abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102302819
Goudisecht, laten we maar ophouden over die hyperinflatie. Die gaat niet komen aangezien je duidelijk geen antwoord op één simpele vraag hebt. Dat is ook logisch want het antwoord daarop bestaat niet.

Ondertussen is 'de markt' goud aan het prijzen ja, middenin een eruptie van de schuldencrisis.

1700 :W Hopen voor de goldbugs dat de totale bubble (waar goud onderdeel van is) niet echt gaat barsten binnenkort.
pi_102303138
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 16:51 schreef piepeloi55 het volgende:
Goudisecht, laten we maar ophouden over die hyperinflatie. Die gaat niet komen aangezien je duidelijk geen antwoord op één simpele vraag hebt. Dat is ook logisch want het antwoord daarop bestaat niet.

Ondertussen is 'de markt' goud aan het prijzen ja, middenin een eruptie van de schuldencrisis.

1700 :W Hopen voor de goldbugs dat de totale bubble (waar goud onderdeel van is) niet echt gaat barsten binnenkort.
Omdat er geen argumenten worden gegeven wil het nog niet zeggen dat iets wel of niet gebeurt. Om kort te gaan geloof ik politici die nu de toekomst voorspellen niet, en het ergste moet nog komen. Als de nood aan de man is zou veel geld bij drukken wel eens de beste optie kunnen blijken. We wachten het wel af. In de tussentijd ben ik erg benieuwd hoe jij je geld wegzet, of heb je enkel schulden? c_/
pi_102304795
Juist niet de best optie, als je de rente niet kan drukken in een dergelijk scenario! Dan heb je immers de nadelen van zowel een default door de korte maturity als hoge inflatie.

En juist die vraag (hoe centrale banken dat kunstje gaan flikken) word niet beanwoord!
pi_102305396
Oef het gaat wel hard nu, vanaf $1520 is goud officieel in bearmarket trouwens.

Zilver is al langer in bearmarket.
pi_102305860
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 17:49 schreef piepeloi55 het volgende:
Juist niet de best optie, als je de rente niet kan drukken in een dergelijk scenario! Dan heb je immers de nadelen van zowel een default door de korte maturity als hoge inflatie.

En juist die vraag (hoe centrale banken dat kunstje gaan flikken) word niet beanwoord!
Ok vertel jij maar wat ze gaan doen. Torenhoge schulden, uitgaven stijgen zelfs nog, banken worden gefinancierd vanuit de overheid. Hoe gaan ze het plaatje draaiend houden?
pi_102305933
quote:

Voorlopig is het spel nog lang niet uitgespeeld.

Eerst maar eens afwachten hoe de (waarschijnlijke) afstempeling van Griekenland dit weekend gaat verlopen.

Goed mogelijk dat daarna een verdere selloff van alle assets volgt; afhankelijk van de reactie van de ECB en Fed.

Vervolgens gaan we de periode daarop wel weer zien wat goud (en andere assets) gaan doen.

Vooralsnog is deze correctie heftiger dan ik dacht, maar maak ik me nog geen enkele zorgen over mijn positie (al had ik graag nog wat cash gehad om bij te kopen).

Voor een structurele 'vlucht' naar cash zie ik echter nog geen enkele reden.
pi_102306008
Goud heeft 1 moeilijke week met een kleine daling en nog steeds heeele forse plus en we gaan het hebben over imploderen? Right. *)
pi_102306016
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ok vertel jij maar wat ze gaan doen. Torenhoge schulden, uitgaven stijgen zelfs nog, banken worden gefinancierd vanuit de overheid. Hoe gaan ze het plaatje draaiend houden?
Niet, geld dat er niet is gaat niet betaald worden.
pi_102306046
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:25 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Niet, geld dat er niet is gaat niet betaald worden.
Ok. Dus ambtenaren krijgen niet meer betaald?
pi_102306075
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:23 schreef GoudIsEcht het volgende:
Voorlopig is het spel nog lang niet uitgespeeld.

Eerst maar eens afwachten hoe de (waarschijnlijke) afstempeling van Griekenland dit weekend gaat verlopen.

Goed mogelijk dat daarna een verdere selloff van alle assets volgt; afhankelijk van de reactie van de ECB en Fed.

Vervolgens gaan we de periode daarop wel weer zien wat goud (en andere assets) gaan doen.

Vooralsnog is deze correctie heftiger dan ik dacht, maar maak ik me nog geen enkele zorgen over mijn positie (al had ik graag nog wat cash gehad om bij te kopen).

Voor een structurele 'vlucht' naar cash zie ik echter nog geen enkele reden.
Gelijk heb je, ik zou me ook nog geen zorgen maken. Anders is het als deze daling zich voortzet en leid tot masale paniek. Of als je ervanuitgaat dat de wereldwijde bubble gaat barsten op korte termijn. Bij die deflatoire bust gaat goud evengoed door het putje.

Goud is geen schuldenhedge als de afloop deflatoir is namelijk. Sterker nog een goudbug (net als een aandelen/niet 100% veilige obligatie-bezitter) moet vrezen voor een dergelijk scenario.
pi_102306133
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ok. Dus ambtenaren krijgen niet meer betaald?
Jawel, maar als het moet minder of via een uitkering na ontslag. Autoriteiten hebben weinig keuze meer, de speelruimte is op en hoge inflatie is onwaarschijnlijk met een korte gemiddelde maturity. Of je moet de rente kunnen drukken in een dergelijk inflatoir scenarios, maar dat kan niet!
pi_102306225
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:30 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Jawel, maar als het moet minder of via een uitkering na ontslag. Autoriteiten hebben weinig keuze meer, de speelruimte is op en hoge inflatie is onwaarschijnlijk met een korte gemiddelde maturity. Of je moet de rente kunnen drukken in een dergelijk inflatoir scenarios, maar dat kan niet!
Er is geen geld meer he. Er wordt nog steeds veel meer uitgegeven dan er binnenkomt. Amerika heeft dus een probleem en volgens jouw scenario hebben ze dus geen optie tot geld bij blijven drukken, en geld lenen zal steeds duurder worden en de schuld oplopen waardoor herstel moeilijker gaat worden. Als ze niet bijdrukken en niet lenen kunnen ze niets meer betalen. Dus hoe gaan ze dat fixen?
pi_102306321
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Er is geen geld meer he. Er wordt nog steeds veel meer uitgegeven dan er binnenkomt. Amerika heeft dus een probleem en volgens jouw scenario hebben ze dus geen optie tot geld bij blijven drukken, en geld lenen zal steeds duurder worden en de schuld oplopen waardoor herstel moeilijker gaat worden. Als ze niet bijdrukken en niet lenen kunnen ze niets meer betalen. Dus hoe gaan ze dat fixen?
Retorische vraag nietwaar?

Dat gaan ze namelijk niet fixen, je gelooft teveel in almachtige autoriteiten. Inflatie leid tot een perfect storm door een korte maturity en een rente die niet controleerbaar is. Het enige alternatief is een deflatoire bust als de bubble een keer ehct barst en daarbij zoveel mogelijk schade te voorkomen. De vraag is echter tot hoeverre men dat nog kan met een opgebruikte speelruimte.
pi_102306356
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:36 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Retorische vraag nietwaar?

Dat gaan ze namelijk niet fixen, je gelooft teveel in almachtige autoriteiten.
Ok dus ze gaan die mensen niet betalen?
pi_102306440
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ok dus ze gaan die mensen niet betalen?
Precies, de kans is groot dat je je uitkering kwijtraakt/ fors minder krijgt. Of je studiefinanciering fors verlaagd word.
pi_102306460
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:39 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Precies, de kans is groot dat je je uitkering kwijtraakt/ fors minder krijgt. Of je studiefinanciering fors verlaagd word.
Ok dus straks geen ambtenaren meer in de usa?
pi_102306611
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ok dus straks geen ambtenaren meer in de usa?
Jawel, maar minder. De wereld stopt niet met draaien en de economie krimpt niet totdat er geen economie over is. Je moet alleen rekening houden dat de negatieve effecten van het afbouwen van schulden en de daarbijhorende perceptieverandering de komende jaren een blijvende druk blijven hebben op de economie.
pi_102306681
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:44 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Jawel, maar minder. De wereld stopt niet met draaien en de economie krimpt niet totdat er geen economie over is. Je moet alleen rekening houden dat de negatieve effecten van het afbouwen van schulden en de daarbijhorende perceptieverandering de komende jaren een blijvende druk blijven hebben op de economie.
Ik geloof er niet in. Ik denk dat het zoveel werkeloosheid oplevert dat ze liever flink gaan stempelen.
pi_102306768
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik geloof er niet in. Ik denk dat het zoveel werkeloosheid oplevert dat ze liever flink gaan stempelen.
Defaulten is ook het afbouwen van schulden. Het zal een combinatie van beide worden en beide zijn zwaar deflatoir.
pi_102307012
Ik vraag me af of deze grote daling wel tijdelijk is. Hopelijk zijn hier geen users hoog ingestapt?
i-am-a-daytrader.nl
i-am-a-daytrader@live.nl
pi_102307129
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2011 18:49 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Defaulten is ook het afbouwen van schulden. Het zal een combinatie van beide worden en beide zijn zwaar deflatoir.
Ik zie niet helemaal in hoe dit het systeem wat de dollar omhoog houdt kracht geeft. Als amerika dusdanige stappen neemt, dan is de toekomst op zijn zachtst gezegd zwaar onzeker. Wil je dat uitleggen? Ik zie hem echt niet. Ik begrijp wel dat schuldafbouw goed kan zijn, maar als het systeem erachter zo waardeloos is en ook nog eens enkel op vertrouwen gebaseerd, hoe blijft dat dan overeind?
pi_102307375
We zitten nu rond 61.8% Fibonacci niveau sinds de grote stijging vanaf 1 juli. Op 25 augustus werd een fikse daling op 50% Fibonacci omgezet in een nieuwe stijging die een recordtop bereikte van 1920 dollar. Het ziet er naar uit dat het 61.8% level makkelijk wordt doorbroken.

Wow een paar minuten nadat ik deze grafiek maakte zijn we nu al weer zo'n 15 dollar gedaald. We zitten nu op 1632 dollar.
i-am-a-daytrader.nl
i-am-a-daytrader@live.nl
pi_102307595
Nog een grafiek voor de liefhebbers. Deze grafiek laat mooi de stijging van de laatste jaren zien en laat ook zien hoe groot de huidige daling is in verhouding met de stijging uitgesmeerd over meerdere jaren. De volgende grote steun is te verwachten rond 1575-1580 dollar.

i-am-a-daytrader.nl
i-am-a-daytrader@live.nl
pi_102307641
Woow -15% voor zilver :o
pi_102307916
Goud en zilver waren toch een schuldenhedge? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')