Hoofdkraan dichtdraaien gaat lukken. Wasmachinekraan even losdraaien gaat niet, wat de kraan zit ingemetseld in de badkamermuur. (denk ik)quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Hoofdkraan dichtdraaien, wasmachinekraan even losdraaien uit zijn 'voet', nieuwe kraan erop draaien van ¤ 9,- en klaar is klara.
Slotje.
Thanks, ik ga mn best doen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:56 schreef Onverlaatje het volgende:
Het lijkt erop dat het afdichtrubber aan de binnenkant van de kraan is gaan schilferen en nu met het water in het schroefdraad van de kraan gekomen is. Draai de hoofdkraan dicht. Kijk of je er een grote tang op kan zetten en hem voorzichtig open kan draaien. Als het goed is zit er een schroef op (onder een dopje?), schroef deze los, haal de kraandop er volledig af. Peuter de restjes kalk en rubber van het schroefdraad, maak het schoon (antikal?), koop een nieuw rubbertje van dezelfde groote, kraandop er weer op, schroefje er weer in, kraan dichtdraaien, hoofdkraan (voorzichtig!) stukje bij beetje open draaien, controleren of het goed gaat. Gaat het goed, hoofdkraan helemaal open draaien, kraan proberen te bedienen, gaat het soepel, wassen maar.
Gewoon uit nieuwsgierigheid... Hoeveel vaklieden heb jij thuis nodig voor een kapotte gloeilamp?quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dat is niet zo maar als het wel zo zou zijn dan is het ook geen simpel klusje en heb je toch een aantal vaklieden nodig.
Ik ga niet zelf een ingemetselde kraan uithakken en daarna de boel weer tegelen. Jij wel?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gewoon uit nieuwsgierigheid... Hoeveel vaklieden heb jij thuis nodig voor een kapotte gloeilamp?
Ik ga geen kraan uithakken die je zo los kunt draaien, jij wel?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:06 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik ga niet zelf een ingemetselde kraan uithakken en daarna de boel weer tegelen. Jij wel?
Nee, die kan gewoon blijven zittenquote:
Wat moet ik dan nu doen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, die kan gewoon blijven zitten
De HELE kraan vastpakken/vastgrijpen en losdraaien... (Tegen de klok in)quote:
Zeker weten van nietquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik ga geen kraan uithakken die je zo los kunt draaien, jij wel?
Dan zeg ik:quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:51 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Hoofdkraan dichtdraaien gaat lukken. Wasmachinekraan even losdraaien gaat niet, wat de kraan zit ingemetseld in de badkamermuur. (denk ik)
Dan zeg jij vreemd genoeg weer:quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dat is niet zo maar als het wel zo zou zijn dan is het ook geen simpel klusje en heb je toch een aantal vaklieden nodig.
Puur uit nieuwsgierigheid hoor maar waar slaat dit dan op?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Gewoon uit nieuwsgierigheid... Hoeveel vaklieden heb jij thuis nodig voor een kapotte gloeilamp?
Hoofdkraan eerst dicht doen of maakt dat niet uit?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De HELE kraan vastpakken/vastgrijpen en losdraaien... (Tegen de klok in)
Lol, bedanktquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Maar zou je niet eerst zorgen dat je een nieuwe kraan hebt? Anders kun je de hoofdkraan niet meer opendraaien
Mwoah, met het losdraaien van die kraan creeer je een redelijk gat in je waterleiding. Ik zou hem dichtdraaien....quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:15 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Hoofdkraan eerst dicht doen of maakt dat niet uit?
Tja, als je een kraan niet eens open en dicht mag draaien omdat ie anders naar de kloten gaat.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik zou sowieso een kogelkraantje monteren, zeker als TS de kraan elke keer wil openen en sluiten.
Blijkbaar, want de kraan van je is inderdaad stuk gegaanquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:23 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Tja, als je een kraan niet eens open en dicht mag draaien omdat ie anders naar de kloten gaat.Wat verkopen ze tegenwoordig toch een rotzooi.
Ik heb geen idee? Leg eens uit, moet ik die ook bij de Gamma halen?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:21 schreef Onverlaatje het volgende:
Koop gelijk een waterstop als je zo bang bent voor lekkage. Kan je met een gerust hart de kraan open laten staan.
Ik draai al jaren die kraan open en dicht en heb nergens last van. De buren even verderop deden dat niet en hebben nu hun mooie eiken plankenvloer in het hele huis kunnen vervangen omdat ze de planken ook als hoepel konden gebruiken...de waterstop werkte even niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 00:23 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Tja, als je een kraan niet eens open en dicht mag draaien omdat ie anders naar de kloten gaat.Wat verkopen ze tegenwoordig toch een rotzooi.
