Kun je voor 2) geen on.error in je auto_close code toepassen?quote:
Daar lijkt het wel op ja.. Of men heeft in de vakantie een cursus Excel gevolgd!quote:Op maandag 19 september 2011 15:28 schreef Deetch het volgende:
Dooie boel hier, is de vakantie nog niet afgelopen afzo?
Dat kunnen we natuurlijk alleen maar toejuichen.quote:Op maandag 19 september 2011 16:12 schreef qu63 het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op ja.. Of men heeft in de vakantie een cursus Excel gevolgd!
Daarover gesproken, wat is een goede (gratis?) cursus Excel?quote:Op dinsdag 20 september 2011 13:35 schreef Deetch het volgende:
[..]
Dat kunnen we natuurlijk alleen maar toejuichen.
Te doen door in het lint (Excel 2007 NL) te gaan naar Formules en dan naar Namen beheren..quote:Op woensdag 21 september 2011 19:14 schreef hendrik2009 het volgende:
+ benoemde bereiken even checken
1 | =AANTALLEN.ALS(B:B;P19;C:C;P20;J:J;"winst") |
1 | =AANTALLEN.ALS(B:B;P19;J:J;"winst") |
1 | ALS(P20;P36; AANTALLEN.ALS(B:B;P19;J:J;"winst") AANTALLEN.ALS(B:B;P19;C:C;P20;J:J;"winst")) |
Wat hij bedoelt is volgens mij naar onder slepen maar naar rechts de kolommen op laten lopen, terwijl de cijfers gelijk blijven.quote:Op zondag 25 september 2011 20:09 schreef Pakspul het volgende:
Je kunt het dollar teken op drie verschillende manieren gebruiken:
=C2
Normale referentie naar cel C2, bij omlaag trekken zal het C3, C4 etc worden. Bij naar rechts trekken: D2, E2 etc.
=$C2
Naar beneden: C3, C4 etc. Naar rechts zal kolom naam niet veranderen het blijft dus C2
=C$2
Naar beneden zal het record nummer zelfde blijven, dus C2, maar naar rechts zal het D2, E2 etc worden.
=$C$2
Of je het nou naar links, rechts, beneden of omhoog trekt de formule zal altijd naar cel C2 blijven wijzen.
Volgens mij wil hij het cijfer vast zetten en dan kunnen doortrekken, welke richting ook op. Maar hij zet het dollar teken voor de kolom naam ipv het record nummer.quote:Op zondag 25 september 2011 20:11 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Wat hij bedoelt is volgens mij naar onder slepen maar naar rechts de kolommen op laten lopen, terwijl de cijfers gelijk blijven.
Volgens mij kan dit niet, en ik denk zelfs dat je database slecht ontworpen is als je dit nodig hebt.
Als ik je goed begrijp in A2:quote:Op zondag 25 september 2011 20:03 schreef EddyAlbena het volgende:
Is er een tool (/manier) waarop ik het volgende simpel kan doen zonder de formule continue handmatig aan te passen:
Ik moet een formule naar beneden doortrekken, maar normaal veranderen dan alleen de cijfers (letters alleen naar rechts/links).
Nu moeten de cijfers juist blijven staan (dus $), maar de letters in oplopende volgorde veranderen.
Dus:
A1 bevat:
=ALS(Blad1!E3="X",Blad1!E2,"")
En A2 moet dan als volgt worden:
=ALS(Blad1!$F3="X",Blad1!$F2,"")
De enige verandering is dus E naar F. Dit moet uiteindelijk helemaal door tot AC, maar met doortrekken kan dat dus niet.
Iemand die een manier weet waarop ik dit toch zonder al teveel moeite toch voor elkaar kan krijgen?
Hm, wat doet deze precies. Heb 'm ingevoegd maar zie niet direct een resultaat (ja, heb het omgezet naar Als, Rij en Verschuiving).quote:Op zondag 25 september 2011 21:31 schreef Individual het volgende:
[..]
Als ik je goed begrijp in A2:
=IF(OFFSET($E$3,0,ROW())="x",OFFSET($E$3,-1,ROW()),"")
Soms krijg je nou eenmaal slecht in elkaar gezette databases aangeleverd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorwaardelijke opmaakquote:Op maandag 26 september 2011 20:56 schreef Paypro het volgende:
Hallo,
Weet iemand hoe ik een:
Tijdsbalk weergeven over periode van begin tot einde.
Daarnaast de tijdsbalk voorzien van een kleur dmv voorwaardelijk opmaak adhv % compleet.
100% = groen
<100% - 50% = geel
<50% - 25% = rood
<25% = grijs
En als de einddatum wordt overschreden dan een signaal weergeven.
Kolommen:
begindatum; einddatum; duur in werkdagen; status; %compleet; signaal
Alvast bedankt !
Dat signaal zou je met VB voor elkaar kunnen krijgen, of met gegevensvalidatie. De kleuren is gewoon simpel voorwaardelijke opmaak (4x, voor iedere kleur 1x)quote:Op maandag 26 september 2011 23:18 schreef Paypro het volgende:
Tja, daar was ik ook al in bezig geweest, maar krijg het niet voor elkaar...
=ALS(P36="alles";code1;code2)quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:48 schreef BasNijmegen het volgende:
Hee mensen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb Excel 2007 (NL versie) en loop tegen een probleem op.
EDIT:
Opgelost
Echter doet zich nu een nieuw probleem voor.
Ik kan een waarde selecteren in P20. Met de volgende code tel ik het aantal keren 'winst' in J bij elkaar op, die voldoen aan 2 criteria (namelijk B:B;P19 en C:C;P20).
Code1
[ code verwijderd ]
Code 2
[ code verwijderd ]
Kan iemand me helpen?
Echter bevat P20 ook de mogelijkheid om Alles bij elkaar op te tellen, indien 'alle' (p36) wordt geselecteerd. In dat geval moet ik een code hebben, die eerst controleert of 'alle' is geselecteerd. Is dit niet het geval, dan moet Code 1 in gang worden gezet. Is dit wel het geval, dan moet code 2 in gang worden gezet.
Ik kwam niet verder dan:
[ code verwijderd ]
Wat niet werkt, en toen raakte ik de kluts kwijt
Wat is het verschil tussen leeg en blanco?quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:30 schreef Sicstus het volgende:
Hoi, ik heb de volgende vraag: hoe kan ik cellen die leeg zijn, maar niet blanco, vullen met '0' ?
Ik gebruik Excel 2010, taal engels.
=IF(A1="", 0, A1) Als cel A1 leeg is dan 0 invoeren, anders waarde van A1 laten zien.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:30 schreef Sicstus het volgende:
Hoi, ik heb de volgende vraag: hoe kan ik cellen die leeg zijn, maar niet blanco, vullen met '0' ?
Ik gebruik Excel 2010, taal engels.
In kolom H:quote:Op dinsdag 27 september 2011 13:16 schreef sloopkogel het volgende:
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Ik wil, als ik bij gebruikt een getal invul, dat automatisch bij bestellen een getal komt te staan wat er besteld moet worden. MV betekent minimale voorraad.
Iemand een idee?
Hier staat de excelfile:
http://www.2shared.com/document/BONWyo2L/back-up.html
Bedankt voor je moeite
Eindelijk iemand die het begrijpt! Joepie! Maar je hebt zeker geen oplossingquote:Op dinsdag 27 september 2011 15:40 schreef DaFan het volgende:
Leeg is niet hetzelfde als blanco.
Vergelijk NULL en ""... Heel wat anders. Misschien meer een database dingetje.
Ik bedoelde meer of jij het verschil ook wist en wat je er precies mee bedoelde.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:41 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het begrijpt! Joepie! Maar je hebt zeker geen oplossing
Ik weet het verschil niet precies. Maar ik weet wel dat alle methodes om blanco cellen te selecteren en te vullen, niet werken op de lege cellen in mijn matrix. Dus zijn die niet blanco.quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:42 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer of jij het verschil ook wist en wat je er precies mee bedoelde.
En ik zou zeggen, VBA
quote:Op zondag 25 september 2011 23:53 schreef Individual het volgende:
Het hele blad omgedraaid met die text als er een "x" staat toch?
In blad2 B5:
=IF(VLOOKUP(B$4,Sheet1!$D$2:$L$15,ROW()-3,0)="x",OFFSET(Sheet1!$D$2,0,ROW()-4),"")
Dank. Ik heb er afgelopen dagen geen tijd voor gehad, ga er nu even mee bezig.quote:Op maandag 26 september 2011 00:18 schreef mrbombastic het volgende:
Nog een alternatief. Zet in cel B5 van Blad2:
=ALS(INDIRECT("Blad1!R"&1+KOLOM()&"K"&RIJ();0)="X";INDIRECT("Blad1!R2K"&RIJ();0);"")
In woorden:
Als op Blad1
rij 1+kolom van de huidige cel (=2), dus rij = 3 (1+2=3)
en kolom gelijk aan de huidige rij, dus kolom =5
gelijk is aan X
zet dan van Blad1, rij 2 en kolom gelijk aan de huidige rij in de huidige cel en anders ""
Als je het volgende gebruiktquote:Op dinsdag 27 september 2011 15:41 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Eindelijk iemand die het begrijpt! Joepie! Maar je hebt zeker geen oplossing
Ik zit met zoiets. Vast heel makkelijk...quote:Op dinsdag 27 september 2011 15:40 schreef DaFan het volgende:
Leeg is niet hetzelfde als blanco.
Vergelijk NULL en ""... Heel wat anders. Misschien meer een database dingetje.
Ik denk wel dat dit is wat ik bedoel, maar ik snap niet helemaal hoe ik dat in moet voegen.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 11:35 schreef Individual het volgende:
=IF(A1="","",A1) als onderdeel van je formule.
Waarbij A1 de -mogelijk- lege cell is waarnaar je refereert.
Je kan met 'conditional format' of 'number format' die 0 ook witmaken bv.
Is dat wat je bedoelt?
Voor educatie help ik graag.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:03 schreef Schanulleke het volgende:
Zucht... Waarom snap ik hier toch zo weinig van!
[ afbeelding ]
Dit is wat ik tot nu heb. Links tabblad 1, rechts tabblad 2. De bedoeling is dat in het invulblad het aantal fouten wordt ingevuld per leerling. Bij voorbeeld heb ik dat b.v. gedaan.
Mijn bedoeling is om dan in resultaten het percentage goede sommen uit te rekenen.
Dit dacht ik te doen door: =((F4-Resultaten!F5)*100)
Dit levert me de waarde 0 op. Dat gaat dus niet goed. Daarbij zou ik het liefst niks invullen bij 0 fout. Wie kan me de juiste richting ophelpen?
Bedankt voor je hulp! De formule op deze manier lijkt inderdaad beter dan wat ik deed. Alleen... hij werkt nog niet helemaal. Ik heb hem nu wat aangepast tot: =100%-(Invulblad!F5/Invulblad!F4) Aangezien F4 geen variabele is maar een vooraf ingegeven aantal lijkt dat me geen probleem. Maar, het eindantwoord is nu 0,8. Flink in de juiste richting, maar het liefst zou ik het op 80 hebben. Wat mist?quote:Op woensdag 5 oktober 2011 13:34 schreef Individual het volgende:
[..]
Voor educatie help ik graag.
In F5 van resultaten:
=100%-(Invulblad!F5/Invulblad'!F$4)
In deze simpele formule maakt het niet uit of je een 0 invoert of niet. Je krijgt nu het percentage goede antwoorden te zien.
Of er wel of geen 0 staat (bij de fouten) maakt niets uit. Voor 0,8 (80%) tot 80 zet je *100 achter de formule. Die $ in F$4 zorgt ervoor dat je de formule naar beneden kan kopieren en altijd naar de aantal vragen verwijst.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:44 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Bedankt voor je hulp! De formule op deze manier lijkt inderdaad beter dan wat ik deed. Alleen... hij werkt nog niet helemaal. Ik heb hem nu wat aangepast tot: =100%-(Invulblad!F5/Invulblad!F4) Aangezien F4 geen variabele is maar een vooraf ingegeven aantal lijkt dat me geen probleem. Maar, het eindantwoord is nu 0,8. Flink in de juiste richting, maar het liefst zou ik het op 80 hebben. Wat mist?
Ah, nu is het ook nodig om wel een 0 in te vullen...
In het NL weet ik niet maar met Data-Advanced Filter kan je een unieke lijst maken.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 14:50 schreef svennekens het volgende:
[Excel 2007 - NL-editie]
Ik heb een kolom met daarin allemaal afkortingen/codes (bijv: DIV, OBL, GZD), deze komen in in de kolom allemaal meerdere keren voor. Nu wil ik in een ander werkblad een overzicht van alle verschillende afkortingen/codes. Zodat ik dus een lijst krijg waar deze allemaal één keer voorkomen. Welke code moet/kan ik hiervoor gebruiken?
Superbedankt! Dit is helemaal geworden zoals ik wou, nadat ik er nog een voorwardelijke opmaak aan heb gekoppeld. Nu kan ik in 1 oogopslag zien wie herhalingswerk en wie verdiepingswerk moet gaan doen. Top!quote:Op woensdag 5 oktober 2011 15:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Of er wel of geen 0 staat (bij de fouten) maakt niets uit. Voor 0,8 (80%) tot 80 zet je *100 achter de formule. Die $ in F$4 zorgt ervoor dat je de formule naar beneden kan kopieren en altijd naar de aantal vragen verwijst.
Bedankt, zo simpel had ik niet gedacht. Ik zat de hele tijd te denken aan iets met countif.quote:Op donderdag 13 oktober 2011 18:52 schreef Individual het volgende:
Als dat eerste cijfer in A1 zou staan, dan zet je in B2: =IF(A2<=0,B1+1,1) en sleep/kopieer je de formule naar beneden.
quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:02 schreef ManAtWork het volgende:
Het zal wel aan mij liggen,... maar waarom niet kolommen met een berekening verbergen als je ze niet wilt zien?
(Los van het feit dat ik de OP nogal onduidelijk vind.)
Ik zou een voorbeeld posten van wat je hebt en wat je wilt. Want eerlijk gezegd,... ik begrijp niet wat je hebt en wat je wilt.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 12:19 schreef Oneironaut het volgende:
Ik wil ze wel zien. Wil alleen een lijst van mogelijke inputs met daarnaast de uitkomsten (die gemiddeldes)
Dank. Ik ga het proberen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 10:41 schreef Individual het volgende:
=IF(ISERROR(VLOOKUP(E4,$B$4:$C$8,2,0)),0,VLOOKUP(E4,$B$4:$C$8,2,0))
waarbij
E4 de waarde is die je zoekt
$B$4:$C$8 de tabel waarin je zoekt
2 de colomn van de tabel waarvan je de waarde wilt zien
0 om FALSE te zeggen om de precieze waarde te krijgen.
de tussen=0 voor als de waarde niet bestaat.
Dan maak je number format alles in percentage.
IFERROR kan ook, maar dan moet iedereen wel Excel 2007 of hoger hebben.
Maak er: IF(ISERROR(VLOOKUP($H4,$A$6:$E$17,2,0)),0,VLOOKUP($H4;$A$6:$E$17,2,0)) van. De tabel is A t/m E. Ook staat de eerste 'H' nu vast met een '$'.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:16 schreef Z het volgende:
Er gaat iets niet goed:
IF(ISERROR(VLOOKUP(H4,$A$6:$A$17,2,0)),0,VLOOKUP(H4;$A$6:$A$17,2,0))
Hij lijkt te vallen over 'H4,'?
[ afbeelding ]
Het eerste deel zoekt in de 2e colomn en de tweede in de 3e colomn. Die twee moeten gelijk zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 15:50 schreef Z het volgende:
Deze doet het:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($H4;$A$6:$E$17;3;0));0;VERT.ZOEKEN($H4;$A$6:$E$17;2;0))
Hij zet alleen geen 0 in de cellen die missen in de split tabellen ...?
=SOM(INDIRECT(ADRES(10+B1;1)):B30)quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:40 schreef dynamiet het volgende:
Nog een vraagje: In column A heb ik vanaf rij 10 tot en met 30 getallen staan. Nu wil ik de getallen optellen vanaf rij 10 + het getal in B1 tot en met rij 30.
Dus iets als =sum(A(10+B1):A30). Dit klopt natuurlijk helemaal niet, maar hoe moet het wel?
Wil je bij elke waarde van A10:A30 de waarde van B1 optellen?quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:40 schreef dynamiet het volgende:
Nog een vraagje: In column A heb ik vanaf rij 10 tot en met 30 getallen staan. Nu wil ik de getallen optellen vanaf rij 10 + het getal in B1 tot en met rij 30.
Dus iets als =sum(A(10+B1):A30). Dit klopt natuurlijk helemaal niet, maar hoe moet het wel?
Dat doet deze functie:quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:14 schreef dynamiet het volgende:
Ik heb het misschien niet helemaal duidelijk uitgelegd. Ik bedoel het volgende:
Als B1=0 dan som(A10:A30)
Als B1=1 dan som(A11:A30)
Als B1=2 dan som(A12:A30)
Als B1=3 dan som(A13:A30)
etc etc
Alleen dan in het engels: =SUM(INDIRECT(ADDRESS(10+B1,1)):B30)quote:
Hoe weet deze functie dan dat hij de som van rij A moet nemen? Ik zie namelijk nergens een A terug komenquote:Op maandag 17 oktober 2011 15:18 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat doet deze functie:
[..]
Alleen dan in het engels: =SUM(INDIRECT(ADDRESS(10+B1,1)):B30)
Nog een klein vraagje. Ik heb op de sheet 30 leerlingen staan. Maar niet iedere klas heeft dertig kinderen. Hoe kan ik zorgen dat niet bestaande leerlingen niet 100% scoren? Dat vertekent het klassegemiddelde zo.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 17:41 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Superbedankt! Dit is helemaal geworden zoals ik wou, nadat ik er nog een voorwardelijke opmaak aan heb gekoppeld. Nu kan ik in 1 oogopslag zien wie herhalingswerk en wie verdiepingswerk moet gaan doen. Top!
Klopt, B30 moet A30 zijn, sorry.quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:26 schreef dynamiet het volgende:
Moet die B30 geen A30 zijn? En waar staat die 1 voor?
Super bedanktquote:Op maandag 17 oktober 2011 15:32 schreef qu63 het volgende:
[..]
Klopt, B30 moet A30 zijn, sorry.
Die 1 staat voor de 1e kolom. Als je daar 2 van maakt gaat ie naar de 2e kolom, B dus.
Klik op het lint (bovenaan in Excel) eens op Formules en dan op Formules evalueren, dan zie je precies wat de functie doet!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | [b]Range("A2").Select[/b] Selection.Copy Sheets("Onderzoek").Select [b][b]Range("B1").Select[/b][/b] ActiveSheet.Paste Range("F6").Select Application.CutCopyMode = False Selection.Copy Sheets("Correlation").Select [b] Range("B2").Select[/b] Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _ :=False, Transpose:=False |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | For intTeller = 2 To 597 Range("A" + CStr(intTeller)).Select Selection.Copy Sheets("Onderzoek").Select Range("B1").Select ActiveSheet.Paste Range("F6").Select Application.CutCopyMode = False Selection.Copy Sheets("Correlation").Select Range("B" + CStr(intTeller)).Select Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _ :=False, Transpose:=False Next intTeller End Sub |
Ik heb er nog nooit een gevolgd/gelezen dus ik kan je hier ook niet bij helpen.. Trial and error is meer mijn stijlquote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:07 schreef McCandless het volgende:
4 pagina's verder en ik heb nog steeds geen goede Excel-cursus gehoord. Iemand tips?
Mm ja, maar ik ben me eigenlijk niet zo goed bewust van alle mogelijkheden van Excel, ik heb het gevoel dat ik er veel meer mee zou kunnen dan ik nu doe en vooral dingen veel sneller doen, daarom lijkt een soort van handleiding/cursus me wel handig.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:17 schreef qu63 het volgende:
[..]
Ik heb er nog nooit een gevolgd/gelezen dus ik kan je hier ook niet bij helpen.. Trial and error is meer mijn stijl
Het kan geen kwaad om je code dan hier te plaatsen, zo kunnen meer mensen er van leren en er komen nog vaak interessante discussies uit voort!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:26 schreef McCandless het volgende:
[..]
Mm ja, maar ik ben me eigenlijk niet zo goed bewust van alle mogelijkheden van Excel, ik heb het gevoel dat ik er veel meer mee zou kunnen dan ik nu doe en vooral dingen veel sneller doen, daarom lijkt een soort van handleiding/cursus me wel handig..
3 tips:quote:Op woensdag 19 oktober 2011 17:26 schreef McCandless het volgende:
[..]
Mm ja, maar ik ben me eigenlijk niet zo goed bewust van alle mogelijkheden van Excel, ik heb het gevoel dat ik er veel meer mee zou kunnen dan ik nu doe en vooral dingen veel sneller doen, daarom lijkt een soort van handleiding/cursus me wel handig..
Dank!quote:Op woensdag 19 oktober 2011 18:48 schreef dynamiet het volgende:
[..]
3 tips:
• Gebruik de helpfunctie van Excel
• http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Excel-functies
• Google naar het probleem
De codes die bij een bepaalde sheet horen in een aparte macro module plakken of beter nog in de code van de sheet plakken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:50 schreef actuarisje het volgende:
Een vraagje over het kopieren van code van het ene naar het andere workbook.
Ik heb een aantal sheets draaien. Alle benodigde code voor deze sheets zit in een AddIn, zodat ik de code op één plaats kan onderhouden ipv in alle sheets.
Nu moeten er een aantal sheets uitgeleverd worden naar klanten. Uiteraard ben ik niet van plan om de gehele AddIn uit te leveren: ik ga natuurlijk niet zomaar al mijn geheimen prijsgeven
Daarnaast is het ook niet nodig om alle code uit te leveren. Voor deze speciefieke sheets zijn slechts een aantal subs/functions noodzakelijk.
Dit kopieren van de code wil ik mbv VBA doen. Nu heb ik wel code om een gehele module van het ene naar het andere workbook te kopieren, maar dat is niet wat ik zoek. Ik wil alleen een aantal specifieke subs/functions kopieren en niet de hele module.
Iemand hier ervaring mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |