GEMACHTquote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:05 schreef rival het volgende:
Ik heb geen 5 serie meer, kan die uit de OP?
en kan er dan een E36 325i bij?
toch jammer....
die auto van je tante was trouwens in een goede staat!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha en ze kunnen met de iDrive knop hun sirenes bedienen
ik heb er een 5 voor in moeten ruilen voor een 3 maar ik heb weer de langste regel!quote:
nee zag er goed uit van onderen. heb alleen de wielkasten niet goed bekeken maar dat kanze zelf wel zien...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja wacht maar tot je hem over 2 jaar weer ziet haar kennende.
Maar viel het aan de onderkant ook mee qua roest enzo? Leek inderdaad niet rot.
turk doet dat voor 200 euro wel ff johquote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja wacht maar tot je hem over 2 jaar weer ziet haar kennende.
Maar viel het aan de onderkant ook mee qua roest enzo? Leek inderdaad niet rot. Ze heeft nog een E30 316 die wel wegenbelastingvrij is maar die is echt helemaal verrot nu. Kon nog net wat lassen voor nog een jaartje APK maar dan houdt het op.
Wat zou je toch zonder turken moetenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Heeft turk al gedaan voor 400maar er komt een dag dat je wilt remmen en de hele bodemplaat eruit trapt
kreeg een bod, 3x wat ik zelf heb betaald. (en hij was gekocht met oog op doorverkopen)quote:Op woensdag 31 augustus 2011 10:43 schreef Maharbal het volgende:
Hoezo de 5 weg rival?
Ik heb nog wel een E46 voor je![]()
quote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:12 schreef Mikkie het volgende:
De Duitse politie met nieuwe Fünfers, dat wordt leuk. Waren het niet de Fünfers van het vorige model die ze op een gegeven moment in Berlijn hebben weggedaan, omdat ze te veel vermogen hadden en de agenten daar niet mee overweg konden? Met als gevolg meer schadegevallen dan ooit?
Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijkenquote:Op woensdag 31 augustus 2011 11:44 schreef rival het volgende:
[..]
kreeg een bod, 3x wat ik zelf heb betaald. (en hij was gekocht met oog op doorverkopen)
Ik baal alleen dat het zo snel ging... wilde er nog wel een paar weken in rijden
ik gok boven mijn budget
ik meen te hebben gelezen dat de prijs ergens rond of boven de 10k zit...quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken
Daar zal het wel op uitdraaien, joah.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:57 schreef rival het volgende:
[..]
ik meen te hebben gelezen dat de prijs ergens rond of boven de 10k zit...
ik vind het ook een hoop geld. ik zou dan veel eerder voor een E39 gaan.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoop het voor je, volgens mij is de E46 markt een beetje in een dipje
Ja heb je ook wel een punt.. ik zat bij de E39 alleen naar de vanaf prijs te kijken....quote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:32 schreef YoshiBignose het volgende:
De E39 is wel al wat ouder he, als je een nette facelift wilt dan zitten de prijzen wel redelijk gelijk met een E46
Er is een bodemprijs die ik in gedachten heb, en daaronder doe ik 'm niet weg. Of de markt in een dipje zit weet ik niet, voor de coupes (met onderhoudshistorie) valt het altijd nog mee.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 13:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoop het voor je, volgens mij is de E46 markt een beetje in een dipje
Meer auto is een onjuiste term hier. Het is een compleet andere klasse, en de wegligging en rijbeleveing is dus ook gewoon anders. Het trekt ook andere kopers aan. Daarbij komt dat een E39 duurder in verzekering is, een beetje fatsoenlijk gemotoriseerde net zo veel dan wel meer zuipt dan m'n E46 en m'n E46 ik geloof 1385 weegt. Ik betaal iig 62 euro p/m wegenbelasting in Groningen. Er is ook nog een verschil in onderhoudskosten.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:11 schreef rival het volgende:
[..]
ik vind het ook een hoop geld. ik zou dan veel eerder voor een E39 gaan.
Meer auto voor minder geld.
die weegt 1450 ofzo... ik weet niet hoeveel lichter een E46 is? maar kwa lasten zullen die niet al teveel schelen denk ik?
Een E46 coupé is in elk geval niet lichter. Mijn sedan doet precies 1.350kg. Ik heb indertijd ook zitten kijken naar een E39, maar als je dan een beetje vooruit wil kom je op een 525d of een 530d. Helaas liggen de vaste laste daarvan ook wel weer een stuk hoger dan een E46. Het scheelt bij m'n diesel alleen al 100 euro per kwartaal aan mrb. Verzekering zal ook duurder uitvallen en het onderhoud en verbruik ook... kan zomaar oplopen tot 1k per jaar wat een E39 meer kost. Natuurlijk rij je geen BMW omdat het zo goedkoop is, maar er zit wel een drempel aan, lijkt mequote:Op woensdag 31 augustus 2011 15:11 schreef rival het volgende:
[..]
ik vind het ook een hoop geld. ik zou dan veel eerder voor een E39 gaan.
Meer auto voor minder geld.
die weegt 1450 ofzo... ik weet niet hoeveel lichter een E46 is? maar kwa lasten zullen die niet al teveel schelen denk ik?
Dat is dan ook weer een puike bak inderdaad!quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:20 schreef YoshiBignose het volgende:
http://link.marktplaats.nl/471350031 Deze is ook wel mooi, met standkachelwel prijzig.
Ik durf te wedden dat er BTW over is betaaldquote:Op donderdag 1 september 2011 00:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Hij staat hier belastingvrij op m'n bureau
Waarom zou je aan dieven betalen? Je moet gewoon aan de belastingdienst betalenquote:Op donderdag 1 september 2011 09:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Kwam uit Duitslandmaar dan zal er idd Duitse BTW op gezeten hebben. Heb tenminste niets betaald aan die dieven hier
quote:Op donderdag 1 september 2011 09:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Waarom zou je aan dieven betalen? Je moet gewoon aan de belastingdienst betalen
Liever de remlichten dan de remmen zelfquote:Op donderdag 1 september 2011 18:50 schreef YoshiBignose het volgende:
http://www.nu.nl/economie/2604722/bmw-roept-autos-terug.html
Heheh ik vind het gewoon super als het er gelikt uitziet hahah. Zelfs nadat ik mijn wagen heb gewassen dan spuit ik tire shine (ook 1,20) op mn banden waardoor het een week blijft glimmen alsof hij net uit de showroom komt hahah.quote:Op zaterdag 3 september 2011 23:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha cockpitspray idd gebruikte m'n broertje laatst ook voor z'n E36. Mij interesseert het eerlijk gezegd vrij weinig hoe het onder de motorkap eruit ziet, maar bij een E46 is het ook meer plastic kappen dan dat je echt onderdelen ziet.
wat een blokquote:Op zaterdag 3 september 2011 23:10 schreef Gokhan03 het volgende:
Nog niets nieuws gebeurd hier?
De action is echt mijn favo leverancier qua reinigingsmiddelenAl die busjes cockpitspray voor 1,20 waarmee ik zelfs mn motorblok mee laat glimmen
[ afbeelding ]
Dit is toch iets waar je op trots kan zijn
Had jij geen 2.8?quote:Op maandag 5 september 2011 17:02 schreef rival het volgende:
[..]
wat een blok
Heb ik ook
[ afbeelding ]
Pfff ja, wat stellen zuigers/drijfstangen nou weer voor he..?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
Die voorkant klopt ook echt van geen kant.quote:
Er staat niets op die site dat niet over BMW gaat. En ja, degene die de site onderhoudt is een grote BMW fan, net als ik.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:07 schreef YoshiBignose het volgende:
Omdat ik zelden iets negatiefs lees?
Zo is ie beter ja, maar die grijze heeft echter van die jankende Down-ogen.quote:Op donderdag 8 september 2011 10:06 schreef Catch22- het volgende:
? waaruit maak je dat op?
[ afbeelding ]
Zo is hij echt wel heel mooi
hij is zo lelijk dat ik mij niet eens voor kan stellen dat ik die irl misschien wel mooi zou vindenquote:
kijk, dat is pornoquote:Op donderdag 8 september 2011 10:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Laten we het hopenDie M6 render op jullie site bevalt me trouwens wel
![]()
[ afbeelding ]
Ik ben cabrioliefhebber, die is echt geniaal!quote:Op donderdag 8 september 2011 10:26 schreef Catch22- het volgende:
De nieuwe 6 wordt echt heel geil inderdaad
Dat is zeker waar. Al zal het praktijkverbruik een stuk lager uitvallen natuurlijk, dan nog is er menig doorsnee diesel die 1:17 als fabrieksopgave heeft...quote:Op donderdag 8 september 2011 17:44 schreef YoshiBignose het volgende:
ik zie het nu pas
Die nieuwe 1-serie dus:
118i, 170 pk, 0-100 7,4 sec, 1 op 17.
Pff dat is toch niet leuk meer, zo snel en zo zuinig en dan is het maar een simpele 1.6 motor zucht. Binnenkort moeten ze de groene golven etc. in heel NL aanpassen omdat iedereen wegscheurt bij het stoplicht.
Het is alsof iemand met paint willekeurige koplampen er op heeft geplakt..quote:
En dat op een zesbak he... Was echt een fijne motor.quote:Op donderdag 8 september 2011 17:44 schreef YoshiBignose het volgende:
ik zie het nu pas
Die nieuwe 1-serie dus:
118i, 170 pk, 0-100 7,4 sec, 1 op 17.
Pff dat is toch niet leuk meer, zo snel en zo zuinig en dan is het maar een simpele 1.6 motor zucht. Binnenkort moeten ze de groene golven etc. in heel NL aanpassen omdat iedereen wegscheurt bij het stoplicht.
En dat is volgens mij zonder je auto af te raggen(niet in zijn rood optrekken). net op dezelfde toeren als een automatenbak die ook schakelt wanneer hij net niet in het rood komt.quote:Op vrijdag 9 september 2011 01:17 schreef Catch22- het volgende:
[..]
En dat op een zesbak he... Was echt een fijne motor.
En bmw haalt fabrieksopgaves qua verbruik (en ook acceleratie) altijd wel.
Dat dacht ik ook maar er stond letterlijk Philips H5 op. Ik zal er vandaag wel een foto van maken als ik thuis ben,quote:Op vrijdag 9 september 2011 08:58 schreef Mikkie het volgende:
H5? Misschien ben ik een idioot, maar dat type ken ik helemaal niet. Wel natuurlijk H1, H4, H7 en H11.
Startkabels heb ik gewoon inferieure units achterin liggen, vast niet zo dik en duur als die van jou, maar ze voldoen al vier jaar prima
Ja ik heb tot nu toe 3 keer stilgestaan(met de vorige E39) en ik heb ook niet echt behulpzame buren.quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:12 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb ze één keer gebruikt voor mezelf; alle andere keren voor anderen
Volgens mij was dat een soort nieuwere versie van H4 maar dan slechter, je ziet ze idd niet vaak.quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:12 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook maar er stond letterlijk Philips H5 op. Ik zal er vandaag wel een foto van maken als ik thuis ben,
Naar zijn zeggen schommelt de toerental wanneer hij zijn gas loslaat. Dat is toch pingelen?quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:13 schreef Hyperdude het volgende:
Hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor motor je wilt starten.
Een dikke diesel vergt een veul dikker snoer dan een Pinda
En pingelen in een diesel
Hoezo niet? Die pingelen toch altijdquote:
Thx voor de info. Ik merk niet echt dat er weinig licht uit mijn koplampen komen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:17 schreef YoshiBignose het volgende:
There are several differences between the H-4 European and H-5 US headlamps. The greatest single difference, is that the H-4 headlamps are MUCH more expensive. They are worth the difference in money if the use of the car is largely in rural areas where municipal road illumination is one bulb every five hundred feet.
The H-4 Euro has a flat low beam that rises 15 degrees on the right side for side road illumination. the H-5, is merely a poorly focused flat band of light that sort of lights up the road in front of the car. This is not a function of bulb type or of bulb wattage. It is a function of lens design.
The H-5 lamp throws a substantial amount of light down the road in the form of a big blob. While the H4 Euro lamps do the same thing, they have a more focused beam of light extending directly in front of the car. Regardless of wattage, either lamps high beam is for most use adequate, although for rural driving the H4 beam is stronger and better..
[..]
Hoezo niet? Die pingelen toch altijd
Dat je toerental schommelt bij gas loslaten klinkt meer iets van het motor management. M'n broertje had ook zoiets bij z'n E36. Of stationair regelaar, brandstofdruk regelaar???
Hierbij corrigeer ik je.quote:Op vrijdag 9 september 2011 08:30 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
En dat is volgens mij zonder je auto af te raggen(niet in zijn rood optrekken). net op dezelfde toeren als een automatenbak die ook schakelt wanneer hij net niet in het rood komt.
Maar correct me if I m wrong
Gemiddeld 1:18,5 met 313pk en 630nm. Moet je natuurlijk wel normaal rijden.quote:max. vermogen 230 kW (313 pk) @ 4400 tpm
max. koppel 630 Nm @ 1500 tpm
topsnelheid 250 km/h
acceleratie 0-100 km/h 5,5 s
verbruik binnen beb. kom 6,5 l/100km 1 op 15,4
verbruik buiten beb. kom 4,8 l/100km 1 op 20,8
verbruik gemiddeld 5,4 l/100km 1 op 18,5
Nee maar ik vergelijk het schakelen met de hand op dezelfde toerental als wanneer je meteen automaat kickdown zou doen. Die gaat ook niet helemaal door tot de revlimit.quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:55 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Hierbij corrigeer ik je.
Het is gewoon een handbak dus hij gaat echt niet zelf schakelen
Er is wel een automaat die je ook handmatig kan bedienen; die heeft echter geen zes, maar maar liefst 8 (!) trappen.
Over verbruik trouwens; de nieuwe 535d is ECHT ZIEK.
http://www.autoweek.nl/auto/62684/bmw-535d
[..]
Gemiddeld 1:18,5 met 313pk en 630nm. Moet je natuurlijk wel normaal rijden.
Dus óf normaal rijden en heel zuinig rijden, of je trapt door en je houdt een M5 bij in alle tussensprints (0-100 leg je het wel af, maar zoveel scheelt dat ook weer niet)
Kom je elke dag thuis net alsof je een dagje walibi hebt gehadquote:Op vrijdag 9 september 2011 10:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Die kan je overal gebruiken, gewoon je gaspedaal vol intrappen bij elk stoplicht
Het is een 5-serie ja, geen E21.quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:05 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Kom je elke dag thuis net alsof je een dagje walibi hebt gehad
Zelfs geen gepruttel, gewoon helemaal doodquote:Op vrijdag 9 september 2011 10:05 schreef rival het volgende:
Ik had gisteren startkabels nodig, had ze zelf niet in de auto liggen
Mijn collega gelukkig wel!
Vreemde is alleen, ik weet niet wat er mis was/is....
Die 313pk is opzich al nice, maar dat koppel is helemaal verschrikkelijk, daar staat compleet geen maat meer op...quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:03 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Nee maar ik vergelijk het schakelen met de hand op dezelfde toerental als wanneer je meteen automaat kickdown zou doen. Die gaat ook niet helemaal door tot de revlimit.
8 trap automaat omg. Ik weet nog dat ik een 5 traps had
Ik vraag me af waar je werkelijk die 313 pk kan gebruiken in Nederland
Jij was het dusquote:Op vrijdag 9 september 2011 10:06 schreef YoshiBignose het volgende:
Zelfs geen gepruttel, gewoon helemaal dood
een losse band? ik denk het wel.quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb jij toevallig nog een 205/45/17 liggen, of 205/40/17 rival?
ik zal zo even bij mijne kijken ik heb ook 17 inch...quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:19 schreef YoshiBignose het volgende:
2 stuks mag ook bij 205/45. band van e36 heeft het begeven, vreemd genoeg lag er 205/40 voor en 225/45 maar daardoor lijkt die voorste band kleiner en grotere ruimte in de wielkast. lijkt me dat het gewoon 205/45 voor moet zijn dan toch, of ook 225/45???
je vermaakt je wel op je nieuwe bandjes?quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:23 schreef YoshiBignose het volgende:
oke, hij was opeens helemaal leeg stomme filipov
Pingelen is heel wat anders dan wat jij beschrijft..:quote:Op vrijdag 9 september 2011 09:15 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Naar zijn zeggen schommelt de toerental wanneer hij zijn gas loslaat. Dat is toch pingelen?
Tevens is het een automaat
Hoe schommelt hij dan met de toerental als ie de gas los laat? Remt hij niet gewoon op de motor af als ie nog door rolt?quote:Pingelen kan enkel bij een mengselmotor optreden omdat dit type motor werkt met een gecontroleerde verbranding die geďnitieerd wordt door een vonk van de bougie. Zelfontbranding van het gasmengsel betekent dus dat de verbranding te vroeg gebeurt. Bij dieselmotoren daarentegen, wordt de verbranding altijd geďnitieerd door die zelfontbranding. Het verschil bij dieselmotoren is echter, dat deze verbranding pas gebeurt nadat de brandstof geďnjecteerd wordt in de verbrandingsruimte en zo dus gecontroleerd verloopt.
Diesel ontbrandt niet onmiddellijk vanaf het moment die geďnjecteerd wordt. Het tijdsverschil tussen de injectie en de werkelijke ontbranding wordt de ontstekingsvertraging genoemd. Deze hangt af van het cetaangetal. Als de ontstekingsvertraging te groot is kan het zijn dat het grootste deel reeds ingespoten is vooraleer ze ontbrand. Deze plotse ontbranding van de grote hoeveelheid brandstof kan ook drukgolven veroorzaken waardoor bij een dieselmotor ook een soort pingelen kan optreden, dit wordt dan echter geen pingelen genoemd. Het is een te laat ontbranden in tegenstelling tot mengselmotoren.
Als ik hem morgen zie dan rij ik er wel in en maak ik wel een filmpje. Hij beschreef het ook vaag.quote:Op vrijdag 9 september 2011 11:51 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Pingelen is heel wat anders dan wat jij beschrijft..:
[..]
Hoe schommelt hij dan met de toerental als ie de gas los laat? Remt hij niet gewoon op de motor af als ie nog door rolt?
Ja maarja bij oudere auto's misschien maar de nieuwere type auto's hebben overal sensoren en alles zit volgebouwd. Als 1 sensor iets fout uitleest dan loopt je blok opeens niet meer goed.quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:01 schreef Turquaz52 het volgende:
Valse lucht bij een diesel maakt eigenlijk niks uit
Turken en renaultquote:Op vrijdag 9 september 2011 13:25 schreef Turquaz52 het volgende:
Vertel mij wat, paps rijd een 2005 Grand Scenic.. Renault`
Turken/marokanen kopen meestal grote auto's om op vakantie te gaan ermee. Dan nemen ze veel shit mee maar ook veel shit terug. Aangezien het feit dat ze meestal tussen de 3 en 6 weken op vakantie gaan, is het gaan met hun eigen auto een verstandige keus want het is eenmaal goedkoper.quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Hebben die gasten dan altijd grote families of moeten ze veel shit vervoeren? Al die turken rijden grote auto's of transporters. Wij krijgen ook best wel vaak bij de Toyota Picnic zo'n briefje onder de ruit dat ze de auto willen kopen en het is altijd een Achmed of Hassan.
Weetje wat het kost om 3-6 weken een auto te huren tijdens hoogseizoen? Ze gaan ook langs familie en het komt voor dat families vaak ver van elkaar wonen waardoor er bijvoorbeeld een verschil van 400 km kan zitten.quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom gaan ze dan niet met het vliegtuig, valt echt wel mee qua kosten als je vergelijkt wat zo'n bak kost aan verzekering / wegenbelasting / benzine / onderhoud.
Paps Grand Scenic (ook niet eens de 5 pers. maar gelijk de 7quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:32 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Turken en renaultMijn oom heeft een Espace uit 2005 met 1.9 tdi. Dat ding weegt meer dan een 7 serie
Tja grote auto's rijden gewoon lekkerder dan kleine auto's... Het is dat ik het niet bij mij zelf vind passen, anders had ik allang een 7 serie E32/E38 gereden..quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Hebben die gasten dan altijd grote families of moeten ze veel shit vervoeren? Al die turken rijden grote auto's of transporters. Wij krijgen ook best wel vaak bij de Toyota Picnic zo'n briefje onder de ruit dat ze de auto willen kopen en het is altijd een Achmed of Hassan.
Valt reuze mee, paps is al in de 50 en geen schades dus verzekering is el cheapo. Wegenbelasting is misschien wel 400 euro de kwartaal, maar dat compenseren we met een gemiddeld verbruik van 1 op 18-19..quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:40 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom gaan ze dan niet met het vliegtuig, valt echt wel mee qua kosten als je vergelijkt wat zo'n bak kost aan verzekering / wegenbelasting / benzine / onderhoud.
* Turquaz52 en zijn famillie + de schapen rennen achter Catch22 aan..quote:Op vrijdag 9 september 2011 13:41 schreef Catch22- het volgende:
omdat ze allemaal een strafblad hebben, is vliegen een beetje lastig
* Catch22- rent
* Turquaz52 Stapt toch maar in de auto om achter jullie aan te rijden, turken houden niet zo van rennen..quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:35 schreef rival het volgende:
drugs vervoer je toch minder makkelijk via een luchthaven he
*rent met Catch mee*
Ah, mooi, shoarma met weinig vet!quote:Op vrijdag 9 september 2011 16:33 schreef Turquaz52 het volgende:
* Turquaz52 en zijn famillie + de schapen rennen achter Catch22 aan..![]()
bmw van boven de 50k en leeftijd onder de 25 = geen legaal geldquote:Op vrijdag 9 september 2011 16:33 schreef Turquaz52 het volgende:
Mijn vader is tegen BMW, houdt er niet van omdat het volgens hem auto's zijn voor drugsdealers en jongeren.. (:')) Mercedes daarentegen vind hij een bejaardenbak en te duur.. En ook een drugsdealers bak (ja ja mijn paps is tegen drugs..)
[
Hoezo geen legaal geld? Iedereen met een 2000 euro inkomen kan met alle gemak van de wereld ff 50k lenen..quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:53 schreef Matty___ het volgende:
[..]
bmw van boven de 50k en leeftijd onder de 25 = geen legaal geld![]()
ohja auto van de oom
schat het type berijder waar ik het over heb niet in dat die 2k per maand legaal verdiend.quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:21 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hoezo geen legaal geld? Iedereen met een 2000 euro inkomen kan met alle gemak van de wereld ff 50k lenen..
Interwebz...quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:55 schreef Matty___ het volgende:
[..]
schat het type berijder waar ik het over heb niet in dat die 2k per maand legaal verdiend.
en hoe en waar wil je zoveel geld lenen?
Tuurlijk kan dat.quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:53 schreef Matty___ het volgende:
[..]
bmw van boven de 50k en leeftijd onder de 25 = geen legaal geld![]()
ohja auto van de oom
Niet zo haten op russen...quote:Op zaterdag 10 september 2011 01:21 schreef Mikkie het volgende:
Typisch die russen weer. Wat een volk. Mooi ook hoe dat voorspatbord achter de voorwielen naadloos aansluit
Dat kan inderdaad makkelijk als je verder niet heel veel geld uitgeeft en gewoon nog bij je ouders woont. Ik denk dat Nederlanders liever sparen voor een huis terwijl veel buitenlanders gewoon nog bij hun ouders wonen en dus wel een grote auto kunnen kopen. Uiteindelijk draait het allemaal om prioriteiten stellen. Wat heb je over voor een auto... de meeste mensen hoeven geen BMW of Mercedes op hun 19equote:Op zaterdag 10 september 2011 02:10 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat.
Je hebt iets als:
-Ouders die tot je 18e kinderbijslag voor je hebben gespaard
-Erfenis
-Je werkt hard
Als ik kijk naar mezelf dan zou ik 50k wel kunnen sparen van mijn 17e tm 22e.
Maargoed het is maar wat je graag wilt.
Maar zal die lak dan 2,5 keer beter zijn?quote:Op zaterdag 10 september 2011 10:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Beide, zoals meestal het geval is
Gelul.quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:23 schreef YoshiBignose het volgende:
2,5 keer mooi in ieder geval zeker
rij een tijdje door rotterdam en vergelijk dan zelf auto met bestuurder en je snap wat ik bedoel. het is nou niet type harde werkerquote:Op zaterdag 10 september 2011 02:10 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat.
Je hebt iets als:
-Ouders die tot je 18e kinderbijslag voor je hebben gespaard
-Erfenis
-Je werkt hard
Als ik kijk naar mezelf dan zou ik 50k wel kunnen sparen van mijn 17e tm 22e.
Maargoed het is maar wat je graag wilt.
Ik hou ook niet van misgunnerij. Op mijn 19e reed ik in een E39 van destijds 7000 euro terwijl ik nog fulltime mbo student was
Lul dan niet zo dom denk ik dan.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Je kan niet zomaar kwaliteit omrekenen naar prijs dat snap je toch zelf ook wel. BMW kost nou eenmaal geld ja, als je dat niet kan betalen ga dan zoeken naar een auto in een lager prijsklasse, maar kom hier niet met bullshit vragen of lak 2.5x zo goed is omdat het 2.5x zo duur is want je snapt met je eigen bolle kop toch ook wel dat dat gewoon gelul is.
Aan de bestuurder kan je echt niet zien of iemand hard werkt of niet hoor, dus dat zegt helemaal niets. Maar je kan natuurlijk wel vragen stellen of het legaal of illegaal verdiend is, maar werken is werken toch? Je krijgt niet zomaar geld, tenzij je rijke ouders hebt.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:49 schreef Matty___ het volgende:
[..]
rij een tijdje door rotterdam en vergelijk dan zelf auto met bestuurder en je snap wat ik bedoel. het is nou type harde werker
OT: in november komt mij E90 320D kan bijna niet wachten![]()
Ja nu lul ik domquote:Op zaterdag 10 september 2011 13:52 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Lul dan niet zo dom denk ik dan.
illegaal verdien je meestal meer in minder tijd met minder hard werkenquote:Op zaterdag 10 september 2011 13:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Aan de bestuurder kan je echt niet zien of iemand hard werkt of niet hoor, dus dat zegt helemaal niets. Maar je kan natuurlijk wel vragen stellen of het legaal of illegaal verdiend is, maar werken is werken toch? Je krijgt niet zomaar geld, tenzij je rijke ouders hebt.
Ach ja, mijn vraag was of het nou kwaliteit was of de naam en daar gaf jij als antwoord beide op.quote:Op zaterdag 10 september 2011 13:54 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja nu lul ik domIs metallic lak die 2.5 keer zo duur is ook 2.5 keer zo goed. Dat was jouw vraag he dat je het ff weet. En dat is een hele domme vraag, maar je komt zelf ook vrij dom over.
Jaa die dingen worden flink warm waardoor ze goed vastzittenquote:Op zaterdag 10 september 2011 14:06 schreef Mikkie het volgende:
De tering wat kunnen die inbusschroeven van de remblokken vast zitten zeg! Heb echt maximaal moeten sleuren om ze los te krijgen... Opvallend ook dat de blokken helemaal niet gelijkmatig afgesleten zijn... linksvoor waren ze nagenoeg op terwijl ze rechtsvoor misschien net halverwege waren! Hoe dan ook, ik weet wanneer deze eronder zijn gegaan en ga het geheel wel in de gaten houden. Mochten ze over 10 ŕ 20k weer ontzettend scheef afgesleten zijn, dan laat ik linksvoor wel even goed nakijken.
Nu eerst even F1 kwalificatie kijken en dan een goede ringsleutel halen om m'n oliefilter te kunnen vervangen, want daarvoor heb ik net niet de goede sleutel en is m'n bahco ook te klein. Daarna kan ik er weer even tegenaan
Ja maar ik ga mijn sedan niet inruilen voor een compact, ik ruil haar nooit in..quote:
haar? je gaat me toch niet vertellen dat je auto een naam heeftquote:Op zondag 11 september 2011 15:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja maar ik ga mijn sedan niet inruilen voor een compact, ik ruil haar nooit in..Als ik iets wil swappen of ergens in wil swappen, dan zal het Frankenstein Sibel zijn..
Sibelquote:Op zondag 11 september 2011 15:51 schreef Matty___ het volgende:
[..]
haar? je gaat me toch niet vertellen dat je auto een naam heeft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
quote:Op zondag 11 september 2011 17:43 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Sibel
Vernoemd naar Sibel Kekillieen porno sletje?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
Ben je nooit een zakje tegengekomen bij het vervangen van de platen ofzo of ergens een wapen?quote:Op zondag 11 september 2011 20:26 schreef Turquaz52 het volgende:
Ja een Turks porno sletje die eerst een goede actrice was en nu een porno actrice en weer wilt terug keren naar normale films..
net zoals mijn auto dus eigenlijk, alles ging goed totdat ze werd verkocht aan Jet Cars rotterdam, daarna ging het bergafwaarts, ze werdt verkracht door drugsdealers (2 vorige eigenaren waren dealers), aangerand/aangereden van voor/achter, ze werd verkracht door mij, levenverwoest/motor opgeblazen door mij, en in afschuwelijke toestand gebracht door die bumper, deur, motorkap etc.. en nu is ze weer schoon, deuken weg, deur vernieuwd, motorkap wit en front super, mooie velgen er onder, schroefset etc..
was het niet makkelijker en goedkoper geweest een nieuwe te kopen?quote:Op zondag 11 september 2011 20:26 schreef Turquaz52 het volgende:
Ja een Turks porno sletje die eerst een goede actrice was en nu een porno actrice en weer wilt terug keren naar normale films..
net zoals mijn auto dus eigenlijk, alles ging goed totdat ze werd verkocht aan Jet Cars rotterdam, daarna ging het bergafwaarts, ze werdt verkracht door drugsdealers (2 vorige eigenaren waren dealers), aangerand/aangereden van voor/achter, ze werd verkracht door mij, levenverwoest/motor opgeblazen door mij, en in afschuwelijke toestand gebracht door die bumper, deur, motorkap etc.. en nu is ze weer schoon, deuken weg, deur vernieuwd, motorkap wit en front super, mooie velgen er onder, schroefset etc..
Ja.quote:Op zondag 11 september 2011 20:42 schreef Matty___ het volgende:
[..]
was het niet makkelijker en goedkoper geweest een nieuwe te kopen?
wtf... lijkt me niet heel erg verstandig om steeds maar gas te geven tot die begrenzer zijn werkt doet.quote:
Why not? Daarom noemen ze het toch ook begrenzer?quote:Op zondag 11 september 2011 20:55 schreef Matty___ het volgende:
[..]
wtf... lijkt me niet heel erg verstandig om steeds maar gas te geven tot die begrenzer zijn werkt doet.
Omdat die begrenzer nogal lomp je gas afhakt en weer eropgooit, iets met zwevende kleppen enzo, techneut-van-likmevessiequote:Op zondag 11 september 2011 20:59 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Why not? Daarom noemen ze het toch ook begrenzer?
De revlimit is gewoon een garantie dat je tot die toerental kan bereiken zonder schade aan het blok te geven. Dan heb ik het niet over onbelast revven. Dit niet zo zou zijn dan zou je met een automaat met kickdown ook niet tot in het rood kunnen doortrekken.quote:Op zondag 11 september 2011 21:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Omdat die begrenzer nogal lomp je gas afhakt en weer eropgooit, iets met zwevende kleppen enzo, techneut-van-likmevessie![]()
Die rev limiter is voor mongolen die geen controle over hun rechtervoetje hebben, zodat de boel dan tóch nog een beetje heel blijft
nahja je kunt ook 500 rpm eerder schakelenquote:Op zondag 11 september 2011 21:51 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
De revlimit is gewoon een garantie dat je tot die toerental kan bereiken zonder schade aan het blok te geven. Dan heb ik het niet over onbelast revven. Dit niet zo zou zijn dan zou je met een automaat met kickdown ook niet tot in het rood kunnen doortrekken.
Dat het voor mogolen is slaat nergens op
Preciesquote:Op zondag 11 september 2011 21:56 schreef Matty___ het volgende:
[..]
nahja je kunt ook 500 rpm eerder schakelen
Bij 1:21quote:
mijne trekt hem anders vrij ver het rood in hoor.. Ipv 6500rpm staat na een chip mijn begrenzer op 7000, hij schakelt dan rond de 6600 en soms net voor de begrenzer waardoor ie tijdens het schakelen fftjes de begrenzer in schiet.. :pquote:Op zondag 11 september 2011 21:51 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
De revlimit is gewoon een garantie dat je tot die toerental kan bereiken zonder schade aan het blok te geven. Dan heb ik het niet over onbelast revven. Dit niet zo zou zijn dan zou je met een automaat met kickdown ook niet tot in het rood kunnen doortrekken.
Dat het voor mogolen is slaat nergens op
Ja maar dan noem je ook wat op he. Als je chipt dan wordt de begrenzer hoger gelegd en als het ook goed is dan wordt je automaat ook meteen geprogrammeerd zodat hij deze toeren kan bereiken.quote:Op maandag 12 september 2011 07:07 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
mijne trekt hem anders vrij ver het rood in hoor.. Ipv 6500rpm staat na een chip mijn begrenzer op 7000, hij schakelt dan rond de 6600 en soms net voor de begrenzer waardoor ie tijdens het schakelen fftjes de begrenzer in schiet.. :p
Valt wel mee hoor... Als je normaal doet met die blokken hebben ze niet veel meer dan regulier onderhoud nodig. Het is niet alsof je ze elke 2 ton moet reviseren.quote:Op zaterdag 10 september 2011 22:39 schreef Mikkie het volgende:
Zo gek... ik zit even te kijken en er komen gewoon van die V12-blokken voorbij met meer dan vier of vijf ton gelopen. Dan moet je wel een echte liefhebber zijn, wil je zoveel km's maken en onderhoud hebben tegen die kosten. Je gaat het overigens wel aan af zien, moet ik zeggen.
Ik zou proberen gewoon 1:1 te ruilen. Krijg je wel echt een brute bak als je die V12 erin lepelt zeg! Al blijft het bizar... 'maar' 300pk uit een V12. Da's relatief gezien net zoveel als 100pk uit een vierpitter.
In dat soort modellen: vrijwel altijd pook lichtjes naar beneden of boven duwen.quote:Op maandag 12 september 2011 13:45 schreef dester_martijn het volgende:
Zo de 116i is eindelijk de deur uit. Ik wil een 318i kopen, maar ben eigenlijk aan het twijfelen tussen automaat en schakel. Ik heb vaker automaten gereden, alleen niet van een bmw. Je kunt dan ook handmatig schakelen heb ik gelezen, maar is dit op het stuur of moet je de pook lichtjes naar onderen of boven duwen?
Haal dan op z'n minst een 6 cilinder als je een echte BMW wilt rijdenquote:Op maandag 12 september 2011 13:45 schreef dester_martijn het volgende:
Zo de 116i is eindelijk de deur uit. Ik wil een 318i kopen, maar ben eigenlijk aan het twijfelen tussen automaat en schakel. Ik heb vaker automaten gereden, alleen niet van een bmw. Je kunt dan ook handmatig schakelen heb ik gelezen, maar is dit op het stuur of moet je de pook lichtjes naar onderen of boven duwen?
Haal dan minstens een M3 als je een echte BMW wilt rijden. Al die mindere 6-cilinders zijn gewoon proletenbakken.quote:Op maandag 12 september 2011 17:14 schreef Turquaz52 het volgende:
Haal dan op z'n minst een 6 cilinder als je een echte BMW wilt rijden![]()
Dat hoeft dus niet representatief te zijn voor andere vierpitters.quote:Op maandag 12 september 2011 17:14 schreef Turquaz52 het volgende:
En een 4 pitter met automaat is zowiezoo een no-go..Ervaring is gebaseerd op een 318i 1.8 116PK..
Ik neem aan dat je naar een e90 oid zit te kijken? Dan is een automaat in een 318i/320i (de e90 320i is ook een 4 cil) nog wel te doen hoor.quote:Op maandag 12 september 2011 13:45 schreef dester_martijn het volgende:
Zo de 116i is eindelijk de deur uit. Ik wil een 318i kopen, maar ben eigenlijk aan het twijfelen tussen automaat en schakel. Ik heb vaker automaten gereden, alleen niet van een bmw. Je kunt dan ook handmatig schakelen heb ik gelezen, maar is dit op het stuur of moet je de pook lichtjes naar onderen of boven duwen?
Als hij een E46 bedoelt tja dan kom je niet echt snel vooruit, maar de E90 318i automaat valt nog wel mee met 136 pk (9.9 sec naar 100) of de 320i automaat 170 pk (8.9 sec naar 100) en beide 4-cilinder. Turq niet jankenquote:Op maandag 12 september 2011 17:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Haal dan op z'n minst een 6 cilinder als je een echte BMW wilt rijden![]()
En een 4 pitter met automaat is zowiezoo een no-go..Ervaring is gebaseerd op een 318i 1.8 116PK..
Niet echt super super snel, maar iets sneller dan een M3 in iedergeval, heb dan 5PK en 140nm koppel meer ofzo..quote:Op maandag 12 september 2011 18:12 schreef YoshiBignose het volgende:
4 pitter is niet kut, het is hoogstens cheapmaar als je veel rijdt scheelt het geld tov een 6-cilinder.
hoeveel moet je nou neertellen voor zo'n V12? hoe snel ben je bij de 100 met zo'n blok in de E36?
In een rechte lijn redelijk snel.quote:Op maandag 12 september 2011 18:12 schreef YoshiBignose het volgende:
... hoe snel ben je bij de 100 met zo'n blok in de E36?
30kg zwaarder..quote:Op maandag 12 september 2011 18:20 schreef Mikkie het volgende:
Mja, als het blok maar 50kg zwaarder is dan dat blok van nu, dan valt het nog mee met de scheve gewichtsverdeling, al zal het niet heel gunstig zijn natuurlijk.
Is het heel erg dat ik me van jouw mening helemaal niets aantrek? Dat ik jouw auto ook geen echte bmw vind (door zijn tjoening) is immers ook niet relevant. Ik vroeg een mening over de automaat, niet dat een 4-pitter automaat een no-go is. Lepel jij er maar een v12 erin, laat ik 'm orgineel, even goede vrienden..quote:Op maandag 12 september 2011 17:14 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Haal dan op z'n minst een 6 cilinder als je een echte BMW wilt rijden![]()
En een 4 pitter met automaat is zowiezoo een no-go..Ervaring is gebaseerd op een 318i 1.8 116PK..
Zitten 4 Michelin Primacy 205/60/15 op. Het kutte is dat het al een beetje nat was maar het was nog hard. Door de hevige regen werd het in no time modder en het was een helling waar ik op zat.quote:Op maandag 12 september 2011 21:09 schreef YoshiBignose het volgende:
E36 offroadrustig wiebelen in z'n 2 had toch wel moeten lukken of rij je op nankangs
Ik zou het doen als ik weet dat ik eruit zou komen maar je ziet aan de foto al hoe modderig het was. Dan zou ik mijn (net 3 maanden oude) matten verneuken en 1 meter verderop vastzitten.quote:Op maandag 12 september 2011 22:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja haha bij een helling houdt het snel op. M'n vader had het eens in een leasebak dus gewoon automatten onder de banden gedaan haha maar zou jij niet doen denk iktenzij er niemand in de buurt was om je op te halen.... en dan nog moet je maar zien te hopen dat je genoeg grip houdt.
jong niet huilen mr. 316i automaat, noem mij eens op wat er zgn tjoening is aan mijn auto en wat aftermarket is op mijn schroefset na.. Alles is OEM BMW nerd...quote:Op maandag 12 september 2011 21:33 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Is het heel erg dat ik me van jouw mening helemaal niets aantrek? Dat ik jouw auto ook geen echte bmw vind (door zijn tjoening) is immers ook niet relevant. Ik vroeg een mening over de automaat, niet dat een 4-pitter automaat een no-go is. Lepel jij er maar een v12 erin, laat ik 'm orgineel, even goede vrienden..
Het gaat om een facelift e90. Iemand die nog iets kan vertellen over de automaat?
Je moet je ook niets aantrekken van Turq; hij koopt brakke schadeBMW's en legt er te dikke motoren in zonder fatsoenlijke ombouw van remmen e.d.quote:Op maandag 12 september 2011 21:33 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Is het heel erg dat ik me van jouw mening helemaal niets aantrek? Dat ik jouw auto ook geen echte bmw vind (door zijn tjoening) is immers ook niet relevant. Ik vroeg een mening over de automaat, niet dat een 4-pitter automaat een no-go is. Lepel jij er maar een v12 erin, laat ik 'm orgineel, even goede vrienden..
Het gaat om een facelift e90. Iemand die nog iets kan vertellen over de automaat?
Kijk, alweer een goede reden om geen automaat te rijdenquote:Op dinsdag 13 september 2011 01:24 schreef Gokhan03 het volgende:
Soms gaat het gewoon simpelweg nietKomt doordat de voorkant ook in de grond zakt in de sneeuw of modder en dan kom je net die voorwielaandrijving te kort.
Koppelling beheersen? Zelfs volgas met ASC stond ik gewoon stil. De banden draaiden nauwelijks doordat de ASC constant werd geactiveerd
Het is kut als je met een automaat op het ijs moet rijden. 2 jaar terug reed ik met oud en nieuw terug naar huis en reed ik een woonwijk in maar de straat was niet glad en je kon er normaal op rijden. Dus ik reed daar met 20 of hooguit 30 ivm drempels.
Einde van de straat had je een bocht naar rechts en dat was langs het water maar de hele straat was spiegelglad en ik reed stationair de bocht in en net na de bocht was er een drempel dus ik remde heel licht en mijn voorwielen blokkeerden en achterkant brak uit doordat ze stationair verder gingen draaien en boem...daar lag ik dan in de voortuin
quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:43 schreef Matty___ het volgende:
nou wordt dan nog leuk. krijg in nov mijn eerst bmw. wist al wel dat het in de winter wat lastig was maar niet dat het zo erg kan zijn
heeft het puur met het gewicht op de aangedreven wielen te maken? want hoeveel scheelt dat nou 100kg?
Ah joh, 95% van de mensen die vastzitten kunnen er prima uit als ze in godsnaam weten waar ze mee bezig zijn. Zelfs ik kon de vorige winter prima doorkomen in mijn RWD E30 van een paar kg, zonder electronische hulpsystemen en 170pk op het gewicht van een mug.quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:43 schreef Matty___ het volgende:
nou wordt dan nog leuk. krijg in nov mijn eerst bmw. wist al wel dat het in de winter wat lastig was maar niet dat het zo erg kan zijn
Het scheelt natuurlijk het gewicht van de motor, wel iets meer dan 100kg. Als het je echt niet lukt - wat best onwaarschijnlijk is - , dan doe je wat gewicht in de achterbak. O, en anders monteer je winterbanden en ga je niet op 225+ rijden in de winter.quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:43 schreef Matty___ het volgende:
nou wordt dan nog leuk. krijg in nov mijn eerst bmw. wist al wel dat het in de winter wat lastig was maar niet dat het zo erg kan zijn
heeft het puur met het gewicht op de aangedreven wielen te maken? want hoeveel scheelt dat nou 100kg?
Heb wel winterbanden in mijn leasecontract. dus hoop dat ik maar geen mac zakjes onder me banden hoef te leggenquote:Op dinsdag 13 september 2011 09:45 schreef Maharbal het volgende:
Het scheelt natuurlijk het gewicht van de motor, wel iets meer dan 100kg. Als het je echt niet lukt - wat best onwaarschijnlijk is - , dan doe je wat gewicht in de achterbak. O, en anders monteer je winterbanden en ga je niet op 225+ rijden in de winter.
Ik blijf waarschijnlijk gewoon op m'n 18" doortuffen.
Kan me niet voorstellen. Ja, oke gewone wegen zijn wel te doen als je gewoon rustig rijdt. Maar als je op parkeerplaatsen of andere behoorlijk besneeuwde wegen komt is het gewoon geen doen hoor met 255 achter. Ik zat een paar keer zo vast als maar kon en ik probeer echt niet vol gas eruit te komen ofzo hoorquote:Op dinsdag 13 september 2011 09:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
Zelfs de 318i (1.9) E46 automaat van m'n moeder met 255 achterop kon gewoon nog aardig wegkomen afgelopen winter.
Dat zou ik doen. Met een voorwielaandrijver is het nog iets anders, maar je wil gewoon niet met een constant glibberende kont rijden in de winter. Heb voldoende Bimmerrijders zien stranden de afgelopen winters, gewoon omdat ze zonder winterbanden niet van de plek kwamen. Die ergernis alleen zou voor mij de investering in winterbanden al waard zijn.quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:45 schreef Maharbal het volgende:
O, en anders monteer je winterbanden en ga je niet op 225+ rijden in de winter.
M'n moeder rijdt in haar auto he, en ze kwam meestal gewoon weg van de parkeerplaatsen en zulks. Misschien scheelt het dat de automaat ook beter te doseren is, ik heb geen idee. Je kunt dat ding van P afhalen en hij begint al minimaal te rollen immers.quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen. Ja, oke gewone wegen zijn wel te doen als je gewoon rustig rijdt. Maar als je op parkeerplaatsen of andere behoorlijk besneeuwde wegen komt is het gewoon geen doen hoor met 255 achter. Ik zat een paar keer zo vast als maar kon en ik probeer echt niet vol gas eruit te komen ofzo hoor
Gewoon gedaan in de E30, en ga het waarschijnlijk gewoon doen in de E46. Vorige winter was m.i. een uitzondering qua sneeuw etc, maar we zullen zien.quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:56 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat zou ik doen. Met een voorwielaandrijver is het nog iets anders, maar je wil gewoon niet met een constant glibberende kont rijden in de winter. Heb voldoende Bimmerrijders zien stranden de afgelopen winters, gewoon omdat ze zonder winterbanden niet van de plek kwamen. Die ergernis alleen zou voor mij de investering in winterbanden al waard zijn.
Ik ga volgend jaar 3 maanden door Azië reizen (jaja, staat in m'n arbeidsovereenkomst. Is m'n baas blij mee..:P). I'll be sure to make a picture!quote:Op dinsdag 13 september 2011 10:27 schreef Bowny het volgende:
Ben er weer niggaaaaz!!!Ditmaals een andere hoek
[ afbeelding ]
lieve schat, mijn achter as komt compleet van een 325i af en remmerij rondom van een 328i incl schroefset rondom.. En oh ja, schade.. Waar ook alweer?quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:16 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Je moet je ook niets aantrekken van Turq; hij koopt brakke schadeBMW's en legt er te dikke motoren in zonder fatsoenlijke ombouw van remmen e.d.
Volgens mij is dat een prettige automaat. Ik zou even wat reviews zoeken als ik je was, ik heb daar zelf geen ervaring mee.
Tis ook nooit goed hequote:Op dinsdag 13 september 2011 11:42 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
lieve schat, mijn achter as komt compleet van een 325i af en remmerij rondom van een 328i incl schroefset rondom.. En oh ja, schade.. Waar ook alweer?
dat dus.quote:Op zondag 11 september 2011 20:26 schreef Turquaz52 het volgende:
net zoals mijn auto dus eigenlijk, alles ging goed totdat ze werd verkocht aan Jet Cars rotterdam, daarna ging het bergafwaarts, ze werdt verkracht door drugsdealers (2 vorige eigenaren waren dealers), aangerand/aangereden van voor/achter, ze werd verkracht door mij, levenverwoest/motor opgeblazen door mij, en in afschuwelijke toestand gebracht door die bumper, deur, motorkap etc.. en nu is ze weer schoon, deuken weg, deur vernieuwd, motorkap wit en front super, mooie velgen er onder, schroefset etc..
helemaal zelf gedaan?quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:42 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
lieve schat, mijn achter as komt compleet van een 325i af en remmerij rondom van een 328i incl schroefset rondom.. En oh ja, schade.. Waar ook alweer?
ik heb er nu 1 van 220 onder de E36 coupe... moet zeggen dat het best prima rijdtquote:Op dinsdag 13 september 2011 11:51 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat dus.
En het was toch een schroefset van 120 euro?
zonde van de moeite, zonde van het werk... ga op zoek naar een 8 cilinder M blok dan oid...quote:Op maandag 12 september 2011 18:18 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Niet echt super super snel, maar iets sneller dan een M3 in iedergeval, heb dan 5PK en 140nm koppel meer ofzo..
misschien moet je het in het turks proberen sagbiaquote:Op dinsdag 13 september 2011 13:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Heeft geen zin om tegen Turq te discussiëren, hij luistert toch niet.
Helemaal waar. Heb de vorige winter meerdere malen vastgezeten door de zomerbandjes, en dat is knap lullig elke keer.quote:Op dinsdag 13 september 2011 09:56 schreef Mikkie het volgende:
Heb voldoende Bimmerrijders zien stranden de afgelopen winters, gewoon omdat ze zonder winterbanden niet van de plek kwamen. Die ergernis alleen zou voor mij de investering in winterbanden al waard zijn.
Promotie tot Maat?quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:58 schreef Maharbal het volgende:
O, ziet er naar uit dat ik m'n coupé toch ga houden.
Noodzaak om 40.000 km te rijden is nu weggevallen..
Yessir..quote:
Waar vind jij een schroefset voor 120 euro..?quote:Op dinsdag 13 september 2011 11:51 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat dus.
En het was toch een schroefset van 120 euro?
Dat dus.quote:Op dinsdag 13 september 2011 13:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Heeft geen zin om tegen Turq te discussiëren, hij luistert toch niet.
Dunno maar die V12 blokken die vind je ook niet zo gauw in Nederland denk ik ivm wegenbelasting en verzekering.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Yessir..
[..]
Waar vind jij een schroefset voor 120 euro..?En waar zie jij dat staan
[..]
Dat dus.
Maar niemand weet nou dus een richtprijs voor zo'n blokken?
Bitch..quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Daar heeft Turqo het geld niet vooRR!!!
Ja mijn gaspedaal heeft ook alleen een aan en uit knop he?quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:51 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb wel van mensen gehoord dat je 1 op 3 kan rijden met die V12!
Dan wordt het 3 op 1quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:56 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja mijn gaspedaal heeft ook alleen een aan en uit knop he?
Nee, niks werkgerelateerd. Ik ga gewoon een hoop minder kilometers maken dan aanvankelijk de bedoeling wasquote:
Had dat niet iets te maken met een vrouwmensch? Daar gaan al m'n goed bedoelde adviezen en PM's!quote:Op dinsdag 13 september 2011 22:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nee, niks werkgerelateerd. Ik ga gewoon een hoop minder kilometers maken dan aanvankelijk de bedoeling was.
Ach, dan heb ik die informatie maar hequote:Op woensdag 14 september 2011 00:17 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Had dat niet iets te maken met een vrouwmensch? Daar gaan al m'n goed bedoelde adviezen en PM's!
Dommer word je er niet van inderdaad. Maar wel klote voor je man!quote:Op woensdag 14 september 2011 08:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach, dan heb ik die informatie maar he
Maar dat klopt. M'n nu inmiddels ex woont in Amsterdam.
Shit happens, hoort er allemaal bij. Geluk bij een ongeluk dan maar dat de ci nog niet verkocht wasquote:Op woensdag 14 september 2011 09:12 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dommer word je er niet van inderdaad. Maar wel klote voor je man!
tot ze een ritje meemaakt in mijn E30quote:Op woensdag 14 september 2011 09:34 schreef Maharbal het volgende:
O, en minder dan een E46 6cyl hoeft van haar niet.
Krikt de kwaliteit van 020 wel een stuk omhoog.quote:Op woensdag 14 september 2011 10:51 schreef Gokhan03 het volgende:
Vandaag rijden er opeens veel BMW's in Amsterdam dus?
Ik heb er ook één gehad, rememberquote:Op woensdag 14 september 2011 10:45 schreef rival het volgende:
[..]
tot ze een ritje meemaakt in mijn E30
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 14 september 2011 11:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb er ook één gehad, rememberSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik weet niet of je ooit in a'dam komt, maar waar ik woon zie ik alleen maar BMW en Mercedesquote:Op woensdag 14 september 2011 11:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Krikt de kwaliteit van 020 wel een stuk omhoog.(allemaal ouder dan 15 jaar weliswaar
)
Facts don't care about your feelings
quote:Op woensdag 14 september 2011 11:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb er ook één gehad, rememberMaar niet zo snelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laatst regende het een beetje en ik hoekte even wat bochten in zonder ENIGE moeite. Met m'n vorige banden greep de ASC al snel in.Facts don't care about your feelings
quote:Op woensdag 14 september 2011 16:57 schreef YoshiBignose het volgende:
graag gedaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laatst regende het een beetje en ik hoekte even wat bochten in zonder ENIGE moeite. Met m'n vorige banden greep de ASC al snel in.![]()
laat me raden: automaatquote:Op donderdag 15 september 2011 15:24 schreef rival het volgende:
" natuurlijk mag je met mijn BMW naar de stad schatje"
[ afbeelding ]
Is ze dood?quote:Op donderdag 15 september 2011 15:24 schreef rival het volgende:
" natuurlijk mag je met mijn BMW naar de stad schatje"
[ afbeelding ]
Naah ik vind het wel goed zo. Deze zullen deze winter wel doorstaan. Misschien volgend winter nieuwe banden.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:13 schreef YoshiBignose het volgende:
Is wel weinig profiel hé voor een winterband, ga je er nog nieuwe banden onder zetten dan?
Rival, heb jij niet wat winterbanden voor m'n E46?
Ja ik ga voor het eerst met winterbanden in de winter rijden omdat ik ook wil weten of het echt nut heeft.quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is waar, altijd beter dan zomerbanden (bij sneeuw dan).
Meer details is handiger.quote:Op vrijdag 16 september 2011 20:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
He bij een e46 318i m43 motor. Aan de rechterkant van het blok ongeveer onder/naast de inlaat buizen een zwart plastic ding wat nu dus ratelt.. Was dat ?
True, al nemen de prestaties wel af bij lagere profieldieptes...quote:Op vrijdag 16 september 2011 19:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat is waar, altijd beter dan zomerbanden (bij sneeuw dan).
Dat had ik toen ik net mijn koppelling had laten vervangen. Ik was bang bij het optrekken dat hij zou slijtenquote:Op zaterdag 17 september 2011 11:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Je rijdt vrij rustig dus :p ik heb soms het gevoel dat als je met piepende banden door de bocht gaat, je al een mm kwijt bent :p
Heb je een mooie BMW, en doe je er bladen van de Action op?quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:24 schreef Gokhan03 het volgende:
...Ik had er flat blade van de action al een jaar op![]()
Owja. Ik ben al tijden niet in dit topic geweest en klik altijd op de last poster om direct onderaan te beginnen.quote:Op zondag 18 september 2011 00:57 schreef YoshiBignose het volgende:
Als je iets naar boven scrolled kwam je dat plaatje al tegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |