abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101464809
ben dan benieuwd naar de reptielen en hoezo
niet zozeer waar ik zelf sta (A)
pi_101464898
Aan de andere kant welke subfora behalve V&A en WGR hebben nou wel feitelijk iets bijgedragen.
Kun je ONZ en KLB ook wel opdoeken :P
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_101467845
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 21:35 schreef Stokstaart het volgende:
Aan de andere kant welke subfora behalve V&A en WGR hebben nou wel feitelijk iets bijgedragen.
Kun je ONZ en KLB ook wel opdoeken :P
Daar heb je gelijk in.
Ik denk dat elk subforum iets kan betekenen voor de doelgroep van dat subforum. Lijkt me logisch. Al is het maar dat je er je ei kwijtkunt, of er kunt lachen met de anderen, of ervaringen uitwisselen.
pi_101468770
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 22:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in.
Ik denk dat elk subforum iets kan betekenen voor de doelgroep van dat subforum. Lijkt me logisch. Al is het maar dat je er je ei kwijtkunt, of er kunt lachen met de anderen, of ervaringen uitwisselen.
Van dattum.
pi_101469852
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 13:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Al jaren worden hier in BNW zaken besproken en gepost. Maar wat is daar nu eigenlijk uitgekomen? Wat hebben de BNWers nu weten te onthullen? Is het meer geweest dat reposts van complotten van andere bronnen en navelstaarderij? Welke grote onthulling heeft BNW nu weten te brengen?
Welke beerput is er losgetrokken?
Er komen imo vnl veel doofpotten naar voren. Soms vind je het vuur wel.
Topics verplaatsten van NWS naar BNW.. en idd jaren later gaan er wel ´s wat van BNW naar NWS. Dat veel van deze zaken via navelstaarderij en copy past tot je komen, is imo inherent aan BNW.

Neem nou dit.
http://nos.nl/artikel/247(...)eel-vrijgegeven.html

Vers , NWS of BNW?

quote:
Het Amerikaanse leger heeft in drie jaar tijd 285 miljard dollar (207 miljard euro) betaald aan contractanten die het Pentagon oplichtten in diezelfde periode…Van 2007 tot en met 2009 betaalde het Pentagon alleen al 270 miljard dollar (196 miljard euro) aan 91 contractanten die op grote schaal fraudeerden (bron).
http://www.keizert.nl/?p=1715
En mbt tot 9-11 moet ik ze maar vertrouwen.
Als je vraag is welk nieuwsfeit heb ik als FOK user "ontdekt" dan zeg ik idd niets.

Als je me vraagt wat BNW iha voor NWS brengt dan vind ik je vraag ten tijde van 'n imo toch wel redelijk roerig decenium met 'n leegroof van staatskassen, leugens door de MM over WMD's, , Wiki leaks, lekkende kerncentrales (NWS stormlooptopic/bijna totale mediastilte.).., eigenlijk totaal ongepast/bespottelijk/belachelijk.

Voelt n btje zo:

We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_101474353
quote:
Al jaren worden hier in BNW zaken besproken en gepost. Maar wat is daar nu eigenlijk uitgekomen? Wat hebben de BNWers nu weten te onthullen? Is het meer geweest dat reposts van complotten van andere bronnen en navelstaarderij? Welke grote onthulling heeft BNW nu weten te brengen?
BNW geeft ons de mogelijkheid om niet klakkeloos te aanvaarden wat er ons door de gangbare media wordt voorgeschoteld, en daarover (soms) stevig te discussieëren..
Ik kom hier graag, en zou BNW met al zijn gekken en genialen niet graag willen missen..
Leuk dit, zou soms alleen graag willen zien dat men wat respectvoller met elkaar zou omgaan..
Maar, om bij het puntje te komen..BNW heeft (voor mij althans) mij meer begrip en inzicht in andermans gedachten opgeleverd.. :{
pi_101499258
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2011 18:51 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Veel reptielen zitten in AEX.
Wat deed jij daar dan al die tijd? Voor je BNW kwam vergiftigen.
pi_101499280
Inzicht in de ECHTE agenda natuurlijk!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_101577442
Ja eigenlijk wordt je gewoon helemaal niet vrolijk van deze dingen. De laatste tijd behoorlijk afstand genomen (van BNW gerelateerde dingen) en waar wat socialer geworden, meer gitaar gaan spelen en vanavond had ik heerlijke muziek ontdekt - Creedence Revival - helemaal in mijn sas. Toen las ik dat topic van Lambiekje over een mogelijke atoom-aanval en alhoewel ik weet dat het totale nonsens is voel ik me toch zo verknaakt opeens. Het komt allemaal weer naar boven. De complete mislukking van ons als mens hier op aarde( thans zo zie ik het dan), al het gevaar dat continue loert, het bedrog, de dood en verderf etc etc.

Ik zie ook de volslagen absurditeit in van je hierop richten. Hoe futiel is het wel niet, een soort van ramp-toerisme. Toch interesseert het me. Dat is wel lastig.

Hoe zit dat met jullie luitjes hier dan? Nooit last van?
  maandag 5 september 2011 @ 03:25:54 #35
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_101581532
Het heeft een hoop mensen van informatie voorzien wat er o.a. toe geleidt heeft dat meer mensen zich meer bewust zijn gaan worden van diverse zaken die spelen binnen onze maatschappij/de wereld. Het heeft in enige mate geleid tot iets van (zelf)reflectie, inzicht in de wijze waarop we informatie tot ons nemen en de wijze waarop we die verwerken. Ook heeft het mensen aangezet om zich bezig te houden met bepaald ethische vraagstukken. Dit zijn slechts een paar zaken die mij te binnen schieten.

En wat dagdad aankaart -

Ik ben me er zeer zeker van bewust dat je niet bepaald vrolijker wordt van het achterhalen van allerlei grove misstanden die er spelen in de wereld. Ik begrijp dat veel mensen zich afvragen of ze niet beter af waren geweest als ze dit allemaal niet hadden geweten. Ik heb het idee dat "de sheeple" een gemakkelijkere tijd hebben maar ik denk ook dat het voor hen een veel grotere schok gaat worden op het moment dat de shit de ventilator echt gaat raken...

De toekomst zal uitwijzen hoe het allemaal zit denk ik. Ik heb persoonlijk in ieder geval het gevoel dat het niet lang meer gaat duren voordat we te maken krijgen met de grootste verandering die de mens ooit heeft meegemaakt. Hoe dat eruit gaat zien? Ik heb echt geen flauw idee. Ik vind het spannend, een beetje eng en af en toe geweldig om in deze tijd te leven. Het is in ieder geval niet saai.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  maandag 5 september 2011 @ 08:42:24 #36
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_101582608
Voor mijzelf heeft het een hoop leesplezier en ontspanning opgeleverd, de sticky met allemaal vreemde wikipedia`s ben ik echt heel lang mee bezig geweest en dat was ook echt heel leuk om al die dingetjes uit te pluizen, voor de rest is het denk ik goed dat dit sub-forum er is aangezien mensen die op fok komen toch ook eens hier een kijkje gaan nemen en misschien toch dingen minder snel aannemen en zelf ook eens naar de feiten gaan kijken.
Minds are like parachutes. They only function when open.
  maandag 5 september 2011 @ 16:13:50 #37
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_101594311
lol, TS verwacht dat hier supermysteries worden opgelost :')

wat het oplevert? ... delen van kennis en ideeen ... voor mij iig
pi_101594817
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 23:42 schreef dadgad het volgende:
Ja eigenlijk wordt je gewoon helemaal niet vrolijk van deze dingen. De laatste tijd behoorlijk afstand genomen (van BNW gerelateerde dingen) en waar wat socialer geworden, meer gitaar gaan spelen en vanavond had ik heerlijke muziek ontdekt - Creedence Revival - helemaal in mijn sas. Toen las ik dat topic van Lambiekje over een mogelijke atoom-aanval en alhoewel ik weet dat het totale nonsens is voel ik me toch zo verknaakt opeens. Het komt allemaal weer naar boven. De complete mislukking van ons als mens hier op aarde( thans zo zie ik het dan), al het gevaar dat continue loert, het bedrog, de dood en verderf etc etc.

Ik zie ook de volslagen absurditeit in van je hierop richten. Hoe futiel is het wel niet, een soort van ramp-toerisme. Toch interesseert het me. Dat is wel lastig.

Ik ervaar exact hetzelfde, exact. Ik speel alleen geen gitaar.
pi_101606398
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 23:42 schreef dadgad het volgende:

Ik vind iha BNW onderwerpen verre van futiel.
Bedoel je dat het wel of niet kennis hebben van BNW zaken toch niets veranderd ?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_101607226
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 september 2011 19:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Inzicht in de ECHTE agenda natuurlijk!
In ieder geval meer open bladzijden van die agenda, ja.
pi_101608444
Jammer dat dit topic door Pietverdriet geopend is, want dat insinueert dat het op geen enkele manier serieus bedoeld is en alleen maar gemaakt is om de draak te steken met BNW gebruikers.

Anyways wat BNW mij al deze jaren heeft opgeleverd: Voornamelijk een hoop kennis, inzicht en interessante theorieen. Als het je lukt door de vaak vaag en onsamenhangend geformuleerde posts heen te wieden, je eigen informatie erbij zoekt en je gezonde verstand aanspreekt merk je dat in veel van de onderwerpen besproken in dit subforum een kern van waarheid zit. Onderwerpen als mediamanipulatie wat hier vaak wordt besproken ben ik dit veel meer gaan herkennen en ontdekken dankzij dit subforum, ik neem nieuws niet meer zomaar aan maar zoek meerdere bronnen erachter. Mijn privacy ben ik meer gaan beschermen, ik ben me dankzij het holle aarde topic veel meer gaan interesseren in natuurkunde, dankzij de documentaires in de kluis ben ik merkwaardige dingen gaan herkennen in de bewegingen van de geopolitiek en de bigpharma topics laten mij twee keer denken voordat ik dom een pil slik. Natuurlijk zijn er ook veel redelijk absurde topics maar om alles in dit subforum nou af te serveren als 'aluhoedje' en 'conspiracy-nuts' is gewoon expres oogkleppen ophouden.

Wat ik er vervolgens mee doe: Erover discussieren met familie/vrienden, proberen meer mensen in te laten zien dat er rare dingen gebeuren in de wereld en dat het geen kwaad kan je dat soort dingen openlijk af te vragen. Dit levert inderdaad weinig concreets op en het is dus makkelijk voor PietVerdriet dit subforum daarmee onderuit te schoffelen, maar ja, iedereen die langer dan 3 dagen op FOK! rondloopt weet dat hij een materialistische zak is die zich geen reet aantrekt van andere meningen en nog nooit ergens objectief naar heeft gekeken.
pi_101610867
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:15 schreef Stranger het volgende:
Jammer dat dit topic door Pietverdriet geopend is, want dat insinueert dat het op geen enkele manier serieus bedoeld is en alleen maar gemaakt is om de draak te steken met BNW gebruikers.

Anyways wat BNW mij al deze jaren heeft opgeleverd: Voornamelijk een hoop kennis, inzicht en interessante theorieen. Als het je lukt door de vaak vaag en onsamenhangend geformuleerde posts heen te wieden, je eigen informatie erbij zoekt en je gezonde verstand aanspreekt merk je dat in veel van de onderwerpen besproken in dit subforum een kern van waarheid zit. Onderwerpen als mediamanipulatie wat hier vaak wordt besproken ben ik dit veel meer gaan herkennen en ontdekken dankzij dit subforum, ik neem nieuws niet meer zomaar aan maar zoek meerdere bronnen erachter. Mijn privacy ben ik meer gaan beschermen, ik ben me dankzij het holle aarde topic veel meer gaan interesseren in natuurkunde, dankzij de documentaires in de kluis ben ik merkwaardige dingen gaan herkennen in de bewegingen van de geopolitiek en de bigpharma topics laten mij twee keer denken voordat ik dom een pil slik. Natuurlijk zijn er ook veel redelijk absurde topics maar om alles in dit subforum nou af te serveren als 'aluhoedje' en 'conspiracy-nuts' is gewoon expres oogkleppen ophouden.
Zo zie ik BNW ook en sluit me hier graag bij aan.
  maandag 5 september 2011 @ 22:14:10 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101612367
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 21:15 schreef Stranger het volgende:
Natuurlijk, want ik ben de duivel zelf, iemand die bewijzen vraagt, onderbouwingen en niet alleen maar reposts en paranoide gelul.
quote:
Anyways wat BNW mij al deze jaren heeft opgeleverd: Voornamelijk een hoop kennis, inzicht en interessante theorieen. Als het je lukt door de vaak vaag en onsamenhangend geformuleerde posts heen te wieden, je eigen informatie erbij zoekt en je gezonde verstand aanspreekt merk je dat in veel van de onderwerpen besproken in dit subforum een kern van waarheid zit. Onderwerpen als mediamanipulatie wat hier vaak wordt besproken ben ik dit veel meer gaan herkennen en ontdekken dankzij dit subforum, ik neem nieuws niet meer zomaar aan maar zoek meerdere bronnen erachter. Mijn privacy ben ik meer gaan beschermen, ik ben me dankzij het holle aarde topic veel meer gaan interesseren in natuurkunde, dankzij de documentaires in de kluis ben ik merkwaardige dingen gaan herkennen in de bewegingen van de geopolitiek en de bigpharma topics laten mij twee keer denken voordat ik dom een pil slik.
Zelfstandig nadenken is goed
quote:
Natuurlijk zijn er ook veel redelijk absurde topics maar om alles in dit subforum nou af te serveren als 'aluhoedje' en 'conspiracy-nuts' is gewoon expres oogkleppen ophouden.
Vandaar mijn vraag, wat is nu de rozijn in die pap
quote:
Wat ik er vervolgens mee doe: Erover discussieren met familie/vrienden, proberen meer mensen in te laten zien dat er rare dingen gebeuren in de wereld en dat het geen kwaad kan je dat soort dingen openlijk af te vragen. Dit levert inderdaad weinig concreets op en het is dus makkelijk voor PietVerdriet dit subforum daarmee onderuit te schoffelen,
Dat doen jullie helemaal zelf door niet kritisch te zijn naar de paranoia en complottheorie achter iedere boom zien. Je hebt mij helemaal niet nodig, die strop knoop je zelf
quote:
maar ja, iedereen die langer dan 3 dagen op FOK! rondloopt weet dat hij een materialistische zak is die zich geen reet aantrekt van andere meningen en nog nooit ergens objectief naar heeft gekeken.
Lekker schelden lucht op, niet? Maar kan me niet herinneren dat je een keer inhoudelijk een discussie bent aangegaan.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_101612718
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 20:44 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ik vind iha BNW onderwerpen verre van futiel.

Bedoel je dat het wel of niet kennis hebben van BNW zaken toch niets veranderd ?
Inderdaad. Dat is de tweestrijd in mij. Het zijn bepaalde momenten van helderheid waarin ik me gewoon helemaal gelukkig voel. En dan sla ik bijvoorbeeld een complot boek open of bezoek abovetopsecret, BNW of zelfs de krant en dan krijg ik een gevoel met heel mijn wezen dat roept - Dit is volkomen futiel! Je maakt jezelf miserabel en verspilt je momenten van geluk.
pi_101623940
quote:
Eén van de uitkomsten, of nou ja conclusies die je kunt trekken is dat het complotdenken behoorlijk verankerd geraakt is in de main stream, denk ik.
I´m back.
  dinsdag 6 september 2011 @ 09:48:39 #46
45206 Pietverdriet
pi_101623965
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Eén van de uitkomsten, of nou ja conclusies die je kunt trekken is dat het complotdenken behoorlijk verankerd geraakt is in de main stream, denk ik.
Dat was het altijd al, kijk naar de mening dat de joden overal schuld aan waren bijvoorbeeld
pi_101624279
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 09:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat was het altijd al, kijk naar de mening dat de joden overal schuld aan waren bijvoorbeeld
Volgens mij was daarin de Holocaust de waterscheiding.
Het antisemitisme van voor de oorlog werd er ook nog eens met de paplepel ingebracht bij bepaalde christelijke denominaties en die voelde zich na de oorlog een beetje schuldig, dus die hebben na de oorlog er alles aangedaan om dat recht te zetten. Daarnaast speelde de kerk vanaf de jaren 60-70 steeds minder een rol het leven van veel mensen. Mensen werden langzaam maar zeker beter opgeleid en gingen zelf een oordeel vellen, ipv af te gaan op hun geestelijk leiders. Dus dat zette voor het antisemitisme ook geen zoden aan de dijk meer. Eigenlijk was het antisemitisme min of meer wel verdwenen zo in de jaren 90... totdat nieuwe generaties complotdenkers vertrouwd met internet op elkaar in gingen praten en het antisemitisme weer herontdekt werd. Dit ging weer een paringsdans aan met de wel of niet terechte kritiek, daar doe ik verder geen uitspraak over in dit verband, op Israël ivm met de slepende Palestijnse zaak en de intifadahs, en tja er blijft nog steeds een aardige cocktail antisemitisme bestaan toch wel.
I´m back.
pi_101625137
Overigens wat ook een aardige wat specifiekere vraag is: wat heeft de hele heisa rondom UFO's (en aliens) heden ten dage nu eigenlijk overgeleverd? Dat is toch wel een volledig uitgekauwd en uitgespuugd onderwerp dat door de geachte heren en dames complotdenkers zo langzamerhand wel ten grave kan worden gedragen, lijkt me, of ik moet me vergissen? Idem trouwens de moord op Kennedy, toch?
I´m back.
  dinsdag 6 september 2011 @ 10:45:43 #49
45206 Pietverdriet
pi_101625318
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij was daarin de Holocaust de waterscheiding.

Alleen in de westerse wereld, maar dat is niet het punt. Het punt is dat Complotdenken iets van alle tijden is, heksen maken ons ziek, big pharma maakt ons ziek
Echter
Door interwebz kan iedere Lambiekje zijn theorieen spuien zonder inhoudelijke kennis. De beschuldiging is genoeg. Vaccinatie is een complot, Aids is onzin.
Wat het vooral oplevert zijn bv kinderen zonder vaccinatie en mazelen kunnen dodelijk zijn. En een zeer onaangename dood is het.
Kortom, het is niet onschuldig lekker bezig zijn, het heeft real world gevolgen.
pi_101625611
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alleen in de westerse wereld, maar dat is niet het punt. Het punt is dat Complotdenken iets van alle tijden is, heksen maken ons ziek, big pharma maakt ons ziek
Echter
Door interwebz kan iedere Lambiekje zijn theorieen spuien zonder inhoudelijke kennis. De beschuldiging is genoeg. Vaccinatie is een complot, Aids is onzin.
Wat het vooral oplevert zijn bv kinderen zonder vaccinatie en mazelen kunnen dodelijk zijn. En een zeer onaangename dood is het.
Kortom, het is niet onschuldig lekker bezig zijn, het heeft real world gevolgen.
Ja, dat klopt wel complotdenken zit een beetje ingebakken in de psyche van de mens. Onder bepaalde omstandigheden voelt een mens een psychologische behoefte bijna om iets dat hij (nog) niet begrijpt te scharen onder een complot. Ik zat er paar maanden geleden nog over te filosoferen ivm het neoliberalisme.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')