MAKKELIJKE KLUS VOOR DE DOORGEWINTERDE KLUSSER. In het hele rijtje met goed bedoelde adviezen mis ik nog steeds teflon tape. Dat zit nog niet aan een nieuwe kraan en dien je er zelf op te draaien. Anders lekt het als de ziekte.quote:Op maandag 29 augustus 2011 23:43 schreef PierreBetfair het volgende:
Laat ik beginnen te melden dat ik werkelijk niets weet van doe het zelven.
Dit is wat er gaande is.
Mn wasmachine zit aangesloten op een kraanZit een slang aan die naar mn wasmachine loopt, dat kan ik nog begrijpen. Zodra ik een was ga draaien, draai ik die kraan open en start ik de machine. Alles ging altijd goed. Als de was klaar was, draaide ik de kraan altijd dicht, wat helemaal niet nodig is vertelde mn zwager laatst.
Anyweez..........opeens kan ik die kraan nog maar een halve slag naar links draaienterwijl iki em eerst 2 of 3 slagen naar links moest draaien om de kraan helemaal te "openen". Nu zit ie dus na een halve slag al moervast...............en wat blijkt nu, er komt ook geen water meer uit.
Mn machine geeft steeds errors omdat mn was droog staat te draaien.
Hoe kan het dat die kraan opeens nog maar een halve slag draait, en er geen water meer uitkomt?
En natuurlijk, hoe verhelp ik dat. Ik heb weinig zin om hiervoor een loodgieter te laten komen die 200 euros rekent voor een wellicht simpel klusje.
Dank voor de reacties alvast
Je zei dat ik zoiets nodig heb als ik de kraan veelvuldig open en dicht draai. Ik draai die kraan 6 keer per maand open/dicht. Dat noem ik niet veelvuldig.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:52 schreef blomke het volgende:
Daarom mijn advies om een kogelkraan te gebruiken.
Dat moge een klep zijn die voorkómt dat vies waswater de waterleiding in stroomt mocht de druk daarin wegvallen. Niet overbodig, misschien zelfs verplicht door de waterleidingbedrijven?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 12:32 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ik heb een wasmachinekraan met keerklep (wat het ook moge zijn)
quote:
Die deurklink verwijderen lukt altijd welquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:31 schreef blomke het volgende:
Een deurklink zit niet geschroefd, maar geschoven op een vierkante as of spil. Vervolgens geborgd met een pinnetje of een schroefje door die as.
Het meeste werk is die oude te verwijderen, zeker bij een balkondeur kan oxidatie een vastzittende as of klink veroorzaken.
Alleen de klinken of ook de schilden en het binnen werk?quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:23 schreef PierreBetfair het volgende:
Klus 2:
Ik wil straks (of morgen) een deurklink vervangen van een balkondeur. (binnen en buiten klink)
Kwestie van klink kopen en erop schroeven toch? Afmetingen (gaatjes voor schroeven) hebben altijd dezelfde afstand neem ik aan?
Knappe jongen die daarmee een as (of spil) verwijdertquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die deurklink verwijderen lukt altijd wel
[ afbeelding ]
Met klink en al natuurlijkquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Knappe jongen die daarmee een as (of spil) verwijdert
met je pink doorstekenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 15:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Met klink en al natuurlijk
Hoewel ik me niet kan voorstellen dat een deurklink verwijderen nou zo moeilijk gaat...
een vrije dag is ook gratisquote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
Haha.... wat een kopersleed. Gewoon huren mensen, dan laat je de klusjeman de klusjes opknappen, kan ik tenminste verder met de leukere dingen in het leven
Je kunt als koper ook gewoon een klusjesman laten komen. Als huurder betaal je die alleen alvast vooruit, verder is er geen verschil.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
Haha.... wat een kopersleed. Gewoon huren mensen, dan laat je de klusjeman de klusjes opknappen, kan ik tenminste verder met de leukere dingen in het leven
Wat ts betreft geef ik je groot gelijk, die heeft inderdaad het licht niet uitgevonden.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
Bovendien, als je iets aan je eigen huis zelf uitvoert, is het vaak beter en uiteraard veel goedkoper dan de klusjesmanknurft van de WBV, die je dubbel en dwars zelf betaalt. Plus de voldoening van het DHZ-en, nietwaar PierreBetfair?quote:Op woensdag 31 augustus 2011 16:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je kunt als koper ook gewoon een klusjesman laten komen. Als huurder betaal je die alleen alvast vooruit, verder is er geen verschil.
Klussen vind ik juist niet vervelendquote:Op woensdag 31 augustus 2011 14:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |