Maar dan was Robin (in welke vorm dan ook) er ook niet bij geweest of wil je zo ver niet gaan?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:10 schreef Tokus het volgende:
gister Action Comics #2 en Batman #1 gelezen.
Batman is duidelijk geen complete reboot, met Damian enzo erbij. Dat vond ik toch wel jammer.
nou, gewoon een Batman met een Robin, zonder al teveel voorgeschiedenis. Zo doen ze het volgens mij bij enkele andere titels ook, toch?quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
Maar dan was Robin (in welke vorm dan ook) er ook niet bij geweest of wil je zo ver niet gaan?
Aangezien er zoveel sidekicks zijn bij Batman wordt het heel lastig om een totale reboot te doen zonder de hele geschiedenis te niet te doen denk ik.
Yeah, maar nou heb je weer die gekke reboot met allemaal nieuwe onzin enzo. Ook geen zin in.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:05 schreef Breuls het volgende:
Er zijn nu nul crossovers, dus je hebt wat je wilt, toch?
Klopt, te veel cross-overs zijn lastig en vervelend om er bij te houden.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 16:58 schreef Yi-Long het volgende:
Sowieso zie ik het liefst gewoon simpele verhalen van Batman en Robin die het opnemen tegen de onderwereld van Gotham. Dan soms een cameo erin van Nightwing of Batgirl of whatever, maar gewoon binnen die context blijven. Beetje zoals de tekenfilmserie dat destijds deed (The Animated Series).
Die overload aan cross-overs and nieuwe side-kicks en shock-value verhalen enzo die hoeft voor mij niet.
Keep it simple, stupid!
Inmiddels heeft Batman al een compleet kinderdagverblijf in zijn grot gehad...quote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
Klopt, te veel cross-overs zijn lastig en vervelend om er bij te houden.
Nieuwe side-kicks... In sommige gevallen vind ik het wel geslaagd, in andere niet.
Tja, een superheld is natuurlijk niet een echte superheld als hij een keer uit de dood is opgestaanquote:Op donderdag 13 oktober 2011 17:49 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Inmiddels heeft Batman al een compleet kinderdagverblijf in zijn grot gehad...
Het nadeel van cross-overs is ook dat je dan ook te maken krijgt met hele matige schrijvers en artists, waardoor je zwakke schakels krijgt in zo'n verhaal en het lastig is om bij elkaar te krijgen. Daarnaast gaat het de laatste jaren veels te veel om 'shock-value' (Superman dood, Cap America dood, Batman dood, etc etc...) en daar heb ik vrij weinig mee.
Blijf gewoon lekker binnen die context van op zichzelf staande verhalen en dan kun je echt wel af en toe een Batgirl (Cassandra Cain) ofzo introduceren, maar al dat drama enzo mag van mij achterwege blijven.
ik wist niet meer zeker of het Midtown was. Er zijn daar nog wat grote, dacht ik.quote:Op zondag 6 november 2011 10:03 schreef Breuls het volgende:
En "een comiczaak"? Hij was bij Midtown Comics. Daar kan in de hele wereld geen zaak tegenop.
er zijn genoeg Europese strips die wel een verhaal willen neerzetten en realistische tekeningen hebben. Maar het verschil is dat deze meer een compleet verhaal hebben binnen 1 nummer. Zoals je dan bij Suske & Wiske enzo ook wel hebt, maar dan dus met realistischere tekeningen.quote:Op zondag 6 november 2011 10:39 schreef Breuls het volgende:
Het is inderdaad wel opvallend dat het in Amerika populairder is dan hier. Als je naar de Nederlandse, of Europese, strips kijkt, zie je ook dat het vaak (vaak, niet altijd) meer gericht is op humor, de tekeningen meer karikaturistisch zijn en dergelijke, terwijl er bij comics echt sprake is van een schrijver die een verhaal wil neerzetten naast een artiest die mooi werk probeert af te leveren.
Er zijn beroepen die kun je alleen uitoefenen als je er zelf ook helemaal gek van bent en daar is dit er 1 vanquote:Op zondag 6 november 2011 17:23 schreef JimmyJames het volgende:
Leuke reportage idd. Leuk om de schrijvers en tekenaars met zo veel plezier over hun werk te horen praten.
Mwah, je hebt in Europa natuurlijk wel strips als het geweldige Lanfeust van Troy (Fantasy), Largo Winch (misdaad/avontuur), en sinds kort ontdekt Blacksad.quote:Op zondag 6 november 2011 10:39 schreef Breuls het volgende:
Het is inderdaad wel opvallend dat het in Amerika populairder is dan hier. Als je naar de Nederlandse, of Europese, strips kijkt, zie je ook dat het vaak (vaak, niet altijd) meer gericht is op humor, de tekeningen meer karikaturistisch zijn en dergelijke, terwijl er bij comics echt sprake is van een schrijver die een verhaal wil neerzetten naast een artiest die mooi werk probeert af te leveren.
Ik had het niet zozeer over comics, maar over strips in het algemeen hier in NL. Waar je vroeger nog een schappelijk bedrag van 8-9 gulden betaalde voor een mooi stripboek, en je bij de boekhandel en V&D enzo rekken vol had staan met mooie nieuwe uitgaves, kost het nu 7-8 euro MINSTENS (m.u.v. Suske en Wiske, die rond de 5-6 euro hangt, terwijl dat vroeger 5-6 gulden was), en er is vrijwel geen fatsoenlijk aanbod meer.quote:Op woensdag 9 november 2011 10:00 schreef Komakie het volgende:
Ik denk dat de kwaliteit van strips belangrijker is dan de prijs. Een echt goed produkt verkoopt ook voor een hogere prijs.`
Daarnaast zal het waarschijnlijk ook een kwestie van cultuur zijn die je niet doorbreekt zonder er veel geld in te steken.
Zie het een beetje als Halloween. Dat werd in Nederland pas populair toen het in de publiciteit kwam. Dat gaat bij comics waarschijnlijk precies hetzelfde.
En volgens mij bestaat er in Nederland veel meer het vooroordeel dat strips voor kinderen zijn. Volgens mij is dat in Amerika veel minder zo.
Terwijl ik denk dat het juist heel goed voor de ontwikkeling van kinderen zou zijn. Zeker de engelstalige strips. Op zo'n manier engels eigen maken.is veel leuker dan die stomme boekjes (hoewel het engels in comics niet altijd representatief is voor algemeen beschaaft engels)
Ik heb wel meer dingen waarbij ik het jammer vind dat het ik niet in de USA woon. Aan de andere kant zijn er ook een hoop dingen waarbij ik blij ben dat ik er niet woon
ik heb wel beeld in internet explorer, maar geen geluid.quote:Op woensdag 9 november 2011 16:53 schreef Yi-Long het volgende:
Ik heb al meerdere keren dat filmpje van Beeldverhaal (VPRO) proberen af te spelen, op verschillende computers, maar het lijkt niet te werken...!?
Vanacht ook geprobeerd in IE maar lukte toen niet. Vandaag alleen in Avant en op de Mac (Safari) geprobeerd.quote:Op woensdag 9 november 2011 17:02 schreef Tokus het volgende:
[..]
ik heb wel beeld in internet explorer, maar geen geluid.
edit: toch wel geluid. dus het lijkt wel te werken.
Dat het allemaal veel duurder is geworden is natuurlijk bekend. Dat is met alles zo.quote:Op woensdag 9 november 2011 16:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik had het niet zozeer over comics, maar over strips in het algemeen hier in NL. Waar je vroeger nog een schappelijk bedrag van 8-9 gulden betaalde voor een mooi stripboek, en je bij de boekhandel en V&D enzo rekken vol had staan met mooie nieuwe uitgaves, kost het nu 7-8 euro MINSTENS (m.u.v. Suske en Wiske, die rond de 5-6 euro hangt, terwijl dat vroeger 5-6 gulden was), en er is vrijwel geen fatsoenlijk aanbod meer.
Daarnaast had je vroeger ook een redelijk aanbod aan comics in de schappen liggen: Superman, Batman, Wolverine, 3(!) series van Spider-man, en later zelfs 4(!!!), X-Men, Verdedigers, Vergelders, Teen Titans, New Mutants, The Punisher, en nog wel een aantal volgens mij....
Toen was er blijkbaar wel een markt voor in NL. Nu lijkt het erop alsof ze de prijzen te hoog hebben gemaakt, want zelfs ik als stripfan, vind de prijzen veels te duur, en koop eigenlijk alleen strips als er eens een promotiebundel of whatever is, en als het even kan importeer ik het liefst een goedkopere versie vanuit de UK of States.
Ik had het ook al eerder gezien. Volgens mij was het toen in Duitsland.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:56 schreef Breuls het volgende:
Ja, ik zag de trams al rondrijden met de enorme reclame.
Die show gaat de hele wereld over.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |