Mijn frame heeft een bovenbuis van 57cm (no slooping) en een balhoofd van 15cm. Die is dus in verhouding ook best kort? of niet? (heb 1,5cm spacers)quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 17:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
Er zijn ook lange balhoofden van 12cm, het gaat erom hoe lang de bovenbuis is. 58 in dit geval en dan is 17cm best kort. Een Specialized Roubaix (comfortgeometrie) heeft bijvoorbeeld 22,5cm bij een 58,2cm bovenbuis.
Echt wel. Goed kijken!quote:
1,5cm spacers is zeker niet te veel hoor. Dat staat gewoon netjes en dan heb je nog de ruimte om dieper te gaan zitten mocht je dat willen. Zelf vind ik zo weinig mogelijk spacers wel het mooist maar op mijn fiets heb ik ze ook nog nodig (2cm ofzo). En een heel hoog balhoofd is ook niet alles (optisch gezien). Veel profs rijden ook gewoon met spacers, geen torens maar 0.5-2.5cm ofzo. Ter info: wel altijd horizontale bovenbuizen met elkaar vergelijken, in sommige tabellen ook wel 'virtueel' of 'effectief' genoemd. Bij sloping frames is de werkelijke bovenbuis natuurlijk korter dan de horizontale maar deze maatopgave is wel heel behoorlijk gestandaardiseerd en vind je dus in alle moderne geometrietabellen terug.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mijn frame heeft een bovenbuis van 57cm (no slooping) en een balhoofd van 15cm. Die is dus in verhouding ook best kort? of niet? (heb 1,5cm spacers)
Een frame met 55,4cm bovenbuis en met 16cm balhoofd. Dan hoef ik nog maar 5mm spacer. Lijkt me al beter qua verhouding of niet?
ps: Je staat al in de OP
Ik hoop dat het de komende 1.5 a 2 weken iig even goed weer blijft, moet m'n nieuwe zadel toch echt even goed testen..quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:51 schreef Pritt het volgende:
Het begint gewoon al het eind van het seizoen te worden met het weer.
Zoooo vroeg donker.
Ik ben inderdaad nog nooit zo vroeg beginnen vrezen voor de winterdipquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 21:51 schreef Pritt het volgende:
Het begint gewoon al het eind van het seizoen te worden met het weer.
Zoooo vroeg donker.
Voetbalseizoen begint precies op tijdquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:10 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad nog nooit zo vroeg beginnen vrezen voor de winterdip
Kunnen we weer naar de ijsbaanquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voetbalseizoen begint precies op tijd![]()
Hopelijk straks ook nog wat schaatsen, lekker veel op de Tacx. Dan is het zo al weer februari en kunnen we weer beginnen!
Ik denk dat ik mn winter maar door moet zien te komen met Tacxen, een sporadisch buitenritje en hengsten in de sportschool.. Kan helaas niet schaatsen, anders zou ik dat wel gaan doen..quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Voetbalseizoen begint precies op tijd![]()
Hopelijk straks ook nog wat schaatsen, lekker veel op de Tacx. Dan is het zo al weer februari en kunnen we weer beginnen!
Ach, er komt vast nog een hele mooie septembermaand aan. Als de temperatuur wat zakt wordt 't meteen helder weer.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:10 schreef eentwee het volgende:
Ik ben inderdaad nog nooit zo vroeg beginnen vrezen voor de winterdip
Schaatsen kun je leren! Hartstikke leuk om zo'n intro cursus te doen op de ijsbaan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:15 schreef Narcotical het volgende:
[..]
Ik denk dat ik mn winter maar door moet zien te komen met Tacxen, een sporadisch buitenritje en hengsten in de sportschool.. Kan helaas niet schaatsen, anders zou ik dat wel gaan doen..
Precies! Ik hoop dit jaar op de fiets naar de ijsbaan te kunnen (15 km oid), schaatsen, omkleden en weer naar huisquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Schaatsen kun je leren! Hartstikke leuk om zo'n intro cursus te doen op de ijsbaan.
Van fietsen word je toch ook wel wat soepeler? Je hoeft voor schaatsen niet supersoepel te zijn, controle over je lichaam is belangrijker.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:35 schreef Narcotical het volgende:
Mwah, ik wil het wel eens leren.. Maar dat in mn vrije tijd met van die rekjes op de ijsbaan enzo.. Ben echt een stijve hark eerste klas, daarom ben ik ook gaan fietsen
Winterduathlonquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Precies! Ik hoop dit jaar op de fiets naar de ijsbaan te kunnen (15 km oid), schaatsen, omkleden en weer naar huis
Ik denk dat ik het op de fiets nog wel red naar de gouwzee toe. Alleen schaats ik daar altijd zo ver dat ik geen stuiver meer waard ben.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Winterduathlon![]()
Schaatsbaan is lekker dichtbij (km of 3 denk ik) en binnen 15 minuten fietsen sta ik op de Molenpolder bij Tienhoven. Heerlijk schaatsen daar.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |