Ok jongens,

, eigenlijk ben ik Raz.

Niet alleen altijd in de weer met oortjes, maar ook met r/c helikoptertjes, dus nu een eigen categorie in m'n shop:
http://mp4nation.net/catalog/index.php?main_page=index&cPath=84
Eindelijk m'n langverwachte CKDUN CK-700 binnen. Ergens had ik zomaar een gevoel dat deze oortjes van minder dan $6,- (met korting) het prijs/kwaliteit-segment opnieuw zouden definiëren (ik heb ooit eens de Brainwavz Alpha's voor $4,- kunnen bestellen, die tijden zijn nu definitief voorbij, stockprijs is nu $18,50. Het uitdelen daarvan was leuker toen ze goedkoper waren. Maar wacht? Betekent dat dat je Raz eigenlijk helemaal niet bent? Zo. Ook goedemorgen...

)
Kleine details die ze onderscheidden van echte cheap-ass-dopjes met brakke kwaliteit. Dat was 1. het zijn zogenaamde 'wooden' oordopjes, die zorgen ervoor dat ze licht zijn, natuurlijk aanvoelen en resoneren. De split van het draad naar de dopjes is vervoegd in een speciale splitter (nog nergens gezien). De 3.5mm jack is ook niet standaard, die is gevormd als in het hogere segment van bijvoorbeeld Sunrise en Xears (i.p.v. de merknaam het typenummer: CK-700). Erg stylish gevormd vind ik ze, passen goed in je oor, deden me denken aan de Xears Experience XE200PRO die maar liefst
eur 89,99 kosten (zonder korting).
Dit deed me allemaal denken dat 'ie vervaardigd werd in een fabriek waar men ook andere oortjes (voor bekende (Chinese) merken) maken en dus know-how hebben. Ik koop ook liever iets van een Chinees merk zonder valse voorwendselen met goede kwaliteit, dan iets merkloos en goedkoops, waarvan de makers geen enig idee hebben wat ze nu eigenlijk aan het doen zijn of iets van een 'merk' en dan niks blijkt te zijn (dúh). Dus ik dacht, laat ik het eens proberen. Zocht het internet af, kwam een paar shops tegen, uiteindelijk besteld bij onze spamvrienden van Ever buying. Daar bestelde ik met korting de zwarte versie (wit is er namelijk ook, voor de iPhonefans of mensen die dat gewoon mooier vinden uiteraard) voor $5,66 op 13/8, verzenden liet even op zich wachten, maar al met al binnen drie weken na betaling binnen.
Kwam netjes aan in de standaard bubblewrapenvelopmeuk (niet met UPS overigens (wat het statussysteem meldde), gewoon HK Post). Daar haalde ik de verpakking uit... de verpakking!

Stylish zwart, de hele doos is eigenlijk mat zwart, de oordopjes op de verpakking zijn glimmend zwart, toch een leuk detail. Klitteband! Het is niet een simpel verpakkinkje, het beschikt zowaar over een venstertje dat dichtgehouden wordt door een klittebandje, geeft een mooie blik op wat je gekocht hebt. De dopjes zitten in een rood plastic mal, met daaroverheen weer een doorzichtig plastic mal, om de boel bij elkaar te houden. Oortjes zien er zoals gezegd fijn uit. Dopjes zelf qua bouw misschien beter dan de Alpha's, het koord nagenoeg hetzelfde, ook qua lengte (1.35m). Verder op de dopjes zelf de M-size silicons, bijgeleverd ook maat S en L. Verder geen opbergdoosje of koordclip.
En dan de audiokwaliteit, want daar gaat het allemaal om zou je denken. Ik heb altijd een standard soort playlist die ik uitprobeer, liedjes van verschillend kaliber/genre om te kijken hoe een IEM zich houdt.
Bass: heel aardig vertegenwoordigd, zonder het geheel 'muddy' te maken zoals de Alpha's doen.
Detail: veel detail, misschien iets te scherp, klinkt enigszins lichtelijk 'schel' en mist misschien wat warmte/volle klank. Maar goed, dit is vaak zo nieuw uit de verpakking, aangeraden wordt dan ook altijd om pas te oordelen na zo'n 100 uur inspelen.
Dit is precies wat ik verwachte.

Natuurlijk geen high-end shizzle. Maar gewoon goede Chinese vakmanschap en een Chinees prijsje. Denk niet dat je ergens betere oordopjes vindt voor die prijs.
Aanrader!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz