Verklaar de term te kort van 10 miljoen eens.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:31 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Maar wel dit seizoen sowieso nog met een tekort van 10 miljoen euro zitten
Bron dat het eigen vermogen van PSV hoger is dan dat van Ajax?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:39 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verklaar de term te kort van 10 miljoen eens.
Het eigen vermogen van PSV is hoger dan dat van Ajax. En de spelers die ze hebben gekocht, zijn voor het overgrote deel gekocht van transfergeld.
Eens.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:42 schreef tja77 het volgende:
Ik had van de week een link gepost, waarin stond dat het eigen vermogen van ajax de laatste 4-5 jaar terug was gezakt van meer dan 70, naar iets meer dan 40 miljoen. PSV stond tot net voor de financiele injectie een heel stuk lager, maar als je daar het gemeente geld. het geld van Philips (20 miljoen) en het geld van de overige sponsoren bijtelt. Ben je de club met het grootste eigen vermogen lijkt me....
Ajax heeft flink lopen cashen met CL dus dat eigen vermogen is bij Ajax ook wel flink gestegen (2e jaar op een rij nu?)quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:42 schreef tja77 het volgende:
Ik had van de week een link gepost, waarin stond dat het eigen vermogen van ajax de laatste 4-5 jaar terug was gezakt van meer dan 70, naar iets meer dan 40 miljoen. PSV stond tot net voor de financiele injectie een heel stuk lager, maar als je daar het gemeente geld. het geld van Philips (20 miljoen) en het geld van de overige sponsoren bijtelt. Ben je de club met het grootste eigen vermogen lijkt me....
Dat zal inderdaad ook flink helpen voor Ajax.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ajax heeft flink lopen cashen met CL dus dat eigen vermogen is bij Ajax ook wel flink gestegen (2e jaar op een rij nu?)
Al ben ik dan geen Ajax- of Twente supporter. Ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat CL voetbal toch best noodzakelijk gaat zijn helemaal gezien de dure aankopen en dito salarissen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is jouw visie, en veel Ajax en Twente supporters gebruiken die stelling gewoon om zichzelf in te dekken. Als Ajax en Twente geen kampioen worden, zullen ze zeggen "ja, maar PSV heeft zoveel ingekocht"
Zoals al eerder gerefereerd, een voorhoede van Suarez, Sulejmani, en Huntelaar, bracht ook geen landstitel.
Boerigter vs Manolev ook.quote:Op vrijdag 2 september 2011 00:25 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Mertens vs Blackcard zou wel grappig zijn
De salarissen bij Ajax zijn ook naar beneden geschroefd en ze werken met een ander premiestelsel, dus dat argument gaat al niet meer op.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:52 schreef tja77 het volgende:
http://www.parool.nl/paro(...)stevig-verlies.dhtml
http://www.telegraaf.nl/t(...)ieel_ongezond__.html
Dus echt een vetpot zal het niet zijn, trouwens Ajax heeft ook voor ruim 15 miljoen aan spelers gekocht. En de salarissen bij Ajax liggen al jaren hoger dan bij PSV, zeker nu het bij PSV naar beneden is geschroefd.
Dito salarissen? Ik denk dat PSV qua salaris een HEEL stuk lager zit dan bijv. AJAX. PSV heeft jonge talentvolle spelers aangetrokken die een relatief laag salaris hebben. Tel daarbij de winst die die talenten opleveren, en het feit dat de begroting is opgesteld ZONDER deelname aan de CL mee te rekenen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Al ben ik dan geen Ajax- of Twente supporter. Ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat CL voetbal toch best noodzakelijk gaat zijn helemaal gezien de dure aankopen en dito salarissen.
Wat gebeurt er met de financiele positie van PSV als ze, laten we zeggen, de komende 3 seizoenen geen CL halen?
Jij weet nu al wat ze gaan opleveren? Geef mij ook een glazen bol danquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dito salarissen? Ik denk dat PSV qua salaris een HEEL stuk lager zit dan bijv. AJAX. PSV heeft jonge talentvolle spelers aangetrokken die een relatief laag salaris hebben. Tel daarbij de winst die die talenten opleveren, en het feit dat de begroting is opgesteld ZONDER deelname aan de CL mee te rekenen.
Dus wat gebeurt er? Niks bijzonders. Boze supporters misschien
Stekelenburg is weg. Dat scheelt flink. De grootverdieners bij Ajax zijn nu Vertonghen en El Hamdaoui volgens mij? Ajax heeft flink lopen snoeien na de komst van de Boer ik heb er dan ook vertrouwen in dat het bij Ajax wel goedkomt als ze kampioen blijven. Bij PSV weet ik niet of ze het goed aanpakken. 9 spelers kopen is erg duur als je al jaren geen CL speelt en je het nu dus MOET halen. Het is een flinke gok met Twente en Ajax om je heen. Gaat het fout kan het echt fout lopenquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:52 schreef tja77 het volgende:
http://www.parool.nl/paro(...)stevig-verlies.dhtml
http://www.telegraaf.nl/t(...)ieel_ongezond__.html
Dus echt een vetpot zal het niet zijn, trouwens Ajax heeft ook voor ruim 15 miljoen aan spelers gekocht. En de salarissen bij Ajax liggen al jaren hoger dan bij PSV, zeker nu het bij PSV naar beneden is geschroefd.
Dmitri Boelykin Rusland RSC Anderlecht Transfervrij Zomerquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:55 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
De salarissen bij Ajax zijn ook naar beneden geschroefd en ze werken met een ander premiestelsel, dus dat argument gaat al niet meer op.
En Ajax heeft voor 15 miljoen aan spelers gekocht? Ik kom op een goede 12 miljoen uit. Sigthorsson 4, Janssen 3, Serero 2,5 en Cilessen 3,25.
Daarbij kan ik ook vermelden dat Ajax zowel Stekelenburg als De Zeeuw voor rond de 6 miljoen hebben verkocht. En dan tel ik de transfer van ruim 20 miljoen Euro van Suarez van afgelopen winter niet eens mee.
Linksom of rechtsom zal het geld terugverdiend moeten worden. Als ze niet op CL speculeren dan doen ze dat dus op transferinkomsten in de toekomst. Maar dan blijft het speculeren.quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dito salarissen? Ik denk dat PSV qua salaris een HEEL stuk lager zit dan bijv. AJAX. PSV heeft jonge talentvolle spelers aangetrokken die een relatief laag salaris hebben. Tel daarbij de winst die die talenten opleveren, en het feit dat de begroting is opgesteld ZONDER deelname aan de CL mee te rekenen.
Dus wat gebeurt er? Niks bijzonders. Boze supporters misschien
Bron dat Bulykin boven de 1 miljoen salaris zit?quote:Op vrijdag 2 september 2011 11:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dmitri Boelykin Rusland RSC Anderlecht Transfervrij Zomer
Jasper Cillessen Nederland N.E.C. ¤ 3.200.000 Zomer
Kolbeinn Sigthórsson IJsland AZ ¤ 4.000.000 Zomer
Nick de Bondt Nederland Vitesse Transfervrij Zomer
Theo Janssen Nederland FC Twente ¤ 3.200.000 Zomer
Thulani Serero Zuid-Afrika Ajax Cape Town ¤ 2.500.000 Zomer
Derk Boerrigter Nederland RKC Waalwijk ¤ 600.000 Zomer
Mats Rits België Germinal Beerschot Antwerpen Transfervrij Zomer
Viktor Fischer Denemarken FC Midtjylland ¤ 1.300.000 Zomer
Voor het gemak vergeet je ook dat PSV ook flink heeft gecashed bij de verkoop van een aantal spelers. En dat er bij PSV niemand boven de 1 miljoen salaris zit van de nieuwe aankopen. Ik meen dat die overgewaarde overjarige rus, dus al duurder is als mannen als Mertens. En die heeft Ajax voor de bank gehaald.
Zoals ik al eerder zei, dit team is lang niet zo duur als hetzelfde team 1 jaar geleden. Mannen als Doedelzak, en Afellay zijn weg, en die streken heel wat salaris op.Isaksson en Doedelzak strijken samen 3 miljoen per jaar op, en na dit jaar is ook Isaksson weg. Bakkal, kostte ook 850.000 per jaar, Rodriguez had ook een behoorlijk salaris. Dat zijn dus allemaal kosten die bespaard worden. Dus CL is echt niet noodzakelijkquote:Op vrijdag 2 september 2011 11:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Stekelenburg is weg. Dat scheelt flink. De grootverdieners bij Ajax zijn nu Vertonghen en El Hamdaoui volgens mij? Ajax heeft flink lopen snoeien na de komst van de Boer ik heb er dan ook vertrouwen in dat het bij Ajax wel goedkomt als ze kampioen blijven. Bij PSV weet ik niet of ze het goed aanpakken. 9 spelers kopen is erg duur als je al jaren geen CL speelt en je het nu dus MOET halen. Het is een flinke gok met Twente en Ajax om je heen. Gaat het fout kan het echt fout lopen
Waarom zet je Afellay en Amrabat erbij? Die waren al verkocht voor dit seizoen hoor?quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:03 schreef Dj_Day-V het volgende:
Nog even overzicht
Mertens 8.500.000
Matavs 7.000.000
Wijnaldum 5.000.000
Strootman 4.500.000
Derijck 750.000
Willems ?
Tyton ?
25.750.000
Dzsudzsák 14.000.000
Maza 1.800.000
Afellay 3.000.000
Amrabat 1.100.000
19.900.000
Verhuren:
Vukovic
Zoet
Nijland
Bakkal
Mokhtar
Zeefuik
Ik neem aan dat Feyenoord niet het gehele salaris van Bakkal heeft overgenomen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, dit team is lang niet zo duur als hetzelfde team 1 jaar geleden. Mannen als Doedelzak, en Afellay zijn weg, en die streken heel wat salaris op.Isaksson en Doedelzak strijken samen 3 miljoen per jaar op, en na dit jaar is ook Isaksson weg. Bakkal, kostte ook 850.000 per jaar, Rodriguez had ook een behoorlijk salaris. Dat zijn dus allemaal kosten die bespaard worden. Dus CL is echt niet noodzakelijk
Je vergeet het verschil in salaris dat de nieuwe groep per jaar minder kost, dan de vorige groep. Daarmee los je die 10 miljoen makkelijk mee op, aangezien allemaal voor 4-5 jaar vastliggen.quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:02 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Bron dat Bulykin boven de 1 miljoen salaris zit?
En ik miste inderdaad Boerrigter en Fischer, my bad.
En dan even de transferinkomsten van PSV en Ajax:
12 miljoen Ajax dit seizoen.
15.8 miljoen voor PSV
De uitgaven van PSV en Ajax:
25.750.000 voor PSV
15.000.000 voor Ajax
Er zit maar een verschil van 10 miljoen Euro in de inkomsten en uitgaven patroon van PSV
Dan doet Ajax het toch een stuk beter, helemaal omdat ze geen grond hebben verkocht om toch extra eigen vermogen te kunnen genereren in vorm van 2 x CL plaatsing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |