liev van me hèquote:
quote:
sta ik nog op de lijstquote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:53 schreef Drassss het volgende:
Sorry zit even de transfers bij skysports te volgen
Ik weet dus alleen nu niet of het een echte rolwolk was. Ja boven Noord ging het behoorlijk te keer. Maar de wolk zelf was erg traag met verplaatsen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:54 schreef Drassss het volgende:
Tja zo'n rolwolk komt niet zomaar natuurlijk. Was het een grote bui?
zat nog niet goed in het draadje, en dat weer hoort hier niet thuisquote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:54 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
sinds wanneer heb jij last van lapo-angst
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:55 schreef superkokje het volgende:
[..]
zat nog niet goed in het draadje, en dat weer hoort hier niet thuis![]()
Zat er onweer in de bui?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:54 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik weet dus alleen nu niet of het een echte rolwolk was. Ja boven Noord ging het behoorlijk te keer. Maar de wolk zelf was erg traag met verplaatsen.
Heb geen ontladingen op buienradar gezien, dus zal wel nietquote:
Wil kokkie volgens mij ook echt niet hoor..... Jonnie en Thèrésa vind ie geloof ik niet echt iets (wel de smaak, maar niet dat gepriegel)quote:
Vrees dat het niet een echte rolwolk was...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:57 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Heb geen ontladingen op buienradar gezien, dus zal wel niet
Duidelijk.... en in een echte rolwolk hoor je dus ook rotatie te kunnen zien, vandaar de naam rolwolk toch?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:59 schreef Drassss het volgende:
[..]
Vrees dat het niet een echte rolwolk was...
een warm land waar veel manana gezegd wordt lijkt me wel watquote:Op woensdag 31 augustus 2011 22:58 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Wil kokkie volgens mij ook echt niet hoor..... Jonnie en Thèrésa vind ie niet echt iets (wel de smaak, maar niet dat gepriegel)
Je bedoeld een warm land waar straatschoffies de hele dag met hun hand op bedelen om mañanaquote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:00 schreef superkokje het volgende:
[..]
een warm land waar veel manana gezegd wordt lijkt me wel wat
Na zo'n rolwolk komt er vaak ( ellendig ) veel onweer. Vandaarquote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:00 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Duidelijk.... en in een echte rolwolk hoor je dus ook rotatie te kunnen zien, vandaar de naam rolwolk toch?
eerst een andere foon danquote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:03 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Je bedoeld een warm land waar straatschoffies de hele dag met hun hand op bedelen om mañana![]()
Behoord tot de mogelijkheden als je de 10e geluk hebt
Ik zal de volgende keer gewoon lak hebben aan mijn collega's en onder het mom van wetenschappelijk onderzoek gewoon rustig de tijd nemen om goede foto's / filmpjes te makenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:04 schreef Drassss het volgende:
[..]
Na zo'n rolwolk komt er vaak ( ellendig ) veel onweer. VandaarDie rotatie staat er trouwens helemaal los van. Ik vroeg me af wat je gezien had, vandaar
quote:
reken nergens op. Geef alleen geluk wegquote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:06 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Nog maar een paar dagen en je weet het weer
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:11 schreef superkokje het volgende:
[..]
reken nergens op. Geef alleen geluk weg![]()
zus had ¤ 50 op een lot van mij
Als de andere helft je nog meerquote:
truste muis, slaap lekkerquote:Op woensdag 31 augustus 2011 23:31 schreef MaryMouse het volgende:
beetje moe ga [ afbeelding ] en richting holletje
slaap lekker
Grmbl.quote:Op donderdag 1 september 2011 13:37 schreef Sporti het volgende:
Hier uitstekend fietsweer rondje van 60 km. bij +22 heerlijk dus!
Sorry Disana
Do doet mee en die Nicholas van de Pfaffs, de rest weet ik niet meer, schijnen ook BNérs en BVérs te zijnquote:Op donderdag 1 september 2011 19:17 schreef Leandra het volgende:
Verrek ja, ik hoop dat N. iig op tijd thuis is.
We hebben zowel de uitzending waarin de kandidaten gepresenteerd werden als de herhaling daarvan gemist![]()
Eens even checken of er alweer een ER-topic is, want ik weet nu niet eens wie er meedoen
Expeditie Robinson 2011 / seizoen 13 alweer!quote:Op donderdag 1 september 2011 19:17 schreef Leandra het volgende:
Verrek ja, ik hoop dat N. iig op tijd thuis is.
We hebben zowel de uitzending waarin de kandidaten gepresenteerd werden als de herhaling daarvan gemist![]()
Eens even checken of er alweer een ER-topic is, want ik weet nu niet eens wie er meedoen
quote:Op donderdag 1 september 2011 19:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Expeditie Robinson 2011 / seizoen 13 alweer!
Daar staat in de OP tenminste een lijst met de namen van de deelnemers. Misschien kun je ze er nog even bij zoeken.
Ik heb mijn oog op het fotomodel Do laten vallen. Dat ze maar flink veel mag afzien
Oh dan ben ik in de war. Het was zo'n verwaand mormel, dus ja, dat ze maar veel ongedierte in haar bedje mag vindenquote:Op donderdag 1 september 2011 19:20 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
Do is een zangeres, het fotomodel van HNTM doet idd ook mee, Sylvia heet die, die mag idd flink afzien, is net afgekickt
quote:Op donderdag 1 september 2011 19:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh dan ben ik in de war. Het was zo'n verwaand mormel, dus ja, dat ze maar veel ongedierte in haar bedje mag vinden
quote:Op donderdag 1 september 2011 19:23 schreef Chanel5 het volgende:
Ja straks lekker Expeditie Robinson kijken en vanaf volgende week toch weer Fort Boyard?
Do de zangeres is wel leuk, dat fotomodel was geloof ik sowieso al van het keurige fotomodellenpad geraakt en in de naastgelegen sloot beland, dus die zou nog wel eens strontirritant en arrogant kunnen zijn.quote:Op donderdag 1 september 2011 19:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Expeditie Robinson 2011 / seizoen 13 alweer!
Daar staat in de OP tenminste een lijst met de namen van de deelnemers. Misschien kun je ze er nog even bij zoeken.
Ik heb mijn oog op het fotomodel Do laten vallen. Dat ze maar flink veel mag afzien
Alleen modellen is misschien iets minder maar we kunnen eerst wel kijken of het wat is. In combinatie met spinnen kan het wel leuke beelden opleverenquote:Op donderdag 1 september 2011 19:24 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
5 september, met alleen maar modellen
Ja, was ze ook in het voorfilmpje. Vandaar dat ik me verheug op een lang en gekweld verblijf van deze dame.quote:Op donderdag 1 september 2011 19:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Do de zangeres is wel leuk, dat fotomodel was geloof ik sowieso al van het keurige fotomodellenpad geraakt en in de naastgelegen sloot beland, dus die zou nog wel eens strontirritant en arrogant kunnen zijn.
zeker als ze nog met afkickverschijnselen te maken hebbenquote:Op donderdag 1 september 2011 19:54 schreef Gert het volgende:
Ik was vorig jaar een beetje ER-moe, maar heb er nu wel weer zin in.
Irritante (ex-) fotomodellen zijn uiteraard een zegen voor zo'n programma.
Even wat Sylvia quoten uit de gidsquote:Op donderdag 1 september 2011 20:01 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
zeker als ze nog met afkickverschijnselen te maken hebben
quote:Ze zeurden over dat ik te vaak lag te zonnen. Maar wat moet je dan op een onbewoond eiland met mooie palmbomen? Voedsel zoeken misschien? Dat heb ik wel gedaan, hoor. Maar vuurtjes maken liet ik over aan andere mensen, daar had ik geen zin in
quote:Ik had natuurlijk geen scheermes of zeep, dus probeerde ik zelf overal maar een beautyproduct uit te halen. Zelfgemaakte zandschrub bijvoorbeeld
Tssssquote:Op donderdag 1 september 2011 20:05 schreef MaryMouse het volgende:
Hè Drassssje, ook een prettig avondje. Ook aan een koffietje?
Dat kon je natuurlijk een beetje verwachtenquote:
Dat klinkt al veelbelovendquote:Op donderdag 1 september 2011 20:04 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Even wat Sylvia quoten uit de gids
[..]
[..]
quote:Op donderdag 1 september 2011 20:07 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat kon je natuurlijk een beetje verwachten
Die Laurettta Gerards was in de introductie ook al aan het janken, denk dat het wel leuk gaat wordenquote:Op donderdag 1 september 2011 20:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat klinkt al veelbelovend![]()
De andere deelnemers (ik kende er echt niet een) leken me wel aardig, da's dus nog even afwachten of er toch nog meer loeders in zitten die je graag het slechtste toewenst.
Dus nu begin ook jij je een beetje zorgen te maken?quote:Op donderdag 1 september 2011 20:14 schreef Drassss het volgende:
Muis, zondag maar een tripje naar Groningen? Een soort spoorloos maken we er van.
Dat niet, maar een tripje naar grunn kan altijdquote:Op donderdag 1 september 2011 20:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dus nu begin ook jij je een beetje zorgen te maken?
quote:Op donderdag 1 september 2011 20:18 schreef Drassss het volgende:
[..]
Dat niet, maar een tripje naar grunn kan altijd
Ik nog nooit...quote:Op donderdag 1 september 2011 20:20 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik ben daar al zeker in geen 8 jaar geweest
Toen ik nog op de lagere school zat maakten we in de vakanties van die dagtochtjes. Steevast een dag naar Groningen, de Martini-toren beklimmen.quote:
Tja vanuit het zuiden is het al een hele dagtocht om in Groningen te komen, laat staan nog iets doenquote:Op donderdag 1 september 2011 20:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Toen ik nog op de lagere school zat maakten we in de vakanties van die dagtochtjes. Steevast een dag naar Groningen, de Martini-toren beklimmen.
Daarna nog een keer geweest voor de promotie van een neef, en later voor zijn bruiloft.
Vanuit Amsterdam ook 2 uur met de auto hoor, dus aan reistijd een halve dag. Ben nog nooit op Lauwersoog geweest.quote:Op donderdag 1 september 2011 20:23 schreef Drassss het volgende:
[..]
Tja vanuit het zuiden is het al een hele dagtocht om in Groningen te komen, laat staan nog iets doenIk ben 1x in de provincie geweest ( Lauwersoog ) en dat was het dan...
Ik ging er ook met 80 km/h doorheenquote:Op donderdag 1 september 2011 20:25 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Vanuit Amsterdam ook 2 uur met de auto hoor, dus aan reistijd een halve dag. Ben nog nooit op Lauwersoog geweest.
Ja geen wonder dat je dan vanuit het zuiden er een dag over doet om in Grunn te komen. Als je maar 80 km/u rijdtquote:Op donderdag 1 september 2011 20:26 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ik ging er ook met 80 km/h doorheen
Je mag daar maar 80quote:Op donderdag 1 september 2011 20:26 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja geen wonder dat je dan vanuit het zuiden er een dag over doet om in Grunn te komen. Als je maar 80 km/u rijdt
quote:Op donderdag 1 september 2011 20:28 schreef Drassss het volgende:
Het was me toch een godsgruwelijk lekkere dag he!
quote:
quote:Op donderdag 1 september 2011 20:01 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
zeker als ze nog met afkickverschijnselen te maken hebben
Lauwersoog, daar ben ik ook geweest, verder niet in Groningenquote:Op donderdag 1 september 2011 20:23 schreef Drassss het volgende:
[..]
Tja vanuit het zuiden is het al een hele dagtocht om in Groningen te komen, laat staan nog iets doenIk ben 1x in de provincie geweest ( Lauwersoog ) en dat was het dan...
Ook met 80km/u erdoor heenquote:Op donderdag 1 september 2011 21:15 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Lauwersoog, daar ben ik ook geweest, verder niet in Groningen
Onweer erbij?quote:Op donderdag 1 september 2011 21:31 schreef MaryMouse het volgende:
Drassss rolwolken in ER
En Cyclonen![]()
quote:
Ah een beestjequote:Op donderdag 1 september 2011 21:35 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
lette net niet op maar was een tropische storm met een naam
Was bebeng![]()
http://www.wfp.org/maps/p(...)d-people-10-may-2011
quote:
Ceetjequote:Op donderdag 1 september 2011 21:37 schreef Ceetje.. het volgende:
halloooooo allemaal![]()
![]()
Ik ben d'r weer![]()
![]()
De leraar van mijn oudste dochter was gezellig![]()
Schonk zelfs een wijntje
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 1 september 2011 21:40 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
Haai Drassss
het valt me nu pas op, maar hier heet ik Ceetje
Ging mijn koffie bijnaquote:Op donderdag 1 september 2011 21:40 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
Haai Drassss
het valt me nu pas op, maar hier heet ik Ceetje
dat zijn mijn initialen, op mijn werk moet ik die heel veel gebruiken, en daar noemt iedereen me altijd CeetjeVeetje. Toen ik hier account aanmaakte, wilde ik eerst Cee, maar die was er al eentje (zie ER topic enzo), toen heb ik er dus maar mijn kantoor koosnaampje van gemaaktquote:
quote:Op donderdag 1 september 2011 21:43 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
dat zijn mijn initialen, op mijn werk moet ik die heel veel gebruiken, en daar noemt iedereen me altijd CeetjeVeetje. Toen ik hier account aanmaakte, wilde ik eerst Cee, maar die was er al eentje (zie ER topic enzo), toen heb ik er dus maar mijn kantoor koosnaampje van gemaakt
nee, maar mijn moeder zit momenteel in Oostenrijk, en die heet geen Ceetje maar Mary (heb ik je geloof ik al eens verteld)quote:Op donderdag 1 september 2011 21:45 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
duidelijk...... Ja je hebt nooit geweten dat je 'moeder' ook aan het FOK!en was he
Weet ik tochquote:Op donderdag 1 september 2011 21:46 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
nee, maar mijn moeder zit momenteel in Oostenrijk, en die heet geen Ceetje maar Mary (heb ik je geloof ik al eens verteld)
Weet niet of het herhaald wordt, komt wel op RTL XL, maar schijnt maar de eerste week gratis terug te zien te zijn, daarna 3 euroquote:Op donderdag 1 september 2011 21:44 schreef Ceetje.. het volgende:
goffer heb al veel gemist van ER, even kijken wanneer de herhaling komt. Had het op opnemen gezet, maar House moest ook al......
oh, da's me dan ontgaan, maar iddquote:Op donderdag 1 september 2011 21:48 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Weet ik toch![]()
Maar iemand maakte dat grapje toen Cee en jij voor het eerst in één topic opdoken (ik had haar al eerder gezien) "Cee - Ceetje we hebben moeder en dochter"
quote:Op donderdag 1 september 2011 21:50 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
oh, da's me dan ontgaan, maar iddvolgens mij ben ik oud genoeg om Cee d'r moeder te zijn
![]()
![]()
Gaat snel bij ER
Normale temperatuur toch voor deze eerste officiele herfst dagquote:Op donderdag 1 september 2011 21:51 schreef Drassss het volgende:
Het is gewoon al 9 graden in Twente
ja, het was koud zojuist op de fiets, ik had alleen een vest aan. En volgens mij ga ik ziek worden. Snotneus, keelpijn, gisteren al koppijn en ik zit nu op de bank, de verwarming aan, een vest aan, een dikke joggingbroek en een fleecedekenquote:Op donderdag 1 september 2011 21:51 schreef Drassss het volgende:
Het is gewoon al 9 graden in Twente
Blijf dan wel bij mij uit de buurt hè, nog een week werken en dan weer een week vrij. Wil ik dit keer echt niet ziek in zijnquote:Op donderdag 1 september 2011 21:52 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ja, het was koud zojuist op de fiets, ik had alleen een vest aan. En volgens mij ga ik ziek worden. Snotneus, keelpijn, gisteren al koppijn en ik zit nu op de bank, de verwarming aan, een vest aan, een dikke joggingbroek en een fleecedeken
Ja, ik lees mee, als je de laatste 20 minuten pas inspringt kun je er nog neit veel over zeggen.quote:Op donderdag 1 september 2011 21:52 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
werd daarstraks ook getrolled
![]()
Verder veel bekenden dus wel gezellig posten daar
quote:Op donderdag 1 september 2011 21:52 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ja, het was koud zojuist op de fiets, ik had alleen een vest aan. En volgens mij ga ik ziek worden. Snotneus, keelpijn, gisteren al koppijn en ik zit nu op de bank, de verwarming aan, een vest aan, een dikke joggingbroek en een fleecedeken
al genomen Drasss, en vitamine C pilletjes en wat Aleve. Volgende week en die week erop zijn weer mijn drukke weken op 't werk, dus ik kan dan geen ziekte gebruikenquote:Op donderdag 1 september 2011 21:54 schreef Drassss het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Morgen 24C en zaterdag 26C
Hou vol! 3x per dag dat spul en je bent weer de oudequote:Op donderdag 1 september 2011 21:55 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
al genomen Drasss, en vitamine C pilletjes en wat Aleve. Volgende week en die week erop zijn weer mijn drukke weken op 't werk, dus ik kan dan geen ziekte gebruiken
Dat was onze eerste aanlegplaats tijdens onze (enige) campervakantie, twee jaar geleden.quote:
Zal ik even iets leuks voor je zoeken die zaterdagavond?quote:Op donderdag 1 september 2011 22:08 schreef MaryMouse het volgende:
Het gaan zware weken worden....
Zondag: SYTYCD; Maandag: Fort Boyard; Dinsdag: Herman's Restaurant School; Woensdag: Het Blok; Donderdag: ER; Vrijdag: HGT....
Gelukkig zaterdagavond níets op TV
oh, ik doe het iets anders: Maandag HNTM en PC dan neem ik Fort Boyard op, Dinsdag Herman, Woensdag Blok, Donderdag ER en House 2 afleveringen, HGT vind ik niet zo bijzonder, maar 't is wel gezellig met fok erbij, en zaterdag ben ik altijd sociaal doenquote:Op donderdag 1 september 2011 22:08 schreef MaryMouse het volgende:
Zondag: SYTYCD; Maandag: Fort Boyard; Dinsdag: Herman's Restaurant School; Woensdag: Het Blok; Donderdag: ER; Vrijdag: HGT....
ik zeg het net tegen mijn man. Moet onderhand een lijstje gaan maken wat ik allemaal wil zien en wat ik eventueel op moet nemenquote:Op donderdag 1 september 2011 22:08 schreef MaryMouse het volgende:
Zolang het maar American Football isquote:Op donderdag 1 september 2011 22:09 schreef Drassss het volgende:
[..]
Zal ik even iets leuks voor je zoeken die zaterdagavond?
een half jaar geleden was het dagelijks SST kijken en de hele avond streamen/UPC SST kanaal aanquote:Op donderdag 1 september 2011 22:10 schreef Drassss het volgende:
Moet je nagaan dat jullie dat dus hebben met dat soort programma's en ik dus elke week een soort sport agenda in mijn hoofd heb
HNTM vinnik niet zo leuk, heb twee seizoenen gekeken. ANTM met Tyra Banks, Miss J. Alexander en Jayquote:Op donderdag 1 september 2011 22:09 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
oh, ik doe het iets anders: Maandag HNTM en PC dan neem ik Fort Boyard op, Dinsdag Herman, Woensdag Blok, Donderdag ER en House 2 afleveringen, HGT vind ik niet zo bijzonder, maar 't is wel gezellig met fok erbij, en zaterdag ben ik altijd sociaal doen
Miss J Alexander komt ook in HNTM dit jaar en ANTM is idd ook leuker, maar ik vind dat gekonkel tussen die wijven altijd wel bijzonder vermakelijk om naar te kijken.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:12 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
HNTM vinnik niet zo leuk, heb twee seizoenen gekeken. ANTM met Tyra Banks, Miss J. Alexander en Jay
Die knieband kan nog best goed komen met een operatie. Artrose is minderquote:Op donderdag 1 september 2011 22:14 schreef kaatje50 het volgende:
ik hoorde vandaag dat de hond van mijn zoon (labrador) haar knieband van een achterpoot gescheurd heeft en artrose heeft. Ze is pas 4 jaar. Waarschijnlijk moet ze geopereerd worden. Wel zielig, het is zo'n schat en zo speels
wromquote:Op donderdag 1 september 2011 22:13 schreef MaryMouse het volgende:
Ik moet trouwens stoppen met Topchef kijken en FOK!en
??quote:Op donderdag 1 september 2011 22:13 schreef MaryMouse het volgende:
Ik moet trouwens stoppen met Topchef kijken en FOK!en
ow, da's minderquote:Op donderdag 1 september 2011 22:14 schreef kaatje50 het volgende:
ik hoorde vandaag dat de hond van mijn zoon (labrador) haar knieband van een achterpoot gescheurd heeft en artrose heeft. Ze is pas 4 jaar. Waarschijnlijk moet ze geopereerd worden. Wel zielig, het is zo'n schat en zo speels
Ik was verbaast dat je, terwijl de school net begonnen is, al op ouderavond moest komen.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:14 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
Miss J Alexander komt ook in HNTM dit jaar en ANTM is idd ook leuker, maar ik vind dat gekonkel tussen die wijven altijd wel bijzonder vermakelijk om naar te kijken.
Trouwens, nog effe over school, groep 7, goffer wat moeten die kids dit jaar erg erg erg veel leren.
quote:
Teveel stress..... lijkt wel op de SST-tijd..... Niet eens tijd om normaal te eten.quote:
doen ze hier altijd elk jaar, 2e week schooljaar geven ze info wat er allemaal dat jaar geleerd moet gaan worden, wat wel en niet mag, leggen ze rekenmethodes uit. Wij zijn nog de staartdelingen gewend, zojuist uitleg gehad over hoe het nu moet. Nou, wat een gedoe zeg.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik was verbaast dat je, terwijl de school net begonnen is, al op ouderavond moest komen.
Die zou ik ook niet weten hoorquote:Op donderdag 1 september 2011 22:18 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
doen ze hier altijd elk jaar, 2e week schooljaar geven ze info wat er allemaal dat jaar geleerd moet gaan worden, wat wel en niet mag, leggen ze rekenmethodes uit. Wij zijn nog de staartdelingen gewend, zojuist uitleg gehad over hoe het nu moet. Nou, wat een gedoe zeg.
MAandag had ze leerwerk meegekregen, hoofdsteden/landen euro'pa leren. In mijn tijd waren dat er een stuk minder. Er waren steden bij waar ik nog nooit van gehoord hadIk bedoel: Vroeger had je de Sovjet Unie-Moskou. Dat was hendig. Nu zijn d'r tig soorten rusland met allemaal moeilijk uitspreekbare en schrijfbare namen
de mijne zijn weer lekker strak afgebetenquote:Op donderdag 1 september 2011 22:19 schreef kaatje50 het volgende:
zo.......mijn nageltjes zijn weer gevijld en gepolijst...zo lekker glad![]()
Je gaat de topchef grappen missenquote:Op donderdag 1 september 2011 22:17 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
[..]
Teveel stress..... lijkt wel op de SST-tijd..... Niet eens tijd om normaal te eten.
Ik mis mijn eigen kookuurtje, lekker in de keuken staan en lekker eten.
En zo bijzonder is Topchef nu ook weer niet, kijk liever naar de (opgenomen) herhaling van Masterchef AUS, als ik zelf lekker aan het smikkelen ben
nee, dat moet tegenwoordig met een stoplicht.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:19 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Die zou ik ook niet weten hoor![]()
En de staartdelingen bestaan niet meer
Dat wel jaquote:Op donderdag 1 september 2011 22:20 schreef Drassss het volgende:
[..]
Je gaat de topchef grappen missen
uurtje eerder etenquote:Op donderdag 1 september 2011 22:17 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
[..]
Teveel stress..... lijkt wel op de SST-tijd..... Niet eens tijd om normaal te eten.
En zo bijzonder is Topchef nu ook weer niet, kijk liever naar de (opgenomen) herhaling van Masterchef AUS, als ik zelf lekker aan het smikkelen ben
Zal ik toch maar eens aan mijn zusje vragen of dat hier ook zo is.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:20 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
nee, dat moet tegenwoordig met een stoplicht.
Ik vind het maar een omslachtig gedoe. Vorige week kreeg ze daar huiswerk van mee.
Ik snapte er geen zak van. Dus ik zeg: dat moet zo (staartdeling). Kreeg bijna ruzie met m'n dochter, neeeeeeee, dat moet met een stoplicht
het wordt steeds lastiger om je kinderen te helpen als ze iets niet begrijpen. We begrijpen al die nieuwe methodes zelf niet.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:18 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
doen ze hier altijd elk jaar, 2e week schooljaar geven ze info wat er allemaal dat jaar geleerd moet gaan worden, wat wel en niet mag, leggen ze rekenmethodes uit. Wij zijn nog de staartdelingen gewend, zojuist uitleg gehad over hoe het nu moet. Nou, wat een gedoe zeg.
MAandag had ze leerwerk meegekregen, hoofdsteden/landen euro'pa leren. In mijn tijd waren dat er een stuk minder. Er waren steden bij waar ik nog nooit van gehoord hadIk bedoel: Vroeger had je de Sovjet Unie-Moskou. Dat was hendig. Nu zijn d'r tig soorten rusland met allemaal moeilijk uitspreekbare en schrijfbare namen
Dan dus ook uurtje eerder stoppen met werken, en dus ook uurtje eerder beginnen met werken, en dus uurtje eerder stoppen met FOK!en, en dan dus kokkie nooit meer op FOK! kunnen zienquote:Op donderdag 1 september 2011 22:21 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
uurtje eerder etenwij eten meestal tussen vijf en zes ergens, zit ik om 7 strak voor de TV
verstandig besluit.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:17 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
[..]
Ach Topchef is maar 14 weken, zolang is dat toch nietquote:Op donderdag 1 september 2011 22:24 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dan dus ook uurtje eerder stoppen met werken, en dus ook uurtje eerder beginnen met werken, en dus uurtje eerder stoppen met FOK!en, en dan dus kokkie nooit meer op FOK! kunnen zien
schijnt al jaren een standaard nieuwe methode te zijn. Mja, het heeft ook 7 jaar geduurd voor de oudste in groep 7 terechtkwam natuurlijk. Het komt wel op een staartdeling neer, maar het is toch helemaal anders, ik kan het je niet uitleggen zo hoorquote:Op donderdag 1 september 2011 22:22 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Zal ik toch maar eens aan mijn zusje vragen of dat hier ook zo is.
Al die nieuwe leermethodes![]()
En de aansluiting tussen middelbare school en hoger onderwijs wordt steeds groter... Gek hè als ze op de basisschool al niet eens meer de basis leren
eh, begrijp ik het goed dat de kinderen nu niet meer mogen zeggen: zes plus vier is 10, maar moeten zeggen zes en vier erbij = 10quote:Op donderdag 1 september 2011 22:22 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
het wordt steeds lastiger om je kinderen te helpen als ze iets niet begrijpen. We begrijpen al die nieuwe methodes zelf niet.
Ik weet nog dat mijn nichtje, net wat ouder dan mijn oudste, haar rekenhuiswerk aan mij liet zien. Ze sprak over erbij en eraf. Ik zeg tegen mijn broer, dat snapt ze nog niet zo goed hé, dat van plus en min. Bleek dat dat juist zo hoorde destijds![]()
ik vind het nog steeds raar klinken
doe ik al heel lang niet meer. Vroeger wel, zo erg dat ik zelfs bloedvergiftiging kreeg. Mocht daarom niet geopereerd worden aan mijn knie, door die bloedvergiftiging. Ben toen dus op vakantie gegaan en daar mijn 1e man leren kennenquote:Op donderdag 1 september 2011 22:20 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
de mijne zijn weer lekker strak afgebeten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 september 2011 22:26 schreef Drassss het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
erbij en eraf is nog steeds, dat leren ze vanaf groep 3 zo.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:22 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
het wordt steeds lastiger om je kinderen te helpen als ze iets niet begrijpen. We begrijpen al die nieuwe methodes zelf niet.
Ik weet nog dat mijn nichtje, net wat ouder dan mijn oudste, haar rekenhuiswerk aan mij liet zien. Ze sprak over erbij en eraf. Ik zeg tegen mijn broer, dat snapt ze nog niet zo goed hé, dat van plus en min. Bleek dat dat juist zo hoorde destijds![]()
ik vind het nog steeds raar klinken
nee, ze zeggen 6 erbij 4 is tienquote:Op donderdag 1 september 2011 22:26 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
eh, begrijp ik het goed dat de kinderen nu niet meer mogen zeggen: zes plus vier is 10, maar moeten zeggen zes en vier erbij = 10![]()
Dat is toch niet logisch.... de som is toch 6+4=10 en niet 6en4erbij=10
quote:Op donderdag 1 september 2011 22:26 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
eh, begrijp ik het goed dat de kinderen nu niet meer mogen zeggen: zes plus vier is 10, maar moeten zeggen zes en vier erbij = 10![]()
Dat is toch niet logisch.... de som is toch 6+4=10 en niet 6en4erbij=10
quote:Op donderdag 1 september 2011 22:28 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
nee, ze zeggen 6 erbij 4 is tien
en 6 eraf 3 is drie
de plus worddt vervangen door erbij
de min door eraf
Muis zegt het alleen niet goed.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:28 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
logisch is het wel >erbij <eraf... je telt iets ERBIJ op, je haalt iets ERAF
zie bovenquote:Op donderdag 1 september 2011 22:29 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
![]()
Oh, dus de jongelui van tegen woordig noemen het - teken (min-teken) eraf-teken en + teken een eraferbij-teken
Lekker goede aansluiten als ze ooit wiskunde gaan studeren
quote:Op donderdag 1 september 2011 22:28 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
logisch is het wel >erbij <eraf... je telt iets ERBIJ op, je haalt iets ERAF
Dan zal dat wel de reden zijn dat ik nooit ben afgestudeerd..... Ik ben gestruikeld over de wiskunde komt vast omdat ik rekenen geleerd heb met plussen en minnen ipv erbij's en erafsquote:Op donderdag 1 september 2011 22:29 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
Muis zegt het alleen niet goed.
Ze zeggen niet 6en4 erbij of 6 en 4 eraf
Nee, het is 6 erbij 4
of 6 eraf 4
Het is voor kinderen duidelijker (zeggen ze)
quote:Op donderdag 1 september 2011 22:26 schreef Drassss het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
dat zal het bij mij ook zijnquote:Op donderdag 1 september 2011 22:31 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
[..]
Dan zal dat wel de reden zijn dat ik nooit ben afgestudeerd..... Ik ben gestruikeld over de wiskunde komt vast omdat ik rekenen geleerd heb met plussen en minnen ipv erbij's en erafs
ik wil ookquote:Op donderdag 1 september 2011 22:11 schreef Drassss het volgende:
Nu zit ik vanaf 12.00 tot 15.00 met Atletiek. 16.00 Ronde van Spanje Wielrennen 17.00 Tennis 19.00 Topchef 20.00 tennis tot 01.00
quote:Op donderdag 1 september 2011 22:32 schreef MaryMouse het volgende:
Noble, OK hebben toch ook tijdens tornado season het voor hun kiezen gehad, of ben ik nu weer in de war?
Dus tochquote:Op donderdag 1 september 2011 22:32 schreef Drassss het volgende:
Heb je eerst tornado's overleefd, fikt heel je huis 2 maanden later gewoon weg.
hey Kokkiequote:
Jepquote:Op donderdag 1 september 2011 22:32 schreef MaryMouse het volgende:
Noble, OK hebben toch ook tijdens tornado season het voor hun kiezen gehad, of ben ik nu weer in de war?
triest hoor, al die natuuruitbarstingen. Wonen wij toch relatief rustig hiier. We mopperen wel veel over de regen, maar het is allemaal maar kinderachtig weer vergeleken met andere werelddelenquote:
Dat heb ik geroepen sinds ik mijn eerste regenseizoen in 1994 in Maleisie meemaakte.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:35 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
triest hoor, al die natuuruitbarstingen. Wonen wij toch relatief rustig hiier. We mopperen wel veel over de regen, maar het is allemaal maar kinderachtig weer vergeleken met andere werelddelen
quote:Op donderdag 1 september 2011 22:35 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
triest hoor, al die natuuruitbarstingen. Wonen wij toch relatief rustig hiier. We mopperen wel veel over de regen, maar het is allemaal maar kinderachtig weer vergeleken met andere werelddelen
quote:
van mij ook hoor. Mijn jongste haalde mij vaak het bloed onder de nagels vandaan, maar mij slaanquote:Op donderdag 1 september 2011 22:36 schreef Ceetje.. het volgende:
![]()
![]()
ik zit SuperNanny te kijken
Als dat toch mijn kids waren, mishandeling of niet, maar ze kregen ècht een flinke hoek van me
Heeft mijn jongste vorig jaar eens geprobeerd, die heeft de houdgreep ook maar tenauwernood overleefdquote:Op donderdag 1 september 2011 22:37 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
van mij ook hoor. Mijn jongste haalde mij vaak het bloed onder de nagels vandaan, maar mij slaan. Ik heb 1x gedacht dat hij mij wilde slaan, was hij al 14, dat ik hem ff in een houdgreep nam
Hier weten ze van gekkigheid niet wat ze moeten doen. Zou het de economische crisis helpen???quote:Op donderdag 1 september 2011 22:37 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
![]()
Wat dat betreft ben ik toch wel blij met ons kouwe natte kikkerlandje.
En we krijgen een berg, heb je 't gehoord, nouja, een aantal mensen willen een berg bouwen, hilaaaarisch toch, kan alleen hier zoiets![]()
ik moet om zulk soort onzin alleen maar heel hard lachenquote:Op donderdag 1 september 2011 22:39 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Hier weten ze van gekkigheid niet wat ze moeten doen. Zou het de economische crisis helpen???
Nee.........dan andere dingen verzinnen wat wel helpt. Niet deze onzin
Ach, 20 jaar geleden wilden ze schiphol (ivm geluidsoverlast) verplaatsen naar een kunstmatig eiland in de Noordzee... Niets meer van gehoord.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:39 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Hier weten ze van gekkigheid niet wat ze moeten doen. Zou het de economische crisis helpen???
Nee.........dan andere dingen verzinnen wat wel helpt. Niet deze onzin
quote:Op donderdag 1 september 2011 22:37 schreef Drassss het volgende:
Achja als die berg er is lig ik al tussen 6 planken.
groot gelijkquote:Op donderdag 1 september 2011 22:39 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
Heeft mijn jongste vorig jaar eens geprobeerd, die heeft de houdgreep ook maar tenauwernood overleefd
Hier komen veel mensen uit de Randstad wonen. Kopen ze zo'n sschattig boerderijtje in de polder. Worden ze boos als de boer 's ochtends vroeg met de trekker over zijn land rijdt. Krijgen het zelfs zover dat boeren vóór 8.00 's ochtends dat niet meer mogen doen, nou vraag ik je.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ach, 20 jaar geleden wilden ze schiphol (ivm geluidsoverlast) verplaatsen naar een kunstmatig eiland in de Noordzee... Niets meer van gehoord.
Dus zoals Drassss zegt:
[..]
zoiets zal het wel zijn, maar al die onderzoeken kosten ook al veel geld. Laat ze dat maar aan iets anders bestedenquote:Op donderdag 1 september 2011 22:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ach, 20 jaar geleden wilden ze schiphol (ivm geluidsoverlast) verplaatsen naar een kunstmatig eiland in de Noordzee... Niets meer van gehoord.
Dus zoals Drassss zegt:
[..]
ach, maar dat is met zoveel dingen. Paar jaar geleden was er zo'n programma over: weggegooid geld ofzoiets. Hoe overheidsgeld weggegooid werd. Nieuwbouwflats waar nooit iemand in gewoond had etc.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:43 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
zoiets zal het wel zijn, maar al die onderzoeken kosten ook al veel geld. Laat ze dat maar aan iets anders besteden
is dat echt waar?????quote:Op donderdag 1 september 2011 22:42 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
Hier komen veel mensen uit de Randstad wonen. Kopen ze zo'n sschattig boerderijtje in de polder. Worden ze boos als de boer 's ochtends vroeg met de trekker over zijn land rijdt. Krijgen het zelfs zover dat boeren vóór 8.00 's ochtends dat niet meer mogen doen, nou vraag ik je.
Die mogen van mij dan wel verhuizen naar zo'n eiland in de Noordzee, of op die berg gaan wonen
Dat vind ik niet OK..... Dat ik (en andere buren) hebben geklaagd over de bevoorrading van het hotel hiertegenover om 5:15 in de morgen, en dat dat níet meer mag voor 07:00 is iets heel anders.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:42 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
Hier komen veel mensen uit de Randstad wonen. Kopen ze zo'n sschattig boerderijtje in de polder. Worden ze boos als de boer 's ochtends vroeg met de trekker over zijn land rijdt. Krijgen het zelfs zover dat boeren vóór 8.00 's ochtends dat niet meer mogen doen, nou vraag ik je.
Die mogen van mij dan wel verhuizen naar zo'n eiland in de Noordzee, of op die berg gaan wonen
quote:Op donderdag 1 september 2011 22:44 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
is dat echt waar?????/ belachelijk
quote:Op donderdag 1 september 2011 22:44 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ach, maar dat is met zoveel dingen. Paar jaar geleden was er zo'n programma over: weggegooid geld ofzoiets. Hoe overheidsgeld weggegooid werd. Nieuwbouwflats waar nooit iemand in gewoond had etc.
Ach, je allemaal niet weten wat er allemaal op de wereld gebeurd. Die paar duizend euro voor zo'n onderzoekje is allemaal niet zo'n rampquote:Op donderdag 1 september 2011 22:43 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
zoiets zal het wel zijn, maar al die onderzoeken kosten ook al veel geld. Laat ze dat maar aan iets anders besteden
is ook zo bij de winkel waar ik werk(te). Mag niet meer gelost worden voor 7.00 uurquote:Op donderdag 1 september 2011 22:44 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat vind ik niet OK..... Dat ik (en andere buren) hebben geklaagd over de bevoorrading van het hotel hiertegenover om 5:15 in de morgen, en dat dat níet meer mag voor 07:00 is iets heel anders.
Arme Bollokus.... hele nacht wakker gehouden door loeiende kalfjes
en vergeet vooral niet, klagen over de stank bij het uitrijden van de mest.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:44 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat vind ik niet OK..... Dat ik (en andere buren) hebben geklaagd over de bevoorrading van het hotel hiertegenover om 5:15 in de morgen, en dat dat níet meer mag voor 07:00 is iets heel anders.
Dat vind ik ook, helemaal eens. Maar als je midden in de polder, in agrarisch gebied met volop landbouw gaat wonen, dan weet je ook dat je daar "overlast" van krijgt. Waren zelfs lui bij die het in de gemeenteraad hebben gebracht dat het gieren stonk. Tja, da's nou eenmaal zo. Vind het ook niet prettig, maarja, het is nooit anders geweest, en het gaat ook weer over. Ze zijn zo gek als een deur wat dat betreft, ik zeg: ga dan lekker terug naar de Randstadquote:Op donderdag 1 september 2011 22:44 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 1 september 2011 22:46 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
Dat vind ik ook, helemaal eens. Maar als je midden in de polder, in agrarisch gebied met volop landbouw gaat wonen, dan weet je ook dat je daar "overlast" van krijgt. Waren zelfs lui bij die het in de gemeenteraad hebben gebracht dat het gieren stonk. Tja, da's nou eenmaal zo. Vind het ook niet prettig, maarja, het is nooit anders geweest, en het gaat ook weer over. Ze zijn zo gek als een deur wat dat betreft, ik zeg: ga dan lekker terug naar de Randstad
quote:Op donderdag 1 september 2011 22:46 schreef superkokje het volgende:
[..]
en vergeet vooral niet, klagen over de stank bij het uitrijden van de mest.
is ook een manier, maar wat mij betreft moeten zulke lekker in de sahara gaan zittenquote:Op donderdag 1 september 2011 22:47 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
[..]
Oom van mij is gaan rentenieren op het platteland, had ook wat problemen met het gieren van zijn buurman. Heeft het opgelost door zoveel land van de buurman te kopen dat hij weinig tot geen last meer van het gieren had
ja sorry hoor, maar van zulk soort dingen zakt mijn broek af. Geen landbouw geen vreten zeg ik dan maarquote:Op donderdag 1 september 2011 22:47 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
[..]
Oom van mij is gaan rentenieren op het platteland, had ook wat problemen met het gieren van zijn buurman. Heeft het opgelost door zoveel land van de buurman te kopen dat hij weinig tot geen last meer van het gieren had
helemaal mee eensquote:Op donderdag 1 september 2011 22:48 schreef superkokje het volgende:
[..]
is ook een manier, maar wat mij betreft moeten zulke lekker in de sahara gaan zitten
Is teruggekomen uit California omdat het hem daar op zijn 80+ leeftijd te heet werdquote:Op donderdag 1 september 2011 22:48 schreef superkokje het volgende:
[..]
is ook een manier, maar wat mij betreft moeten zulke lekker in de sahara gaan zitten
Boer was er maar wat blij mee... bedrijf was al jaren noodlijdend. Grond is trouwens nu in bruikleen gegeven aan Natuurmonumenten om een langgehoopte groenstrook voor dieren te kunnen realiseren.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:48 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ja sorry hoor, maar van zulk soort dingen zakt mijn broek af. Geen landbouw geen vreten zeg ik dan maar
hier hebben ze al een aantal wel goed lopende boerenbedrijven met geklaag, dwangbevelen en rechtszaken naar de klote geholpen, dus sorry dat ik er zo fel op ben. Als je graag op het platteland wilt wonen, zul je de ongemakken er ook bij moeten nemen, en blijf anders lekker zitten waar je zit, en kom dan al zeker niet met zo'n mentaliteit van: wij zullen die boertjes hier wel eens leren hoe het werkt, want van zulk soort volk kots ik helemaal, echtwaarquote:Op donderdag 1 september 2011 22:49 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Is teruggekomen uit California omdat het hem daar op zijn 80+ leeftijd te heet werd![]()
[..]
Boer was er maar wat blij mee... bedrijf was al jaren noodlijdend. Grond is trouwens nu in bruikleen gegeven aan Natuurmonumenten om een langgehoopte groenstrook voor dieren te kunnen realiseren.
Niet iedereen die naar het platteland verhuist is zo. Die oom in kwestie stelt jaarlijks zijn veld beschikbaar aan de lokale schutterij en financiert dan zelf de tenten e.d. voor het schuttersfeest. Hij noemt dat teruggeven aan het dorp.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:52 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
hier hebben ze al een aantal wel goed lopende boerenbedrijven met geklaag, dwangbevelen en rechtszaken naar de klote geholpen, dus sorry dat ik er zo fel op ben. Als je graag op het platteland wilt wonen, zul je de ongemakken er ook bij moeten nemen, en blijf anders lekker zitten waar je zit, en kom dan al zeker niet met zo'n mentaliteit van: wij zullen die boertjes hier wel eens leren hoe het werkt, want van zulk soort volk kots ik helemaal, echtwaar
al die dingen horen gewoon bij het platteland en het boerenleven...quote:Op donderdag 1 september 2011 22:52 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
hier hebben ze al een aantal wel goed lopende boerenbedrijven met geklaag, dwangbevelen en rechtszaken naar de klote geholpen, dus sorry dat ik er zo fel op ben. Als je graag op het platteland wilt wonen, zul je de ongemakken er ook bij moeten nemen, en blijf anders lekker zitten waar je zit, en kom dan al zeker niet met zo'n mentaliteit van: wij zullen die boertjes hier wel eens leren hoe het werkt, want van zulk soort volk kots ik helemaal, echtwaar
dat snap ik, maar hier is het wel zo, en daar klaag ik effe over. Ik zeg niet dat wat je oom doet fout is, heel netjes en lief, maar hier worden slechts zwembaden, paardenbakken, en tennisbanen voor eigen gebruik gecreeerd. Erg zonde van het mooie landschap en ook omdat je ziet dat dat soort bedrijven door zulk soort dingen verdwijnen.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:54 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Niet iedereen die naar het platteland verhuist is zo. Die oom in kwestie stelt jaarlijks zijn veld beschikbaar aan de lokale schutterij en financiert dan zelf de tenten e.d. voor het schuttersfeest. Hij noemt dat teruggeven aan het dorp.
Eigenlijk is die 'kastelenwijk' die ze vlak bij Den Bosch gebouwt hebben wel een uitkomst voor dat soort mensenquote:Op donderdag 1 september 2011 22:55 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
al die dingen horen gewoon bij het platteland en het boerenleven...
yep, zeggen wij hier ook, dat ze maar lekker daar gaan wonenquote:Op donderdag 1 september 2011 22:56 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Eigenlijk is die 'kastelenwijk' die ze vlak bij Den Bosch gebouwt hebben wel een uitkomst voor dat soort mensen
straks zien we het echte boerenleven alleen nog maar in museaquote:Op donderdag 1 september 2011 22:55 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
dat snap ik, maar hier is het wel zo, en daar klaag ik effe over. Ik zeg niet dat wat je oom doet fout is, heel netjes en lief, maar hier worden slechts zwembaden, paardenbakken, en tennisbanen voor eigen gebruik gecreeerd. Erg zonde van het mooie landschap en ook omdat je ziet dat dat soort bedrijven door zulk soort dingen verdwijnen.
kunnen tenminste de oorspronkelijke bewoners, de jongeren, ook een woning bemachtigenquote:Op donderdag 1 september 2011 22:57 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
yep, zeggen wij hier ook, dat ze maar lekker daar gaan wonenIs in Bokhoven toch Kaatje? Daar langs de dijk?
Stiekem zijn wij ( consumenten ) ook gewoon de schuldige van deze verschuiving. Want koop jij je spullen nog bij de boer of ga je naar de supermarkt?quote:Op donderdag 1 september 2011 22:57 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
straks zien we het echte boerenleven alleen nog maar in museaheel jammer die ontwikkelingen
dat zou iets kunnen zijn, maar dan wonen ze wel weer dicht op elkaar...Aan de andere kant, je kunt niet alles hebben. Het is het één of het anderquote:Op donderdag 1 september 2011 22:56 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Eigenlijk is die 'kastelenwijk' die ze vlak bij Den Bosch gebouwt hebben wel een uitkomst voor dat soort mensen
Sorry voor de correctie hoor, maar we hebben daarstraks nogal hard gelachen om model Sylvia die sprak van 'dat grot'quote:Op donderdag 1 september 2011 22:57 schreef Drassss het volgende:
Mensen willen toch groot wonen? Geef ze maar zo'n bedrijfspand die dat al 15 jaar leeg staat.
quote:Op donderdag 1 september 2011 22:58 schreef superkokje het volgende:
[..]
kunnen tenminste de oorspronkelijke bewoners, de jongeren, ook een woning bemachtigen
ik ga nog wel eens naar de boer voor kaas en melkquote:Op donderdag 1 september 2011 22:58 schreef Drassss het volgende:
[..]
Stiekem zijn wij ( consumenten ) ook gewoon de schuldige van deze verschuiving. Want koop jij je spullen nog bij de boer of ga je naar de supermarkt?
ik koop nog heel veel bij de boer, maar die zitten hier dan ook vlakbij, en ik heb een aantal agrariërs in de familie, dat scheelt ook. Voor Kaatje is het wel een hele rit wil ze een boer tegenkomen in Den boschquote:Op donderdag 1 september 2011 22:58 schreef Drassss het volgende:
[..]
Stiekem zijn wij ( consumenten ) ook gewoon de schuldige van deze verschuiving. Want koop jij je spullen nog bij de boer of ga je naar de supermarkt?
Biologisch uit de buurt bij de supermarkt, of biologisch bij Estefette (de biologische supermarkt), of op de biologisch markt en ook vaak bij de Marokaanse supermarkt.quote:Op donderdag 1 september 2011 22:58 schreef Drassss het volgende:
[..]
ik zal echt nooit meer in mijn geboorte dorp komen te wonen, of ik moet ook daarvoor de 10e geluk hebbenquote:Op donderdag 1 september 2011 22:59 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
![]()
Die kunnen die Kasteelwoningen echt niet betalen namelijk
in de supermarkt...maar dat heeft toch niets met het boerenleven te maken. De boer verbouwt, verkoopt zijn oogst, de fabrieken maken ervan wat wij consumenten willen hebben en verkopen het aan de supermarkt....Dus waar we het ook kopen. De boeren blijven we nodig hebbenquote:Op donderdag 1 september 2011 22:58 schreef Drassss het volgende:
[..]
daar heb je in ernem dus geen last vanquote:Op donderdag 1 september 2011 23:00 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ik koop nog heel veel bij de boer, maar die zitten hier dan ook vlakbij, en ik heb een aantal agrariërs in de familie, dat scheelt ook. Voor Kaatje is het wel een hele rit wil ze een boer tegenkomen in Den bosch
klopt, maar als je bij de boer zelf koopt, ben je goeiekoper uit, en hij verdient er meer aanquote:Op donderdag 1 september 2011 23:01 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
in de supermarkt...maar dat heeft toch niets met het boerenleven te maken. De boer verbouwt, verkoopt zijn oogst, de fabrieken maken ervan wat wij consumenten willen hebben en verkopen het aan de supermarkt....Dus waar we het ook kopen. De boeren blijven we nodig hebben
Alles qua woningbouw dat via de woningbouwvereniging loopt, wordt in 1e instantie toegekend aan inwoners (dus: geboren en getogen) òf financiële binding. Als er dan nog wat overblijft, gaat dat naar "import". Maarja, hier was de grond altijd erg goedkoop, dus veel mensen hebben een vrije sector woning zelf gebouwd, en als die te koop komen, mag dat natuurlijk aan iedereenquote:Op donderdag 1 september 2011 23:00 schreef superkokje het volgende:
[..]
ik zal echt nooit meer in mijn geboorte dorp komen te wonen, of ik moet ook daarvoor de 10e geluk hebben
In de Heinis staat er nog eentje. Maar of daar nog echt een boer inwoont???quote:Op donderdag 1 september 2011 23:00 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
ik koop nog heel veel bij de boer, maar die zitten hier dan ook vlakbij, en ik heb een aantal agrariërs in de familie, dat scheelt ook. Voor Kaatje is het wel een hele rit wil ze een boer tegenkomen in Den bosch
Klopt..... ik reed (volgens mij door jouw) dorp toen ik naar Pink Floyd ging en er stonden wat woningen te koop. Heb later op fundia gekeken. Ik zou niet snel zo'n woning kopen omdatquote:Op donderdag 1 september 2011 23:00 schreef superkokje het volgende:
[..]
ik zal echt nooit meer in mijn geboorte dorp komen te wonen, of ik moet ook daarvoor de 10e geluk hebben
Mhaw verkoopprijzen liggen gewoon lager en supermarkten bieden gewoon minder etc etc. De markt wordt gewoon bepaald door een aantal grote marktleiders.quote:Op donderdag 1 september 2011 23:01 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
in de supermarkt...maar dat heeft toch niets met het boerenleven te maken. De boer verbouwt, verkoopt zijn oogst, de fabrieken maken ervan wat wij consumenten willen hebben en verkopen het aan de supermarkt....Dus waar we het ook kopen. De boeren blijven we nodig hebben
in mijn dorp staan 6 sociale woningen, de rest is eigendom van oudsher of nieuwbouwquote:Op donderdag 1 september 2011 23:02 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
Alles qua woningbouw dat via de woningbouwvereniging loopt, wordt in 1e instantie toegekend aan inwoners (dus: geboren en getogen) òf financiële binding. Als er dan nog wat overblijft, gaat dat naar "import". Maarja, hier was de grond altijd erg goedkoop, dus veel mensen hebben een vrije sector woning zelf gebouwd, en als die te koop komen, mag dat natuurlijk aan iedereen
En gek genoeg als ik hier op de biologische markt koop (waar veel boeren dus staan) ben ik ook goeiekoper uitquote:Op donderdag 1 september 2011 23:02 schreef superkokje het volgende:
[..]
klopt, maar als je bij de boer zelf koopt, ben je goeiekoper uit, en hij verdient er meer aan
nee, woningbouwvereniging bouwt hier ook vrijstaand en tweekappers voor de verkoop (beetje te vergelijken met de Premie woningen van vroeger)quote:Op donderdag 1 september 2011 23:04 schreef superkokje het volgende:
[..]
in mijn dorp staan 6 sociale woningen, de rest is eigendom van oudsher of nieuwbouw
quote:Op donderdag 1 september 2011 23:02 schreef superkokje het volgende:
[..]
klopt, maar als je bij de boer zelf koopt, ben je goeiekoper uit, en hij verdient er meer aan
Er is denk ik wel iets geks gaande met het supermarkt voedsel.quote:Op donderdag 1 september 2011 23:03 schreef Drassss het volgende:
[..]
Mhaw verkoopprijzen liggen gewoon lager en supermarkten bieden gewoon minder etc etc. De markt wordt gewoon bepaald door een aantal grote marktleiders.
Niet voor niets dat al die boeren één voor één de brui aan geven.
aardbeien in de supermarkt kosten in het seizoen het dubbele als wanneer je ze bij een boer koopt, en is vaak nog leuk ook, want dan ga ik op woensdagmiddag en mogen de kids nog zelf plukken ook, meteen een uitjequote:Op donderdag 1 september 2011 23:04 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
En gek genoeg als ik hier op de biologische markt koop (waar veel boeren dus staan) ben ik ook goeiekoper uit
Geen opslag en distributie naar de supermarkten
dat niet alleen, wat denk je van regelwetgeving in Europees verband. De boeren worden er stapelgek vanquote:Op donderdag 1 september 2011 23:03 schreef Drassss het volgende:
[..]
Mhaw verkoopprijzen liggen gewoon lager en supermarkten bieden gewoon minder etc etc. De markt wordt gewoon bepaald door een aantal grote marktleiders.
Niet voor niets dat al die boeren één voor één de brui aan geven.
quote:Op donderdag 1 september 2011 23:05 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
maar dan moet ik inderdaad nogal ver weg, zoals Ceetje net zei. Als ik dan de auto moet nemen, kan ik net zo goed naar de supermarkt gaan
veel huizen staan nog achteraf, en dat zijn de woningen van de boeren of oude bewoners. ik woonde in het bos bv. Aan 1 van de "drukke"wegen ligt een paralelbaan, waar je nog relatief rustig woont. in de jaren 70 is bovenin het dorp een volledige wijk met patiowoningen gebouwd, die niet te betalen zijn, en waar toen al alleen import kwam te wonenquote:Op donderdag 1 september 2011 23:03 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Klopt..... ik reed (volgens mij door jouw) dorp toen ik naar Pink Floyd ging en er stonden wat woningen te koop. Heb later op fundia gekeken. Ik zou niet snel zo'n woning kopen omdat
1. het toch aan een drukke weg ligt
2. ik schrok van de prijzen.
weet je hoeveel Nederlandse boeren er in Zuid Spanje zitten? En hoeveel transportbedrijven er over de kop zijn gegaan omdat ze bijna voor nop hun auto's die spullen laten vervoeren? Mark heeft jarenlang van NL naar Zuidspanje en vice versa gereden: heen met vlees waar daar serrano ham van gemaakt werd, en terug met groenten en fruit, van NL boerenquote:Op donderdag 1 september 2011 23:06 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Er is denk ik wel iets geks gaande met het supermarkt voedsel.
Er worden bijvoorbeeld massaal aardbeien vanuit Spanje geimporteerd omdat die per kilo goedkoper zijn dan de Hollandse aardbeien. Maar op de een of andere manier wordt bij het bepalen waar het produkt vandaan komt de transportkosten niet meegerekend. Waardoor je in de supermarkt in ene de hoofdprijs betaald voor een pondje spaanse aardbeien, terwijl je op de bio markt voor een euro minder hollandse aardbeidjes hebt
die ontwikkelingen vind ik ook verbazend. het hoe en waarom ken ik niet, maar vind het wel vreemdquote:Op donderdag 1 september 2011 23:06 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Er is denk ik wel iets geks gaande met het supermarkt voedsel.
Er worden bijvoorbeeld massaal aardbeien vanuit Spanje geimporteerd omdat die per kilo goedkoper zijn dan de Hollandse aardbeien. Maar op de een of andere manier wordt bij het bepalen waar het produkt vandaan komt de transportkosten niet meegerekend. Waardoor je in de supermarkt in ene de hoofdprijs betaald voor een pondje spaanse aardbeien, terwijl je op de bio markt voor een euro minder hollandse aardbeidjes hebt
Cromvoirtquote:Op donderdag 1 september 2011 23:07 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
aardbeien in de supermarkt kosten in het seizoen het dubbele als wanneer je ze bij een boer koopt, en is vaak nog leuk ook, want dan ga ik op woensdagmiddag en mogen de kids nog zelf plukken ook, meteen een uitjeEn in het aspergeseizoen een beetje rondrijden op een stoffige zondagmiddag op weg naar de Drunense Duinen door die dorpkes daar, levert hele lekkere asperges van boeren op, hele goeie kwaliteit, en kosten weinig
krijg er trek van
Yep, Cromvoirt e/o, het water loopt me nu al weer in de mondquote:Op donderdag 1 september 2011 23:09 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Cromvoirtdoar komt mijne mens vandoan
Ik heb alleen op funda gekeken naar de huizen die ik tegenkwam toen ik naar Arnhem reed. En vond de prijzen pittig, en ik had dat niet verwacht.quote:Op donderdag 1 september 2011 23:07 schreef superkokje het volgende:
[..]
veel huizen staan nog achteraf, en dat zijn de woningen van de boeren of oude bewoners. ik woonde in het bos bv. Aan 1 van de "drukke"wegen ligt een paralelbaan, waar je nog relatief rustig woont. in de jaren 70 is bovenin het dorp een volledige wijk met patiowoningen gebouwd, die niet te betalen zijn, en waar toen al alleen import kwam te wonen
schaarsbergen is gedeeltelijk beschermd gebied. Heeft ook geen dorpskern. de enige winkel die er nog is, is een bakker. de supermarjt is eind 80 al gesloten en het melkboertje ook. begin 80 de slager en de kapper. dsat was het dan ook. Ik vergeet de autogarage, die zit er nog, maar die is ook al bijna 50 jaar van een familiequote:Op donderdag 1 september 2011 23:05 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
nee, woningbouwvereniging bouwt hier ook vrijstaand en tweekappers voor de verkoop (beetje te vergelijken met de Premie woningen van vroeger)
quote:Op donderdag 1 september 2011 23:08 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
weet je hoeveel Nederlandse boeren er in Zuid Spanje zitten? En hoeveel transportbedrijven er over de kop zijn gegaan omdat ze bijna voor nop hun auto's die spullen laten vervoeren? Mark heeft jarenlang van NL naar Zuidspanje en vice versa gereden: heen met vlees waar daar serrano ham van gemaakt werd, en terug met groenten en fruit, van NL boeren
En dat dus heeft mij doen besluiten zoveel mogelijk toch lokale produkten te kopen, vaak ben ik goedkoper uit dan in de supermarkt. Soms nietquote:Op donderdag 1 september 2011 23:08 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
die ontwikkelingen vind ik ook verbazend. het hoe en waarom ken ik niet, maar vind het wel vreemd
cromvoirt, daar wordt nu die belachelijk dure golfclub gebouwdquote:Op donderdag 1 september 2011 23:09 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Cromvoirtdoar komt mijne mens vandoan
waar in portugal? weet je dat?quote:Op donderdag 1 september 2011 23:12 schreef superkokje het volgende:
[..]
cromvoirt, daar wordt nu die belachelijk dure golfclub gebouwdDe eigenaar heft een top resort in portugal
ben even de naam kwijt, maar zou hem best kunnen zijn. ga ff googlenquote:Op donderdag 1 september 2011 23:14 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
waar in portugal? weet je dat?
Waar wij zaten in de Algarve daar lag echt een enorm exclusieve golfclub meteen aan 't strand. Was ongeloofelijk om te zien. Zo had je zandstrand en zout water, het andere moment geweldig groen gras (groener als hier in de tuin). Louis van Gaal was er die week om te golfen. Was een dorpje verder dan waar wij zaten, in de buurt van Faro iig
doeeiiiquote:Op donderdag 1 september 2011 23:14 schreef kaatje50 het volgende:
het is weer kinderbedtijd, dus Kaatje moet naar [ afbeelding ]
truste voor straks, lekker![]()
truste Kaatje, het duurt bij mij ook niet lang meer voor ik te bedde ga. Zit inmiddels ook al aan de keeltabletten en heb er nog maar een aleve ingegooid. Tot morgen kaatjequote:Op donderdag 1 september 2011 23:14 schreef kaatje50 het volgende:
quote:Op donderdag 1 september 2011 23:14 schreef kaatje50 het volgende:
Was ook zo'n exclusief hotel en villa's enzo bij. Zag er geweldig uit. Volgens mij heb ik er nog foto's van. Zat ook een heel goed visrestaurant daar (very ekspensif ook)quote:Op donderdag 1 september 2011 23:15 schreef superkokje het volgende:
[..]
ben even de naam kwijt, maar zou hem best kunnen zijn. ga ff googlen
vroeg het al aan mijn man. Is een of ander groot, bekend, bedrijf, zegt hijquote:Op donderdag 1 september 2011 23:15 schreef superkokje het volgende:
[..]
ben even de naam kwijt, maar zou hem best kunnen zijn. ga ff googlen
Beterschap, hoop dat je het ergste tegen kunt gaan met je maatregelenquote:Op donderdag 1 september 2011 23:15 schreef Ceetje.. het volgende:
[..]
truste Kaatje, het duurt bij mij ook niet lang meer voor ik te bedde ga. Zit inmiddels ook al aan de keeltabletten en heb er nog maar een aleve ingegooid. Tot morgen kaatje![]()
![]()
![]()
eigenaar is sander van gelder. Resort in Portugal heet vale de lobo, heeft ook een golfbaan in duitsland schloss moyland. Van gelder is oud eigenaar van schaap en citroen juweliersquote:Op donderdag 1 september 2011 23:17 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
vroeg het al aan mijn man. Is een of ander groot, bekend, bedrijf, zegt hij
Wil weer niet plakkenquote:
dat is aan de paralelwegquote:Op donderdag 1 september 2011 23:21 schreef MaryMouse het volgende:
Ik heb één woning gevonden in kokkies dorp die ik als ik deze flat zou verkopen met aanvullende financiering zou kunnen kopen
Vlakbij waar jij bent opgegroeid of niet?quote:
dat is nog oude bouw, bijna 100jaar oud {1915) dus zal wel wat renovatie nodig hebben. Denk van mijn ouderlijk huis 5 a max. 10 minuten fietsenquote:Op donderdag 1 september 2011 23:25 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Vlakbij waar jij bent opgegroeid of niet?
Ziet er op zich wel aantrekkelijk uit, zeker als ik de 600+k prijzen verder in het dorp zie. Denk dan meteen wat is er mis met dit pand. Ze zijn al gezakt in prijs.
truste C slaap lekker. En mij niet aansteken hequote:Op donderdag 1 september 2011 23:29 schreef Ceetje.. het volgende:
luitjes, ik denk dat ik toch wat koortsig ben (zit helemaal ingepakt op de bank en heb het nog steeds ijskoud en zit inmiddels te rillen), dus ik ga mijn bedje induiken.
tot morgen, hopelijk toch min of meer gezond weer op
truste allemaal![]()
![]()
slaap lekker voor straks
![]()
![]()
Aha.... zat trouwens even op Google Earth te kijken omdat je zei dat er geen klassieke dorps kern is, maar klassieke lintbouw is het ook zo te zien toch ook niet. Apartquote:Op donderdag 1 september 2011 23:28 schreef superkokje het volgende:
[..]
dat is nog oude bouw, bijna 100jaar oud {1915) dus zal wel wat renovatie nodig hebben. Denk van mijn ouderlijk huis 5 a max. 10 minuten fietsen
Trusten Ceetjequote:Op donderdag 1 september 2011 23:29 schreef Ceetje.. het volgende:
luitjes, ik denk dat ik toch wat koortsig ben (zit helemaal ingepakt op de bank en heb het nog steeds ijskoud en zit inmiddels te rillen), dus ik ga mijn bedje induiken.
tot morgen, hopelijk toch min of meer gezond weer op
truste allemaal![]()
![]()
slaap lekker voor straks
![]()
![]()
Ik wel..... dus heb mijn firewall en virusscanner al op 'high alert' (code rood) gezetquote:Op donderdag 1 september 2011 23:32 schreef Ceetje.. het volgende:
thanks allebei, enneeeh, even voor de duidelijkheid, volgens mij kan ik jullie via de pjoetert niet aansteken, lees ik zojuist. Zou alleen jullie pjoeters kunnen besmetten met een of ander virusje, maar ik zou niet weten hoe dat moet
truste
is idd allemaal vrijstaand lang twee belangrijke wegen. die wegen hebben allemaal wegen die het bos in gaan, met de zelfde naam. vandaar dat adressen vaak niet gevonden kunnen wordenquote:Op donderdag 1 september 2011 23:30 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Aha.... zat trouwens even op Google Earth te kijken omdat je zei dat er geen klassieke dorps kern is, maar klassieke lintbouw is het ook zo te zien toch ook niet. Apart
Niet dat ik van plan was een poging te wagen het te kopen hoor... zit hier prima, goede woon-werk afstand
quote:
quote:Op donderdag 1 september 2011 22:24 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dan dus ook uurtje eerder stoppen met werken, en dus ook uurtje eerder beginnen met werken, en dus uurtje eerder stoppen met FOK!en, en dan dus kokkie nooit meer op FOK! kunnen zien
geloof dat hij het wel leuk vond. pakte het redelijk op vandaagquote:Op donderdag 1 september 2011 23:40 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
sorry kokje, ik ben een beetje moe...
Maar wees blij ik heb besloten voortaan géén topchef meer te Fok!en want....
[..]
en ik hou liever van een goede maaltijd en 's avonds chatten met een kokkie, dan kijken naar falende wannebe's
Over kokkies gesproken, hoe is solie zijn eerste dag bevallen?
quote:
duurt niet lang meer neequote:Op donderdag 1 september 2011 23:43 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
ik tandenpoetsend nog even door gaan, ga jij ook
![]()
Dat grote huis aan die naamloze weg ?quote:Op donderdag 1 september 2011 23:43 schreef superkokje het volgende:
http://g.co/maps/v7ct
dat huis ben ik op gegroeid
quote:Op donderdag 1 september 2011 23:43 schreef superkokje het volgende:
[..]
geloof dat hij het wel leuk vond. pakte het redelijk op vandaag
morgen werken?quote:
die ja. Wat ik net al zei, dat is koningsweg. die is maar 7 km lang )met alle aftakkingen erbij)quote:Op donderdag 1 september 2011 23:45 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dat grote huis aan die naamloze weg ?
quote:Op donderdag 1 september 2011 23:46 schreef superkokje het volgende:
[..]
die ja. Wat ik net al zei, dat is koningsweg. die is maar 7 km lang )met alle aftakkingen erbij)
Wow... dat is 5 op een rijquote:
tis bijna winterquote:Op donderdag 1 september 2011 23:47 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
je ze me ook nog eens meenemen naar je lagere school
Er zijn hele delen geblurred..... wat voor geheims vind daar plaats?quote:Op donderdag 1 september 2011 23:48 schreef superkokje het volgende:
iets meer boven in beeld isis een camping, nog verder naar boven is de hoofdweg. dan iets verder naar rechts, is de ingang van de hoge veluwe met restaurant rijzenburg. Streetview. daar heb ik 4 jaar gewerkt
quote:
daar is een bunker van het rijks archief, de diogones bunker. gebouwd in de tweede wereldoorlog door duitsers. een stukje verder militair vliegveld terlet(Deelen)quote:Op donderdag 1 september 2011 23:51 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Er zijn hele delen geblurred..... wat voor geheims vind daar plaats?
Aha...... dat mag ik wel aan die Amerikanen, niets blurren, gewoon laten zien. Als je blurred weet je dat er iets 'belangrijks' is.quote:Op donderdag 1 september 2011 23:53 schreef superkokje het volgende:
[..]
daar is een bunker van het rijks archief, de diogones bunker. gebouwd in de tweede wereldoorlog door duitsers. een stukje verder militair vliegveld terlet
Had ik al even gekeken om uit te vinden of het nu wél of geen lintbebouwing was. Duidelijk een onduidelijke bebouwingquote:Op donderdag 1 september 2011 23:54 schreef superkokje het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Schaarsbergen
quote:Op donderdag 1 september 2011 23:57 schreef superkokje het volgende:
diogenes bunker
http://nl.wikipedia.org/wiki/Diogenesbunker
Geeft toch wel aan hoe weinig ik werkelijk weet van de oorlog die daar gevoerd werd.quote:Op donderdag 1 september 2011 23:57 schreef superkokje het volgende:
http://www.bunkerpictures(...)outside/aanvang.html
bunker kan je maar een klein stukje van zien, is verboden terreinquote:Op donderdag 1 september 2011 23:58 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Dus wordt een wintersdagje plannen, bunkers kijken, lagere school, etc
Las net dat er rondleidingen gegeven worden waar je je wel voor moet opgeven. Dus misschien wordt het dan ook een 1st voor jouquote:Op vrijdag 2 september 2011 00:01 schreef superkokje het volgende:
[..]
bunker kan je maar een klein stukje van zien, is verboden terreinben er zelf nooit geweest
zo ver was ik nog niet gekomenquote:Op vrijdag 2 september 2011 00:02 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Las net dat er rondleidingen gegeven worden waar je je wel voor moet opgeven. Dus misschien wordt het dan ook een 1st voor jou
Ik dus ook vaak niet met dingen hier rond en om Amsterdam hoorquote:Op vrijdag 2 september 2011 00:02 schreef superkokje het volgende:
[..]
zo ver was ik nog niet gekomen
ik zal je zeggen, ben ook nog nooit in het airborne museum geweestquote:Op vrijdag 2 september 2011 00:03 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ik dus ook vaak niet met dingen hier rond en om Amsterdam hoor
Dat is iddquote:Op vrijdag 2 september 2011 00:04 schreef superkokje het volgende:
[..]
ik zal je zeggen, ben ook nog nooit in het airborne museum geweest
Moeten we in de winter maar eens verandering in aanbrengenquote:Op vrijdag 2 september 2011 00:04 schreef superkokje het volgende:
[..]
ik zal je zeggen, ben ook nog nooit in het airborne museum geweest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |