Inmiddels weet ik het zelf niet meer, hopelijk hebben jullie tips of advies
Het zit namelijk zo: door privéomstandigheden heb ik gedurende mijn studeren, volop geleend. Helaas 4 studies tussentijds onderbroken en uiteindelijk weer helemaal opnieuw begonnen, incl volle lening etc. Tussentijds ook een tijdje in het buitenland gestudeerd en ben er een jaar tussenuit gegaan (buitenland gewerkt) waar ik zo stom was de lening door te laten lopen. Het kon niet op, feesten in san francisco, transsiberie express meegemaakt, destijds geleefd als een ware god in frankrijk.
Na al die jaren stuffi en lening deed de ib-groep de geldkraan dicht en was ik genoodzaakt een studentenlening af te sluiten bij een bank tegen een absurd rentetarief. Inmiddels is de ib-groep schuld en de studentenlening bij deze bank tezamen opgelopen tot dik
87.000 euro excl rente
Ik heb gelukkig alsnog mijn studie weten af te ronden, maar deze dikke schuld zit me niet lekker. Ook al een dreigbrief van de bank gekregen dat er vanaf 1 januari 2012 500euro per maand afgelost moet worden en ib-groep wil vanaf 2013 ook geld zien. Volgens hun berekening moet ik straks 300 euro per maand gaan betalen.
Helaas zit de arbeidsmarkt niet mee, en heb ik geen goede baan kunnen vinden. Om toch de rekeningen te kunnen betalen werk ik sinds enige tijd in een restaurant (mac donalds) maar dat is ook geen vetpot. Sterker nog, ik heb berekend dat ik van mij netto (minimum) maandloon de aflossingen niet eens kan terugbetalen. Ik heb de ib-groep en de bank hierop geattendeerd, maar deze instanties deinzen nergens voor terug. Ik moet gewoon betalen.
Hebben jullie nog advies wat ik kan doen