abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 september 2011 @ 18:49:45 #76
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_101497656
Eva :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_101500849
Bedankt voor jullie lieve reacties!

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 12:04 schreef Leandra het volgende:
Het zit ook allemaal niet mee hè Mrien :*
Hoe is het verder met hem?
Verder gaat het hardstikke goed met hem, ontwikkelt zich supersnel en is lekker vrolijk. Echt een heerlijk ventje!

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 13:05 schreef wickie het volgende:
Mrien, heftig zeg zo al op zijn leeftijd. Mette was 1,5 toen ze werd geholpen (ook buisjes en neusamandelen). Maar was ze maar eerder geholpen... (we hebben een jaar lang echt aangemodderd) Wij hebben er een totaal ander kind voor terug gekregen. Weer in haar hummetje. Niet meer 2x per maand ziek. Een kind wat gewoon lekker slaapt zonder pijn. En een kind wat je hoort en wat ineens begon met spraakontwikkeling.
Vooral de neusamandel verwijderen scheelt hier enorm. Dat is ook de reden waarom ze steeds vocht achter haar trommelvliezen had.

Ik hoop dat het voor jullie mannetje ook zoveel gaat helpen :*
Klinkt goed! Ik hoop het ook!

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 september 2011 14:47 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Heeft Jelle die onderzoeken voor taaislijmziekte ook al gehad Mrien? Rot zeg, zo'n ukje dat geopereerd moet worden, hopelijk voelt hij zich er beter van.

Ik was even benieuwd hoe het met het kleine meiske van MJ gaat. Heeft er iemand een update van twitter ofzo?
Maandag krijgt hij dat onderzoek, dan ook gelijk bloedprikken. Uitslag week later bij een belafspraak met de kinderarts
pi_101500894
Dit was de laatste update van MJ die ik op twitter kon vinden
quote:
Het gaat steeds wat beter met Loïs ! Baal alleen ontzettend dat ik niet bij dr kan zijn.
Nog nooit zoveel geslapen overdags, en nu alweer moe
  vrijdag 2 september 2011 @ 20:45:01 #79
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101502497
@Mrien, ja als je hem ziet zou je niet zeggen dat ie zo ziekjes is. Het is een heerlijke Hollands welvaren baby en enorm snel en pienter, een lekker ventje. ;)
  vrijdag 2 september 2011 @ 20:52:24 #80
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101502961
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2011 17:16 schreef danic het volgende:
Nou juud, sterker nog, ik had nog steeds vakantie.
Maandag mijn eerste werkdag sinds de geboorte van eva. En ik heb er zó géén zin in haha. Het bevalt mij wel met mijn meisje thuis. Maar ja, die centjes hè.
Ja, als ik de centjes in mijn schoot geworpen kreeg, bleef ik ook alle dagen lekker thuis, al heb ik nu het grote geluk dat ze mee kan.
Ik wist dat je nog thuis was, maar bedoelde dat op vakantie gaan me heerlijk lijkt.
Wij gaan eind sept een paar dagen weg, van do t/m ma, voor het eerst met Lientje, heerlijk lijkt het me.

F_R, van reflux en oplossingen heb ik geen verstand, maar goed dat je nog even wacht. ;)
pi_101507382
FR ik vind rijstebloem bij reflux een vreemd advies. Hier was het advies nutriton aan de voeding toe te voegen, dit is johannesbroodpitmeel. Dit maakt de oeding iets dikker en zwaarder waardoor ze het minder makkelijk opgeeft.

Mrien, arm ventje zo klein en dan al onder het mes.

Soneal goed gegroeid!

Danic hopelijk knapt je meisje snel op, wij zijn nu in centerparcs, eemhof. Sarah is probleemloos gaan slapen, was ook flink moe. Morgen lekker zwemmen ben benieuwd hoe ze dat gaat vinden.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  vrijdag 2 september 2011 @ 22:21:11 #82
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_101508144
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2011 17:16 schreef danic het volgende:
Nou juud, sterker nog, ik had nog steeds vakantie.
Maandag mijn eerste werkdag sinds de geboorte van eva. En ik heb er zó géén zin in haha. Het bevalt mij wel met mijn meisje thuis. Maar ja, die centjes hè.
Jeetje, wij waren rond de zelfde tijd uitgerekend maar ik ben al weer bijna 6 weken aan het werk :o
Maar waarschijnlijk kan ik vanaf januari 's avonds gaan werken en kan ik de kinderopvang opzeggen *O*
Deze maand eerst even proefdraaien om te kijken of het wat is, want ik moet wel op een andere afdeling werken.
pi_101509532
Hee ouders van de ong. 7maandigen, hoeveel bijvoeding krijgt jullie kindje eigenlijk?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_101519721
Jelle is dan een maandje ouder en krijgt op de creche 's ochtends wat fruit (peer/banaan), thuis vergeet ik dat vaak. Zit niet echt in het ritme nog
's middags een boterham met beetje smeerkaas. Eind van de dag thuis afhankelijk van wat we eten krijgt hij ook groente (boontjes/worteltjes/aardappel) of wat fruit (meloen/druif/peer/banaan) met wat rijstwafel als hij er snel op uitgekeken is.
Wat ik vaak doe als ik weet dat ik de volgende avond iets eet dat hij niet mag, dan bewaar ik gewoon wat boontjes/worteltjes ofzo voor de volgende avond, werkt tot nu toe prima.

De hoeveelheden, ik kijk gewoon of hij er nog interesse in heeft of niet

Pas een keertje een nijntje koekje gegeven, dat was voor even wel lekker geloof ik. En gister een ander soort koekje, maar daar wist hij nog niet zo goed raad mee.

Hij krijgt nu af en toe wat water uit een tuitbeker, dat vind hij wel helemaal grappig
pi_101519799
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2011 22:45 schreef Vanyel het volgende:
Hee ouders van de ong. 7maandigen, hoeveel bijvoeding krijgt jullie kindje eigenlijk?
ze krijgt een stuk fruit, een kapje van het brood en een rijstwafel aangeboden overdag. 's avonds eventueel ook groente van ons avondeten. Maar dat laatste is een beetje afhankelijk van het aanbod van mijn koelkast en van het feit of zij toevallig slaapt of niet.

Het gaat uiteraard niet schoon op maar ze weet er best aardig raad mee. Ik zou gokken dat de helft van wat ik aanbied ook daadwerkelijk op gaat.

Ze heeft alleen wel de laatste weken 's avonds en 's nachts behoorlijke last. Veel huilen, overduidelijk krampen. Ik kan er alleen echt de vinger niet op leggen wat het nou kan zijn. We hebben onlangs ei geprobeerd in de vorm van een beetje mayonaise bij mijn patatjes. Dat was geen succes, gelijk diarree :') maar we zijn nu twee weken verder dus het kan imho niet meer aan de eetlepel mayo van toen liggen.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze last heeft van het brood dat ze krijgt. Ik moet er nog even over dubben hoe ik er nou achter kan komen wat het zeker wel en niet is.
:)
pi_101519802
En Mrien jemig wat heftig zeg. Nouja hopelijk is hij er snel enorm van opgeknapt zodra de ingrepen achter de rug zijn!

Succes met de zweetproef. Wij hebben de uitslagen inmiddels binnen en goddank was er niets aan de hand. Ik hoop voor jullie hetzelfde :*
pi_101519928
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 september 2011 22:45 schreef Vanyel het volgende:
Twee keer per dag brood sindskort, 1-2 keer fruit, 1 keer groente, 1 keer rijstwafel/cracker/soepstengel. Sporadisch geef ik haar wat water erbij uit een beker.

Alleen met de groenten gaat het niet zo goed. Dat is een lastig tijdstip: als ik haar niet eerst aanleg is ze te gefrustreerd om rustig te eten, maar als ik haar wel aanleg heeft ze niet genoeg trek om flink van haar groente te eten.

Ze bijt nu trouwens ook echt, grappig is dat om te zien. Ik kan me niet herinneren dat Ivan dat zo vroeg deed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_101519989
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 08:32 schreef mignonne het volgende:
En Mrien jemig wat heftig zeg. Nouja hopelijk is hij er snel enorm van opgeknapt zodra de ingrepen achter de rug zijn!

Succes met de zweetproef. Wij hebben de uitslagen inmiddels binnen en goddank was er niets aan de hand. Ik hoop voor jullie hetzelfde :*
Echt ontzettend fijn dat er niets aan de hand is!
Hoe lang heeft de test bij jullie ongeveer geduurd? En vond ze het erg vervelend?
pi_101520077
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 09:06 schreef mrien het volgende:

[..]

Echt ontzettend fijn dat er niets aan de hand is!
Hoe lang heeft de test bij jullie ongeveer geduurd? En vond ze het erg vervelend?
De test duurde een uurtje en ze heeft er verder niets van gemerkt.
Ze krijgt met een hydrofiel verbandje een soort bandje om de arm, bij oudste was dat in de elleboogholte, en daar zit een plastic opvang-meetgeval in. Er wordt een soort prikkel gegeven om de zweetaanmaak te stimuleren en voor zover ik begrepen heb heeft ze daar verder niets van gevoeld. Ze heeft gewoon een uur gespeeld en daarna mochten ze naar huis :)

Claudia wauw wat krijgt Lena al veel! Ze gaat mee in jullie ritme al he? Dat is hier echt nog even zoeken :')
Ik leg zelf overigens wel eerst aan en daarna pas de bijvoeding. (niet direct na elkaar maar een uur ertussen ofzo.)
pi_101520148
Sterker nog, ze eet vaker dan ik. :o Ik denk dat we nu meer eet- en drinkmomenten op een dag hebben dan we in het begin drinkmomenten hadden. Ze eet graag en ik kan ook nog niet zo goed inschatten of ze nou genoeg heeft gehad aan haar bijvoeding, dus leg ik haar alsnog aan.

Ik ben heel gauw gestopt met eerst voeden en daarna vast voedsel aanbieden. Ze eet veel beter als ze een tijdje niet gedronken heeft. Een uur wachten is meestal niet genoeg. Al werkt ze nu een hele boterham weg 45 minuten na haar ochtendvoeding.

Ik weet nog wel dat we bij Ivan zo rond 8 maanden een tweede boterham aan gingen bieden, niet alleen 's middags maar ook 's ochtends. Dat had de wijkverpleegkundige toen geadviseerd en dat ritme zit er sindsdien in.

Wat rot dat je denkt dat Elin slecht reageert op brood. Dat lijkt me een van de lastigste voedingsmiddelen om goede alternatieven voor te vinden. Denk je dat ze niet tegen de gluten kan of iets anders?
pi_101520169
Fijn van de zweettest! Wat zal dat een opluchting zijn. Hopen dat het bij mrien net zo uitpakt.

Dank voor de bijvoedinfo. Ik vroeg me af of we haar enorm tekort deden, maar dat valt dus enorm mee.
Hier 's ochtends broodkorsten na de voeding. Als we veel tijd hebben gaan vaak de korsten van de hele boterham erin, anders 2 kanten. Op het kdv 's ochtends fruit en 's middags brood. Thuis meestal s middags een rijstwafel of nog meer brood. 's avonds fruit en/ of groente, afhankelijk van hoe moe ze is.

Hier altijd bijvoeding na borstvoeding (10 min tot twee uur later). Als ze honger heeft raakt ze enorm gefrustreerd van zelf eten en dat is niet zo gezellig. Na de melk knabbelt ze vrolijk verder.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_101520189
Dat klinkt juist als een voorbeeldig schema, Vanyel!

Ik vind het heel fijn om nu met brood aan de slag te kunnen omdat ik hoop dat daardoor een aantal voedingen aan de borst komen te vervallen. We zijn nu zover dat Lena op het kinderdagverblijf nog maar één melkvoeding krijgt.
pi_101520227
haha ach vanyel, het gebeurt hier regelmatig dat ik thuis kom en dat ze dan nog helemaal niets gegeten heeft. Ik moet mijn lief er echt aan herinneren dat hij haar ook vast voedsel meot geven.

Dat was bij oudste ook zo, toen zei ie met 9 maanden oud nog heel trots dat oudste een tomaatje had gekregen van hem en dat ze die op had. Het duurt eventjes voor het kwartje van oplopende hoeveelheid enzo valt :+

En Claudia nah ik denk niet dat het aan gluten ligt ofzo hoor, maar ik kan gewoon niets anders bedenken dan dat ze last heeft van brood, simpelweg omdat dat het enige 'nieuwe' is wat ze gekregen heeft de afgelopen twee weken, naast de dingen waar ze al tegen kon zoals tomaat en banaan en dergelijke. We geven even een paar dagen geen brood en gaan dan kijken hoe dat gaat.

Which reminds me dat ik de dietiste nog moet bellen :')
pi_101520262
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 09:30 schreef Claudia_x het volgende:
Dat klinkt juist als een voorbeeldig schema, Vanyel!

Ik vind het heel fijn om nu met brood aan de slag te kunnen omdat ik hoop dat daardoor een aantal voedingen aan de borst komen te vervallen. We zijn nu zover dat Lena op het kinderdagverblijf nog maar één melkvoeding krijgt.
Dottir is ook aan het schuiven. Die kreeg gister om 5 uur haar tweede op het kinderdagverblijf.
pi_101520305
Ja krijtlijk klopt, ik ben zo'n 6 weken vrij na mijn verlof. Ik had heel vakantieuren staan die ik mooi zo heb kunnen gebruiken. Ik moet maandag even gaan rekenen, maar ik heb nog zo'n 5 á 6 weken staan.
pi_101520990
nog nieuws van MJ? (evt op twitter?)
pi_101521323
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 10:43 schreef Kleurdoos het volgende:
nog nieuws van MJ? (evt op twitter?)
Met LJ gaat het elke dag iets beter. MJ is ook al weer wat aan het opknappen maar ziekt nog een dagje uit, bang om LJ ziek te maken
  zaterdag 3 september 2011 @ 12:06:43 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101522430
Fijn dat het goed gaat met LJ.

Ook mooi dat de zweettest bij jullie goed gegaan is Mignonne, ik hoop voor Mrien dat het bij Jelle ook zo goed zal gaan.

Al nieuws over V van Pvoess?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 3 september 2011 @ 13:06:54 #99
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_101523506
Claudia, Eline eet eigenlijk net zo veel als Lena. Ook 's ochtends en 's middags een boterham, 1x fruit en 1x een snack (bisquitje, rijstewafel, soepstengel) 's avonds groente met ons mee of een potje. En ze kliko't het zo allemaal naar binnen. Voedingen krijgt ze tussen de bedrijven door, maar sowieso 's morgens voor en na de boterham (na is maar een paar slokjes), tussen de middag na de boterham, 's middags nog een keertje en dan 's avonds na het eten en dan voor het slapen gaan nog eens. En 's nachts komt ze ook nog een keer. Dus nog zo'n 6 voedingen per dag.
pi_101526399
Uhm...mijn kleine ventje staat! Heeft zichzelf net al aan de bank en in de box opgetrokken. Neerkomen is alleen nog wat lastiger ;)
pi_101526549
Het gaat elke dag wat beter met ons meisje.
Ben alleen zelf ziek geweest dus mocht niet bij haar zijn :-( maar voel me nu weer goed, alleen nog niet naar dr toe gegaan, bang dat ik dr dan toch aansteek. Ga zo wel lekker met vriendlief uit eten, en lekker genieten van elkaar na deze rot periode !

Sorry heb voor de rest totaal niet bijgelezen.
pi_101526730
Fijn dat het beter gaan met de kleine meid Miss Jones! Wel balen dat je niet bij haar mocht. Hopelijk ben je snel weer helemaal beter en kun je weer naar d'r toe. Geniet lekker vanavond en van elkaar.
pi_101527107
Mrien :o Hij doet zijn naam echt eer aan hè, snelle Jelle

MJ, gelukkig dat het zo goed gaat met LJ. Geniet lekker van jullie etentje! :*
  zaterdag 3 september 2011 @ 16:51:14 #104
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_101528041
MissJones nu ga je je toch niet verontschuldigen dat je niet bij hebt gelezen o|O
Ben je gek joh, jullie hebben genoeg aan je hoofd.
Dus blijf ons maar lekker gewoon op de hoogte houden dat het goed met jullie kleine stoere meid gaat! ^O^
En genieten jullie samen vanavond lekker van het eten en van elkaars gezelschap :Y Veel plezier ^O^
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 3 september 2011 @ 17:35:07 #105
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_101529241
Go Jelle, volgens Eline is staan helemaal geweldig. Ze doet niets anders.
pi_101532947
Sofie heeft juist het staan weer opgegeven. Ze zit nu de hele dag op haar knietjes. Dat is helemaal de bom :D
*poef* nu is het weg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 3 september 2011 @ 20:59:55 #107
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101534773
Fijn dat de zweettest bij jullie goed ging Migonne, dat is toch wel een *O* waard :Y
MJ , niets geen sorry, groot gelijk dat je gewoon even (hopelijk ongestoord!) gaat genieten met je partner samen van een welverdiend etentje! Fijn dat je kleine kanjer het zo goed doet :*
Mrien: succes maandag :* hopelijk pakt de zweettest ook bij jullie zo goed uit!

Bijvoeding: hier "eet" geert gewoon met het avondeten mee, wakker of niet. Als hij slaapt, maak ik 'm wakker. Voorlopig heeft ie broccoli gehad, wortel en vandaag een stukje komkommer. Broodkorstje ook, maar dat vond ie niet zo. Peer vond ie wel lekker! Ik had laast (grote) rijstwafels gekocht, kom ik thuis, zijn ze met zeezout ofzo. Ongeschikt dus voor hem. Van de week maar eens andere halen. Drinken doet hij alleen bij mij, op tijden dat het hem uitkomt. Hij is ook echt een draagkindje, vind het heerlijk in de doek.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_101535062
ach welnee joh, die met zeezout hebben we hier ook, dat geeft echt niets hoor. Als je verder zoutloos voor hem kookt en matig bent met brood is er niets aan de hand. Zoutloze rijstewafels zetten echt geen kont zoden aan de dijk als het gaat om zoutarm voor je baby. Dan kun je toch echt beter over op natrium-arm brood.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 3 september 2011 @ 21:15:17 #109
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101535193
groenten/aardappels kook ik idd zoutloos; het zout zit bij ons in de jus van het vlees. (dat braad ik vaak in boter met een bouillonblokje)

verder ben ik wel nog echt aan het zoeken naar een ritme qua eetmomenten (buiten dat vaste moment 's avonds dus) wellicht als ik Jan middageten geef Geert maar een rijstwafel doen ofzo. Morgen van borst tot boterham maar eens uitpluizen wat ze nu zoal per dag naast de borstvoeding mogen; ik wil 'm ook weer niet teveel geven op een dag. Maandag naar 't CB en ik ben benieuwd wat hun metingen gaan zijn. Laatste meting hier thuis vanmorgen was 7,9 :o
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_101535483
maar hij krijgt nog geen jus toch? dan is zo'n rijstwafel echt geen punt hoor, daar hoef je echt niet voor naar op zoek naar zoutloze.

Hier geen vaste eetmomenten eigenlijk trouwens :P maar ik eet zelf ook wanneer ik honger heb, dat scheelt :')
pi_101535503
ooo MJ; ik ben blij dat je je weer wat beter voelt, wat zal het moeilijk voor je zijn, om je kleine meisje in deze moeilijke tijd ook nog eens een paar dagen te moeten missen..Ik hoop dat je morgen lekker even weer met dr kan en mag buidelen. O+
(en ik weet niet wat je had; maar mocht het een verkoudheid of griep ofzo zijn, dan kan je vragen om een mond/neuskapje?)

ik moet wel ff wennen hoor; jullie beebs zijn allemaal al aan het eten enzo.. en die van mij is nog zo klein! heb ook niet zoveel te melden, heb in het BV al wel gepost.
Vind het wel vermoeiend de laatste dagen, mijn meisje wil heeel vaak, en heel lang aan de borst en op/aan mama zijn, pink of fopspeen voldoen niet, echt aan de tepel... als ik dr wegleg, is ze direct weer wakker en huilt ze. Dus ik kan verder weinig beginnen.. gelukkig is het nu weekend en kan T dingen met Evie ondernemen, want dat had ik vandaag echt niet gekund. (kon met moeite naar het toilet en douchen enzo...).
Naja probeer dr gewoon in mee te gaan.. en maar ff afwachten hoe het zich ontwikkelt. Nu heb ik dr, nadat ze uiteindelijk op mij in slaap was gevallen, bij T gelegd, en ze slaapt... dus ik hoop dat het komende nacht ook wat makkelijker gaat.

Tis wel een heerlijk meisje hoor O+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 3 september 2011 @ 21:32:54 #112
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101535742
@BJ, had ze niet een regeldagje, zo klinkt het een beetje. Hoe lief en klein ze ook zijn, dat helemaal niet weg kunnen leggen is enorm vermoeiend.
pi_101535797
2 dagen dan ;) en zou maar zo kunnen hoor... misschien gaat het de komende dagen wel beter.
En ik vind het op zich niet erg of lastig, maar als ik alleen ben en Evie is dr ook, dan is het gewoon heel erg moeilijk combineren...
(en ik ben dood en doodmoe, maar dat was ik natuurlijk de hele zwangerschap al..)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 3 september 2011 @ 21:43:01 #114
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101536071
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:24 schreef mignonne het volgende:
maar hij krijgt nog geen jus toch? dan is zo'n rijstwafel echt geen punt hoor, daar hoef je echt niet voor naar op zoek naar zoutloze.

Hier geen vaste eetmomenten eigenlijk trouwens :P maar ik eet zelf ook wanneer ik honger heb, dat scheelt :')
nee hij krijgt, tot grote jalouzie van jan, de stukken groenten en fruit zó in z'n hand. Jan moet met een vork eten :Y)

Peer!

zaterdag 3 september 2011 @ 21:44:12 #115
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101536117
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 september 2011 21:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
2 dagen dan ;) en zou maar zo kunnen hoor... misschien gaat het de komende dagen wel beter.
En ik vind het op zich niet erg of lastig, maar als ik alleen ben en Evie is dr ook, dan is het gewoon heel erg moeilijk combineren...
(en ik ben dood en doodmoe, maar dat was ik natuurlijk de hele zwangerschap al..)
Ja, dat is rot, zo moe zijn. Ik ging vrij fit bevallen, de keizersnede hakte er even in, maar daar was ik vrij snel van hersteld wat betreft energie.
Het lijkt me wel pittig met zo'n klein peutertje en dan een kleine baby, het zal snel genoeg wennen denk ik, maar herstellen/uitrusten duurt dan wat langer.
pi_101538518
die warmte van vandaag is echt slecht voor die kleintjes...Evan trok het slecht...
ik was nog vergeten te melden dat ik afgelopen zondag ook oom ben geworden van wederom een jongen :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 3 september 2011 @ 23:36:01 #117
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101539651
Het zal per kind verschillend zijn Cleany. Geert heeft overdag nergens last van gehad, is zelfs nog in de draagdoek mee geweest naar de winkel en had het heerlijk naar z'n zin in z'n rompertje. Pas bij het vallen van de schemering had hij het niet meer zo naar z'n zin, maar dat is wsl meer clusteren geweest dan last van de warmte oid. Wel sneu dat Evan het zo slecht trok die warmte

pi_101545937
MJ fijn dat het steeds beter gaat met LJ!

Bijvoeding, Sarah krijgt 's morgens pap. Ergens tussendoor een rijstwafel en fruit. 's Avonds krijgt ze groente. En dan nog drie flessen 180/6.

We zijn nu op vakantie, gister heeft Sarah voor het eert gezwommen, ze viel in slaap in de zwemband, wat een ontspanning :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zondag 4 september 2011 @ 09:14:15 #119
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_101546183
Ik zit nu in de trein, onderweg naar p_iglet en vriend, Pepijn en JORIS!
Mijn eerste, allereerste keer op een kraambezoek. Ik heb goede moed en goede zin, de cadeautjes en wat reserve- dapperheid bij me. :)
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 4 september 2011 @ 10:16:21 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101546659
wat spannend (voor jou) Oxy!! *stuurt nog wat extra dapperheid naar Oxy toe*

Wat fijn MP!

pi_101546974
Voor de liefhebbers: vanaf vandaag (nu dus) Oei ik groei op RTL 4.
Van ong. 10.30 - 11.00
pi_101550381
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 10:40 schreef danic het volgende:
Voor de liefhebbers: vanaf vandaag (nu dus) Oei ik groei op RTL 4.
Van ong. 10.30 - 11.00
ja we hebben het gezien :)

quote:
12s.gif Op zaterdag 3 september 2011 23:36 schreef DJMO het volgende:
Wel sneu dat Evan het zo slecht trok die warmte
Vooral sneu, omdat het voor de 3de keer is dat z'n tante (mijn zus) hem ziet en elke keer zat ie niet goed in z'n vel. Bij mijn moeder is ie ook niet vaak vrolijk geweest. Vind ik wel vervelend voor ze, omdat hij 1 of 2 dagen in de week maar een mindere dag heeft.
  zondag 4 september 2011 @ 13:10:37 #123
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_101550638
Joris is schattig! Hij ging zelfs in de draagdoek mee naar de kinderboerderij.
Eerste regendruppels van zijn leven gevoeld, de eerste keer bv drinken tussen de geiten en de cavia's!

Mijn cadeautjes vonden ze ook leuk. Ik had voor iedereen een cadeautje, en voor Joris een schaaltje van keramiek gemaakt op mijn werk. Zijn namen staan er op en de geboortedatum (en een tijger). :)

( zal een foto plaatsen, als dat mag van p_iglet)
:s)
Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
pi_101550775
Ja hoor je mag een foto plaatsen.

We vonden het heel leuk dat je op kraamvisite was. En wat kun je toch altijd super cadeautjes uitzoeken/maken/vinden!!
  zondag 4 september 2011 @ 19:57:05 #125
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_101564313

Foto van het schaaltje dat ik maakte voor Joris. O+
  zondag 4 september 2011 @ 19:59:34 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101564440
Wat een prachtig schaaltje O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 4 september 2011 @ 20:13:02 #127
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101565143
Wat een ontzettend bijzonder en liefdevol kraamcadeau Oxy!

pi_101571854
Mn baby is kei schor en het klinkt zo zielig :')
Ik heb geen idee waar het van komt, misschien een beetje verkouden ofzo.
  zondag 4 september 2011 @ 22:14:13 #129
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101572628
Mijn kleine baby in haar mooie grote bed, tot nu toe sliep ze daarin in het reiswiegje.... O+
Ze slaapt er iedere ochtend een lange dut en iedere avond van begin vd avond tot de late voeding, daarna bij ons in bed...

In de box dutjes doen overdag wil ook nog prima...

En lachen doet ze bijna de hele dag, naar de babygym, haar knuffelpop, naar onze hoofden als ze ons ziet. Ze heeft wel een Andre van Duin lachje soms.... :)
  zondag 4 september 2011 @ 22:29:32 #130
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_101573722
Ik lees hier al een tijdje mee, maar kom me hier nu ook echt melden met een klein jongetje: Simon!

Oude (on)bekende.
pi_101573991
O+ Simon O+
*poef* nu is het weg
  zondag 4 september 2011 @ 22:38:15 #132
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_101574239
Ow, wat een kleintie! Welkom met Simon!
pi_101574801
met onze kleine ging het het hele weekend weer minder. verkouden, slijmoverschot, veel ononderbroken huilen zonder aanwijsbare reden. :(
pi_101575223
quote:
0s.gif Op zondag 4 september 2011 22:49 schreef cleany het volgende:
met onze kleine ging het het hele weekend weer minder. verkouden, slijmoverschot, veel ononderbroken huilen zonder aanwijsbare reden. :(
Hebben jullie aan een allergie gedacht?
Ik weet dat Evan last van reflux heeft maar hebben jullie ook naar andere redenen voor het huilen gezocht buiten de reflux?
pi_101575348
Ik lees net dit: http://www.babyinfo.nl/ad(...)ziekten_rs-virus.asp
dat zou het kunnen zijn.

Nou ja dat huilen komt ineens, want hij deed het al de hele week erg goed. Slapen gaat super zelfs en hij is heel vrolijk, maar zaterdag en vandaag was hij ineens een zielig hoopje. Niet continu trouwens....zo dramatisch is het nu ook weer niet, wel heel vermoeiend.
Dinsdag gaat hij weer naar het ziekenhuis voor controle, dus dat wachten we even af.
pi_101581912
Cleany, dat slijmoverschot hoeft niet perse iets te zijn hoor. Eva heeft het ook en op het cb legden ze uit dat het normaal is. De speekselklieren in de mond gaan zich ontwikkelen, maar die kleintjes hebben nog niet door dat ze het moeten doorslikken en dus kwijlen ze bij het leven.

Maar alles bij elkaar genomen klinkt het niet zo lekker. Ben benieuwd wat ze dinsdag in het ziekenhuis zeggen. Ik zou het zeker wel even aankaarten. Baat het niet, schaad het niet toch?

Boh, vandaag allereerste werkdag en het is vroeg -O- Dat ben ik helemaal niet gewend. Eva wordt altijd pas tussen 07.30 en 08.30 wakker. Dus dit doet en beetje pijn :')
  maandag 5 september 2011 @ 06:46:32 #137
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_101581929
Werk s danic!!!

Hier inmiddels ook aan het werk, maar door Twitter, werk en kids weinig tijd om trouw te posten. Ga toch wel weer één poging doen.... :')

Anyways, Seth doet het super. Vier a vijf flessen p.d., slaapt van 9 TOT half zes. Grote beer, zit met zijn 14 weken in maat 68 terwijl Alexa 9 maanden was :D.
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  maandag 5 september 2011 @ 06:47:56 #138
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_101581938
Whoaaaaa Simon <3 !!!!!
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_101582795
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 06:36 schreef danic het volgende:
Cleany, dat slijmoverschot hoeft niet perse iets te zijn hoor. Eva heeft het ook en op het cb legden ze uit dat het normaal is. De speekselklieren in de mond gaan zich ontwikkelen, maar die kleintjes hebben nog niet door dat ze het moeten doorslikken en dus kwijlen ze bij het leven.

Maar alles bij elkaar genomen klinkt het niet zo lekker. Ben benieuwd wat ze dinsdag in het ziekenhuis zeggen. Ik zou het zeker wel even aankaarten. Baat het niet, schaad het niet toch?

Boh, vandaag allereerste werkdag en het is vroeg -O- Dat ben ik helemaal niet gewend. Eva wordt altijd pas tussen 07.30 en 08.30 wakker. Dus dit doet en beetje pijn :')
Het gaat vandaag ietsjes beter denk ik, hoewel het gisterochtend ook best goed ging. We zien het morgen wel.
ahhhh...ik denk dat mijn vrouw zich ook woensdag zo gaat voelen, dan is haar eerste werkdag.
pi_101583181
Hi, onze Tygo is 26 dagen nu maar zorgt s nacht voor veel "plezier" .

hij wil na z n 12 uur voeding moeilijk in slaap komen en gaat snel huilen als ie in z n bed gaat. kan het kwaad om hem gewoon bij ons in bed te nemen de eerste uurtjes?
pi_101583274
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:23 schreef farscapevr8 het volgende:
Hi, onze Tygo is 26 dagen nu maar zorgt s nacht voor veel "plezier" .

hij wil na z n 12 uur voeding moeilijk in slaap komen en gaat snel huilen als ie in z n bed gaat. kan het kwaad om hem gewoon bij ons in bed te nemen de eerste uurtjes?
tegen de tijd dat hij 18 is wil hij vast niet meer bij jullie in bed.

Biologisch gezien is het volkomen logisch dat baby's niet alleen willen zijn/slapen.
Weet hij veel dat er echt geen gevaarlijke dingen zijn op zijn kamertje en in zijn eigen bed, en dat die melkvoorziening echt wel weer terug komt.
Natuurlijk gezien betekend als klein hulpeloos baby'tje alleen zijn gevaar, dus huilen totdat je aandacht krijgt.

Kortom zolang je het veilig doet (dus niet half onder een dekbed, of tussen jullie kussens in etc) gewoon bij jullie in bed nemen.
pi_101583330
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 09:28 schreef p_iglet het volgende:

[..]

tegen de tijd dat hij 18 is wil hij vast niet meer bij jullie in bed.

Biologisch gezien is het volkomen logisch dat baby's niet alleen willen zijn/slapen.
Weet hij veel dat er echt geen gevaarlijke dingen zijn op zijn kamertje en in zijn eigen bed, en dat die melkvoorziening echt wel weer terug komt.
Natuurlijk gezien betekend als klein hulpeloos baby'tje alleen zijn gevaar, dus huilen totdat je aandacht krijgt.

Kortom zolang je het veilig doet (dus niet half onder een dekbed, of tussen jullie kussens in etc) gewoon bij jullie in bed nemen.
dank, dacht eigenlijk zoiets al maar je weet t nooit zeker. hopen dat we vanacht wat uurtjes slaap kunnen pakken ;)
pi_101583378
Hier slaapt die ook gewoon in het grote bed :)
Slapen we allemaal een stuk meer van. :Y
  maandag 5 september 2011 @ 10:26:10 #144
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_101584537
Eline slaapt ook na de nachtvoeding bij ons in bed. Heerlijk zo.

Mijn kleine baby wordt groot! Ze trekt zich aan alles op en zet al heel voorzichtig stapjes langs de bank!
  maandag 5 september 2011 @ 10:27:47 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101584579
Mevr.Mus wat een prachtig menneke O+

Hier een drama-nacht gehad: vanaf 22.00 uur gisteravond is hij iedere paar uur ineens gillend wakker geworden, en dat oorverdovend krijsen bleef maar doorgaan, in complete onmacht zelfs een keer in bad gedaan, wat een beetje leek te helpen.
Ik gok op krampjes, nou hadden N en ik gisteren ook een discussie over wel of geen bloemkool, en die discussie won N, en Soneal vond de bloemkool ook heerlijk, maar voorlopig doen we dat maar even niet meer :N

Inmiddels heeft hij ook een enorme snotneus, dus het wordt een lappenmanddagje denk ik.
Gelukkig drinkt hij wel goed tussen het bijten door...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101584752
quote:
0s.gif Op maandag 5 september 2011 10:27 schreef Leandra het volgende:
Gelukkig drinkt hij wel goed tussen het bijten door...
:D
Irritant kan dat zijn he.
  maandag 5 september 2011 @ 10:38:45 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101584822
quote:
1s.gif Op maandag 5 september 2011 10:35 schreef Vanyel het volgende:

[..]

:D
Irritant kan dat zijn he.
Ja, en dan vooral omdat hij nou toch al zo zielig is en ik het net even te belangrijk vind dat hij voldoende binnenkrijgt om m af te koppelen, want dat zou ik anders al gedaan hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101585280
Hier ook enorme kramp bij Bloemkool :Y
oh die tandjes doen au :o :o ik heb een bijter ;(
  maandag 5 september 2011 @ 11:03:02 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101585365
We hadden de bloemkooldiscussie omdat ik jou vd week ergens (rapleytopic?) had zien posten dat iemand beter kon wachten met bloemkool :')

Nou ja, weer een ervaring rijker zeg maar :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_101585404
Ja klopt in het rapleytopic.. :Y
Zielig is dat he, en vaak is dat net de druppel dan in combi met tandjes enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')