijk is het niet. Maar ze schrijft ook

it was quite a relief as we've pretty much had no wind at all the last two days, so the batteries were lower than I'd thought.

Bedoelt ze daarmee dat ze op de motor heeft gevaren, of wekt de wind energie voor de motor op.
  donderdag 1 september 2011 @ 17:49:51 #21
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101454183
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja dat vraag ik me ook wel af, heel duidelijk is het niet. Maar ze schrijft ook

it was quite a relief as we've pretty much had no wind at all the last two days, so the batteries were lower than I'd thought.

Bedoelt ze daarmee dat ze op de motor heeft gevaren, of wekt de wind energie voor de motor op.
Dat kan, meest gangbare tegenwoordig zijn zonnepanelen. Maar ook kleine windmolentjes zijn wel gebruikelijk.
  † In Memoriam † donderdag 1 september 2011 @ 17:50:33 #22
137949 Disana
pi_101454208
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:49 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Dat kan, meest gangbare tegenwoordig zijn zonnepanelen. Maar ook kleine windmolentjes zijn wel gebruikelijk.
Dankje. Dan is het dus niet eenduidig, misschien is dit wat Rikki aanzag voor varen op de motor.
  donderdag 1 september 2011 @ 17:51:23 #23
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_101454228
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Dankje. Dan is het dus niet eenduidig, misschien is dit wat Rikki aanzag voor varen op de motor.
Dan moet je aan zoiets denken:

pi_101454302
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:51 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ah, dat is duidelijk! En als er geen wind is werkt zoiets niet of niet genoeg in ieder geval.
  † In Memoriam † donderdag 1 september 2011 @ 17:53:58 #25
137949 Disana
pi_101454309
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 17:51 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Eens een foto van haar bootje opzoeken :)

Maar even terug vind ik nog iets:

The fuel system on the engine is still giving me grief, so I can't get the engine to start. This isn't the end of the world, it just means that I've got to be extra careful with power usage. If I can't get it going again, then Jesse and Mike will just have to row Ella's Pink Lady up to the dock after the finish line. No, only kidding, we'll work something out. I would be very nice to motor in under our own steam, so I'll keep trying.

Impliceert dit dat ze het vaker heeft gedaan? Ze had het kunnen doen, maar zover kwam het niet omdat ze de motor weer aan de praat kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')